ÖHO, taksi ve minibüslerin hat satın alımında ve işletiminde aşırı derecede speküle edilen dengesiz bir harç, vergi ve fiyatlandırma söz konusu ben açıkçası bu işin suyunun çıktığını düşünenlerdenim.
ÖHO ve minibüslere verilen hatları ancak ve ancak metro gibi büyük yatırımlar olunca geri alabilmek mümkün oluyor. Açıkçası ÖHO-minibüs ve taksi işletmeciliğinde de ayrı bir verimsizlik ve kazanılan paranın adil dağılmaması söz konusu. Bu konuda onların da kendi içinde haklı olduğu yönler var.
Nasıl ki İDO vergisiz çıplak fiyatla akaryakıt temin edebiliyor aynı imkandan İBB denetimindeki tüm toplu taşıma araçları da faydalanmalı.
Biraz ütopik biliyorum ama elektrikten-rüzgardan-Güneş'ten-Boğaz'ın altındaki akıntıdan vs. bir yolunu bulup İBB uzun vadede ucuza fiyatlanacak elektrik üretmeli. En azından raylı sistemlerini bu elektriği satarak elde edilecek parayla veya doğrudan bu elektrik kaynaklarıyla besleyebilmeli.
Defalarca söylendi Metrobüs diye tüm dünyaya defalarca övünen İETT bir çok otobüsü-minibüsü seferden kaldırdığı için tasarruf yaptığından bahsetti.
Madem ki ana arterlerde tek bir otobüs hattının olması ve yolcuların diğer bir sistemden inip ona aktarma yapması tasarruf yaratıyor. Kusura bakmasınlar da 2-5-10-20 senedir neredeydi bu kafalar?
O zaman Kabataş-Maslak, Vezneciler-Edirnekapı-Cebeci, Şirinevler-Mahmutbey, Sefaköy-Halkalı Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sultanbeyli, Kadıköy-Ziverbey-Minibüs Yolu-Pendik vb. 20'yi bulmayacak ana güzergahta tek hat ve sık şekilde sağ şeritleri otobüslere tahsis edip neden çalıştırmadınız? Neden bu kadar basit ve zaman kazandıran bir yöntemi uygulamadınız? Ara mahallelerde boş boş dolanıp ana yolda yolcu toplayamayan otobüs hatlarınızı neden optimize etmediniz. İstanbul'un topografik olarak bazı kesimlerinin mazgal sistem gibi olduğunu o bölgelerde yatay ve dikey baklava gibi birbirini kesen otobüs hatlarının mümkün olduğunu göremediniz mi? Doğru düzgün ücretlendirmeyi neden sağlayamadınız? Bu işten anlamıyorsanız neden oradasınız?
