tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1916
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Nis Cum, 2019 17:15

Otoyolun tümüyle açılış tarihini aratırken tesadüfen aşağıdaki resme denk geldim..

Güzel bir tabela olmuş..
Bu yolla gidilebilecek tatil yörelerini sıralamış..

Yolu ilk kullandığımda, bu tabelanın fotoğrafını çekmeye çalışacağım kısmetse..

Resim

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 783
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen mustafaguler » 06 Nis Cmt, 2019 09:40

Böyle bir levha yok ve olmayacak diye de biliyorum, şahsi bir çalışma.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 858
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Kamil16 » 07 Nis Pzr, 2019 20:36

YID Kapsamında yapılan Otoyol ve Köprülerde hiç değişmeyen yurdum insanı manzaraları..

Dün gece Bursa'dan O-5 Otoyoundan Yalova'ya geliyordum. Karsak'taki İznik-Gemlik çıkışından çıktım. Toplam 4 gişe açık, ortadaki iki gişe Nakit-KK, Sol ve sağda iki gişe ise ortak, OGS-HGS için.

Ortadaki iki gişe boş, en sağdaki gişe'de yoğunluk daha az diye oraya gittim. Tabii ki hiç değişmeyen manzara. Nakit-KK gişeleri boş olduğu halde, OGS-HGS gişelerinde ödeme yapan bir Kamyoncu..

Tabii ki, olağanüstü bir sabır göstererek, beklemek zorunda kalıyorsunuz..

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1916
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Nis Pzr, 2019 21:37

Engin Y yazdı:Otoyolun tümüyle açılış tarihini aratırken tesadüfen aşağıdaki resme denk geldim..

Güzel bir tabela olmuş..
Bu yolla gidilebilecek tatil yörelerini sıralamış..

Yolu ilk kullandığımda, bu tabelanın fotoğrafını çekmeye çalışacağım kısmetse..

Resim
mustafaguler yazdı:Böyle bir levha yok ve olmayacak diye de biliyorum, şahsi bir çalışma.
Gerçek sanmıştım, hatta resmini çekip sizlerle paylaşmak için heveslenmiştim, üzüldüm şimdi :?

Michel Fugain’in Une Belle Histoire şarkısında, “autoroute de vacances / autostrada delle vacanze” yani “tatil otoyolu” ifadesi geçer..

Bu da bizim tatil otoyolumuz oluyor, eğer Bozcaada'dan Kaş'a kadar uzanan sahile bu otoyol kullanılarak gidilecekse :)

https://www.youtube.com/watch?v=u2UhQAhLc2Y

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 858
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Kamil16 » 08 Nis Pzt, 2019 13:37

Kamil16 yazdı:YID Kapsamında yapılan Otoyol ve Köprülerde hiç değişmeyen yurdum insanı manzaraları..

Dün gece Bursa'dan O-5 Otoyoundan Yalova'ya geliyordum. Karsak'taki İznik-Gemlik çıkışından çıktım. Toplam 4 gişe açık, ortadaki iki gişe Nakit-KK, Sol ve sağda iki gişe ise ortak, OGS-HGS için.

Ortadaki iki gişe boş, en sağdaki gişe'de yoğunluk daha az diye oraya gittim. Tabii ki hiç değişmeyen manzara. Nakit-KK gişeleri boş olduğu halde, OGS-HGS gişelerinde ödeme yapan bir Kamyoncu..

Tabii ki, olağanüstü bir sabır göstererek, beklemek zorunda kalıyorsunuz..
Bu yazıyı Otoyol A.Ş'ye de göndermiştim. Aşağıdaki yanıtı aldım...

"" Sayın Kamil BÜKE,



Gişelerimiz OGS, HGS ve NAKİT olmak üzere farklı modlarda çalışacak şekilde teşkil edilmiştir. Gişelerin çalışma modları gişe saçaklarında bulunan göstergeler aracılığıyla belirtilmektedir. Gişe personelimiz OGS veya HGS etiketi olup da bakiye yetersizliği, etiket arızası nedeniyle etiketin okunamaması vb. nedenlerle OGS ve HGS gişelerinde etiketi vasıtası ile ödemesini gerçekleştiremeyen ve bu nedenle geçiş bedelini nakit olarak ödeyen müşterilere hizmet etmek için belirtilen gişelerde görev yapmaktadırlar. Dolayısı ile gişelerde yapılan görevlendirme aslen etiketi olmadığı halde OGS/HGS gişelerine girmiş NAKİT müşterilerine yönelik değildir.



Diğer taraftan; operasyonel olarak birinci önceliğimiz elektronik etiket sahibi olan OGS ve HGS müşterileridir. Yoğunluğun en yüksek olduğu zamanlarda NAKİT gişelerinde oluşan kuyruk uzasa bile gişeler OGS/HGS müşterilerine öncelik verecek şekilde NAKİT gişelerden ayrı olacak şekilde çalıştırılmaktadır. Ancak buna rağmen NAKİT gişelerini kullanması gereken müşteriler zaman zaman kaçak olarak OGS veya HGS gişelerini kullanma girişiminde bulunarak bu gişelerde tıkanıklığa sebep olmaktadırlar.



Yaşanan sorunun nedenini bu usulsüz kullanımın oluşturduğunu belirtmek ister, otoyolumuzu kullandığınız için teşekkür ederiz.



Saygılarımızla



OTOYOL ÇAĞRI MERKEZİ


444 9 887



Çağrı Merkezi Faks : 0 224 600 78 49
Çağrı Merkezi Email : sorun@otoyolas.com.tr ""

Ancak bu cevap beni açıkcası tatmin etmedi ve aşağıdaki cevabı yolladım..

""Sn. OTOYOL A.Ş. Yönetimi,

Hızlı yanıtınız için teşekkür ederim. Ancak "normal bir vatandaş olarak" yanıtınız beni tatmin etmedi.

Ben size önerimi söyleyeyim..

YANLIŞ GİŞE'YE GİRENDEN ÖNCE %50 ve 6 AY SONRA %100 ZAMLI TAHSİLAT yapılacağını Gişelerden önce ışıklı tabelalar ile bildiriniz.

Sonuçta, bu tür insanların vurdum duymaz hareketlerini önleyerek, Normal ve Masum Vatandaşların, "Zamanlarının Çalınmasını" önleyebilirsiniz?

İlgi ve Alakanız için çok teşekkür ederim..""

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1916
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Nis Pzt, 2019 17:58

Cuma akşamı Balıkesir yönünden gelirken Akhisar girişindeki Kırkağaç-Soma-Bergama ayrımına geldiğimizde saat tam 22:40’tı..

Orada ayrıma saptıktan yaklaşık bir kilometre sonra, önce keskin bir sağa dönüş sonra da genişçe bir göbeğin etrafından sola dönüş yaptık..

Eski devlet yoluna paralel olarak yapılmış olan Akhisar Çevre Yolu’nda iki kilometre kadar gittikten sonra, sağa döndük ve otoyol bağlantı yoluna girdik ve bu bağlantı yolunu sekiz kilometre kullandıktan sonra otoyola bağlandık..

Otoyolun yaklaşık 92 km uzunluğundaki kesimini kullanarak İzmir Çevre Otoyolu’nun Otogar Kavşağı’na ulaştığımızda saat tam 23:30’du..

Otoyolda genelde 130 km/saat civarında hız yaptım, daha hızlı gitmedim; çok daha hızlı gidenler vardı, onlar belki 35-40 dakikada almışlardır bu yolu..

Bizim hız sınırlarına uygun sürüşümüz neticesinde, Akhisar girişi ile İzmir girişi arasındaki yaklaşık 103 kilometrelik yolculuğumuz tam 50 dakika sürdü..

İzmir Çevre Yolu’ndan İzmir-Aydın Otoyolu’na devam ederek 60 kilometre ilerideki Selçuk ayrımından çıktığımızda, saat tam 00:00’dı..

Yani Akhisar girişinden Selçuk otoyol ayrımına kadar 80 dakikada geldik..

Yolun Akhisar-İzmir arasına 38 TL ve İzmir-Selçuk arasına 3,75 TL ödedik..

Allah kısmet ederse, dönüşümüzü Cumartesi günü Ayvalık üzerinden yapmayı ve otoyolun Balıkesir kesimini denemeyi planlıyoruz..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16833
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Esat » 23 Nis Sal, 2019 11:23

Engin bir ara eski yol ile de kıyaslayabilir misin sana zahmet? Yani eskiden kaç dakika sürüyordu, bu anlamdaki avantajı görürsek belki daha iyi olur diye düşündüm

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1916
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Nis Çrş, 2019 08:46

Abi,

Şimdi yanımda laptop yok, İstanbul’a döner dönmez eski yolla süre ve mesafe mukayesesi yapacağım :)

Bu arada, yarın Menemen-Aliağa taraflarına yolum düşecek inşallah, eğer otoyol inşaatını görebilirsem sizlere İzmir-Aliağa-Çandarlı Otoyolu’na dair çalışmalar hakkında da bilgi vereceğim..

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1916
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Nis Çrş, 2019 08:59

Ufak da bir hatırlatma yapayım..
Diyelim ki otoyola İzmir’den girdiniz; Belkahve Tüneli, Ulucak, Kuyucak, Kemalpaşa, Akalan kavşaklarını geçtiniz, İzmir-Manisa il sınırına yakın bir yerde gişelerden de geçtiniz, Turgutlu kavşağına birkaç kilometre kalana kadar bir dinlenme tesisi var, ondan sonra Saruhanlı ve Akhisar tarafına kadar başka bir dinlenme tesisi yok..
Yani planlarda var, yer ayrılmış, muhtemelen (gece olduğu için biz görmedik) inşaatı da devam ediyor; ama şimdilik siz siz olun, eğer yakıt veya başka bir ihtiyacınız varsa, 100 kilometreden daha uzun bu yol boyunca, o tek tesisi (Opet açık sadece, tesisin yeme-içme kısmının inşaatı devam ediyor) kullanabilirsiniz..

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 858
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Kamil16 » 24 Nis Çrş, 2019 20:02

OSG Köprü Girişinde Trafik Polisi ve Radar var..

21 Nisan Pazar günü öğlen saatlerinde Bursa'dan Otoyol ve OSG Köprüsü üzerinden dönüyordum. Son virajı döndüğümde, Trafik Polisi aracının ters yönde, Altınova katılımının olduğu noktada durduğunu fark ettim. O sıralar 150 -160 Km/h bir hızım vardı. Tabii ki yavaşladım 130 -140 arası yaklaşarak Trafik Polisi aracı önünden geçtim.

Bursa Otoyolu + OSG Köprüsü olarak tek yönde 136,55 TL ödediğiniz bir yolda, birde (+) Radar cezası ödemeyi hiç kimse istemez.

Vatandaş'a bu şekilde pusu kurulması da ancak bizim ülkemize özgü herhalde..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16833
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Prş, 2019 06:35

Bu çok tartışmalı bir konu. Bazı yerlerde zaten hız kameraları var ve o kamera sizin hızınızı aştığınızı tesbit ederse otomatik ceza geliyor. Ancak bu şekilde Trafik aracının ters yönde durupta hız tesbiti yaparak ceza yazmasına itirazımız var ve Yargıtay'ın bu konu da aldığı vatandaşın lehine ve cezayı iptal ettiği kararlar var. Çünkü bu tür uygulamalarda önceden "radar"var tabelası konulmasını istiyor Yüksek Mahkeme. Bu tür uygulamalar için, "Devlet, vatandaşına pusu kurmaz." yorumu Yargıtay'ın aldığı kararlarda var. Benim bulduğum bir laf değil.

Hız limitini aşan kişi tabii ki bunun bedelini ödemeyi kabul etmiştir. Sürücü iseniz otoyol dışı karayollarında özellik ile meskun mahalllerde 40 - 50 km hız tahdidi uyarı levhalarının olduğu bölgelerde, bu kuralı uygulayıp vatandaşlardan, 58 Km hıza bile ceza kestiğini herkes görmüştür.

Ayrıca, çakarlı bazı sivil plakalı araçların, normal trafik hız limitleri üzerinde seyrettikleri ve en sol şeritte giden aracın dibine kadar yanaşarak, sağa çekmelerini istemelerini görmüşsünüzdür.

Kanun, kural varsa, herkese uygulanmalı.. Açık ve net..

http://www.cesimparlak.com.tr/trafik-ce ... 1414281-k/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16833
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Esat » 26 Nis Cum, 2019 06:32

Tekrar ediyorum, yargıtay ın daha önce aldığı hız limiti+opsiyonu sadece 1 km geçti diye iptal ettiği ceza da var, davayı açan avukat olunca kararlar böyle çıkabiliyor, araçta sürücü yoksa ceza kesilemez diye verilen iptal kararı var, elinizi vicdanınıza koyun bu kararlar doğru kararlar mı? :) devlet vatandaşına pusu kurar, kurmalıdır da. Benim görüşüm de bu yönde, vatandaş günlük hayatında diğer insanlar ve devletin mülkü ile temas ettiği her noktada elini uzatırken, yahu yakalanır mıyım korkusunu yaşamalı, bunu yaşamadığımız için bugün böyle sokaklar gevşek. İşte bu yüzden tam olarak son cümleniz ile aynı şeyi söylemiş oluyorum, yani ama ona uygulanmıyor buna uygulanmıyor demiyorum, evet herkese uygulanmalı

Cevapla

“Diğer Toplu Ulaşım Sistemleri” sayfasına dön