3. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 18 Ara Sal, 2018 17:45
gönderen Özgür Türkler
3. köprü ile avrupa-asya demiryolu bağlantısını yaptığımızı var sayarsak, İran üzerinden gelecek tren yolu bağlantısında van-tatvan arası yok malesef,hala ferry ile tren taşıyorlar. Van gölünün kuzeyinden demiryolu yaparak İrandan gelen demiryolunu ulusal ağa bağlama şeklinde bir proje vardı.
Bu projenin akıbeti konusunda bilgisi olan var mı? Demir İpekyolundan yılda 1 milyar dolarlık taşımacılık getirisi bekleniyordu TCDD projeksiyonlarında eğer TR üzerinden yüklerin bir kısmı geçerse. Şu anda Türkmenistan-Bakü arası ferry ile Bakü-Kars arası bağlantı haricinde bir çalışma yok anlaşılan.

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 18 Ara Sal, 2018 18:55
gönderen Engin Y
Özgür Türkler yazdı:Van gölünün kuzeyinden demiryolu yaparak İrandan gelen demiryolunu ulusal ağa bağlama şeklinde bir proje vardı.
Bu projenin akıbeti konusunda bilgisi olan var mı?

Hizmete giriş tahminimi yazıyorum: 2050

Büyük olasılıkla ben göremem, Allah diğer üyelerimize uzun ömür versin..

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 19 Ara Çrş, 2018 06:14
gönderen Esat
Kağıt üzeri projeksiyonlarda olduğu gibi olmuyor her şey, ha olsa bile olmamalı, çünkü sizin böyle bir yük trafiğini taşıyacak demiryolunuz yoksa, yurt içinde buna yönelik bir demiryolu inşaatınız yoksa, hala yükleri trenle ülkeye sokup günler günler sonra bir yerlere ulaştırıp oradan tekrar gemilere ya da tırlara yükleyip avrupa ya götürecekseniz, oradan da kalkıp yine avrupa ya girmesi için trenlere yükleyecekseniz, akı bokundan pahalı bir yolculuk :) yukarıda adam Çin den yükü atıyor direkt Almanya ya demiryolu ile ulaştırıyor zaten, alternatif olabilirsiniz ama her şey tamamsa

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 19 Ara Çrş, 2018 06:39
gönderen Kamil16
Esat Arkadaşımıza katılıyorum. Adamlar komünist rejimden çıktılar, ekonominin, ihracat - ithalatın yani lojistiğin önemini 90'lı yıllarda fark ettiler ve icraat'a başladılar. 2018'e gelmişiz, Avrupa - Çin kaç sefer yapıldığını sayıyoruz.. 8) 8)

Bizler ise Osmanlı'da aslında hiçte geç kalınmadan başlanmış demiryolu seferberliğine 1950'li yıllarda noktayı koyduk. Şimdi "Edirne - İstanbul - Ankara - Sivas - Erzurum - Kars -Tiflis" yada "Edirne - İstanbul - Ankara - Sivas - Van - İran" demiryolu hatlarının duble ve yük taşımacılığı açısından yeterli alt yapıda olmadığı konuşuyoruz. Çok geç kalındı. Olması gereken devletin master bir politikası, stratejik hedefleri olur, iktidarlar, değişse bile o değişmez.. İşte biz bunu yapamadık maalesef.. :| :|

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 19 Ara Çrş, 2018 06:51
gönderen Esat
Maalesef Kamil Bey, master plan dediğimiz şey bizde yerel ya da merkezi fark etmiyor bu yönetimlerin akademisyenlere kendi fikirleri için çalışma yaptırmasını sağlayan bir iş kapısından başka bir şey değil. Kimse bir diğerinin yaptığı işi beğenmiyor, her makama gelen her şeyi sil baştan yapıyor, ego yu ankarada otobüs işletmesi diye biliyorduk ama ego devlet memuriyetinin birincil şartı olmuş, onu da ne olduğunu bilmiyorlar, ego başka kibir başka

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 19 Ara Çrş, 2018 10:18
gönderen Engin Y
Avrupa, demir yollarında gerçek bir "ikinci bahar" yaşıyor; biz ise atılım yapıyor gibi gözüküyor, ama ilerleme kaydedemiyoruz..

Aşağıdaki iki haber biraz eski, ancak arşivimizde bulunsun ve bu sayfayı ileride okuyacak olanlar bilgilensin diye paylaşıyorum..

Çin ile Finlandiya arasındaki tren seferleri haberi: https://gbtimes.com/new-silk-road-train ... with-china

Rota da aşağıdaki gibi..

Resim


Çin ile Finlandiya arasındaki tren seferlerinin İsveç'e ve Norveç'e uzatılmasıyla ilgili haber: https://gbtimes.com/china-finland-cargo ... and-sweden

Narvik (Norveç), Haparanda (İsveç), Kouvola (Finlandiya) arasındaki hat: https://www.google.com/maps/dir/Narvik, ... 678835!3e3

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 10 Oca Prş, 2019 10:06
gönderen Engin Y
Engin Y yazdı:2018 yılında 6 binden fazla sefer gerçekleştirilmesi bekleniyor: https://gbtimes.com/china-europe-freigh ... ys-in-2018

Ocak-Kasım 2018 döneminde Çin ile Avrupa arasında sefer yapan tren sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre %72 artarak 5.611'e ulaşmış..
Haber tarihi itibarıyla, Çin'in 56 şehri ile Avrupa'nın 15 ülkesindeki 49 şehir arasında seferler gerçekleştiriliyormuş..

Taşınan ürünler de gittikçe çeşitleniyor: otomobil, cep telefonu, bilgisayar, kıyafet, ayakkabı, şapka, mobilya, gıda, şarap, kahve çekirdeği, kâğıt hamuru, kimyasal madde..

2018 yılı, 6.300 seferle kapanmış: https://gbtimes.com/china-sends-a-recor ... pe-in-2018

Bu sayı, 2017'ye göre %72 büyüme anlamına geliyor..