gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen AyLiN » 13 Oca Pzr, 2008 20:45

Son zamanlarda kötü hava sartlarindan dolayi bir sürü havayollari haberleri izliyorum haberlerde. Cogu zaman inis yapamadiklari icin geri dönmek zorunda kaliyorlar veya inis yapadiklarindan dolayi havada bir sürü sorun yasiyorlar yolcular hem korkuyor hemde cok sikayetci.
Ama asil deyinmek istedigim konu aciklanan raporlara göre en riskli pistler arasinda istanbul Atatürk ve Esenboganinda yer almasi. Pilotlar bu pistler cok yogun kullanilmasina ragmen cok risk tasidigini ve mümkünse ben inmek istemiyorum oraya dedikleri türdenmis. Istanbul Atatürk Havalimaninin inis pistinin birtanesi evlerden dolayi basindan itibaren kullanilamiyormus, ne kadar abes bir durum ki bu orada evler var diye Pilot inis yerini degistirmek zorunda kaliyor inmesi gereken yerden inemiyor. Neden bu Evleri yikmiyorlar? Neden buralara ev yapilmasina izin veriyorlar? Orada kaza olsa sorumlusu kim olacak? Nedense Türkiyede pistler hep yanlis yapiliyor ve bu yanlis nedense yapildiktan sonra farkediliyor.
Gülsem mi aglasammi karar veremiyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

tr-HV.07 » Havayolunda yeni hedef: Bölgesel Havacı

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Şub Prş, 2008 10:03

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=6850

HEDEF BÖLGESEL HAVACILIK:

Önümüzdeki iki yıl için çapraz uçuş olarak adlandırılan ana noktalar haricinde ara şehirler arasında karşılıklı yapılacak uçuşların artırılması hedefleniyor.

Yolcuların kısa uçuşlar için pervaneli uçaklarla uçacağını belirten Yıldırım, "Pervaneli uçaklar hem emniyetli, hem de maliyetleri daha düşük. Hedefimiz bölgesel uçuşların daha da artırılması" diye konuştu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17337
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Şub Prş, 2008 10:15

Evet havayollarında güzel gelişmeler oluyor, gerçi 2007 de havayollarında da büyük kazaların yanısıra ufak tefek pek çok badire atlatıldı ama yine de en güvenli ulaşım yollarından birisi, ama Türkiye' nin önüne artık gerçekçi hedefler koyması lazım, yani hızlı tren hatları ile birlikte havayollarınında planlanması, havalimanı olmayan ve yüzeysel olarak müsait büyük illerden hızlı tren, coğrafyanın ve işletmenin daha masraflı olacağı yerlere havalimanları yapılarak pervaneli uçaklar ile uçuşlar yapılmalı bu şekilde iki sistem birbirine rakip duruma düşmemeli, bugün Avrupa da pek çok yerde hızlı trenler nedeni ile havayolu firmaları uçuşlarını iptal ediyorlar, yani karayolu lobisi vurulmak istenirken en güvenli iki ulaşım yöntemi birbirini baltalamamalı, planlamalar çok doğru yapılmalı artık şovenistliği bırakalım derim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Şub Prş, 2008 11:21

Yapılacak çok iş var aslında. Havaalanları ile şehir içi ve Otogar yada Gar bağlantıları sorunlu olan yerer var.

Örn: ANKARA E.HAVAALANI ŞEHRE 1 SAAT.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17337
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Şub Cum, 2008 08:18

İnmesi gereken yerden inemiyormuş derken, o pist tabi ki elzem, ama ilave olarak kapasite arttırımı amacı ile yapılmış bir pist yani olmazsa olmaz uçaklar sadece oradan inmak ya da kalkmak zorunda değil, en son uçuşumda geldiğim uçak bu piste iniş yaptı ve camdan baktığınızda hakikaten kaç kişinin dijitürk kaç kişinin normal çanak anteni var sayabiliyorsunuz o kadar yakın :) bu bölge için verilen son kararda Valilik devreye girdi ve bu binaların valilik tarafından istimlak edilerek yıkılması kararlaştırıldı, ben buradaki bina sahiplerinin hak sahibi sıfatını kazanmasına karşıyım bu pistin inşaatı başladığında burada ev bile yoktu, ama bizzat bölgenin Belediye Başkanı bile pistin ağzına kocaman düğün salonu yaptırınca, imam-cemaat ilişkisi doğdu ve bu duruma gelindi, ülkemizde bu tip durumlar sık rastlanır, ne hikmetse bu yine abes olmayan bir durum asıl abes durum ise Alanya havalimanına dağ yüzünden uçakların inememesi :?: ya da aşağıda vereceğim haberde olduğu gibi Zonguldak havalimanına bir tepe yüzünden uçak inememesi, yani ne demek oluyormuş ülkemizde işini iyi yapan ya da bilerek araştırarak yapan mühendis sayısı için çok fazla sayı bilmeye gerek yokmuş.
Önündeki dağ yüzünden Zonguldak Çaycuma Havaalanı'nda tek bir tarifeli sefer bile yapılamadı. Büyük uçakların sefer yapabilmesi için işadamlarının maddi desteğiyle havaalanı önündeki Bostancılar Dağı "küçültülecek".

Dönemin Başbakanı Bülent Ecevit tarafından 1999'da açılan, ancak önündeki dağ yüzünden tek bir tarifeli sefer bile yapılamadan 2000'de kapanan Zonguldak Çaycuma Havaalanı'na büyük yolcu uçaklarının sefer yapabilmesi için yanı başındaki Bostancılar Dağı tıraşlanacak.

Dağın tıraşlanabilmesi için yardım kampanyası başlatan Zonguldak Valisi Yavuz Erkmen, "Bölgedeki işadamlarından gerekli olan araçları ücretsiz temin ettik. Sadece 1 milyon YTL olarak hesaplanan yakıt giderleri için de yardım kampanyası başlattık" dedi.

Mart ayında yapılacak
Dağın 235 metre yüksekliğinde olduğunu, 160 kodundan 50 koduna kadar kısmının da üçgen şeklinde tıraşlanacağını anlatan Erkmen, şöyle konuştu:

"Küçük uçaklar rahatlıkla havaalanımıza iniş kalkış yapabiliyor. Mayıs ayında küçük tarifeli seferler başlayacak. Mart ayında da dağın tıraşlanma işini planlıyoruz. Pistin uzatılması durumunda havaalanına Airbus ve Boeing gibi büyük uçaklar da iniş kalkış yapabilecek."

Zonguldak Çaycuma Havaalanı, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) tarafından kapatıldıktan sonra Zonguldaklı işadamlarının katılımıyla oluşturulan Zonguldak Özel Sivil Havacılık A.Ş. tarafından 25 yıllığına kiralandı ve 2007 yılının ağustos ayında 110 kişilik küçük uçak trafiğine açıldı.

Havaalanında 2008 Haziranında da Öger Tur'un Düsseldorf-Zonguldak arası direkt uçak seferleri düzenleyeceği belirtildi.
Burada işin komik tarafı havalimanını yaptıran devlet, ama tepeyi traşlatan halk :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

KÖRFEZ HAVAALANI

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Mar Prş, 2008 13:03

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=7016

Körfez havaalanı yatırım planında.

Balıkesir’in Edremit ve Burhaniye İlçeleri’ni birbirine bağlayan karayolunun kenarındaki Körfez Havaalanı 2008 yatırım programına alındı.


Toplam proje bedeli 48 milyon 375 bin YTL olan havaalanının 2009 yılı içerisinde uluslararası uçuşlara açılması hedefleniyor. Proje nedeniyle havaalanında bu yaz uçuşların iptal edilebileceği vurgulandı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17337
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Mar Prş, 2008 13:09

Uluslararası uçuşlar çok iddialı bir hedef, bölgenin uçuş potansiyeli nedir bilemiyorum ama yurt içi bile olmasına taraftarım

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17337
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-HV.07 » Hava Takside Yeni Adım - MedAir Çerkezk

Mesaj gönderen Esat » 26 Mar Çrş, 2008 19:34

Esas Holding'e bağlı havacılık kuruluşu Medair ile Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi işbirliğinde gerçekleştirilecek, İstanbul-Çerkezköy ve Çerkezköy-İstanbul arasında düzenli helikopter seferleri, 31 Mart Pazartesi günü başlayacak.

Medair Satış ve Pazarlama Direktörü Etem Emre Yıldız,

“Her şeyden önce iş adamına yöneticiye zamandan tasarruf sağlaması, bunu da buradaki işletmecilerin biliyor olması zaten onları otomatikman kullanıma itecek” diye konuştu.

Şirket bazında taşıma ile her sabah gidiş ve her akşam dönüş olmak üzere günde 2 kez sefer yapacaklarını belirten Yıldız, günde 12 kişi olmak üzere yıl sonunda ortalama 3 bin 500 kişi taşımayı planladıklarını bildirdi.

Yıldız, anlaşmaya göre ulaşımının şirket başına aylık bedelinin ise KDV dahil 9 bin YTL olduğunu, 6 koltuğun da şu anda satıldığını ve talebin artmasını beklediklerini belirterek, Çerkezköy'de bir helikopter bulundurmayı düşündüklerini, burada bulunduğu sürece de iş alacağını tahmin ettiklerini söyledi.
Kaynak : lojiport.com

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17337
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

THY Star Alliance Üyesi

Mesaj gönderen Esat » 26 Mar Çrş, 2008 19:36

TÜRK Hava Yolları (THY), 1 Nisan'da tüm üye olacağı ‘Star Alliance Havayolu İttifakı'nın logolarını uçaklarına koymaya başladı. Öndeki yolcu kapısının hemen yanına yapıştırılan logolar ‘Star Alliance' ittifakı üyesi THY ile birlikte 20 havayolunun tüm uçaklarında bulunuyor.

Dünya havayolu trafiğinin yüzde 25'ini kontrol eden Star Alliance ittifakı yılda 455 milyon yolcu taşıyor. Filosunda 3 binden fazla uçağı bulunan ‘Star Alliance' üyesi havayollarında 370 bin kişi görev yapıyor. Bu ittifaka üye havayolları ile yolcular, tek biletle 160 ülkede 897 noktaya uçabiliyor. Bu uçuşlarda özel yolcu programından yararlanarak mil topluyor ve ödül bilet kazanabiliyor.

İki yıl önce havayolu ittifaklarına üyelik için görüşmelere başlayan THY, tercihini aralarında ‘Alman Lufthansa', ‘Amerikan United', ‘Singapur Havayolları' gibi büyük şirketlerin bulunduğu ‘Star Alliance'dan yana kullanmıştı. Ön üyelik anlaşmasını 9 Aralık 2006'da yapan THY, 1 Nisan'da üye havayollarının CEO'larını İstanbul'da ağırlamaya hazırlanıyor. Star Alliance üyesi Avusturya Havayolları'nın 50'nci yıl dönümü 31 Mart'ta Viyana'da kutlandıktan sonra 1 Nisan sabahı havayollarının CEO'ları ve davetlileri THY'nin özel boyanan ‘Airbus A340' tipi uçağıyla İstanbul'a gelecek. Burada Star Alliance CEO'su Jaan Albrecht, THY Yönetim Kurulu Başkanı Candan Karlıtekin ve Genel Müdür Temel Kotil tam üyelik için imza atacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17337
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

arc-HV.28 » Havayolu Taşıtları ve Hava Foto&#

Mesaj gönderen Esat » 28 Mar Cum, 2008 10:39

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17337
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Heathrow' da Kaos

Mesaj gönderen Esat » 31 Mar Pzt, 2008 07:08

İngiltere de geçtiğimiz günlerde açılışı yapılan yeni Heathrow havalimanında büyük bir kaos yaşanıyormuş, valiz yönetiminde yaşanan sorun nedeni ile 15.000 valizin sahiplerine verilemediği yani kayıp olarak işlendiği bildirilmiş, yeni açılan havalimanlarında sorunlar olması muhakak normal ama bu havalimanının çok reklamı yapılmış ve övülmüştü bu şekilde bir açılış hiç hoş olmamış, haber :
British Airways’in (BA) imajını "yerle bir ettiği" yorumları yapılan 5 numaralı terminalde özellikle bagaj işlemlerinin gereğince yapılamadığı ve 15 bin bavulun "kayıp" olduğu belirtiliyor. Terminalin işletmesini üstlenen BA’in sözcüsü, kayıp bagajların bulunup sahiplerine ulaştırılmasının bir haftayı alacağını belirtti.

UÇAK SEFERLERİ İPTAL

Havaalanındaki hizmetin yetersizliği yüzünden iptal edilen uçak seferlerinin sayısı da her geçen gün artıyor. Dün 330 uçağın kalkması gereken Heathrow Havaalanı 5. Terminali’nde 67 uçuşun iptal edildiği bildirildi. 4.3 milyar sterline mal olan yeni terminalde, açılıştan bu yana büyük çoğunluğu bagaj işlemlerindeki aksamalardan dolayı iptal edilen sefer sayısının 200’ü bulduğu bildirildi. Heathrow Havaalanı’nda 5 numaralı terminalin hizmete girdiği perşembe gününden bu yana seferlerin iptal edilmesinden etkilenen yolcu sayısının da 24 bin olduğu açıklandı.

Bu arada yolcularına karşı taahhütlerini yerine getirmeyen ve tazminat ödemelerinde Avrupa’da uygulanan uluslararası kuralları uygulamamak için yolcuları yanılttığı öne sürülen BA’in bundan dolayı yolcu başına 5 bin sterline varan cezalar ödemesinin de söz konusu olduğu belirtildi.
Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17337
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Nis Sal, 2008 20:52

Resim

Cevapla

“Hava Yolları” sayfasına dön