ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Kamil16 » 22 Haz Cmt, 2019 20:52

Benzer olay Mahmutbey'den, KMO'ya, İstanbul HL'ye giderken de yok mu? arka arkaya bir OGS yada HGS'nin sesini duyuyorsunuz. Tahsilat küçük ama tiraj yüksek.
Nakit-Kredi Kartı Ödeme konusunda, nedeni önemli değil, ancak bu lehva'yı astıktan sonra nakit ödeme işlemi yapamıyor olmanız yanlış.

İşletmenin 3 ayrı şirket tarafından yapılıyor olması da kafa karıştırıyor. Şirketlerin web siteleri arasında bir bağlantı olmadığı için, Çatalca'dan girip, Dilovasın'dan çıktığınızda ne kadar ücret ödeyeceğinizi göremiyorsunuz.

1. KMO'yu ikiye ayıran ortadaki gri renkli yolların olduğu kesim, YSS Köprüsü İşletmesi
2. AVRUPA OTOYOLU YATIRIM VE İŞLETME A.Ş. ( 1-2-7 Kesimlerde )
3. KMO ANADOLU OTOYOL İŞLETME A.Ş. (4-5-6 Kesimlerde )

https://www.ysskoprusuveotoyolu.com.tr/
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2161
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Haz Cmt, 2019 21:10

Haklısınız Kâmil Bey, KMO üzerindeki muhtelif bölgelerde SGS ile tahsilat yapılıyor..
Örneğin; Odayeri ile İstanbul Havalimanı arasında, Fenertepe ile Mahmutbey arasında, Çekmeköy ayrımı ile Çamlık Kavşağı arasında ve Liman Bağlantı gişesi ile D100 ve TEM bağlantılarının arasında bu tarz geçişler var..

Beni sinir eden 2,75 TL ise hiç TEM’e çıkmamama rağmen KGM tarafından tahsil edilen bir tutar..
Buna tepki gösteriyorum..

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2161
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Haz Pzr, 2019 14:14

Yandex’e bakıyorum da TEM’in Çatalca gişelerinden geçtikten sonra trafik lambalarının olduğu bir kavşağa geliyorduk eskiden, ama şimdi orada trafik yeniden düzenlenmiş, bir üst/alt geçit inşa edilerek araçların kırmızı ışıkta durmamaları sağlanmış: https://yandex.com.tr/maps/?l=trf&ll=28 ... 88503&z=17

TEM ile KMO arasında açılan Çatalca Çevre Yolu da şurada görülebiliyor: https://yandex.com.tr/maps/?l=trf&ll=28 ... 57761&z=13

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2161
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Haz Sal, 2019 12:32

Kuzey Marmara Otoyolu'nun Çatalca kesiminde doğrudan TEM ile bağlantı sağlayan yolun açılması, ulaşım sürelerini de kısaltmış gibi gözüküyor..

YSS Köprüsü'nden çıkan bir aracın Mahmutbey ve Çatalca üzerinden geçtikten sonra TEM'e çıkışlarını aşağıdaki haritalarda görebilirsiniz..

YSS Köprüsü Çıkışı - Mahmutbey - TEM (Çatalca-Kumburgaz arası), 72 km ve 49 dk: https://yandex.com.tr/maps/11508/istanb ... =~~&z=10.8

YSS Köprüsü Çıkışı - Çatalca - TEM (Çatalca-Kumburgaz arası), 71 km ve 44 dk: https://yandex.com.tr/maps/115693/ba%C5 ... =~~&z=10.8

Yol, hem mesafe hem de süre olarak kısalmış gibi gözüküyor Yandex verilerinde..
Kamyonlar burayı tercih ediyorsa, akşamları Mahmutbey trafik yoğunluğu biraz azalabilir, iş çıkışı bir bakmak lazım trafik yoğunluğuna..

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2161
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Haz Çrş, 2019 07:13

Dün akşam Mahmutbey yoğunluğunda hiç azalma yoktu..

Transit geçen kamyonlar zaten akılları varsa Çatalca’yı tercih ediyorlardır, ama şehrin içinde işi olan kamyonlar mecburen Hasdal veya Mahmutbey tarafından TEM’e bağlanıyorlardır..

Bu yoğunluğun devam etmesi de bir bakıma zamanında (YSS Köprüsü yapılırken) şunu diyenleri haklı çıkarıyor: “İstanbul’da köprü geçen araçların çok küçük bir kısmı (~%4) transit trafiğe aittir, büyük çoğunluğu ise en az bir ayağı İstanbul içi olacak şekilde seyahat etmektedir..”

Köprünün yerinin hatalı (aşırı kuzeyde) seçildiğini söyleyenler haklı çıkmış gözüküyor şimdilik..

Bakalım KMO’nun Kınalı ve İzmit kavşakları açılınca, TEM’deki yoğunluk değişecek mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16976
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Esat » 26 Haz Çrş, 2019 07:49

yük taşımacılığında demiryoluna geçilmediği sürece İstanbul da ağır vasıta trafiğinde bir azalma söz konusu olmaz. Kamyon ve Tırlar İstanbul sınırlarına girmeden inşa edilmesi gereken devasa bir yük garında yüklerini trenlere devretmedikçe, sanayi bölgeleri buna göre şekillendirilip içerisine tren yolu girmesine izin verilmediği sürece, yolcu taşımacılığında da hızlı tren seferleri arttırılıp, bölgesel trenlerde çalıştırılmadıkça yani otobüsler ve ağır vasıtalar dolaştığı sürece orada trafik hep böyle olacaktır.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2161
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Haz Çrş, 2019 08:51

ICA (İçtaş-Astaldi) ortaklığında inşa edilen ve işletilen YSS Köprüsü ve Kuzey Çevre Yolu'ndaki Astaldi paylarının Çinli alıcı adayına satışı gündeme geldiğinde, aşağıdaki haberler çıkmıştı..

Haber (31 Ocak 2019): https://www.haberturk.com/son-dakika-ha ... 29-ekonomi
İtalyan Astaldi'nin girdiği mali darboğaz nedeniyle Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ndeki yüzde 33 hissenin Çinli gruba satış görüşmeleri geçiş ücretlerindeki kur ayarlamasına takıldı. Dolar üzerinden belirlenen geçiş bedeline yılda bir kez kur ayarlaması yapılıyor. Taraflar ise Türk Lirası'nda yaşanan dalgalanmadan korunmak için hükümetten bu ayarlamanın her çeyrekte bir kez olmak üzere yılda dörde çıkarılmasını istiyor.
Daha sonra, yılda dört kez değil, ancak iki kez garanti geçiş ödemesi (temel istek geçiş bedelinin yılda dört kez belirlenmesine ilişkindi, ancak geçiş bedeline dair herhangi bir haber çıkmadı) yapılmasına dair aşağıdaki haberi okumuştuk..

Haber (27 Mayıs 2019): https://www.haberturk.com/yavuz-sultan- ... 70-ekonomi
Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne “kur” ayarı… Yavuz Sultan Selim ve Kuzey Çevre Otoyolu’nun hizmete açılan bölümlerinde, devletin işletmeci şirkete yapacağı garanti ödemelerinde iki farklı tarihteki dolar kuru dikkate alınacak. Ödemelerde, yılın ilk yarısı için ocak, ikinci yarısı için temmuz ayı dolar kuru esas oluşturacak. Devletin, ödemeyi yapacağı tarih de değiştirildi. Buna göre 1 Ocak-31 Haziran için aynı yılın temmuz ayında, 1 Temmuz-31 Aralık için izleyen yılın ocak ayında garanti ödemesi yapılacak.
Dün de aşağıdaki haber çıkmış; buna göre ICA'ya Temmuz ayı sonunda 1-1,5 milyar TL arasında bir ödeme yapılacakmış..

Haber (25 Haziran 2016): https://www.haberturk.com/3-kopru-icin- ... 77-ekonomi
Yavuz Sultan Selim ve Kuzey Çevre Otoyolu’na, yılın ilk yarısı için araç geçiş garantisi kapsamında devletin yapacağı ödeme tutarı büyük ölçüde belli oldu. Temmuz ayının son haftasında işletmeci şirkete, 1 ile 1.5 milyar TL arasında bir ödeme söz konusu olacak.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2161
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Tem Sal, 2019 18:08

Engin Y yazdı:
26 Haz Çrş, 2019 07:13
Dün akşam Mahmutbey yoğunluğunda hiç azalma yoktu..

Transit geçen kamyonlar zaten akılları varsa Çatalca’yı tercih ediyorlardır, ama şehrin içinde işi olan kamyonlar mecburen Hasdal veya Mahmutbey tarafından TEM’e bağlanıyorlardır..

Bu yoğunluğun devam etmesi de bir bakıma zamanında (YSS Köprüsü yapılırken) şunu diyenleri haklı çıkarıyor: “İstanbul’da köprü geçen araçların çok küçük bir kısmı (~%4) transit trafiğe aittir, büyük çoğunluğu ise en az bir ayağı İstanbul içi olacak şekilde seyahat etmektedir..”

Köprünün yerinin hatalı (aşırı kuzeyde) seçildiğini söyleyenler haklı çıkmış gözüküyor şimdilik..

Bakalım KMO’nun Kınalı ve İzmit kavşakları açılınca, TEM’deki yoğunluk değişecek mi?
Geçen Cuma akşamı, Levent'ten önce TEM'e, oradan da Kemerburgaz-Göktürk-İstanbul Havalimanı yolunu izleyerek KMO'ya bağlandım..
KMO'yu Çatalca'ya kadar kullandım ve yol boyu çok sayıda ağır vasıtanın yolu kullandığını gördüm, zaten Çatalca'da KMO ile TEM arasındaki bağlantı yolunda çok sayıda kamyon park etmiş vaziyette sağ şeritte bekleme yapıyordu..

Bana göre Mahmutbey'deki trafik eziyetinin azalmamasının sebebi, buradaki trafiğin zaten temelde otomobillerden kaynaklanıyor oluşu; ağır vasıtalar sadece ortamı daha kaotik bir hâle getiriyorlar.. Otomobiller buradan çekilemediği için de trafik yoğunluğu devam ediyor..

Otomobillerin buradan çekilememesinin temel sebebi de KMO'nun Yassıören ve Çatalca çıkışlarının arasında başka çıkış olmaması ve yolun Bahçeşehir, Ispartakule, Esenyurt, Avcılar, Beylikdüzü gibi yerlere gidecekler için kullanışlı olamaması..

KMO'nun verimli kullanılabilmesi için TEM'deki Ispartakule ve Avcılar kavşaklarına KMO'dan ekspres bağlantılar inşa edilmeli ve TEM ile KMO arasındaki geçişkenlik kolaylaştırılmalı..

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2161
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Tem Prş, 2019 09:34

Kuzey Marmara Otoyolu'nun http://www.marmaraotoyolu.com adresli sayfasına girince, şöyle bir yazı gördüm: "Kuzey Marmara Otoyolu'nun Kesim-4'teki Kurnaköy Gişelerinden,Kesim-5 Sevindikli Kavşağı’nın Kuzey *Sevindikli Gişeleri* ile Güney *İlimtepe Gişeleri* hizmet vermeye başlamıştır. 18 TEMMUZ 2019 SAAT: 14:00'da TRAFİĞE AÇILMIŞTIR."

Aslında bu kesim iki ay önce trafiğe açılmıştı, ama bir takım eksiklikler giderilip 18 Temmuz'da yeniden açılmış sanırım..

Açılan kavşakları şurada görebiliriz: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Sevindikli Gişeleri: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

İlimtepe Gişeleri: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Ralli tadında araba sürmeyi sevenler, Sevindikli Gişeleri'nden İzmit'e, İlimtepe Gişeleri'nden ise Körfez ve Derince'ye heyecanlı yolculuklar yapabilirler..

İzmit kesimindeki tüneller ve viyadükler ise henüz inşa aşamasında: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Burası bir açılsa, İzmit'te TEM'in yer yer iki şeride düştüğü kesimlerdeki dar boğazın rahatlaması sağlanacaktır..
Engin Y yazdı:
30 May Prş, 2019 06:40
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğünden:
“Kuzey Marmara Otoyolu (3.Boğaz Köprüsü Dahil) Projesi Kurtköy-Akyazı (Bağlantı Yolları Dahil) Kesiminin Yap-İşlet-Devret Modeli ile Yapılması, İşletilmesi ve Devri” işi kapsamında ... Kesim-5’te yer alan; Liman Kavşağı (Km:151+500) - Sevindikli Kavşağı (Km:168+225) Arası ... 30/05/2019 tarih ve saat: 23:59'da trafiğe açılacaktır.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 791
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen mustafaguler » 25 Tem Prş, 2019 15:05

Off Topic
Burası bir açılsa, İzmit'te TEM'in yer yer iki şeride düştüğü kesimlerdeki dar boğazın rahatlaması sağlanacaktır..
Acaba gerçekten rahatlama sağlar mı? Fiyatlar Gebze-Bursa-İzmir otoyolu gibi olursa insan bir düşünür. Ama ağır vasıtaların bu yolu kullanmaları mecbur kılınırsa işler bir nebze değişir.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2161
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Tem Prş, 2019 15:41

Kavşak noktalarına baktığımda, Körfez/Derince çıkışlı ve Gebze/İstanbul varışlı hiçbir aracın bu yolu kullanacağını sanmıyorum, çok mantıksız olur..
İzmit/Adapazarı çıkışlı ve Gebze/İstanbul varışlı otomobillerin %25'i, ağır vasıtaların ise %50'si Kuzey Marmara Otoyolu'nu tercih eder bence..
(Tüneller ve viyadükler sayesinde Kuzey Marmara Otoyolu'nun TEM'e göre daha az rampalı olacağını ve ağır vasıtaların yakıt ve yedek parça maliyetlerini düşüreceğini düşünüyorum..)
Adapazarı'nın doğusundan (Düzce-Bolu-Ankara) ve güneyinden (Bilecik-Eskişehir) Gebze/İstanbul yönüne gelen otomobillerin %50'si, ağır vasıtaların ise %70'i Kuzey Marmara Otoyolu'nu tercih eder diye düşünüyorum..

Kuzey Marmara Otoyolu'nu kullanacak araçlar sayesinde, TEM'in trafiği de bir nebze azalacak ve orayı kullananlar daha rahat seyahat edebilecekler..

TEM'in Hereke civarındaki ve Dilovası ile Gebze arasındaki yokuşlu ve virajlı ve de özellikle İzmit civarında iki şeride düşen kesimlerinde, önemli bir rahatlık hissedilecektir..

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Kamil16 » 16 Eyl Pzt, 2019 07:04

KMO'da Radar!

15 Eylül Pazar Sabahı, İstanbul'dan Çerkezköy'e acilen gitmem gerekiyor.

Kozyatağından FSM yönüne giderken, Kavacık yönünde kaza olmuş, trafik kilitlenmişti. Geç kalmayayım diye KMO yolunu girdim. Kısa bir süre gittiken sonra radar uyarısını gördüm, yavaşladım ancak yeterli olmamış. 139 Km Hız ile Radar'a girmişim.. :(

Gündem'de, Otoyollarda Hız limitinin, + dahil, 140 Km/h çıkartılması var. Umarım çıkartılır ve af kapsamına gireriz. Zira "140 Km/h +%10" bu yollar için normal bir sürat kabul edilmeli.. 8)

Cevapla

“Diğer Toplu Ulaşım Sistemleri” sayfasına dön