tr-RS.10 » Siemens Türkiyede Lokomotif Üretecek

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17489
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-RS.10 » Siemens Türkiyede Lokomotif Üretecek

Mesaj gönderen Esat » 01 Kas Pzt, 2010 13:55

Son günlerde sizlerinde farkında olduğu üzere ekonomik krizin devlet yatırımlarını özellikle demiryolu yatırımlarını etkilemediği Türkiye aynı krizin gerçek mağduru Avrupalı firmalar tarafından el üstünde tutulur hale geldi. Düne kadar Türkiye' den çöp almamak için aslında hala da almamak için uğraşan ülkelerin firmaları mallarını satmak için Türkiye' de cirit atıyorlar, hatta ortaklıklar kurmak fabrikalar kurmak için, eskide olsa teknolojilerini vermek pahasına kabul edebiliyorlar. Şimdi Siemens gibi takdir ettiğim, her fırsatta hakkını verdiğim devasa bir firmayı aynı kefeye koymak ne kadar doğru tartışılır ama maalesef bu görünen bir gerçek, daha önce siparişlerde burunlarından kıl aldırmayan Avrupalı tüm sektör üreticileri bugün müşteri bulsalar kilo ile satacaklar. Demiryolu sektörünün tüm dünyada bir canlanma yakaladığı açık Türkiye bu konudaki yatırımlarda kaçıncı sıradadır bilmiyorum ama ülkemizde ki ihtiyaç sadece araç filosu yenileme ile sınırlı olmadığı için sanki biraz daha iştah kabartıcı gibi görünüyor bana, bu konu yorumlanabilir aslında başkalarının da ne düşündüğünü çok merak ediyorum ama genellikle biz kahvehanelerde memleket kurtarmayı seviyoruz galiba? Burda konuşan pek yok :D:D

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24786
Alman Siemens, Türkiye'de hızla gelişen demiryolu yatırımlarından pay alabilmek için, lokomotifleri yerel bir ortakla Türkiye'de üretmeyi teklif etti.

Raylı sistemde yeni teknolojilerini Türkiye'de de uygulamak için ihalelere teklif veren Alman şirketi Siemens, Türkiye'de yerel bir ortakla lokomotif üretebileceğini açıkladı.

Siemens, bir kısım Türk basın mensuplarına hem hızlı tren projeleri hem de Berlin trafik kontrol merkezindeki faaliyetler hakkında bilgi verdi. Siemens Mobility CEO'su Hans-Jörg Grundmann, Türkiye'de hem elektronik-mekanik desteğe hem de lokomotif üretimine talip olduklarını söyledi. Siemens Mobility'nin cirosunun 6,4 milyar Euro'ya ulaştığını belirten Grundmann, "Raylı sisteme çok önem veriyoruz. Dünyada raylı sistemin yeniden doğuşu var. Ülkeler demiryoluna yeniden odaklanmaya başladı." dedi. Siemens Mobility'nin hızlı tren projelerinin dışında trafik kontrol ve yönetim merkeziyle Almanya'da çok başarılı olduğuna dikkat çeken Grundmann, "İstanbul'da insanlar trafiğe nasıl dayanıyorlar anlayamıyorum. Avrupa yakasından Asya yakasına geçişte trafik dayanılmazdı. Bu mega kentte mobility sistemlerinin geliştirilmesi şart. Dünyada artık 'ben önemliyim, lüks araba kullanmalıyım' görüşü geride kaldı. Gençler toplu taşımaya yönelmeye başladı. İnternet bağlantılı, modern, hızlı tramvaylar, metrolar var." dedi.

Siemens, bir kısım Türk basın mensuplarına hem hızlı tren projeleri hem de Berlin trafik kontrol merkezindeki faaliyetler hakkında bilgi verdi. Siemens Mobility CEO'su Hans-Jörg Grundmann, Türkiye'de hem elektronik-mekanik desteğe hem de lokomotif üretimine talip olduklarını söyledi. Siemens Mobility'nin cirosunun 6,4 milyar Euro'ya ulaştığını belirten Grundmann, "Raylı sisteme çok önem veriyoruz. Dünyada raylı sistemin yeniden doğuşu var. Ülkeler demiryoluna yeniden odaklanmaya başladı." dedi. Siemens Mobility'nin hızlı tren projelerinin dışında trafik kontrol ve yönetim merkeziyle Almanya'da çok başarılı olduğuna dikkat çeken Grundmann, "İstanbul'da insanlar trafiğe nasıl dayanıyorlar anlayamıyorum. Avrupa yakasından Asya yakasına geçişte trafik dayanılmazdı. Bu mega kentte mobility sistemlerinin geliştirilmesi şart. Dünyada artık 'ben önemliyim, lüks araba kullanmalıyım' görüşü geride kaldı. Gençler toplu taşımaya yönelmeye başladı. İnternet bağlantılı, modern, hızlı tramvaylar, metrolar var." dedi.

Konya, Kayseri tramvay sistemleri, Bursaray, Siemens'in Türkiye'de tamamladığı projeler arasında. Cüneyt Genç ise Siemens Mobility Türkiye olarak, "Marmaray'ın elektromekanik tüm işlemlerine anahtar teslim olarak talibiz. Ayrıca Halkalı-Gebze arasında banliyö hattı rehabilitasyon projesine 7 Ocak'ta teklif vereceğiz." diye konuştu.
Tabii haberde yeni teknolojileri uygulamak falan demişler ama hızlı tren teknolojisini dememişler, sanırım normal elektrikli lokolar ya da dizel lokomotifler kast ediliyor olabilir, linkteki haberin tamamını okursanız başka bazı detaylarda var.

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön