tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2174
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Ağu Pzt, 2019 08:25

Otoyolun açıldığı gün itibarıyla, bazı kesimlerin ücretlerini biraz da açıklamalı olarak yazıyorum..

Kaynak: http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDoc ... 9Gebze.pdf

Gebze - Bursa Kesimi (bu kesim zaten 2017'den beri açık..)
TEM veya KMO kullanarak Gebze'de otoyola giren birisi, ilk kavşak olan Liman/Bilişim Vadisi'ni ücret ödemeden kullanabilecek..
Buradan güneye doğru devam edip Osmangazi Köprüsü'ne giren birisi, sadece köprü için 103,55 TL ödeyecek..
Aynı kişi, otoyoldan ilk çıkış olan Altınova'da çıkarak Yalova'ya veya Karamürsel'e gidecekse, 4,35 TL daha ödeyerek toplamda 107,90 TL ödemiş olacak..
Köprüyü tercih etmeyip feribotla Yalova'ya geçen birisi ise Altınova'da otoyola girmeyi tercih ederse, Bursa'ya kadar 30,80 TL ödeyecek..
Gebze-Bursa arasında kesintisiz otoyol kullanan birisi ise köprü ve otoyol için toplam 136,55 TL ödeyecek..

Bursa - İzmir Kesimi
Ankara'dan, İstanbul'dan ve Bursa'dan Bandırma-Erdek-Biga-Çanakkale yönüne gidecek birisi, Bursa Batı-Karacabey kesimine 20,60 TL ödeyecek..
Ankara'dan, İstanbul'dan ve Bursa'dan Balıkesir'e gidecek birisi, Bursa Batı-Balıkesir Kuzey kesimine 43,20 TL ödeyecek..
Yine Ankara'dan, İstanbul'dan ve Bursa'dan Edremit Körfezi'ne gidecek olanlar, Bursa Batı-Balıkesir Batı kesimini kullanacak ve 54,10 TL ödeyecek..
İstanbul'dan ve Bursa'dan Akhisar-Salihli-Alaşehir-Denizli yönüne gideceklerin kullanacakları Bursa Batı-Akhisar kesiminin ücreti 88,15 TL..
İstanbul'dan ve Bursa'dan Manisa'ya gideceklerin kullanacakları Bursa Batı-Saruhanlı kesiminin ücreti ise 94,85 TL..
Bursa-İzmir kesimini kesintisiz kullananlar 119,75 TL ödeyecekler..

Not: Ankara'dan İzmir'e gidenler ise Akalan kavşağında otoyola girdiklerinde, İzmir'e kadar herhangi bir ücret ödemeyecekler; çünkü son gişe Akalan kavşağının doğusunda..

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2174
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Ağu Pzt, 2019 11:05

İstanbul-İzmir arası artık 3,5 saatin de altında, sadece 3 saat 22 dakika :)

Kalkış noktasında İstanbul-Kocaeli il sınırını, varış noktasında ise İzmir-Manisa il sınırını aldım..

Kaynak: https://yandex.com.tr/maps/?ll=28.53945 ... i=~&z=8.01

ist-izm.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Kamil16 » 05 Ağu Pzt, 2019 16:18

"İstanbul - Bursa - İzmir" Otoyolu 5 Ağustos 2019 itibarı ile kullanıma açıldı. Öncelik ile hayırlı uğurlu olsun diyelim. Konuyu haber yaparken dile getirilen bazı ifadeler basma kalıp olduğu için harita üzerinden ve veriler ile çalıştığımızda şöyle bir tablo ortaya çıkıyor.

Kozyatağı - İzmir, Basmane olarak baz alındığında, İzmit üzerinden gidildiğinde 549 Km olan yol, OGK üzerinden ve yeni otoyoldan 499 Km. Burada, İzmit Körfez dolaşılması nedeni ile 78 km fazla katedilen yol, "Akhisar - Turgutlu - Bornova" ve "Akhisar - Manisa - Bornova" arasındaki (-28) Km nedeni ile toplamda 50 Km'ye düşüyor.

Yolun diğer bölümlerini harita üzerinde incelenir ise aynı şekilde Balıkesir'i Kuzey va Batıdan yay çizerek dolaşılması da Otoyol'a bir fazlalık getirecek ancak şu anda google ve yandex'te bu farkı bulamadım..

3,5 saat meselesinde de bir algı olayı var. Beyan edilen 3,5 saat "Dilovası, OGK Başlangıcı ile İzmir-Bornova arası olabilir. Burada bir hesap yaparsak, "Dilovası OGK - Bornova" arası 428 Km, 3,5 saat'e bölünür ise 122 Km/h ortalama yasal bir hız ile gidilmesi gerekiyor ancak Dilovası, İstanbul değil..

Kozyatağı - Basmane, 499 Km, 120 Km yasal hıza bölünür ise, 4 saat 15 dakika gibi bir süreye ulaşmış olursunuz..
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2174
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Ağu Pzt, 2019 20:06

Bu harita programları da bazen (hatta çoğunlukla) kafamı karıştırıyor..

Yandex'te, İstanbul-Kocaeli il sınırından Kaş'a kadar nasıl gitmem gerektiğini sordum..

Şu haritayı çıkardı önüme: https://yandex.com.tr/maps/?ll=30.79472 ... 058589&z=7

ist-kas1.PNG

Burada iki seçenek sunmuş, birincisi Kütahya-Afyonkarahisar-Burdur üzerinden 8:18 saat, ikincisi ise Balıkesir-Akhisar-Salihli-Denizli üzerinden 9:16 saat..

Aydın'a kadar otoyol kullansak nasıl olur diye baktım, Yandex bu seçeneğe de 8:27 saat diyor..: https://yandex.com.tr/maps/?ll=30.91496 ... 058589&z=7

E o zaman az önce neden ikinci seçenek olarak bu seçeneği önermiyorsun da bir saat daha uzun bir seçeneği öneriyorsun Sayın Yandex?

ist-kas2.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Kamil16 » 06 Ağu Sal, 2019 06:46

İSTANBUL - İZMİR: 3,5 SAAT EFSANESİ..

İstanbul, Kozyatağı Kavşağından, İzmir Basmane Garı önü, TEM, Osmangazi Köprüsü ve yeni açılan Otoyol üzerinden tam 478 Km.

478 Km / 3,5 h = 136 Km/h ortalama hız ile araç sürülmesi gerekiyor ki, Otoyol bile olsa bu hız ile sürekli araç süremezsiniz. Bazı bölgelerdeki rüzgarlar direksiyonu iki el ile tutmanızı gerektiriyor. Ayrıca Otoyollarda yasal hız limiti, 120 Km/h + %10 yani max. 132 Km/h.

Burada da bir algı yanıltması yapılıyor. Zira Osmangazi Köprüsü - İzmir Bornova arası 418 Km. Dilovasındaki Osmangazi Köprüsünden, İzmir Bornova'ya, 120 Km yasal hız ile 3,5 saatte ulaşabilirsiniz.. Ancak, Dilovası, İstanbul değil..

Yeni yapılan Otoyolun, mevcut yolu kaç km kısaltığı da bir şehir efsanesi. Söylemlere göre 100 Km. Ama hesaba göre, İzmit Körfezden 549 Km olan güzergah, 71 Km kısalarak 478 Km'ye düşmüş görülüyor..

Bugün, google ve yandex haritalarda güzergah daha doğru çıktığı için hesabımı ve bir önceki mesajımı düzeltiyorum..

İstanbul - İzmit Körfez üzerinden gidildiğinde, 549 Km olan yol, yeni otoyol güzergahında 478 Km'ye düşmüş oluyor. Fark 71 Km..
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2174
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Ağu Sal, 2019 07:08

Kâmil Bey,

Google henüz haritasını güncellemediği için sizin haritadaki mesafe (478 km), yeni otoyolla ortaya çıkan gerçek mesafeden biraz daha uzun gözüküyor..

Yeni açılan otoyol Mustafakemalpaşa'ya girmediği için mesafeyi kısaltıyor..
Ayrıca, Google'da otoyola Akhisar'da girmek için uzun bağlantı yolu hesaba ekleniyor, ama artık yeni otoyolda o bağlantı yolunu katetmeye gerek yok..

Yandex şu anda (hazırlıkları önceden yaptıkları için yol trafiğe açıldığı andan beri) güncel..
Google ise geçmişte bir iki hafta gecikmeli eklemişti, yine öyle yapar sanırım..

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Kamil16 » 06 Ağu Sal, 2019 10:47

Başlangıç Proje bilgilerine göre,

Osmangazi Köprüsü - İzmir, Kemalpaşa Akalın Gişeleri, ANA GÖVDE Otoyol... 384 Km (*)

Kozyatağı D100 Kavşağı - OGK......................................................... 50 Km
İzmir, Kemalpaşa Akalın Gişeler - Bornova...........................................24 Km
Toplam 458 Km yapıyor.

(*) Proje başlangıçında, Apolyont Gölü Güneyinden geçen güzergâh, gölün kuzeyine alındı ve Bursa, M.K.Paşa yerine Karacabeyden geçiyor. Buradan +/- ne fark geldi? Çok büyük etkisi olmasa gerek.

https://yapim.otoyolas.com.tr/?page_id=4608
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2174
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Ağu Sal, 2019 20:29

Kamil16 yazdı:
06 Ağu Sal, 2019 10:47
Başlangıç Proje bilgilerine göre,

Osmangazi Köprüsü - İzmir, Kemalpaşa Akalın Gişeleri, ANA GÖVDE Otoyol... 384 Km (*)

Kozyatağı D100 Kavşağı - OGK......................................................... 50 Km
İzmir, Kemalpaşa Akalın Gişeler - Bornova...........................................24 Km
Toplam 458 Km yapıyor.
Aynen Kâmil Bey,
D100 üzerindeki Kozyatağı Metro Durağı'nın önünü başlangıç noktası olarak alırsak, sizin de belirttiğiniz gibi Osmangazi Köprüsü'nün ortasına kadar tam 50 km mesafe var: https://yandex.com.tr/maps/115703/pendi ... uri=~&z=11

Yandex'in 100 km üzerindeki mesafeleri 10 km katlarına yuvarlama alışkanlığı nedeniyle, 100 km'nin altındaki kesitleri alıyorum, müsaadenizle..
(Google yuvarlamıyor, ama ne yazık ki hâlâ haritayı güncellemediler..)

Osmangazi Köprüsü'nün ortasından, Bursa Batı Kavşağı'na kadar 96 km: https://yandex.com.tr/maps/?l=sat%2Cskl ... uri=~&z=10

Bursa Batı Kavşağı'ndan Balıkesir Kuzey Kavşağı'na kadar 99 km: https://yandex.com.tr/maps/?l=sat%2Cskl ... uri=~&z=10

Balıkesir Kuzey Kavşağı'ndan Kırkağaç Kavşağı'na kadar 98 km: https://yandex.com.tr/maps/?l=sat%2Cskl ... uri=~&z=10

Kırkağaç Kavşağı'ndan Belkahve Tüneli'nin ortasına kadar 99 km: https://yandex.com.tr/maps/?l=sat%2Cskl ... uri=~&z=10

Belkahve Tüneli'nin ortasından Bornova Metro Durağı'nın önüne kadar 12 km: https://yandex.com.tr/maps/11505/izmir/ ... uri=~&z=13

Bunları topladığımızda, Kozyatağı Metro Durağı'ndan Bornova Metro Durağı'na dek 454 km yapıyor..
Yandex yuvarladığı için 450 km diyor: https://yandex.com.tr/maps/?l=sat%2Cskl ... ruri=~&z=8

(Benim 454 km olarak hesapladığım yolu sizin 458 km olarak hesaplamanızın sebebi, sonradan yapılmasına karar verilen Selçukgazi Tüneli sayesinde otoyolun yaklaşık 4-5 km kısalmasıdır; sizin esas aldığınız kilometre taşları eski projedeki kilometre taşlarına göre kullanılıyor..)

Bu 454 kilometreyi 3,5 saatte alabilmemiz için ortalama hızımızın 129,7 km/saat olması gerekir..
Güzergâhımızın şehir içinde kalan kısımlarında ve otoyol üzerindeki tünellerde, köprüde ve gişelerde zorunlu olarak daha yavaş (bu yavaş kesimlere tüm yolun %10'u ve ortalama hızımıza 60 km/saat diyelim) gideceğimiz için otoyolun geri kalan bütün kesimlerinde (tüm yolun %90'ında) 137,5 km/saat seviyesinde bir ortalama hız tutturmamız gerekir..

Kamil16 yazdı:
06 Ağu Sal, 2019 06:46
İstanbul, Kozyatağı Kavşağından, İzmir Basmane Garı önü, TEM, Osmangazi Köprüsü ve yeni açılan Otoyol üzerinden tam 478 Km.

İstanbul - İzmit Körfez üzerinden gidildiğinde, 549 Km olan yol, yeni otoyol güzergahında 478 Km'ye düşmüş oluyor. Fark 71 Km..
Hiç ücretli otoyol ve feribot kullanmadan hesaplarsak;

Kozyatağı Metro Durağı'ndan İzmit Garı'nın önüne kadar 85 km: https://yandex.com.tr/maps/?l=sat%2Cskl ... uri=~&z=10

İzmit Garı'ndan Yalova girişindeki katlı kavşağa kadar 66 km: https://yandex.com.tr/maps/?l=sat%2Cskl ... uri=~&z=10

Yalova girişinden Bursa Çevre Yolu'nun batısındaki çıkışa kadar 89 km: https://yandex.com.tr/maps/?l=sat%2Cskl ... uri=~&z=10

Bursa Çevre Yolu'nun batısındaki çıkıştan Susurluk-Balıkesir arasındaki Kepsut ayrımına kadar 94 km: https://yandex.com.tr/maps/?l=sat%2Cskl ... uri=~&z=10

Kepsut ayrımından Akhisar yakınlarına kadar 99 km: https://yandex.com.tr/maps/?l=sat%2Cskl ... ruri=~&z=9

Akhisar yakınlarından Sabuncubeli Tüneli'nin ortasına kadar 89 km: https://yandex.com.tr/maps/?l=sat%2Cskl ... uri=~&z=10

Sabuncubeli Tüneli'nin ortasından Basmane Garı'nın önüne kadar 22 km: https://yandex.com.tr/maps/11505/izmir/ ... uri=~&z=12

Bunları topladığımızda, Kozyatağı Metro Durağı'ndan Basmane Garı'na dek 544 km yapıyor..
Yandex yuvarladığı için 540 km diyor: https://yandex.com.tr/maps/?l=sat%2Cskl ... ruri=~&z=8

(Sizin 549 km olarak yaptığınız hesaplamaya oldukça yakın bir sonuç çıktı ki aradaki 5 km'lik farkın sebebi büyük olasılıkla sizin haritanın Kozyatağı-İzmit arasında TEM'i, benimkinin ise D100'ü kullanmasıdır..)

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2174
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Ağu Çrş, 2019 10:40

Engin Y yazdı:
06 Ağu Sal, 2019 20:29
Aynen Kâmil Bey,
D100 üzerindeki Kozyatağı Metro Durağı'nın önünü başlangıç noktası olarak alırsak, sizin de belirttiğiniz gibi Osmangazi Köprüsü'nün ortasına kadar tam 50 km mesafe var: https://yandex.com.tr/maps/115703/pendi ... uri=~&z=11

Yandex'in 100 km üzerindeki mesafeleri 10 km katlarına yuvarlama alışkanlığı nedeniyle, 100 km'nin altındaki kesitleri alıyorum, müsaadenizle..
(Google yuvarlamıyor, ama ne yazık ki hâlâ haritayı güncellemediler..)

Osmangazi Köprüsü'nün ortasından, Bursa Batı Kavşağı'na kadar 96 km: https://yandex.com.tr/maps/?l=sat%2Cskl ... uri=~&z=10

Bursa Batı Kavşağı'ndan Balıkesir Kuzey Kavşağı'na kadar 99 km: https://yandex.com.tr/maps/?l=sat%2Cskl ... uri=~&z=10

Balıkesir Kuzey Kavşağı'ndan Kırkağaç Kavşağı'na kadar 98 km: https://yandex.com.tr/maps/?l=sat%2Cskl ... uri=~&z=10

Kırkağaç Kavşağı'ndan Belkahve Tüneli'nin ortasına kadar 99 km: https://yandex.com.tr/maps/?l=sat%2Cskl ... uri=~&z=10

Belkahve Tüneli'nin ortasından Bornova Metro Durağı'nın önüne kadar 12 km: https://yandex.com.tr/maps/11505/izmir/ ... uri=~&z=13

Bunları topladığımızda, Kozyatağı Metro Durağı'ndan Bornova Metro Durağı'na dek 454 km yapıyor..
Yandex yuvarladığı için 450 km diyor: https://yandex.com.tr/maps/?l=sat%2Cskl ... ruri=~&z=8

Bu 454 kilometreyi 3,5 saatte alabilmemiz için ortalama hızımızın 129,7 km/saat olması gerekir..
Güzergâhımızın şehir içinde kalan kısımlarında ve otoyol üzerindeki tünellerde, köprüde ve gişelerde zorunlu olarak daha yavaş (bu yavaş kesimlere tüm yolun %10'u ve ortalama hızımıza 60 km/saat diyelim) gideceğimiz için otoyolun geri kalan bütün kesimlerinde (tüm yolun %90'ında) 137,5 km/saat seviyesinde bir ortalama hız tutturmamız gerekir..
Yukarıdaki hesaplamada Kozyatağı Metro Durağı ve Bornova Metro Durağı gibi oldukça merkezî sayılabilecek iki nokta aldık..

Kurtköy'deki Viaport Asya AVM, İstanbul sayılabilir mi? Bence, evet..
Bornova'daki Forum Bornova AVM, İzmir sayılabilir mi? Bence, evet..

Bu iki alışveriş merkezinin arası, Yandex yuvarlamasıyla 430 km: https://yandex.com.tr/maps/?ll=28.45419 ... ruri=~&z=8

Aşağıda ayrı ayrı verdiğim haritaları toplarsak da Viaport Asya ile Forum Bornova arası 431 km yapıyor..

Bu 431 kilometreyi 3,5 saatte alabilmemiz için ortalama hızımızın 123,1 km/saat olması gerekir..
Yavaş geçilen yerler için yine 60 km/saat ve tüm yolun %10'u dersek, yolun %90'ında 130,2 km/saat seviyesinde bir ortalama hız tutturmamız gerekir..


Viaport Asya - Bursa Kuzey Gişeler arası 97 km: https://yandex.com.tr/maps/103866/yalov ... uri=~&z=10

Bursa Kuzey Gişeler - Susurluk Kavşağı arası 99 km: https://yandex.com.tr/maps/?ll=28.70600 ... uri=~&z=10

Susurluk Kavşağı - Balıkesir-Manisa il sınırı arası 93 km: https://yandex.com.tr/maps/?ll=27.98224 ... uri=~&z=10

Balıkesir-Manisa il sınırı - Gediz Nehri Köprüsü arası 94 km: https://yandex.com.tr/maps/?ll=27.77264 ... i=~&z=9.99

Gediz Nehri Köprüsü - Forum Bornova arası 48 km: https://yandex.com.tr/maps/?ll=27.47326 ... i=~&z=10.8

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Kamil16 » 07 Ağu Çrş, 2019 12:49

Engin Y yazdı:
07 Ağu Çrş, 2019 10:40

Kurtköy'deki Viaport Asya AVM, İstanbul sayılabilir mi? Bence, evet..
Bornova'daki Forum Bornova AVM, İzmir sayılabilir mi? Bence, evet..

Bu iki alışveriş merkezinin arası, Yandex yuvarlamasıyla 430 km:
Engin Bey, iş icabı, Çerkezköy'de oturan, Yalova'da evi olan ve hatta Bursa Tirilye'de emeklilik yatırımları yapan bir kişi olarak,

TEM, FSM, YSS, KMO, OGK, Otoyol en çok kullanan kişilerden birisiyim en azından bu sitede. 8)

İstanbul - Bursa - İzmir Otoyolu geç kalmış bir yatırımdır. 2002 yılında, AKP iktidar'a geldiğinde, Sn.Erdoğan, biz otoyol yapmayacağız, mevcut yolları duble yol yapacağız dedi. Doğru bir tercih idi. Hakikaten şu anda ülkenin birçok yerinde, ana arterler artık otoyol standartına yakın duble yol oldu. Allah razı olsun..

Ancak, Bursa ki, Türkiye'nin 3.cü en fazla ihracat yapan şehridir. Sürekli devlet bütçesine (+) katkıda bulunur, Güney Marmara, Ege ve İzmir.. Bu bölgeler, Türkiye ekonomisinin ana damarlarından birisidir. Ve bu bölge, 1992 yılında tamamlanan İstanbul - Ankara TEM Otoyolundan tam 27 sene sonra Otoyol'a kavuştu. Ayrıca, İstanbul - Bursa Otoyolu'da, İzmir - Çeşme Otoyolundan(1997) yılından tam 20 yıl sonra Otoyol'a kavuştu.
Benim kişisel itirazlarım bunlar. Bu bölgeler ve Şehirler için haksızlık yapıldı. Ülke'ye verdikleri (+) değerin karşılığını 25-27 yıl sonra alabildiler..

Özet ile bu bölge'de ulaşım, duble yola paralel başlatılmalı idi, 2010 yılında değil.

Yukarıda parantez'e aldığım sözünü ettiğiniz iki lokasyon'dan, Bornova ok ama Kurtköy bence olmaz. Pendik'ten YHT'nin olmadığı gibi.. 8)

İstanbul - Bursa - İzmir Otoyolu için sık söylenen iki söylem var.
Bir tanesi, yol 3,5 saate idi. Bu yanlış. İkinci söylem; yol 100 Km kısaldı. Bu da yanlış..

Söylem şöyle olabilirdi, "İstanbul - İzmir Otoyolu ile, artık daha kısa sürede ve daha konforlu bir yolculuk yapılacak.." Doğru mesaj budur.. 8)

Aşağıdaki video'yu izleyelim beraber. Önümüz Kurban Bayramı, bu videoların benzerleri mantar gibi çoğalır.. 8)

https://www.youtube.com/watch?v=ocmkn4k ... top#dialog

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2174
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Ağu Çrş, 2019 13:03

Kamil16 yazdı:
07 Ağu Çrş, 2019 12:49
Yukarıda parantez'e aldığım sözünü ettiğiniz iki lokasyon'dan, Bornova ok ama Kurtköy bence olmaz. Pendik'ten YHT'nin olmadığı gibi.. 8)

İstanbul - Bursa - İzmir Otoyolu için sık söylenen iki söylem var.
Bir tanesi, yol 3,5 saate idi. Bu yanlış. İkinci söylem; yol 100 Km kısaldı. Bu da yanlış..

Söylem şöyle olabilirdi, "İstanbul - İzmir Otoyolu ile, artık daha kısa sürede ve daha konforlu bir yolculuk yapılacak.." Doğru mesaj budur.. 8)
Kâmil Bey,

Dediklerinize %100 (99 değil, 100) katılıyorum :)

Zaten bu Kurtköy'e yirmi yıl önce kurtlar iniyordu bildiğiniz, Sabiha Gökçen ilk açıldığında herkes neresi orası diyordu, ama ben de "3,5 saat lafını ağzından düşürmeyenler" ile empati kurabilmek adına matematiği ve coğrafyayı eğip büktüm kendi çapımda :)

Yoksa, ilk duyduğumdan beri sinir olduğum bir söylemdir bu 3,5 saat olayı, kesinlikle hemfikirim sizinle 8)

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2174
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Ağu Çrş, 2019 16:48

Bu otoyol işinden en kârlı çıkan ilçe, bence Savaştepe oldu..

Daha önce herhangi bir devlet yolu üzerinde olmayan ve D230 ile D240 arasında bağlantı sağlayan sıradan bir il yolu üzerinde kurulu Savaştepe, artık bir otoyol kavşağına sahip: https://yandex.com.tr/maps/?l=trf%2Ctrf ... 85917&z=14

savastepe.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Cevapla

“Diğer Toplu Ulaşım Sistemleri” sayfasına dön