gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesajgönderen AyLiN » 13 Oca Pzr, 2008 20:45

Son zamanlarda kötü hava sartlarindan dolayi bir sürü havayollari haberleri izliyorum haberlerde. Cogu zaman inis yapamadiklari icin geri dönmek zorunda kaliyorlar veya inis yapadiklarindan dolayi havada bir sürü sorun yasiyorlar yolcular hem korkuyor hemde cok sikayetci.
Ama asil deyinmek istedigim konu aciklanan raporlara göre en riskli pistler arasinda istanbul Atatürk ve Esenboganinda yer almasi. Pilotlar bu pistler cok yogun kullanilmasina ragmen cok risk tasidigini ve mümkünse ben inmek istemiyorum oraya dedikleri türdenmis. Istanbul Atatürk Havalimaninin inis pistinin birtanesi evlerden dolayi basindan itibaren kullanilamiyormus, ne kadar abes bir durum ki bu orada evler var diye Pilot inis yerini degistirmek zorunda kaliyor inmesi gereken yerden inemiyor. Neden bu Evleri yikmiyorlar? Neden buralara ev yapilmasina izin veriyorlar? Orada kaza olsa sorumlusu kim olacak? Nedense Türkiyede pistler hep yanlis yapiliyor ve bu yanlis nedense yapildiktan sonra farkediliyor.
Gülsem mi aglasammi karar veremiyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 29 Şub Cum, 2008 08:18

İnmesi gereken yerden inemiyormuş derken, o pist tabi ki elzem, ama ilave olarak kapasite arttırımı amacı ile yapılmış bir pist yani olmazsa olmaz uçaklar sadece oradan inmak ya da kalkmak zorunda değil, en son uçuşumda geldiğim uçak bu piste iniş yaptı ve camdan baktığınızda hakikaten kaç kişinin dijitürk kaç kişinin normal çanak anteni var sayabiliyorsunuz o kadar yakın :) bu bölge için verilen son kararda Valilik devreye girdi ve bu binaların valilik tarafından istimlak edilerek yıkılması kararlaştırıldı, ben buradaki bina sahiplerinin hak sahibi sıfatını kazanmasına karşıyım bu pistin inşaatı başladığında burada ev bile yoktu, ama bizzat bölgenin Belediye Başkanı bile pistin ağzına kocaman düğün salonu yaptırınca, imam-cemaat ilişkisi doğdu ve bu duruma gelindi, ülkemizde bu tip durumlar sık rastlanır, ne hikmetse bu yine abes olmayan bir durum asıl abes durum ise Alanya havalimanına dağ yüzünden uçakların inememesi :?: ya da aşağıda vereceğim haberde olduğu gibi Zonguldak havalimanına bir tepe yüzünden uçak inememesi, yani ne demek oluyormuş ülkemizde işini iyi yapan ya da bilerek araştırarak yapan mühendis sayısı için çok fazla sayı bilmeye gerek yokmuş.

Önündeki dağ yüzünden Zonguldak Çaycuma Havaalanı'nda tek bir tarifeli sefer bile yapılamadı. Büyük uçakların sefer yapabilmesi için işadamlarının maddi desteğiyle havaalanı önündeki Bostancılar Dağı "küçültülecek".

Dönemin Başbakanı Bülent Ecevit tarafından 1999'da açılan, ancak önündeki dağ yüzünden tek bir tarifeli sefer bile yapılamadan 2000'de kapanan Zonguldak Çaycuma Havaalanı'na büyük yolcu uçaklarının sefer yapabilmesi için yanı başındaki Bostancılar Dağı tıraşlanacak.

Dağın tıraşlanabilmesi için yardım kampanyası başlatan Zonguldak Valisi Yavuz Erkmen, "Bölgedeki işadamlarından gerekli olan araçları ücretsiz temin ettik. Sadece 1 milyon YTL olarak hesaplanan yakıt giderleri için de yardım kampanyası başlattık" dedi.

Mart ayında yapılacak
Dağın 235 metre yüksekliğinde olduğunu, 160 kodundan 50 koduna kadar kısmının da üçgen şeklinde tıraşlanacağını anlatan Erkmen, şöyle konuştu:

"Küçük uçaklar rahatlıkla havaalanımıza iniş kalkış yapabiliyor. Mayıs ayında küçük tarifeli seferler başlayacak. Mart ayında da dağın tıraşlanma işini planlıyoruz. Pistin uzatılması durumunda havaalanına Airbus ve Boeing gibi büyük uçaklar da iniş kalkış yapabilecek."

Zonguldak Çaycuma Havaalanı, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) tarafından kapatıldıktan sonra Zonguldaklı işadamlarının katılımıyla oluşturulan Zonguldak Özel Sivil Havacılık A.Ş. tarafından 25 yıllığına kiralandı ve 2007 yılının ağustos ayında 110 kişilik küçük uçak trafiğine açıldı.

Havaalanında 2008 Haziranında da Öger Tur'un Düsseldorf-Zonguldak arası direkt uçak seferleri düzenleyeceği belirtildi.


Burada işin komik tarafı havalimanını yaptıran devlet, ama tepeyi traşlatan halk :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

KÖRFEZ HAVAALANI

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 06 Mar Prş, 2008 13:03

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=7016

Körfez havaalanı yatırım planında.

Balıkesir’in Edremit ve Burhaniye İlçeleri’ni birbirine bağlayan karayolunun kenarındaki Körfez Havaalanı 2008 yatırım programına alındı.


Toplam proje bedeli 48 milyon 375 bin YTL olan havaalanının 2009 yılı içerisinde uluslararası uçuşlara açılması hedefleniyor. Proje nedeniyle havaalanında bu yaz uçuşların iptal edilebileceği vurgulandı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 06 Mar Prş, 2008 13:09

Uluslararası uçuşlar çok iddialı bir hedef, bölgenin uçuş potansiyeli nedir bilemiyorum ama yurt içi bile olmasına taraftarım

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

THY Star Alliance Üyesi

Mesajgönderen Esat » 26 Mar Çrş, 2008 19:36

TÜRK Hava Yolları (THY), 1 Nisan'da tüm üye olacağı ‘Star Alliance Havayolu İttifakı'nın logolarını uçaklarına koymaya başladı. Öndeki yolcu kapısının hemen yanına yapıştırılan logolar ‘Star Alliance' ittifakı üyesi THY ile birlikte 20 havayolunun tüm uçaklarında bulunuyor.

Dünya havayolu trafiğinin yüzde 25'ini kontrol eden Star Alliance ittifakı yılda 455 milyon yolcu taşıyor. Filosunda 3 binden fazla uçağı bulunan ‘Star Alliance' üyesi havayollarında 370 bin kişi görev yapıyor. Bu ittifaka üye havayolları ile yolcular, tek biletle 160 ülkede 897 noktaya uçabiliyor. Bu uçuşlarda özel yolcu programından yararlanarak mil topluyor ve ödül bilet kazanabiliyor.

İki yıl önce havayolu ittifaklarına üyelik için görüşmelere başlayan THY, tercihini aralarında ‘Alman Lufthansa', ‘Amerikan United', ‘Singapur Havayolları' gibi büyük şirketlerin bulunduğu ‘Star Alliance'dan yana kullanmıştı. Ön üyelik anlaşmasını 9 Aralık 2006'da yapan THY, 1 Nisan'da üye havayollarının CEO'larını İstanbul'da ağırlamaya hazırlanıyor. Star Alliance üyesi Avusturya Havayolları'nın 50'nci yıl dönümü 31 Mart'ta Viyana'da kutlandıktan sonra 1 Nisan sabahı havayollarının CEO'ları ve davetlileri THY'nin özel boyanan ‘Airbus A340' tipi uçağıyla İstanbul'a gelecek. Burada Star Alliance CEO'su Jaan Albrecht, THY Yönetim Kurulu Başkanı Candan Karlıtekin ve Genel Müdür Temel Kotil tam üyelik için imza atacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Heathrow' da Kaos

Mesajgönderen Esat » 31 Mar Pzt, 2008 07:08

İngiltere de geçtiğimiz günlerde açılışı yapılan yeni Heathrow havalimanında büyük bir kaos yaşanıyormuş, valiz yönetiminde yaşanan sorun nedeni ile 15.000 valizin sahiplerine verilemediği yani kayıp olarak işlendiği bildirilmiş, yeni açılan havalimanlarında sorunlar olması muhakak normal ama bu havalimanının çok reklamı yapılmış ve övülmüştü bu şekilde bir açılış hiç hoş olmamış, haber :

British Airways’in (BA) imajını "yerle bir ettiği" yorumları yapılan 5 numaralı terminalde özellikle bagaj işlemlerinin gereğince yapılamadığı ve 15 bin bavulun "kayıp" olduğu belirtiliyor. Terminalin işletmesini üstlenen BA’in sözcüsü, kayıp bagajların bulunup sahiplerine ulaştırılmasının bir haftayı alacağını belirtti.

UÇAK SEFERLERİ İPTAL

Havaalanındaki hizmetin yetersizliği yüzünden iptal edilen uçak seferlerinin sayısı da her geçen gün artıyor. Dün 330 uçağın kalkması gereken Heathrow Havaalanı 5. Terminali’nde 67 uçuşun iptal edildiği bildirildi. 4.3 milyar sterline mal olan yeni terminalde, açılıştan bu yana büyük çoğunluğu bagaj işlemlerindeki aksamalardan dolayı iptal edilen sefer sayısının 200’ü bulduğu bildirildi. Heathrow Havaalanı’nda 5 numaralı terminalin hizmete girdiği perşembe gününden bu yana seferlerin iptal edilmesinden etkilenen yolcu sayısının da 24 bin olduğu açıklandı.

Bu arada yolcularına karşı taahhütlerini yerine getirmeyen ve tazminat ödemelerinde Avrupa’da uygulanan uluslararası kuralları uygulamamak için yolcuları yanılttığı öne sürülen BA’in bundan dolayı yolcu başına 5 bin sterline varan cezalar ödemesinin de söz konusu olduğu belirtildi.


Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 01 Nis Sal, 2008 20:52

Resim

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesajgönderen AyLiN » 02 Nis Çrş, 2008 03:00

Türk Hava Yolları'nın (THY) İstanbul-Malatya seferini yapan uçakta Musa Karakaş adlı yolcu kalp krizi geçirdi ve uçak inmeden öldü.
Karakaş'a, ilk müdahaleyi Sağlık Yöneticileri Derneği Başkanı Onur Yarar yapmış ancak bütün çabalara rağmen kurtaramamışlar.

Seyahat esnasında uçağın pilotunun, yolculardan birinin kalp krizi geçirdiğini belirterek, uçakta doktor olup olmadığını sorduğunu kaydetti.
Bunun üzerine yanında bulunan iki doktor ile nefes darlığı çeken ve kalp krizi geçiren hastaya müdahale ettiklerini anlatan Yarar, yaklaşık 20 dakika süren müdahaleye rağmen hastanın kurtarılamadığını söyledi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 14 Eki Sal, 2008 11:27

AyLiN yazdı:Türk Hava Yolları'nın (THY) İstanbul-Malatya seferini yapan uçakta Musa Karakaş adlı yolcu kalp krizi geçirdi ve uçak inmeden öldü.
Karakaş'a, ilk müdahaleyi Sağlık Yöneticileri Derneği Başkanı Onur Yarar yapmış ancak bütün çabalara rağmen kurtaramamışlar.

Seyahat esnasında uçağın pilotunun, yolculardan birinin kalp krizi geçirdiğini belirterek, uçakta doktor olup olmadığını sorduğunu kaydetti.
Bunun üzerine yanında bulunan iki doktor ile nefes darlığı çeken ve kalp krizi geçiren hastaya müdahale ettiklerini anlatan Yarar, yaklaşık 20 dakika süren müdahaleye rağmen hastanın kurtarılamadığını söyledi.


Dünde buna benzer bir olay meydana geldi sanırım yine uçakta bulunan bir doktor müdahale etmiş fakat havalimanında ambulans var şoför yok, şoför var doktor yok durumu yaşandığı için rahatsızlanan kişi hayatını kaybetmiş yazık, bence havalimanlarında her şeyin kontrolü ya işletmeciye ya da ulusal havayoluna verilmeli belki bu şekilde sağlıkta yaşanan skandalların en azından havayolu bölümü düzelir.

THY filosunu büyütüyor, yolcu sayısındaki ve destinasyondaki artışa paralel olarak filoyu gençleştirme ve büyütme çalışmaları devam ediyor.

THY'den İMKB'ye yapılan açıklamada, THY Yönetim Kurulunun, daha evvel kabul ettiği 2009-2023 yılı filo projeksiyonu çerçevesinde 25'i kesin 10'u opsiyon olmak üzere 35 çift koridorlu uzun menzilli uçağın, 50'si kesin 20'si opsiyon olmak üzere 70 tek koridorlu kısa ve orta menzilli uçağın alımı için uçak üreticisi Boeing ve Airbus firmalarını tekliflerini sunmak üzere davet etmeye karar verdiği kaydedildi.

Açıklamada, ihale kapsamında Airbus firmasının (320 ailesi, 330 ve 350) Boeing firmasının (737 NG, 777 ve 787) uçaklarının değerlendirmeye alınacağı belirtildi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 18 Eki Cmt, 2008 17:48

Filo büyümesi ile ilgili durgun piyasalarda hareketlenmeler meydana geldi, özellikle Amerikalı üreticilerin iştahını kabartan bir alım olacak sanırım çünkü şu anda ekomonilerinin durumu malum bakalım neler olacak. Bu arada THY diğer alım dışında uzun menzilli uçuşlar için Boeing in 777 lerine talip olduğu haberleri de çıkmaya başladı.

Boeing ve Airbus’a 105 uçak siparişi vereceğini açıklayan Türk Hava Yolları (THY), filo yapılanmasının dışında ara dönem için tüm dünyada birçok havayolunun da kullandığı uzun menzilli Boeing 777 tipi uçak alıyor. Çift koridorlu, geniş gövdeli 777’ler çok uzun mesafelere non-stop uçuşlar gerçekleştirebiliyor. Alitalia’nın filosundaki 777’leri almaktan vazgeçen THY, bir başka şirket ile masaya oturdu ve nihai anlaşma için sona yaklaşıldı.

THY ilk 777’i bu ay sonunda getirecek. İkinci uçak üç ay sonra diğer uçaklar ise takip eden aylarda filoya katılacak. Kesin olmamakla birlikte THY’nin 2 artı 1 yıl obsiyonlu 6 adet Boeing 777 alması bekleniyor. THY’nin filosuna katılacak uçaklar ekibiyle birlikte gelecek. Uzun menzilde bugüne kadar Airbus uçaklarını tercih eden THY, artık Boeing 777 için de pilot yetiştirecek. İlk kez 777 kullanacak olan THY uçak alım ihalesinde uzun menzilli kategoride iki şirket nezdindeki pazarlık gücünü de arttırmış olacak. 777’lerle birlikte gelen ekip, THY pilotlarını eğitecek.


Boeing 777 teknik özellikler
Versiyonları: 777-200, 777-200ER, 777-200LR, 777 Freighter (Kargo modeli), 777-300, 777-300ER.
Menzili: 9.000 km-17.500 km.
Koltuk kapasitesi: 300-451
Saatteki hızı: 945 km.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Heathrow'a üçüncü pist

Mesajgönderen Esat » 15 Oca Prş, 2009 23:52

İngiltere hükümeti Avrupa'nın en işlek havalimanlarından biri olan Londra-Heathrow Havalimanı'nda üçüncü bir pist inşa edilmesi planlarına onay verdi. Yeni pistin 10 yıl içinde inşa edilmesi ve 13 milyar dolara mal olması öngörülüyor.

Ulaştırma Bakanı Geoff Hoon, parlamentoda planı açıklarken Heathrow'un kapasitesinin Avrupa'daki rakipleri ile mücadele etmesine olanak verecek şekilde artırılmamasının İngiliz ekonomisine zarar vereceğini savundu. Ülkenin başlıca havalimanı olan Heathrow iki pistle hizmet verirken, Paris, Amsterdam ve Frankfurt gibi diğer Avrupa kentlerinde havalimanlarının pist sayısı dört ve üzerinde.

Hoon, yeni pist tamamlandığında, havalimanının trafiğinin aşırı artmaması için üst sınır koyacaklarını, yılda şimdikinden sadece 125 bin daha fazla uçuş yapılacağını söyledi. Hoon, oluşacak yeni uçuş slotlarının sadece yakıtı en verimli kullanan uçaklara tahsis edileceğini belirtti.

Ancak hükümetin planına şiddetli muhalefet var. Çevreciler yeni pistin ülkede karbon emisyonlarını 2050'ye dek yüzde 80 azaltma hedefine ulaşmayı imkansız kılacağını söylüyorlar. Muhafazakarlar ayrıca, bir sonraki genel seçimi kazanırlarsa planı iptal etme vaadinde bulunuyorlar.

Bunun yerine, kısa mesafe uçuşlara talebi ortadan kaldırmak üzere, ülkenin kuzeyine yeni hızlı tren hatları yapılması öneriliyor.

Her şey yolunda giderse, inşaatın 2015 yılında başlaması ve 2019'da tamamlanması hedefleniyor. Ancak üçüncü piste karşı olanların zaman kaybetmeden mahkemeye başvurması bekleniyor. Greenpeace'in başını çektiği bir ittifak ve oyuncu Emma Thompson geçtiğimiz günlerde inşaat için istimlaki gerekli olan bazı arazileri satın aldıklarını açıklamışlardı.

Üçüncü pistin hizmete girmesi durumunda, 2030'a doğru Heathrow'dan bir yılda yapılan uçuşların sayısı 480 binden 702 bine yükselecek.


Kaynak : BBC Türkiye

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 19 Oca Çrş, 2011 19:48

Havacılık ile ilgili bir iki konuda dile getirdiğim Van' a yapılan seferlerin arttırılması ile ilgili ilginç bir gelişme yaşanmış, daha doğrusu ilginç değil olması gereken bir karardı ama bakalım ne kadar uzun soluklu olacak. Haftalık uçuş sayısı 106 dan 146 ya çıkartılmış ve limana uçuş yapan firma sayısıda 6 ya çıkıyor, gördüğüm kadarı ile özellikle yurtiçi bilet fiyatlarındaki düşüşlerden sonra yolculuk talebi patlama yapan bir güzergah, ben bu uçuşlarında özellikle yaz aylarında dolu olacağını tahmin ediyorum.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=26546

Edinilen bilgiye göre, Türk Hava Yolları (THY), Anadolu Jet, Pegasus, SunExpress havayollarının Van'a direk olarak İstanbul Atatürk, İstanbul Sahiba Gökçen, Ankara, İzmir, Adana, Antalya seferlerinin ardından 15 Ocak'tan itibaren de Borajet ve Sky Havayolları uçak seferlerine başladı. Borajet firması pazartesi, çarşamba ve cumartesi günleri Van'dan Gaziantep'e karşılıklı direk uçuşlar başlatırken, Sky Havayolları da hergün Van'dan direk olarak İstanbul Sabiha Gökçen Havaalanı'na seferler başlattı. Böylece 106 olan karşılıklı uçak seferleri 146'ya yükseldi.


“Hava Yolları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir