tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları

Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 66
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 21 Ara Pzt, 2009 16:49

Resim
Antalya için düşünülen ilk tramvay planı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5306
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Haritacılığımız sıfır!

Mesaj gönderen alabay » 06 Mar Cmt, 2010 13:02

Şimdi şöyle biraz şu bizim eski öbeği bir gezdim de ... rezil, farkında mısınız? Haritalarımız ... ee, hangi haritalarımız? Koskoca milletiz, peki HARİTALARIMIZ NEREDE? :evil:

Çok içerledim!

Tek İstanbul'un adamakıllı bir haritası var, onu da Esat yapmış. hiçbir şehrin güzel ve mantıklı hat haritası yok. Halbuki kaç tane tramvaylı kent var, kaç tane metrolu kent var, veee kaç tane otobüslü kent, kasaba, köy var. Harita? Mafiş.

Esat, sen vakit bulsan şu kentlere bari beleş bir kaç harita çizemez misin? Vatan için? Yüz karamız bu yahu, harita falan yok. Herhangi birisi gidiyor, vikipedi içın bize harita yapıyor. Bizim işletmeler hâlâ dolmuşçuluk yapıyor. He, dolmuş dedik de, onun da âlâ bir haritası vardı ... yabancı işi yine tabiîki. Esat, atmadıysan, bir anıt olarak buraya da koyabilirsin.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17329
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Mar Cmt, 2010 15:39

O minibüs haritasını buraya koymam çünkü onlar sadece ve sadece fırsatçılar, yaptıkları şeyi sana özelden anlatırım. Diğer taraftan neden "beleş", bu site su ile dönmüyor kimse de demiyor abi bir ufak reklam verelimde hostun parası çıksın domainlerin parası çıksın, hayır işi yapmak Avrupa da iyi adına pul bile basarlar, bizde adamı asarlar.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5306
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Mar Cmt, 2010 16:14

Niye belşin cevabı, bizde eksiğin farkında olmadıklar için. Gereh yoh. O yüzden. Yani kendi izzeti nefsimiz için ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17329
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Mar Cmt, 2010 16:22

Ya boşver uğraştıkta ne oldu? 2 senedir burada eşek gibi sırtımızda su taşıdık, kimse suyu taşıyana teşekkür etmiyor, bizim taşıdığımız suyu biri parayla satsa ama herkes oradan alır.

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 15 Oca Cmt, 2011 17:36

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SiteImages/ ... br_ft2.jpg

Bu linkte yeni raylı sistem haritası var.İyi güzel de neden T1'den sonra T3'e geçirdiler ki?Çok saçma

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17329
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Oca Cmt, 2011 18:28

oglcan yazdı:http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SiteImages/ ... br_ft2.jpg

Bu linkte yeni raylı sistem haritası var.İyi güzel de neden T1'den sonra T3'e geçirdiler ki?Çok saçma
Resim

Saçma değil, doğru olan o zaten, enteresan bir şekilde doğru olanı yapmışlar, 2 numaralı hat Zeytinburnu-Bağcılar hattıdır, yapılan işlem 1 numaraya 2 numaranın katılmasıdır dolayısı ile 1 numara işletmeye devam eder, 2 numara olduğu gibi kalır, şimdi yapılması gereken aslında şu, araçlarda tabela da güzergah seçmenin yapılması eğer bir araç pik saatte sadece Bağcılar' dan kalkıp Zeytinburnu' na kadar giderse onun numarası yine 2 olur, diğerlerinin 1 olur. Ama bu anlattığımın hiçbir esprisi yok, çünkü araçlarda mantıksız bir şekilde 37,39,51 falan filan yazmaya devam edecek :) dediğim gibi olmasa da yani hat dallanıp budaklanmadığı içinde kısa parkur olacağı için şöyle bir şey olabilirdi,

1 - Bağcılar-Kabataş,
1A - Bağcılar-Zeytinburnu,
1B - Cevizlibağ-Beyazıt,
1C - Cevizlibağ-Kabataş,

flan gibi,.

Harita ile ilgili aslında söylemek istediklerim var ama yazsam mı yazmasam mı bir türlü bilemiyorum, yazsam sevdiğim bazı arkadaşları darıltmak istemiyorum, yazmasam yüzümüze gülüp arkadamızdan konuşanları mutlu etmek istemiyorum, iki ucu bulaşık değnek.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Oca Cmt, 2011 18:53

t2 n'olacak şimdi? yeni durumda kalkıyor mu o?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5306
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Oca Cmt, 2011 18:59

Aslında o dallanmalara gerek yok, çünkü hepsi aynı hat üzerinde. Yok, hakiki sapak dallar açılsa, o zaman gerekir. Bakalım, eninde sonunda T2'yi İstiklâl'e mi verirler ;-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17329
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Oca Cmt, 2011 19:46

Dediğim gibi olur, artık kullanılmayacak, numaralandırma sistemlerinde genel olarak o numara Zeytinburnu-Bağcılar için rezerve olarak kalır, ya köklü bir değişiklik olur ise değiştirilir, ya da Bağcılar' a giden başka bir hat yapılırsa ona verilebilir ama teorik olarak ilintili olmalıdır, şu an için görünen rezerve bırakılmış olduğu, Başar o mantıkla bakar isek İstiklal 1 numaradır zaten, o da dediğim gibi sistem yeniden kurgulanır ve numaralandırma yapılırsa olması gerekir, bence.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Oca Cmt, 2011 20:07

istiklal caddesindekine n1 demiyorlar mı? nostaljik anlamında.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17329
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Oca Cmt, 2011 20:13

Yok ona hiçbir şey denmiyor :) bir ara biz T5 demiştik işte :)

Cevapla

“Harita-Broşür-Efemera-Maket-Model” sayfasına dön