ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17223
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 27 Şub Prş, 2020 15:13

Otoyol dağın başından geçer zaten Mehmet :) diğer türlü otoyol olmaz o

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 27 Şub Prş, 2020 15:29

Orası öyle de otoyol yapmaya gerek var mıydı? 10 milyon ağacı kesip otomobilleri sokmak yanlış. Ulaşım Master Planı'nda yoktu. İl Çevre Düzeni Planı'nda da yok. Havalimanının yeri de Silivri idi. Çok uzak ama şehir doğu batı aksında genişlesin, kuzeye genişleme olmasın, ormanlar korunsun diye kararlar alınmıştı. Bu kadarlar çok uzun süre önce değildi. Daha dünkü konu. 2011'de kabul edildi ve hala yürürlükte. Ama planda yer alan metroların % 50'si bile yapılamadı. Biz de burda 2-3 tramvayı konuşuyoruz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17223
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 27 Şub Prş, 2020 16:06

siyasetçilere niye inanıyorsun ki :) bugün öyle der yarın yooo der :) ayrıca şehrin kuzeye taşınması da yeni bir fikir değil ki, bu da belliydi. Burada şahsi fikrimi söylüyorum, yani sana ya da size yanlış düşünüyorsun deme hakkım yok, yanlış anlaşılmak istemiyorum. Siyasette tartışmıyorum burada tartışılmasını da istemiyorum, söyleyeceğim şey siyaseti ilgilendirse bile :) bir şehri taşımak isteyebilirsiniz, şehrin içine kamyon tır girmesin isteyebilirsiniz, yeni ve yüksek kapasiteli bir havalimanı ihtiyacını hayata geçirebilirsiniz, devlet bunları yapmakla mükellef, bizim tek ve en büyük sorunumuz, birbirinden tamamen kopuk, bir otoritenin diğerinin işinden zerre haberi olmadığı, bölük pörçük parça pinçik yarım ve yamalak iş yapma sevdamızdır. Türk'ün yöneticilikle imtihanı budur, nizam yok, intizam yok, kural yok, standart yok, kaliteli iş eh yani bence pek yok, sonuç? köprü yaptım işe yaramıyor, bilmemne :) dediğim gibi bu yazdıklarıma siyasi tartışmak istemiyorum ben bu projelere taraftarım, iyi ki de yapıldı ama yarım ve eksik yapıldı, taraftar olmam eksikleri görmeme de söylememe de engel değil, hiçbir zaman olmadı. Eksik iş eksiktir.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 28 Şub Cum, 2020 10:00

Konu bir şekilde siyasete kayıyor. Çünkü projeler siyasi kararlarla belirleniyor. Bilimsel ve teknik detaylara göre karar verilmiyor. İstenen siyasi karara uygun teknik çalışma yapılıyor. Hata da burda çıkıyor. Önce teknik çalışma yapıp sonra bu bilgilere göre karar verilse, belki de bu işler hiç gündeme gelmeyecek. Siyasi kararlara göre, Halep-Gaziantep hızlı tren hattı yapılacaktı, bugün ne durumdayız?

3. Köprü şipşak biterken, 2006'da ihalesi yapılan 54 km'cik İnönü-Vezirhan YHT İnşaatı hala bitmedi. YHT'yi bu bölümde ana hat treni hız seviyesinin altında çalıştırıyorlar. Linkteki 66. sayfada bütçe bilgilerine göre, 2023 yazıyor. Koşar adım 20 yıla yaklaşan bir inşaat. Bu gerçekler dururken, kanala, manala, otoyola köprüye, 100 milyar para harcamayı hayal etmek yanlış. Hiç bir bilimsel yanı yok. Elma ile armut diyecek olabilirsiniz. Yatırımlarda öncelikleri iyi belirlemek lazım. Bu hatları adam gibi bitirebilseydik, Marmaray'dan yük trenini geçirip, 3. köprüden tır geçişini sınırlayabilirdik ama olmadı !

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/ ... 12M1-1.pdf

Maliyet: 6.263.096.000 TL
31 Aralık 2019 Kümülatif Gerçekleşme: 5.549.860.000 TL
2020 Ödenek: 200.000.000 TL
2020 Sonu Hedef: 5.749.860.000
2021, 2022, 2023'e kalan iş: 513.236.000 TL
2021 Tahmini Bütçe: 200.000.000 TL
2022 Tahmini Bütçe: 200.000.000 TL
2023 Tahmini Bütçe: 113.236.000

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2418
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Mar Cmt, 2020 17:17

Hector Troas yazdı:
26 Şub Çrş, 2020 20:02
Haritanın kaynağı: https://yandex.com.tr/harita/106128/cat ... 39949&z=11
Mapse bakında İkitelli TEM Kavşağı kıpkırmızı görülüyor. 20 senedir aynı. Hala çözülemedi ! Zaten kilit olan bir kavşağa, ekstra 3. köprü otoyolunu da bağladılar, çifte kilit oldu. Şimdi Kınalı'yı açacaklarmış. Bak sen ! Bu otoyolların İstanbul trafiğine hiç bir katkısının olmadığını ne zaman anlayacaklar acaba? Dağın başından geçen otoyollarımız, köprülerimiz, havaalanlarımız var. Ne mutlu !!!
Kuzey Marmara Otoyolu’nu doğrudan Ambarlı Limanı’na bağlayan tek yol, Mahmutbey Kavşağı’ndan geçiyor..

KMO’nun bu eksik nedeniyle Mahmutbey kangrenine çözüm olması imkânsız..

Burada yapılması gereken, eskisi gibi TEM'e kamyonların sadece gün ortası ve gece çıkması yönünde bir düzenlemedir..
Şu anda kamyon ve tırlar istedikleri saatte TEM'e girebildikleri için Mahmutbey kavşağında trafiğin anasını ağlatıyorlar..

Bu adamların Mahmutbey-Esenyurt-Ambarlı Limanı arasında TEM'e çıkış saatleri kısıtlanmadıkça, Mahmutbey rahatlamayacak..

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2418
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 09 Mar Pzt, 2020 17:45

Yeni açılan kesimin ücretleri de belli oldu..

Diyelim ki Trakya'dan İstanbul'a geliyorsunuz, otomobil sürücüsüsünüz ve Kınalı ile Gebze arasında KMO'yu kullanacaksınız;
- Kınalı-Fatih gişeleri arası 24,75 TL: https://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDo ... Avrupa.pdf
- Fatih gişelerinden sonra SGS ile 5,65 TL: https://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDo ... Avrupa.pdf
- Odayeri-Kurnaköy gişeleri arası 64,00 TL: https://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDo ... nselim.pdf
- Kurnaköy-Mermerciler OSB gişeleri arası 10,95 TL: https://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDo ... nadolu.pdf
- Mermerciler OSB'den sonra SGS ile 5,65 TL: https://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDo ... nadolu.pdf

Kınalı - Gebze (TEM veya Gebze-İzmir Otoyolu bağlantı kavşağı) arası toplam: 111,00 TL

Bu ücretin ödeneceği 161 kilometre uzunluğundaki güzergâhı şu haritada görebilirsiniz: https://www.google.com/maps/dir/41.1247 ... m2!4m1!3e0

Bu noktadan da
- Ankara'ya 27,00 TL: https://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDo ... nadolu.pdf
- Bursa'ya 156,25 TL: https://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDo ... 0Gebze.pdf
- İzmir'e 293,25 TL: https://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDo ... 0Gebze.pdf

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2418
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Mar Sal, 2020 11:08

Yeni açılan kesim sayesinde, İstanbul'dan transit geçen araçlar için gerçekten önemli bir avantaj sağlandı, günün trafiksiz şu saatinde bile bu avantaj haritada görülebiliyor: https://www.google.com/maps/dir/41.2011 ... m2!4m1!3e0

Aşağıdaki harita, O-3 üzerindeki Tekirdağ-İstanbul il sınırı ile O-4 üzerindeki İstanbul-Kocaeli il sınırı arasındaki süreleri ve mesafeleri gösteriyor..
İki sınır arasını YSS Köprüsü'nden gitmek ile FSM Köprüsü'nden gitmek arasında 12 kilometre var, ama YSS şu trafiksiz saatte bile daha avantajlı..

Geriye kalan sorunumuz şu: İstanbul trafiğini yaratan araçların sadece yüzde on gibi küçük bir kısmı transit..
Transit geçişlerin dışında kalan yüzde doksan araç, İstanbul içinde bir nokta varışlı ve/veya kalkışlı seyahat ediyor..
Ne yazık ki İstanbul içindeki sıkıntı devam ediyor :(

TEM.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 10 Mar Sal, 2020 15:21

Geriye kalan sorunumuz şu: İstanbul trafiğini yaratan araçların sadece yüzde on gibi küçük bir kısmı transit..
Transit geçişlerin dışında kalan yüzde doksan araç, İstanbul içinde bir nokta varışlı ve/veya kalkışlı seyahat ediyor..
Ne yazık ki İstanbul içindeki sıkıntı devam ediyor
Ulaşım Planlama Uzmanları, Şehir Plancıları, TMMOB gibi kuruluşlar yeni bir köprünün İstanbul'un trafik sorununu çözemeyeceğini söylemişlerdi. Adamlar haklı çıktılar !

Şimdi 3 katlı tünel düşünüyorlar. Para bulsalar hemen yapacaklar. Ama para yok. O tünel de karayolu trafiğini çözmeyecek. Geçişi daha pahalı olacak. Sadece metro geçse daha faydalı olur.

İstanbul'un ulaşım soruna yönelik yapılan bazı yatırımlar hiç bir işe yaramıyor !

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2418
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Mar Sal, 2020 18:02

Hector Troas yazdı:
10 Mar Sal, 2020 15:21
Geriye kalan sorunumuz şu: İstanbul trafiğini yaratan araçların sadece yüzde on gibi küçük bir kısmı transit..
Transit geçişlerin dışında kalan yüzde doksan araç, İstanbul içinde bir nokta varışlı ve/veya kalkışlı seyahat ediyor..
Ne yazık ki İstanbul içindeki sıkıntı devam ediyor
Ulaşım Planlama Uzmanları, Şehir Plancıları, TMMOB gibi kuruluşlar yeni bir köprünün İstanbul'un trafik sorununu çözemeyeceğini söylemişlerdi. Adamlar haklı çıktılar !

Şimdi 3 katlı tünel düşünüyorlar. Para bulsalar hemen yapacaklar. Ama para yok. O tünel de karayolu trafiğini çözmeyecek. Geçişi daha pahalı olacak. Sadece metro geçse daha faydalı olur.

İstanbul'un ulaşım soruna yönelik yapılan bazı yatırımlar hiç bir işe yaramıyor !
Valla ben beş yıl önce demiştim (bkz: aşağıdaki mesaj), artık betondan ve asfalttan, yok edilen doğadan, yapılaşmaya açılan ormanlardan, zevksizce inşa edilen yüksek binalardan zevk almaya bakıyorum :)
Engin Y yazdı:
12 Haz Cum, 2015 09:29
Anatolian yazdı:Bugün bir astronotun paylaştığı fotoğrafta yollar belli oluyor
10 yıla kalmaz, yolların etrafındaki yeşillikler de binalarla dolar. Geçmiş olsun..

Atı alan Üsküdar'ı çoktan geçmiş, mahkeme kararı bir işe yaramaz, üzülmenize gerek yok Esat ve decimus. Yine bir oldu bittiyle devam edecekler güzelce. Zaten bu saatten sonra inşaat dursa ne olur? Olan olmuş, ama inşaat minşaat durmayacak. O "hayati" önemi de açıldıktan sonra TEM'de sabah trafiği zerre kadar azalmadığı zaman hatırlarız inşallah.
Netice itibarıyla, çok güzel bir transit yolumuz oldu, transit geçen araçların İstanbul trafiğine bulaşmamasını sağlayan biraz (!) pahalı ve muhteşem bir çözüm bulundu, ancak İstanbul içi trafiğe çözüm bulunamadı..
Tek katkısı, FSM Köprüsü'nden büyük araçların geçmemesi oldu, ama eskiden onlar TEM'e belli saatlerde girebiliyorlardı, artık FSM hariç TEM'de canlarının istedikleri saatte cirit atıyorlar..
Bu da TEM'deki trafiğe tuz biber oldu, ne yazık ki :(

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Hector Troas » 11 Mar Çrş, 2020 09:32

Tek katkısı, FSM Köprüsü'nden büyük araçların geçmemesi oldu, ama eskiden onlar TEM'e belli saatlerde girebiliyorlardı, artık FSM hariç TEM'de canlarının istedikleri saatte cirit atıyorlar..
Bu da TEM'deki trafiğe tuz biber oldu, ne yazık ki
Çok kötü olmuş. Daha fazla raylı sistem yapmak gerek ama bu sıralar kanala kafayı takmış durumdalar. Hergün "ihaleye çıkıyoruz" diye haber sızdırıyorlar. İşin tuhafı, kanal, metroları engelleyen bir şey !

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2418
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Nis Çrş, 2020 18:36

KGM'nin güncellenen otoyol haritalarında, Kuzey Marmara Otoyolu'nun hizmete açık ve inşaatı devam eden kesimleri görülebiliyor: https://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionIm ... tanbul.jpg

Resim

Cevapla

“Diğer Toplu Ulaşım Sistemleri” sayfasına dön