tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16974
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Cum, 2019 06:38

nasıl devletin bürokrasinin içine bu kadar girmişler, nasıl bir lobi güçleri var anlamıyorum, ben zaten kendimi bildim bileli bu memleketten ümitli değilim, yapılan hizmete hiç bir zaman karşı çıkmadım biliyorsunuz, hatta bazılarını muhalefete rağmen destekledim ama şu bahsettiğimiz havalimanlarının yarıdan çoğu boş iş, yazık günah,

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 306
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 27 Eyl Cum, 2019 16:56

Selam arkadaşlar,
GÜM-bay havaalanı için biraz bilgi vereyim. Salyazı köyü Gümüşhane-Bayburt il sınırında, her iki ile de hizmet edebilecek havalimanı için en elverişli yer olan bir plato. En yakın havalimanı sayılan Trabzon havalimanından bu bölgeye seyahat süresi yaklaşık 3-4 saat maalesef. Bahsedilen havalimanının yapılacağı Salyazı köyünde zaten eski bir NATO yedek meydanı vardı , soğuk savaş bitince bu yedek askeri meydanın pisti milletin düğünlerde tur attığı bir asfalt platforma dönmüştü. Çok büyük bir yatırım yapılmadan , küçük gövdeli uçakların inebileceği 2,5 km pistli bir havalimanına rahatlıkla dönüştürülebilirdi. Bahsedilen 300 milyon TL hükümete yakın bir müteahhitin zengin edilmesi operasyonuna dönüşmediyse neden bu kadar yüksek bir meblağ tutuyor anlamış değilim, eskiden bir askeri pist vardı zaten, ha bu pist yerli değildir muhtemelen ama bu kadar büyük yatırım da gerekmiyor olması lazım...

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2157
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Eyl Pzr, 2019 00:49

Özgür Bey,

Havalimanı inşaatı, benim ihaleye dair bulabildiğim haberlerde bahsi geçtiği şekilde 300 milyon TL gibi yüksek bir maliyete sahip olmasa, yapalım diye düşünürdüm ben de, ancak nüfusun bu kadar düşük olduğu bu iki il için havalimanı bana biraz israf gibi geldi..
Bu iki ilin farklı öncelikleri karşılanabilirdi bu kadar paraya..
Gümüşhane'nin Köse ilçesi Salyazı köyünde, temeli dönemin Başbakanı Binali Yıldırım tarafından atılan Bayburt Gümüşhane Havalimanı'nda yapım çalışmaları tüm hızla sürdürülüyor. Yaklaşık 300 milyon liraya ihale edilen, yıllık 2 milyon yolcu kapasiteli havalimanının 2020'de tamamlanması planlanıyor. Pist uzunluğunun 3 kilometre, genişliğinin de 60 metre olması ve 2 milyon yolcuya hizmet verilmesi beklenen Bayburt Gümüşhane Havalimanı, özellikle sahil şeridinde hava şartları nedeniyle iniş yapamayan uçaklara alternatif olacak.
Kaynak: https://www.haberturk.com/bayburt-haber ... pimi-devam

Bir de bazı mesafeleri yine belirtmek isterim..

Salyazı Havalimanı'ndan;

Erzincan Havalimanı 116 km: https://www.google.com/maps/dir/40.2271 ... 720013!3e0

2023'te tamamlanması hedeflenen, ama bu gidişle 2025-2026'yı bulacak olan Pöske Tüneli sayesinde, yol 4 km kısalacak ve 112 km olacak..

Trabzon Havalimanı 157 km: https://www.google.com/maps/dir/40.2271 ... 949376!3e0

2022'de tamamlanması planlanan Yeni Zigana Tüneli (14,5 km) sayesinde, yol 8 km kısalacak ve 149 km olacak: http://finans.mynet.com/haber/detay/eko ... /#15977029

Erzurum Havalimanı 157 km: https://www.google.com/maps/dir/40.2271 ... 614729!3e0

2021'de tamamlanması planlanan Kop Tüneli (6,5 km) sayesinde, yol 7 km kısalacak ve 150 km olacak: https://www.yenisafak.com/ekonomi/kop-t ... am-2807996

2022'de tamamlanması planlanan Vauk Tüneli (3,7 km) sayesinde, yol 2 km daha kısalacak ve 148 km olacak: https://www.haberturk.com/vauk-tuneli-1 ... 47-ekonomi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16974
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 29 Eyl Pzr, 2019 15:28

her iki ilinde en öncelikli ihtiyacı sadece yol yapılması olabilir, o da hala yapılmadı ise, yoksa bayburtta üniversite nedir ya

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Kütahya - ZAFER HL

Mesaj gönderen Kamil16 » 06 Eki Pzr, 2019 15:04

Kütahya Zafer Havaalanı'nın yıllık yolcu garantisi;
1.Yıl 850.000
2.Yıl 909.500
3.Yıl 1.026.695
4.Yıl 1.083.205
...
10.Yıl 1.370.000

Uçan yolcu sayısı;
1.Yıl 43.672
2.Yıl 41.876
3.Yıl 42.276
4.Yıl 41.188

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2157
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ZAFER HL

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Eki Pzr, 2019 15:13

Kamil16 yazdı:
06 Eki Pzr, 2019 15:04
Kütahya Zafer Havaalanı'nın
Uçan yolcu sayısı;
1.Yıl 43.672
2.Yıl 41.876
3.Yıl 42.276
4.Yıl 41.188
Yani günde 60 kişi gelse ve 60 kişi gitse, 120 yolcudan 43.800 yolcu yapar..
Demek ki tek uçak sefer yapıyor ve o da eğer 180 kişilik bir B737 ise doluluk oranı 1/3..

İstanbul-Ankara seferleri günde iki kez (sabah ve akşam) İstanbul-Zafer-Ankara ve Ankara-Zafer-İstanbul şeklinde yapılsa, en azından son dakikada karar veren iş amaçlı seyahat eden yolcuların duraksız seferler dolduktan ve en pahalı koltuklar satışı sunulduktan sonra Zafer duraklı uçaklardaki doluluk oranını artırması sağlanabilir..

Hatta bu uygulama ile uçakların daha dolu uçması sağlanabilirse, birer tane İstanbul-İzmir ve Ankara-İzmir uçağı da Zafer duraklı uçurulabilir..

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri

Mesaj gönderen Kamil16 » 06 Eki Pzr, 2019 16:00

Zafer HL'de iç hat yolcusu için 2 €, dış hat yolcusu için 10 € garantisi verilmiş. Toplam yılda yaklaşık 1.000.000 yolcu hedeflenmiş ancak ilk beş yıl sadece %4'lük bir yolcu kullanımı olmuş. Devlet kasasından ilk 5 yıl için, 21 milyon euroya yakın para çıktı..

http://www.cumhuriyet.com.tr/koseyazisi ... giler.html
https://www.milligazete.com.tr/haber/26 ... te-donustu
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16974
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 07 Eki Pzt, 2019 06:46

boş yatırımlarda bugün, millet şehrine havalimanı ve üniversite olunca kendisini mutlu hissediyor zannediyorlar ama parası olmayanın uçağa binemediği sanırım düşünmüyorlar, ya da şu 3 ilde ne katma değer ürettin, ürettirdin de insanlarına havalimanı verdin, yılda kaç tane yurt dışını bırak yurt içi uçan insan var orada? lan yap konvansiyonel treni ver 160 km/s hızı adam işini göreceği her şehire insan gibi gitsin gelsin.

Cevapla

“Hava Yolları” sayfasına dön