4. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Gönderilme zamanı: 08 Kas Prş, 2018 16:10
gönderen Engin Y
Daha önce bu otoyolun aynı zamanda Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü de içeren ve Odayeri-Kurtköy olarak adlandırılan üçüncü kesimi ile Odayeri-TEM Mahmutbey ve Kurtköy-Kurtköy TEM bağlantıları açılmıştı..

Yeni açılan Odayeri-Yassıören kesimi (ikinci kesim) ile birlikte Kuzey Marmara Otoyolu'nun şu anda hizmete açık olan kesimlerini, [O-6] işaretli olarak aşağıdaki haritada ve şu adreste görebilirsiniz: https://yandex.com.tr/maps/?ll=29.11957 ... 63594&z=11

Resim

Not: Yolun inşaatı devam eden kesimleri aşağıdaki gibidir..
1. Kınalı - Yassıören: http://www.marmaraotoyolu.com/kisim-1/
4. Kurtköy - Liman: http://www.marmaraotoyolu.com/kisim-4/
5. Liman - İzmit: http://www.marmaraotoyolu.com/kisim-5/
6. İzmit - Akyazı: http://www.marmaraotoyolu.com/kisim-6/
7. Habibler - Hasdal: http://www.marmaraotoyolu.com/kisim-3/

Tamamlanan kesimler de aşağıdadır..
2. Yassıören - Odayeri: http://www.marmaraotoyolu.com/kisim-2/
3. Odayeri - Kurtköy: https://www.ysskoprusuveotoyolu.com.tr/tr/harita

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Gönderilme zamanı: 08 Kas Prş, 2018 16:53
gönderen Kamil16
Kuzey Marmara Otoyolu bilindiği gibi Kınalı Kavşağında TEM ile kesişiyor ve 4 yöne giden Otoyollar kesişimi olacak. Mevcut halde Kınalı'da, TEM Edirne Yönüne giden Otoyol'dan, Tekirdağ-Çanakkale ayrımı var. Yani şu anda burası 3 yol kavşağı. Halihazırda burada bir adet duble köprü vardı bu kavşakta kesintisiz trafik için.
Oysa aynı noktaya 2'si duble olmak üzere toplam 5 adet Köprü yapıldı. Hafta'da en az iki kere geçtiğim bu noktadan her geçişte bu 5 Köprü ne işe yarayacak diye düşünüyorum ama çözemedim.
Üstüne kavşakta, Edirne yönünü gereksiz olarak ek Köprüler ile 1 Km'yi bulan yan katılım yolları inşa ediliyor. Bu kadar uzun katılıma hiç gerek yok. Sonuçta, TEM Edirne Yönüne, Kınalı'dan sonra giden araç sayısı, kamyon sayısı belirli. Kuzey Otoyolu açılınca bu yöne trafik artmayacak ki, sadece TEM İstanbul yönüne olan trafik bölünecek.
İlave 5 Köprü ne işe yarayacak? Kuzey Otoyolu gişelerini mi koyacaklar bu Köprülerin üzerine anlamadım..

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Gönderilme zamanı: 08 Kas Prş, 2018 17:48
gönderen Edil Arda
acaba Çanakkale Otoyolu ile ilgili olabilir mi?

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Gönderilme zamanı: 08 Kas Prş, 2018 19:33
gönderen Engin Y
Evet, Kınalı ve Malkara arasına da otoyol yapılması planlanıyor ya, onun için öyle büyük bir kavşak inşa ediyorlardır..

İşim gereği sık sık Muallimköy’den geçip Dilovası’na gidiyorum.. TEM’deki Osmangazi Köprüsü ayrımına Kuzey Marmara Otoyolu’nu bağlamak için devasa viyadükler inşa ediyorlar; ortaya karman çorman bir kavşak çıkacak gibi gözüküyor..

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Gönderilme zamanı: 09 Kas Cum, 2018 15:17
gönderen Engin Y
Kamil16 yazdı:İlave 5 Köprü ne işe yarayacak? Kuzey Otoyolu gişelerini mi koyacaklar bu Köprülerin üzerine anlamadım..

Kâmil Bey,

Yandex'te kavşağın şimdiki hâli görülebiliyor: https://yandex.com.tr/maps/?ll=28.19032 ... 20997&z=16

Wikimapia'da da yol tamamlandıktan sonraki kavşak çizilmiş: http://wikimapia.org/#lang=tr&lat=41.11 ... 7&z=14&m=w

Sizin orada gördüğünüz beş köprü, bu yapıyla ve gelecekte düşünülen Kınalı - Malkara - Lapseki - Balıkesir Otoyolu için inşa ediliyor olabilir..

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Gönderilme zamanı: 09 Kas Cum, 2018 16:47
gönderen Kamil16
Durum anlaşıldı. Tek duble köprü, yonca kavşak yerine geniş bir yay çizerek daha yüksek hızla kavşaktan dönüşler sağlamak için yapılmış. Nihai hal üzerinde yonca sistemine göre üç köprünün gereksiz olduğu ortaya çıkıyor.

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Gönderilme zamanı: 11 Kas Pzr, 2018 18:07
gönderen kenanmar
Bu aslında teknik, müşteri çekme, değişik sınıf veya ağır tonajlı araç, uzun aks aralığı değerlendirmesi değil mi? Çok önemli bir harcama kalemi mi? Aylardır Çatalca - Bahçeşehir - Başakşehir - Sultangazi - Hasdal bağlantısı inatla açılmıyor. Herkesi Mahmutbey ve Avcılar Gişelere mahkum ediyorlar, hem trafiği hem de İstanbul’un akışkanlığını bloke ediyorlar. Üstüne yetmezmiş gibi mevcut 1. ve 2. Köprüleri de çift taraflı ücretlendirme gündeme geldi. Asıl konular bunlar olmalı. Madem köprüleri ücretlendiriyoruz, şehir merkezine girişi de tüm yeni yapılan tünelleri de ücretlendirelim ikame olarak da sık sefer sayılı ve konforlu ve oturma imkanı olan toplu taşıma getirelim. Petrol ve türevlerini kullanmayan 2 lastikli bisiklet vb. teşvik edelim. Olmaz mı? Çin’in başkenti Beijing kendi yaptıkları hatadan dönmeye çalışan ibretlik örnek bize.