ist-HV.07 » Sabiha Gökçen Havalimanından Haberler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Pegasus

Mesajgönderen Esat » 12 Kas Pzt, 2012 21:07

Kamil16 yazdı:Sabiha Gökçen'in ilk açıldığı yılları düşünün, piste konan kuşları bile sayıyorlardı. :D
Sonra bir tılsım değdi ve Sabiha Gökçen uçtu. Bunda Pegasus'un çok ciddi bir payı var.


Tabii ki var, Pegasus u çok sevdiğimden değil hatta bir daha uçmayacağıma söz verdim kendime ama oraya o kadar emek vermiş, bir şekilde şirket olarak tutunmak için, şimdi THY gelip hadi bakimm kış kış derse ayıp olur, THY madem özelleşme sürecinde özel şirket gibi davransın neden hep arkasında büyük abi devletin gölgesini gösteriyor.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 653
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: Pegasus

Mesajgönderen Kamil16 » 12 Kas Pzt, 2012 21:28

Esat yazdı: Pegasus u çok sevdiğimden değil hatta bir daha uçmayacağıma söz verdim kendime


2010 yılı için bu doğru idi çok rötar yapıyorlardı ancak uçak sayılarını arttırdılar. Bu sene artık rötarları çok azaldı. Sabiha Gökçen'e bu yaz akşam üstü İzmir'den Pegasus ile on-time geldim. Alanda Körüklerde ve açıkta 20'ye yakın Pegasus uçağı saydım. 8)

AnadoluJet, THY ve Sun Express'te bu alanı kullanıyor ama Pegasus'un SGH'ta ezici bir çoğunluğu var.

Sivil Havacılık Kurallarını uyguluyorlar ve bu işi ciddi yapıyorlar. En az THY ve AnadoluJet kadar güven ile tercih edebilirsiniz. :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 12 Kas Pzt, 2012 21:33

Tercihim fiyatı ya da rötarı değil konforu, sunexpress daha konforlu pegasus kesinlikle normal insan standartlarına uymayan koltuklarda yolcu taşıyor ne yapayım öyle ucuzluğu :) şahsi fikrim eksik olsun, kaldı ki Viyana - İstanbul uçuşunda Sunexpress aynı fiyata uçuyor çoğunluk ile bilmiyorum kaç cm. fark var arada ama koltuk mesafesi bana daha insancıl geliyor, bir de Pegasus ta uçakta hızlı nefes alıp vermek bile para ile, yani çok oksijen tüketirseniz ekstrasını ödüyorsunuz, tamam yemek vermesin de suyunuda çıkartmasın.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 653
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Sun Express

Mesajgönderen Kamil16 » 13 Kas Sal, 2012 06:21

Esat yazdı:Viyana - İstanbul uçuşunda Sunexpress aynı fiyata uçuyor çoğunluk ile bilmiyorum kaç cm. fark var arada ama koltuk mesafesi bana daha insancıl geliyor, bir de Pegasus ta uçakta hızlı nefes alıp vermek bile para ile,


Bir saate kadar uçuşlar için bence sorun yok Pegasus, EasyJet ile aynı mantık içinde çalışıyor ama EasyJet'te olmayan, Pegasus'un her alanda kadrolu görevlileri var.

Yurtdışı uçuşlarda, 1 saati aşan uçuşlarda koltuk mesafesi tabii ki önemli. Sun Express'in yurt dışı uçuşlarında yemek ve ikram servisi de var. :? Ancak Sun Expresslerde de son zamanlarda rötarların arttığını gördüm. Alanda saatlerce beklemek te hiç hoş olmuyor. 8)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 653
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Sabiha Gökçen'de Pegasus açık ara ö

Mesajgönderen Kamil16 » 27 Ara Prş, 2012 21:27

Sabiha Gökçen'de Pegasus açık ara önde... 8)

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 26 Nis Cum, 2013 09:38

Bir yandan 3. liman derken, AHL ne olacak derken SGH son düzlükte depara kalkıyor :) Habere göre SGH ya yeni bir pist ilavesi ile kapasitenin arttırılması ve Anadolu yakasındaki limana da büyük uçakların inebilmesi sağlanacakmış. Mevcut pistin 100 metre güneyine paralel olarak inşa edilecek piste A319, A320-200, A321-100,B737-400, B737-500, B737-700, B737-800,B737-900, E190, A330-300, A358, B747-400, B777-200 ve A380 modeli uçakların iniş yapabileceği haber detayında veriliyor.

Havalimanında hizmet veren mevcut kule yıkılarak yenisi yapılacak. 2015 yılına kadar pistin tamamlanması ile birlikte havalimanının yolcu kapasitesi 30 milyondan 70 milyona çıkacak. Pist Türkiye ve çevresindeki ülkelerde Airbus A380'in inebileceği tek pist olacak.

Proje kapsamında Sabiha Gökçen Havalimanı'na yeni bir pist, 2 apron ve pistlere ait taksirutlar inşa edilecek. Ayrıca kule, kargo binası, kurtarma ve itfaiye hizmetleri (RFFS), mevcut yakıt deposunun genişletilmesi, E 5- TEM otoyol bağlantı yol tüneli, kemikli dere derivasyon tüneli, ana gaz dağıtım borusunun yönlendirilmesi, elektrik hattının yönlendirilmesinin yapılması planlanıyor.

Sabiha Gökçen Havalimanı'nda mevcut piste paralel olacak şekilde 3 bin 500 metre boyunda 60 eninde ikinci bir pist yapılacak. Bağımsız operasyonlu paralel pist, A380 dahil tüm uçaklara hizmet verebilecek.


http://emlak.haber7.com/projeler/haber/ ... st-geliyor

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesajgönderen Anatolian » 24 Haz Pzt, 2013 13:55

Resim

2. Pist mevcut pistten 500 m daha uzun olacak çünkü A380 için 3500 m pist gerekiyor.Pistin altından geçen yol Tem-E5 bağlantı yolu.Orta tarafta kalan bölüm ise HABOM, şu an Saw'ın 25 milyon kapasitesi var, yapılacak çalışmalarla 80 milyona kadar çıkarılabileceği söyleniyor AHL'nin ise 25-30 milyon kapasitesi var ama bundan sonra daha fazla artış imkansız.Gecen sene Ahl'yi 45, Saw'ı 15 miyon kişi kullanmış yani toplam 60 bu senede 70 milyon our heralde.Saw modernize edildiğinde ise Istanbulun toplam kapasitesi 110-120 milyonu bulacak yani 3. Alan o kadar da şart değil amaç rant sağlamak, 3. Köprüde olduğu gibi tahrip edilen ekosisteme yazık :/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 24 Haz Pzt, 2013 14:01

SGH nın kapasitesinin artmasını isterim açıkçası ama sadece pist imalatı ile değil, yolcu terminalleri bana çok yetersiz görünüyor. Çok yoğun yolculuk yapmadım ama son bir kaç yıldır üst üste bir kaç sefer gittim pek hoşuma gitmedi açıkçası, daha fazla kapasite düşünürken tabii ki terminalleri de düşüneceklerdir ama benim için söylemeden rahat etmedi.

3. Liman konusuna gelince geçenlerde sektör profesyoneli olup olmadığı tartışılır olsa da THY nin en üstünde görev yapmış bir isim de bu konuda benzer açıklamalarda bulundu ama onun görüşüne göre AHL ye pist ilavesi ile çok rahatlıkla bu kapasite kullanılabilir diyordu, yani 3. limana gerek olmadığını bu liman konusunun çevre etkilerinin çok iyi düşünülmesi falan filan, açıkçası öyle bir isimden bunları duymak beni hem şaşırttı hem de sevindirmişti fakat dikkate alınacağını da düşünmüyorum. Muhalefetin parti içinden olanı da sevilmiyor, üzücü ama öyle.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesajgönderen Anatolian » 17 Tem Çrş, 2013 21:44

Resim

HABOM'un nasılolduğunu merak ederdim, çevresinden gözükmediği için göremezdimde :) GoogleMaps'e yansımış görüntüleri

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 17 Tem Çrş, 2013 22:15

Sabiha Gökçen gerçekten de çok küçük kaldı. Hele o dışarıdan dev gibi hava alanlarında dönünce iyice ufalıyor. Nerede ise 20 milyonluk kente böyle hava alanı olur mu? İzmit , Sakarya da katılınca hiç yeterli değil. Pegasus uçaklarına bile yetmiyor havada 15 dakika tur attırıyorlar.Yerde otobüs bekletip sıcakta milleti yorgun argın durduruyor, pasaport kuyruklarında da , bagaj alanında da cabadan bekletiyorlar. Buranın büyütülmesi lazım ama 3 cü pist gerekir mi onu bilmem.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 17 Tem Çrş, 2013 22:18

Pist konusu dediğin gibi teknik bir konu abi bizim yorumlar biraz havada kalır gerekli veya değil diye ama yolcuyu ilgilendiren hizmet alanlarını bende çok yetersiz buldum, gerçi 2 sefer oradan yolculuk ettim ama yeterince bunaltıcı idi. AHL iç hatlar kadar kötü diyemem, orada iç hatlar gerçek bir zulüm görüntüsü veriyor ama burada da uluslararası bir havalimanına yakışmıyor, her şeyden önce İstanbul' a hizmet vermesinden geçtim çevre iller de bu limanın ağzına bakıyor.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesajgönderen Anatolian » 17 Tem Çrş, 2013 23:19

2.Pistin 2015 senesinde faliyete geçmesi planlanıyormuş.Daha sonra da kademeli olarak yeni kule,apron,terminaller yapılacakmış 25-30 milyon olan şu anki kapasitenin 70-80 milyona çıkacağı yazıyor çeşitli haber ssitelerinde


“Hava Yolları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir