5. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe

Gönderilme zamanı: 29 Oca Pzt, 2018 09:16
gönderen decimus
Kamil16 yazdı:Avrasya Tüneli 2017 yılı işletme raporu:

"Tünel 2017’yi 15.6 milyon araç geçişi ile geride bıraktı. Bize verilen garanti, yıllık 25.6 milyon araca denk geliyor. Bu durumda geçen yıl 10 milyon araçlık eksik geçiş söz konusu. Bu araçların bedelini devlet bize ödeyecek. Garanti kapsamında devletten 123 milyon lira alacağız..."

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turk ... yecek.html


Devletin bugün aldığı kararların doğru mu yoksa yanlış mi olduğu projeler hayata geçince ortaya çıkıyor.Osmangazi,3.köprü ve Avrasya Tüneli Yap-İşlet-Devret modeli ile yapıldı ve 3 proje de her yıl çok ciddi para alıyor devletimizden.Bunu gördükten sonra en azından bundan sonra ki projeler de YID modelinden vazgeçmek gerekir diye düşünüyorum.Örneğin son dönemde ülkemizde yapılan Kuzey Marmara Otoyolu ve Çanakkale 1915 köprüsü projelerinin bu kapsamdan çıkartılarak hak ediş usulü yapılması gerekirdi.Demek ki vatandaşın cebinde şirketlere ödenen bu paralar hiç kimsenin umrunda değil.Bu gereksiz yere şirketlere ödenen paraları toplasak her yıl en az 1 dev proje yapılabilirmiş.

Avrasya Tüneli şehir merkezinin tam ortasinda kalmasina rağmen hala nerdeyse 3/1 oranda garanti araç sayısını bulamaması bana göre projenin ücretlendirme konusunda uyguladıği politika yüzunden.Işte bu yuzden Istanbul trafiğine beklenen/istenen katkıyı yapamadı.Kredi veren firmalar ile geçiş ücretinin düşürülmesi görüşülerek 1. ve 2. köprüdeki fiyat ile eşitlenmesi Avrasya Tüneli'nin hak ettiği etkiyi göstermesini sağlayacaktir.

Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe

Gönderilme zamanı: 29 Oca Pzt, 2018 12:43
gönderen langur
Biz fiyatta indirim istiyoruz ama bakın ne demiş konsorsiyum başkanı:

Tek taraflı olarak fiyatla oynayamıyoruz. İndirime devlet sıcak bakabilir. Ancak, bu proje için kredi alıp, gelir garantisi verdiğimiz bankalar var. Onların iznini almadan indirim yapamayız.
-Sonra tünelin kapasitesinin altını çizdi:
- Tünelin günlük kapasitesi 110 bin dolayında. Fiyatı indirip, aşırı yoğun hale getirmeyi kaldırmaz. Tünel, “niş” bir ürün gibi. Yani, trafikte asıl işine yarayanlar kullanır. 1.2 milyar liralık tasarruf yanı belki tartışılabilir...
Aldığımız en iyi bilgi, bu yıl Avrasya Tüneli için “garantili ödeme”nin sona ereceğini öğrenmek oldu...

Kaynak

Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe

Gönderilme zamanı: 29 Oca Pzt, 2018 16:30
gönderen ÖzgürTürkler
Devletin garanti süresi bitmiyor aslında, tahminlere göre 2018 sonu gibi garanti araç sayısı yakalanır, bu sebepten de devlet fark ödemez temennisi var...

Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe

Gönderilme zamanı: 31 Oca Çrş, 2018 23:15
gönderen Edil Arda
Asya ve Avrupa'yı boğazın altından birbirine bağlayan Avrasya Tüneli'nden geçiş ücretine zam geldi. Tek yön geçiş ücreti otomobiller için 16.60 TL'den 21 TL'ye, minibüsler için ise 24.90 TL'den 31.50 TL'ye yükseltildi.

20 Aralık 2016’da açılan Avrasya Tüneli'nde, otomobiller için geçiş ücretinin 1 Şubat 2018’e kadar ilk etapta 4 dolar + KDV karşılığı Türk Lirası, minibüsler için 6 dolar + KDV karşılığı Türk Lirası seviyesinde olacağı açıklanmıştı.

https://onedio.com/haber/bir-yilda-123- ... ldi-807334

Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe

Gönderilme zamanı: 01 Şub Prş, 2018 13:07
gönderen decimus
Devlet garantisi ile yurt dışından para getiriliyor ve projeler yapılıyor.

Fakat parayı getiren devlet,garantiyi veren devlet,riski alan devlet,projenin yapılması için canla başla çalışan devlet.Fakat proje bitince firmalar patron olduğu için susup kenarda bekleyen yine devlet.

Burada devlet kelimesini açmak isterim.Türkiye Cumhuriyeti Devletinde vergi veren her vatandaş bu devlet tanımının içindedir.BU garantileri veren biziz ama tünelleri,köprüleri kullanamayan yine biziz.Bu projeye devlet garanti vermese firmalar 1 kuruş kredi bulamazdı.

Yani bizim paramızla yapılan tünelden biz geçemiyoruz..

Yazık gerçekten yazık.

Bu Yap-İşlet-Devret saçmalığı bitsin artık !

Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe

Gönderilme zamanı: 02 Şub Cum, 2018 10:08
gönderen mustafaguler
YİD aslında güzel bir olay ama doğru kullanılırsa. Şuan yapılan YİD projelerinin en büyük sorunu belli konularda belli oranda veya miktarda garanti verilmesi. En büyük problem bu garanti saçmalığında başlıyor. Madem bu kadar garanti veriyorsun, madem bu kadar yerli bankalardan finans sağlıyorsun kendin yap değil mi?