ist-L.07 » İETT' den Haberler

demfaruk
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 14 Mar Cum, 2014 17:18

Mesaj gönderen demfaruk » 24 Tem Cum, 2015 11:07

Kesinlikle haklisin Esat. Ben bu konu hakkinda IETT'ye en azindan 10 tane e posta gonderdim ama orali olan yok tabi ki. Kalip mesajlar ile geri donus yapiyorlar sadece. Soyledigin gibi otobusleri gectim metrobusler o duraga nasil yanasamiyor anlamiyorum. Ne yazik ki insanlar islerini "gecimlilik" olarak goruyorlar. Ekmek parasi yani. Hakkiyla yapacagi, insanlara hizmet verecegi bir sey olarak gormeyince de biz de burada bunlari tartismak zorunda kaliyoruz.

Ayrica otobusun doluluk oraninin tespit edilmesi icin agirlik olcmek bana cok astronomik geldi. Yani hem tutarli degil bence hem de yapilabilecek bir sey degil. Adam gibi butun otobuslerde check-out (metrobuslerde oldugu gibi) sistemi getirseler hem kisa mesafe icin daha az odeme yapariz hem de hangi guzergahlarda-hangi duraklar arasi ne kadar yogunluk var cok net bir sekilde tespit edilir. Veri uretecek her firsati degerlendirmek lazim optimizasyon icin.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16991
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Tem Cum, 2015 14:03

demfaruk yazdı:Ayrica otobusun doluluk oraninin tespit edilmesi icin agirlik olcmek bana cok astronomik geldi. Yani hem tutarli degil bence hem de yapilabilecek bir sey degil. Adam gibi butun otobuslerde check-out (metrobuslerde oldugu gibi) sistemi getirseler hem kisa mesafe icin daha az odeme yapariz hem de hangi guzergahlarda-hangi duraklar arasi ne kadar yogunluk var cok net bir sekilde tespit edilir. Veri uretecek her firsati degerlendirmek lazim optimizasyon icin.
Otobüsün ağırlığını tespit neye yarayacak ben onu anlamadım zaten :) evet otobüste yoğunluk analizi diye bir şey var ve bunun ben iki kullanım amacını biliyorum biri görsel ve işitsel bilgilendirme, diğeri de iklimlendirme. Yoğunluğa göre sıcaklık ayarını yaparsın, ve maksimum yoğunluk ile boş yoğunluktaki ses ayarını falan yaparsın. Tabi bunlarda ütopik işler ama örnek işletmeciler bu sistemlere geçiş yapmaya çalışıyor, biz de niye durağa yanaşamıyoruzu tartışıyoruz :)

Uğur
Yıllık Paso
Mesajlar: 382
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 25 Tem Cmt, 2015 00:46

Hocam hattın yoğunluğuna göre ek sefer koymaya ya da uzun zamanlı istatistiklere bakarak daha verimli sefer saati düzenlemeye yarayabilir diye düşündüm ben.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16991
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Tem Cmt, 2015 10:34

Uğur yazdı:Hocam hattın yoğunluğuna göre ek sefer koymaya ya da uzun zamanlı istatistiklere bakarak daha verimli sefer saati düzenlemeye yarayabilir diye düşündüm ben.
Gereksiz, zaten kart basan yolcu sayısını anlık takip ederek bu bilgiye rahatlıkla ulaşılabilir. Ortalama insan ağırlığı belli, otobüsün konforlu bir yolculuk için metrekareye düşen insan sayısı belli, eğer arka arkaya 3 otobüsünden basılan kart değerleri ile overload verisi alırsan zaten hatta yolcu yoğunluğu var demektir. Bunun için aracın ağırlığını ölçmeye gerek yok ki. Ha birisi kalkar ya otobüsler çok dolu, bu da asfalt a zarar veriyor mu oturayım da bir tez yazayım derse o başka :)

İETT önce minibüsçülerin tehditleri altında çalışan otobüs hatlarına çözüm bulsun, yaptığımız önerileri anlamadan verilen cevapları beni çıldırtıyor.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 708
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-L.07 » İETT' den Haberler

Mesaj gönderen kenanmar » 28 Kas Prş, 2019 21:54

14TM (Tepeüstü - Maltepe Metro) hattını açmayı ilan etmişler. 133F (Acarlar - Maltepe - Kartal D100) den farkı nedir anlayamadım. 129L’nin bile sefer sayısı iyice azaldı, 500T’nin bir ara Tepeüstü seferleri vardı artık yok, 8K diye otobüs var ama adı var kendi yok. Ayrıca Dudullu keşmekeşine giren bir otobüs o kadar yol dolanırsa cazip olmaz. Anadolu Adliyesi ve Pendik İDO’ya uğrasa bari. Ümraniye ilçesini Maltepe ve Kartal’a bağlayan düzgün işleyen ekspres bir hat yok. Bu da ayrı bir sorunsal. Anadolu Yakası’nda Kuzey - Güney doğrultusunda hızlı ve pratik entegrasyon yok, bol ve boş dolambaçlı Kadıköy ve Üsküdar’ı ışın merkezi alan çapraz bağlama var. Kartal - Pendik ardılı bölgeler zorunluluktan bağlantılı. TEM Otoyolu Çakmak Köprüsü’nden Ümraniye - Ataşehir yönüne bağlantı yan yolu yapılıyordu karşılıklı 2 otobüs durağı yaparlarsa gayet işlevsel olacağı kesin TEM Otoyolu’nu neden ısrarla toplu taşımaya kapalı kılarlar anlamadım. Otoyol özelliğini kaybetmeden de çokça durak yapılabilir. Sadece bu da değil D100 ve TEM’in kestiği bir çok cadde ve yolun da karşılıklı olarak bağlanması gerek, dikkatle bakılırsa Anadolu Yakası’nda çeşitli mahallerin otoyol yüzünden karşı yakasına geçmenin imkansız hale geldiği görülür. Mobilite için koca koca yollara değil, akış halinde düzenli ve çok alternatife ihtiyaç var. Herkesi vitrine koyar gibi aynı yola yığmanın manası yok. Toplu taşıma ve özel araçlar tv spikerlerinin arkasında yanıp sönen ışık olup arka fon olsunlar diye yol almıyor.

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön