ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli (Kazlıçeşme-Göztepe)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1041
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen decimus » 29 Oca Pzt, 2018 09:16

Kamil16 yazdı:Avrasya Tüneli 2017 yılı işletme raporu:

"Tünel 2017’yi 15.6 milyon araç geçişi ile geride bıraktı. Bize verilen garanti, yıllık 25.6 milyon araca denk geliyor. Bu durumda geçen yıl 10 milyon araçlık eksik geçiş söz konusu. Bu araçların bedelini devlet bize ödeyecek. Garanti kapsamında devletten 123 milyon lira alacağız..."

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turk ... yecek.html
Devletin bugün aldığı kararların doğru mu yoksa yanlış mi olduğu projeler hayata geçince ortaya çıkıyor.Osmangazi,3.köprü ve Avrasya Tüneli Yap-İşlet-Devret modeli ile yapıldı ve 3 proje de her yıl çok ciddi para alıyor devletimizden.Bunu gördükten sonra en azından bundan sonra ki projeler de YID modelinden vazgeçmek gerekir diye düşünüyorum.Örneğin son dönemde ülkemizde yapılan Kuzey Marmara Otoyolu ve Çanakkale 1915 köprüsü projelerinin bu kapsamdan çıkartılarak hak ediş usulü yapılması gerekirdi.Demek ki vatandaşın cebinde şirketlere ödenen bu paralar hiç kimsenin umrunda değil.Bu gereksiz yere şirketlere ödenen paraları toplasak her yıl en az 1 dev proje yapılabilirmiş.

Avrasya Tüneli şehir merkezinin tam ortasinda kalmasina rağmen hala nerdeyse 3/1 oranda garanti araç sayısını bulamaması bana göre projenin ücretlendirme konusunda uyguladıği politika yüzunden.Işte bu yuzden Istanbul trafiğine beklenen/istenen katkıyı yapamadı.Kredi veren firmalar ile geçiş ücretinin düşürülmesi görüşülerek 1. ve 2. köprüdeki fiyat ile eşitlenmesi Avrasya Tüneli'nin hak ettiği etkiyi göstermesini sağlayacaktir.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 192
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen langur » 29 Oca Pzt, 2018 12:43

Biz fiyatta indirim istiyoruz ama bakın ne demiş konsorsiyum başkanı:
Tek taraflı olarak fiyatla oynayamıyoruz. İndirime devlet sıcak bakabilir. Ancak, bu proje için kredi alıp, gelir garantisi verdiğimiz bankalar var. Onların iznini almadan indirim yapamayız.
-Sonra tünelin kapasitesinin altını çizdi:
- Tünelin günlük kapasitesi 110 bin dolayında. Fiyatı indirip, aşırı yoğun hale getirmeyi kaldırmaz. Tünel, “niş” bir ürün gibi. Yani, trafikte asıl işine yarayanlar kullanır. 1.2 milyar liralık tasarruf yanı belki tartışılabilir...
Aldığımız en iyi bilgi, bu yıl Avrasya Tüneli için “garantili ödeme”nin sona ereceğini öğrenmek oldu...
Kaynak

ÖzgürTürkler
Mesajlar: 1
Kayıt: 15 Oca Pzt, 2018 08:59

Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen ÖzgürTürkler » 29 Oca Pzt, 2018 16:30

Devletin garanti süresi bitmiyor aslında, tahminlere göre 2018 sonu gibi garanti araç sayısı yakalanır, bu sebepten de devlet fark ödemez temennisi var...

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Yıllık Paso
Mesajlar: 429
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen Edil Arda » 31 Oca Çrş, 2018 23:15

Asya ve Avrupa'yı boğazın altından birbirine bağlayan Avrasya Tüneli'nden geçiş ücretine zam geldi. Tek yön geçiş ücreti otomobiller için 16.60 TL'den 21 TL'ye, minibüsler için ise 24.90 TL'den 31.50 TL'ye yükseltildi.

20 Aralık 2016’da açılan Avrasya Tüneli'nde, otomobiller için geçiş ücretinin 1 Şubat 2018’e kadar ilk etapta 4 dolar + KDV karşılığı Türk Lirası, minibüsler için 6 dolar + KDV karşılığı Türk Lirası seviyesinde olacağı açıklanmıştı.

https://onedio.com/haber/bir-yilda-123- ... ldi-807334

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1041
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen decimus » 01 Şub Prş, 2018 13:07

Devlet garantisi ile yurt dışından para getiriliyor ve projeler yapılıyor.

Fakat parayı getiren devlet,garantiyi veren devlet,riski alan devlet,projenin yapılması için canla başla çalışan devlet.Fakat proje bitince firmalar patron olduğu için susup kenarda bekleyen yine devlet.

Burada devlet kelimesini açmak isterim.Türkiye Cumhuriyeti Devletinde vergi veren her vatandaş bu devlet tanımının içindedir.BU garantileri veren biziz ama tünelleri,köprüleri kullanamayan yine biziz.Bu projeye devlet garanti vermese firmalar 1 kuruş kredi bulamazdı.

Yani bizim paramızla yapılan tünelden biz geçemiyoruz..

Yazık gerçekten yazık.

Bu Yap-İşlet-Devret saçmalığı bitsin artık !

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 788
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen mustafaguler » 02 Şub Cum, 2018 10:08

YİD aslında güzel bir olay ama doğru kullanılırsa. Şuan yapılan YİD projelerinin en büyük sorunu belli konularda belli oranda veya miktarda garanti verilmesi. En büyük problem bu garanti saçmalığında başlıyor. Madem bu kadar garanti veriyorsun, madem bu kadar yerli bankalardan finans sağlıyorsun kendin yap değil mi?

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2038
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Nis Cum, 2019 08:26

2018 yılında, Avrasya Tüneli'nde geçiş garantisi verilen araç sayısının yaklaşık %68'i kadar geçiş olmuş..
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar ve CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer'in bu konuda ayrı ayrı verdiği soru önergelerini yanıtladı.

Turhan, Avrasya Tüneli için 2018 yılında 25 milyon 125 milyon araç geçiş garantisi verildiğini ancak gerçekleşen geçiş sayısının 17 milyon olduğunu açıkladı. Turhan, tünel için işletmeci firmaya bu yılın şubat ayında ve 2018 yılı kapsamında Hazine'den 155 milyon 684 bin lira ödendiğini bildirdi.
Kaynak: https://www.sozcu.com.tr/2019/ekonomi/h ... i-4303907/

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1041
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli (Kazlıçeşme - Göztepe)

Mesaj gönderen decimus » 06 Nis Cmt, 2019 13:18

Bu proje ve bunun gibi diğer projeleri yıllar geçtikçe garanti kapsamında verilen paraları alt alta toplandığımızda YID (yap*İşlet-devret) proje yönteminin ne kadar boş olduğunu ortaya koyuyor.

Madem bu paraları vergilerimizle ödeyecektik o zaman bedava olsaydı da bari bir anlamı olsaydı.En azından vatandaş olarak vergilerimizle yapılan işlerin karşılığını alırdık.

20 Aralık 2016'da açılan proje hala günlük 68.500 rakamına ulaşamıyorsa bu garanti rakamını hesaplayan arkadaşlara bir sormak lazım ! Neye göre bu rakamı garanti ettniz !

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2038
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli (Kazlıçeşme-Göztepe)

Mesaj gönderen Engin Y » 29 May Çrş, 2019 10:52

Avrasya Tüneli'nden geçen araç sayısı, 2019'un ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre %3,4 oranında azalmış..
Gerçi 24 Mart'ta tünel kapalı kalmış; Pazar günleri tünelin ne yoğunlukta kullanıldığını bilmiyorum, ama küçülmenin 1 puan civarındaki kısmı bu kapanmadan kaynaklanmış olabilir..

Ekonomik daralma nedeniyle, yollarda eskisine nazaran daha az trafik (özellikle de ağır vasıta trafiği) var ve geçenlerde okuduğum bir haberde mazot tüketiminin geçen yıla göre %7-8 civarında azaldığı yazıyordu, hangi döneme ilişkin olduğunu kesin olarak hatırlamıyorum, ama sanırım Nisan ayı verisiydi..

Haber: http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/ekon ... ttasa.html
Geçen yılın ilk üç ayında 4 milyon 338 bin 736 aracın geçiş yaptığı Avrasya Tüneli’ni, bu yılın aynı döneminde 4 milyon 191 bin 868 araç kullandı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan’ın, CHP milletvekili Özgür Özel’in Avrasya Tüneli’yle ilgili soru önergesine verdiği yanıt, geçiş garantilerinin devleti nasıl zarara uğrattığını ortaya koydu.

Yanıta göre, geçen yıl ocak-mart döneminde tünelden 4 milyon 338 bin 736 araç geçiş yaptı. Bu yılın aynı döneminde ise tünelden geçen araç sayısı 4 milyon 191 bin 868 adette kaldı. Yine yanıtta, tünel için 1 Ocak-31 Aralık arasında verilen araç geçiş garantisinin 25 milyon 250 bin 625 olduğuna dikkat çekilerek şöyle denildi:

“Yıllık olarak verilen araç garantisinden daha az miktarda araç geçişi olması durumunda, aradaki fark hesaplanarak ekonomik-mali amaçlı transferler adlı bütçe tertibinden görevli şirkete ödenmektedir.” Bu yıl içinde garanti araç sayısının yakalanacağı savunuldu ancak 3 aylık veriler bunun çok zor olduğunu ortaya koydu. Özel’in soru önergesine göre tünelde 2017 yılında 15.6 milyon, 2018’in ilk 11 ayında 16 milyon araç geçti. Tünelden tek yön geçiş ücreti otomobiller için 23.30 lira, minibüsler için 34.90 lira.

Bilindiği gibi Türkiye’den Yapı Merkezi ve Güney Kore’den SK E-C şirketlerinin kurduğu Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım AŞ (ATAŞ), tüneli 25 yıl boyunca araç geçiş garantisiyle işletecek.

Ulaştırma Bakanı Turhan’ın yanıtına göre tünelin açıldığı 20 Aralık 2016’dan 31 Mart 2019’a kadar toplamda 36 milyon 448 bin 317 otomobil geçiş yaparken, bunlardan 1 milyon 385 bin 663’ü “ihlalli geçiş” yaptı. İhlalli geçiş yapan kullanıcıların 15 gün içerisinde ödeme yapmasını sağlamak için ise çeşitli önlemlerin alındığı belirtildi.

Özel de, önergesinde tünelin 24 Mart’ta AKP ile MHP’nin Yenikapı mitingi nedeniyle kapalı kaldığını, 1.6 milyon lira gelir kaybı yaşandığını belirtti.

Cevapla

“Diğer Toplu Ulaşım Sistemleri” sayfasına dön