fr-TS.21 » Paris Toplu Taşımacılık Sistemi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 28 Ağu Pzr, 2011 14:18

alabay yazdı:Bir istasyondan rampayla iniyorlar. Aynısı Berlin'de de var, Nollendorfplatz idi galiba. Veya Wittenbergplatz. U2 galiba, ya da U1. Öyle rampalar problem değil.


bende diyorum benimmi gözlerimde problem var. o rampada eğim % kaçtır. üsküdardan fıstıkağacına çıkarken eğim % 4.2 olacakmış. şartnamede yazıyor.parismetro resminde daha eğimli gibi duruyor

Resim

resim: pablic transport

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 28 Ağu Pzr, 2011 14:55

Bu kadar değil ama 4.Levent-Levent istikametinde de(4.Levent istasyon çıkışında) bir eğim olduğun hissediyoruz...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 28 Ağu Pzr, 2011 15:40

Berlin'de Wittenbergplatz yeraltı istasyonundan Nollendorfplatz yerüstü istasyonuna büyük bir rampa var. %'sini bilmiyorum, resim olarak – ilkinde rampa, ikincisinde de bu rampa en arkada o kilise kulesinden geliyor (pek görünmüyor).

http://tinyurl.com/nollendorfplatz1

http://tinyurl.com/nollendorfplatz2

Yerin dibinde de bundan daha dik kesimler var, Berlin metrosunun tünelleri bazı yerlerde muazzam karmaşa! Yani, beş altı raylık çıkışlar var, çıkan trenler birden uçak gibi paralel iniyor, çıkıyor, üst tünellere, alt tünellere sapıyor.

Ayrıca Stuttgart (HRS) metrosu Bopser'de % 7 çıkıyor.

http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/39499/kategorie/deutschland~stadtbahnen-und-u-bahnen~stadtbahn-stuttgart-haltestellen-und-strecken.html

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 28 Ağu Pzr, 2011 16:38

peki sistematik olarak ne farkı var. % 7 eğim ile çıkabilmesi için? lineer metro denen bir uygulama mı? bizim beşiktaş-sarıyer hattı lineer metro olacakmış. eğimden dolayı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 28 Ağu Pzr, 2011 17:14

Hiçbir farkı yok, zincir veya dişli tekerlek takviyesi de yok¹, orada görünen üç raylık yolun sebebi, eskiden iki çapın işlemesi. Burada bir araç bunu becerebilmeli. Galler'de de dağda bir geçit yolunda bir çiftkatlı otobüsün neyi becerebildiğini gördüm, öldüm :-) Ama o yine başka konu.

¹ Bopser'de ayrıca dişlitekerlekle dağa tırmanan bir tren daha var, o ayrı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 01 Eyl Prş, 2011 08:03

Şu Paris metrosundaki kurs numaraları hakkında biraz soruşturdum, aldığım cevap şu (% 100 doğru mu, değil mi, sadece kendim gidip, çıkartabilirim, ama Paris'in hep yanından geçiyorum, hiç sapıp, içine girmedim henüz …):

Genelde o üç haneli sayı bir hattı ve o hattaki tren sayısına göre treni gösteriyormuş. Yani 7 numaralı hatta 23 tren olsa, 701'den 723'e kadar yazar. 7bis numaralı hat 791 ile başlıyormuş herhâlde, aynı anda dokuz trenden fazla işleyemez, ama zaten hat çok kısa. Hat numarası iki haneli olan hatlarda nasıl şimdi, bilmiyorum … o zaman kurs numarası dört hanelik mi oluyor? O hatlar genelde yeterince kısa mı? Ama onu da çözeriz bir gün.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16383
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 01 Eyl Prş, 2011 11:53

Bence Başar ın verdiği ilk linkteki yükselti ile Mehmet in takıldığı Paris resmi arasında hiç fark yok bana göre, sanki aynı yer, birisi alttan çekilmiş birisi üstten, bence orada o kadar yükselti farkı var gibi görünmesi tamamen fotoğrafın çekim açısı ile alakalı, araçların üstünün görünmesi çok dik gibi gösteriyor bana göre, daha önce yazmıştım, ilk yüklediğin resme bak orası kısacık bir yokuş isterse %10 eğim olsun ne fark eder?

Hakan haklısın M2 de oldukça da uzun bir iniş kısmı var, 99 da 4.Levent PMA dan araçları Taksim' e çekerken en sıkıntılı noktalardan birisi idi, fazla hızlanamıyorduk :) malum arkanızda milyon yuroluk aleti çekiyorsunuz, Fransızlar çok tırsıyordu hızlanınca :)

Bir diğer nokta, bu eğim neden bu kadar önemli? Ben söyleyeyim aslında bu konudan bi haber olan ama işte birileri sayesinde vayy beee %6 eğim diye bir şey varmış, deyip sonra aklına gelen her yerde bu konunun uzmanı gibi yazan bazı kişiler ve bunların çevresindeki kalabalık bir andavallı takımı tarafından abartılması (gerçekten konuyu bilen, araştıran bizlere de açıklayan abilerimiz ve gerçekten merakı nedeni ile ilgi duyan arkadaşlar hariç) Neyse ben sorumu sorayım, bu %6 mıdır ne karın ağrısı ise acaba gerçekten yokuşu çıkmak ile mi alakalı yoksa inmek ile mi?

Bagis Esmek
Aylık Paso
Mesajlar: 43
Kayıt: 15 Haz Pzt, 2009 17:06

Paris banliyo trenlerini yeniliyor

Mesajgönderen Bagis Esmek » 06 Nis Cum, 2012 16:35

Paris banliyo trenlerini yeniliyor arkadaslar, A ve B hatlarinda calisan iki tane yeni araç kullaniliyor iste eski ve yeni fotolar :

Yeni A banliyo treni :
Resim

Yeni B banliyo treni (eski trenleri update etmisler) :
Resim

DIKKAT EDERSENIZ, B hatti Parisin her iki havalimanini bagladigi için yeni trenlerin içinde valiz koyma yeri yapmislar

Resim
Buda iki hattada calisan eski trenlerden :
Resim
Resim

Bagis Esmek
Aylık Paso
Mesajlar: 43
Kayıt: 15 Haz Pzt, 2009 17:06

Paris ve tramway

Mesajgönderen Bagis Esmek » 06 Nis Cum, 2012 16:48

Arkdaslar bu arada Parisin etrafi insaat icerisinde.
Parisin etrafini dolanan Tramway yapiyorlar (Bati tarafinda calisan mevcut tramway hatti var) :

iste birkac resim :

Resim

Resim


Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16383
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 06 Nis Cum, 2012 21:36

Bağış yani bu araca eski demen beni çok incitti :) sen bizim eskileri bir görsen

Resim


Anladığım kadarı ile bu araçlarıda revize ederek kullanmaya devam ediyorlar, o iç tasarım çok hoşuma gitti açıkçası. Ben bu araçları biraz dar ve sıkışık bulmuştum ama çift katlılar vardı ve iyiydi ama onlar banliyö hattında kullanılıyormuydu yoksa kent içinde duruyorlardı da biz öylesine mi bindik bilemiyorum tabii ki :) Fakat bu yeni çift katlılarda güzelmiş, alt katı çok alçak görünsede.

Bir de ben 2 tramvay hattına binmiştim, bir tanesi şu yeni Etol'den ismi bir türlü aklıma gelmiyor o bölgenin :( çalışıyordu ve Citadis 301 serisi bizim Alstomlara benzeyen araçlar vardı, diğer hatta da şu verdiğin resimdeki araç çalışıyordu.

Resim

Bu hatlar kentin batısı ile güneyinde idi diye aklımda kalmış, bir de yukarıda T4 hattı var demişti Kemal Çevik abimiz ama çok kısa bir hatmış, T3 ün de uzatma çalışmalarından o tarihte bahsetmişti, sanırım biraz yavaş gidiyor bu iş :) Bir de yazdımmı burada hatırlayamadım şimdi biraz Paris'in dışında kalan bir tramvay hattı projesi var, sanırım il sınırları dışında kaldığı için Paris'in değilde oradaki küçük kentin hattı olarak geçiyordu.

Kullanıcı avatarı
zafer94
Aylık Paso
Mesajlar: 56
Kayıt: 22 Mar Prş, 2012 23:04

Mesajgönderen zafer94 » 14 Nis Cmt, 2012 00:54

ilk bindiğim metro :lol:

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

Geldim geldim

Mesajgönderen Kemal Çevik » 18 Eyl Sal, 2012 16:59

Bu hatlar kentin batısı ile güneyinde idi diye aklımda kalmış, bir de yukarıda T4 hattı var demişti Kemal Çevik abimiz ama çok kısa bir hatmış


İşte T4

http://fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_4_du ... -de-France

Şöyle biraz bakınayım, hemen işe kouylurum :D

Kemal ÇEVİK


“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir