ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16698
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Mesajgönderen Esat » 05 Tem Cmt, 2008 11:47

Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru, İstanbul Atatürk Hava Limanı'ndaki 06/24 pistinin kısa olması nedeniyle sık sık pistten çıkmalar yaşandığını anlattı. Arıduru, en geç 2010'a kadar 06/24 pistinin yanına yedek pist yapılmasını ve pistin boyunun 2600 metreye çıkarmayı planladıklarını söyledi.
Sivil Havacılık Genel Müdürü Arıduru, bir grup gazeteci ile yaptığı sohbette, İstanbul Atatürk Hava Limanı yanından geçen yolu Ayamama deresinin kenarına çekileceğini, Maliye Bakanlığı'nın Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne (SHGM) tahsis ettiği 862 bin metrekarelik alanın Atatürk Havalimanı'na katılacağını söyledi.
İstanbul Havalimanı'ndaki 06/24 pistinde sıklıkla çatlaklar oluştuğunu anlatan Arıduru, şöyle konuştu:
''Bu pistin boyu 2300 metre olduğu için sık sık pistten çıkmalar yaşıyoruz. Başından ve sonundan 150'şer metre uzatarak pisti 2600 metreye çıkarmayı planlıyoruz. Pistin tadilatını ve uzatmasını beraber yapacağız ama öncesinde trafiğe herhangi bir kota koymak istemiyoruz. Pistin yanında askerlerin koruganlarının olduğu bir yer var. 06/24 pistinin yanına, 08/36'da olduğu gibi acil durumlara yönelik bir pist yapmayı planlıyoruz. Önce yedeğini yapıp daha sonra 06/24'ü bakıma almak gibi bir düşüncemiz var.
06/24 pistinin üzerindeki çatlakları kapatalım dediğimizde, bu bile 1 ay süre alıyor. Buna şu anda İstanbul trafiğinin tahammülü yok. Bizim önerimiz en geç 2010'A kadar 06/24 pistinin yanına yedek pistin yapılması ve 06/24 pistinin rehabilite edilerek uçuşlara açık tutulması.''

İstanbul Atatürk Havalimanı'ndaki slotun (1 saatte iniş ya da kalkış yapan uçak sayısı) 40 olduğunu anlatan Arıduru, 06/24 pistinin, yedek pist yapılmadan onarıma alınması durumunda slot kapasitesinin 20'ye düşeceğine dikkat çekti.
Arıduru, Atatürk Havalimanı'nın 20 slot ile ayakta durmasının mümkün olmadığını belirtti ve ''06/24 pistinin 2600 metreye uzatılması ve yanına yedek pistin yapılmasıyla İstanbul Atatürk Havalimanı'ndaki slot kapasitemizi de 50'ye yükseltmeyi planlıyoruz'' dedi.
Atatürk Havalimanı'na eklenecek yeni alan ile rahatlanacağını anlatan Arıduru, ''Böylece, 3. havalimanı yapmak için son derece fizibil bir alan bulmak ve iyi bir yatırım yapmak konusunda zaman kazanmış olacağız. İstanbul'a yapılacak 3. havalimana aynı anda 3 uçağın iniş, 3 uçağın kalkış yapabilecek kapasitede olmasını düşünüyoruz'' diye konuştu.


Genişleme iyi olacaktır, hem pistin uzatılması hemde yedek pist ile özellikle sabah yoğun saatteki taksi pozisyonu kalabalığı da azalır belki, gerçi havacılık hakkında çok bilgimiz yok ama nedense yolcuları en çok sıkan buradaki bekleme oluyor.
En son Esat tarafından 06 Kas Sal, 2012 16:05 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16698
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-HV.07 » AHL de 06-24 Pisti Yenileme Çalış

Mesajgönderen Esat » 15 Eki Çrş, 2008 15:25

Bükreş-İstanbul seferini yapan Tarom’a ait Boeing 737-800 tipi yolcu uçağı, yoğun yağış nedeniyle kayganlaşan pistte duramadı. Ataköy tarafındaki 24 pist başından toprak alana çıkan uçağın ön iniş takımı çamura saplandı. Uçakta 80 yolcu ve 6 mürettebat olduğu öğrenildi. Havalimanının 06/24 pisti trafiğe kapatılıp kurtarma çalışmaları başlatıldı. Uçak yaklaşık 45 dakika süren çalışma sonrasında terminale çekilerek teknik bakıma alındı.

Bu pistin uzunluğu 2 bin 300, eni ise 60 metre. Standartlardan daha kısa olan pistin en büyük sorunu, orta bölümünde meydana gelen çökme. Yapılan defalarca bakım ve onarıma rağmen bu çökme zemindeki toprak yapısı nedeniyle bir türlü çözülemedi.

Özellikle yağışlı havalarda pistin orta bölümünde su birikmesi, uçakların ‘aquaplaning’ olarak adlandırılan su yatağı olayını meydana getiriyor. Tekerlekleri piste teması kesilirken, frenleme etkili olmuyor. Hız kesemeyen uçak duramayarak pist dışına çıkıyor. Şu ana kadar olan 14 kazanın tümü, yağışlı havalarda meydana gelmesi bu durumu doğruluyor.

İnşaatının 12 ayda tamamlanması planlanan pistin yapımı için Hava Kuvvetleri Komutanlığı’na ait arazinin bir kısmı DHMİ tarafından talep edildi. Plana göre Hava Kuvvetleri’nin 3 adet korugan yıkılarak yeni pist buraya inşa edilecekti. Ancak aylar süren yazışmalara rağmen DHMİ ve Hava Kuvvetleri bir türlü anlaşamadı. Ciddi vakit kaybedildi.

Yeni projede, pistin Ataköy tarafına 200 metre uzatılması da planlanmıştı. Havalimanı etrafındaki sahil yolu bağlantısının yerinin değiştirilmesi için İstanbul Büyükşehir Belediyesi hızla harekete geçti. DHMİ pistin ihalesini bile yapamazken Büyükşehir yolları tamamladı.


Alıntı : Hürriyet
En son Esat tarafından 04 Kas Prş, 2010 19:07 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesajgönderen AyLiN » 15 Eki Çrş, 2008 16:13

Yolcularin can güvenligine ne kadar önem verdiklerini böyle haberler sayesinde yine yeniden ögreniyor ve görüyoruz. Eminim onarima harcanan paralari toplasak yeni pist parasi cikar. Bu zaten hep böyledir aman fazla harcamiyalim ama surdan kisalim burdan kaslim birazda malzeme calalim diye diye bu hale geldik. Bir kac hafta sonra bu haber yine unutalacak ve bir daha ki kazada yine akla gelecek ve bu hep böyle sürecek. Bu ayni Depremde agir hasar görmüs olan evlerin bosaltilip yikilacagina satilip kiraya verilmesi gibi birsey. Bu piste de bir kac kisi ölmeden önlem alinacagini düsünmüyorum.
Haberi yapanlara tesekkürlerimi sunuyorum haberleri görmezden gelenleride siddetle kiniyorum. Bile bile önlem almayanlara dilerim ki o piste birde siz saplanirsiniz akla karaya görürsünüz o zaman.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16698
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-HV.07 » AHL de 06-24 Pisti Yenileme Çalış

Mesajgönderen Esat » 04 Kas Prş, 2010 19:06

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24867

Atatürk Havalimanı’nda uzatılan 05-23 pisti, düşük görüş şartlarında uçakların daha emniyetli yaklaşarak inmesini sağlıyor.

Eski adı 06-24 olarak bilinen, dünyanın manyetik ekseninde kuzeye doğru meydana gelen kayma nedeniyle de yeni adı 05-23 olan pistin, uçuş kalibrasyon testleri 45 gün önce tamamlanarak tüm dünyaya CAT-3A standartlarına kavuştuğu bildirildi.

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Atatürk Havalimanı yetkilileri kış mevsimine yaklaştığımız şu günlerde uçaklar için güvenli inişin çok önemli olduğunu belirterek 'Uçakların aletler yardımıyla süzülme açılarını belirleyen ve inişi kolaylaştıran ILS’in (Instrument Landing System-Aletli İniş Sistemi) çeşitli kategorileri (CAT) var. Bunların fiyatları 3-10 milyon dolar arasında değişiyor. Güvenli iniş için CAT-1’de 550 m., CAT-2'de 350 m., CAT-3A’da 200 m. CAT-3B’de ise 75 m. görüş mesafesi ile emniyetli iniş yapılabiliyor. İşte Atatürk Havalimanı yeni pistinde hizmete giren ve tüm testlerden başarıyla geçen CAT-3A sistemi de bu özelliklere sahip ve güvenli olarak devrede. Örneğin bu sabah İstanbul'da yaşanan siste, CAT-2 şartlarındaki görüş mesafesi bile oluşmadı. Pistimiz her türlü kötü hava şartlarına artık hazır”

Atatürk Havalimanı 05-23 pistinin uzatma ve yenileme çalışmalarında CAT-3A sisteminden başka bazı ilklere de imza atıldığını belirten yetkililer ‘İlk kez, beton üzerine güvenli bir şekilde asfalt kaplama yapılmasına olanak sağlayan çatlak önleme tabakası yapıldı. Pistte aşınma tabakası olarak ilk kez taşmastik asfalt kullanıldı. Taşmastik asfalt, gözenekli ve pürüzlü yapısı sayesinde sürtünme katsayısını artırarak frenleme mesafesini kısaltıp, yağışlı havalarda su yastığı oluşmasına da engel oluyor.

Pist yapımında ilk kez cam elyaftan asfalt güçlendirme malzemesi kullanıldı. Pistteki CAT-2 standartlarındaki aydınlatma sistemi CAT-3’e çevrilerek yönlendirme sistemi uygulandı”


Bu pist biliyorsunuz Sabıkalı Pist olarak geçiyordu, mesafesinin kısa olması nedeni ile kötü hava şartlarında hem iniş hem de frenleme sorunları yaşanmasına sebep oluyordu, 2007 yılında ilk haberi verdiğimiz de pistte yapılacak çalışmaların 2010 bitmesinin hedeflendiği belirtilmiş bu anlamda bir sarkma olmadan pistin hem uzatma hemde teknolojik olarak yenilenmesi işleminin süresinde bitmiş olması güzel, yapılan testlerde de sisli havalarda dahi başarılı şekilde iniş yapılabildiği açıklanmış, hayırlı olsun yanlız dikkat piste deve kaçmasın :D

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 780
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

AHL'den Haberler

Mesajgönderen Kamil16 » 04 Kas Pzr, 2012 08:20

AHL'den Haberler...

http://video.sozcu.com.tr/kule-bir-apar ... orlar.html

AHL'den, SGH'tan, Esenboğa'dan, Adnan Menderes'ten haberler diye ayrı genel başlıklar yapsak. :?

Genel Başlık altında devam edelim. Başlıkların içeriğini güncel olarak doldururuz... 8)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 780
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

"Kule'ye Yavrum Dedi" Günlük olaylar...

Mesajgönderen Kamil16 » 04 Kas Pzr, 2012 08:24

Olur böyle vakalar, Türk Medyası yakalar. :D

http://www.zaman.com.tr/gundem/kule-ban ... 08280.html

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 780
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Atatürk Havalimanı AVM oluyor

Mesajgönderen Kamil16 » 04 Kas Pzr, 2012 11:55

Atatürk Havalimanı AVM oluyor...

İstanbul’a 3. havalimanının inşa edilmesinin ardından Atatürk Havalimanı’nın tasfiye edilmesine ve 2016’dan itibaren ticaret ve kongre merkezine dönüştürülmesine karar verildi.

http://www.yurtgazetesi.com.tr/gundem/a ... 22050.html

Bu Proje'de, Ağaoğlu, "İstanbul-2023" adını koyabilir. 8)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 780
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Atatürk Havalimanı, tarih olacak...

Mesajgönderen Kamil16 » 06 Kas Sal, 2012 06:04

İstanbul’a yapılacak yeni havalimanının faaliyete geçmesi ile birlikte Atatürk Havalimanı’nın tasfiye edilerek ticaret ve kongre merkezine dönüştürülecek.

http://www.haberapron.com/ahlnin-kaderi-belli-oldu/

http://www.airporthaber.com/havacilik-h ... lacak.html

İstanbul BB başkanı Kadir Topbaş'ın açıklaması...

http://www.airnewstimes.com/ataturk-hav ... aberi.html

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesajgönderen senturk90 » 06 Kas Sal, 2012 11:53

İnsanın burada aklına geliyor söylemek istiyor. Ticaret kelimesi içerisinde çok ayrıntıyı barındırıyor. Pistler f1 pistine dönüşmeyecek herhalde. :D Şehrin en gözde yerlerinden biri. "Rant mı?" sorusu illaki akıllara geliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16698
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 10 Kas Cmt, 2012 01:18

Bugün Ulaştırma Bakanı konu ile ilgili bir açıklama yapmış, AHL nin düşük kapasite ile kullanımına devam edileceğini belirtmiş, tabii bu kesin bir karar değildir bence, kararlar çok ani değişebiliyor.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 10 Kas Cmt, 2012 10:54

AHL nin misal 20 30 sene sonra tamamen kullanım dışı kalması çok da saçma değil, bu hemen olacak bir durum değil doğal olarak o zaman hayatta bile olmama ihtimalleri yüksek olan kabine üyelerini rant ile itham etmek de bir o kadar saçma.

2040 yılında kanal açılmış, Silivri milyon olmuş bir Avrupa yakasında 3.havalimanı eğer erişim de kolay hale getirilmiş ise 150 milyon kapasite ile yeterli hatta fazla bile olabilir, keza Anadolu yakasından oraya talep 0 a yakın olacaktır ama 50 milyona çıkarılmış bir Sabiha Gökçen kapasitesi de şart...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16698
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 10 Kas Cmt, 2012 14:15

Hakan 20-30 sene sonra tabii ki doğal ama bu olacak diye şimdiden birilerinin ellerini ovuşturuyor olması da muhtemel yani nasıl olsa atıl kalacak o zamanı beklemeyelim hadi yıkalım diye kesin baskı yapanlar olacaktır. Diğer taraftan zaten THY nin yeni limana kayması ile AHL boşa çıkmış olacak, bunun alternatifi yok. Ama Anadolu yakası içinde söylediğin şartın gerçekleşmesi lazım SGH daha aktif olmalı fakat mevcut yolcu binası kapasitesi ile o da zor görünüyor, bilmiyorum ben mi gözümde küçültüyorum ama AHL de ki iç hatların küçücüklüğü gibi bir yapısı var, kapasite artışı ile bu sefer bina yetersiz gelecek, hadi büyütelim diyecekler sonra kavşaklar sorun olacak. Falan filan, her işin ucundan kıyısından düşünüp yapıldığı için hep endişeliyim.


“Hava Yolları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir