at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 04 Ağu Pzt, 2014 18:33

Bir ara bu konudan bahsetmiştim diye hatırlıyorum, Viyana toplu taşıma işletmecisi otobüs filosunda yenilemeye gidiyor, ki bana göre hiçte eski olmayan bir filosu var, arap misali para bol olunca sürecek yer aradıklarından olsa gerek :) İklim değişiklikleri artık Viyana' da da klimalı araçları şart kılıyor, yani lüks ya da ekstra değil doğal olarak standart donanım ama tüm otobüs filosunun klimalı hale getirilmesi içinde yanılmıyorsam 2019 u hedef göstermişlerdi. Eldeki klimasız (ama taş gibi) MAN otobüslerin değiştirilmesi için olsa gerek (fikir yürütüyorum) filoya Mercedes Citaro ları katıyorlar. Bu araçlardan bir tanesini uzun zaman önce test aşamasında çekmiştim, sanırım beğendiler ki yeni araçları bu markadan seçtiler. Daha önceki araçların büyük kısmı MAN City Lions idi.

Toplam 217 otobüsten 80 tanesi işletmeye hazırmış ve ilk etapta 7A, 9A, 35A, 48A ve 57A hatlarında hizmete verileceklermiş. Haberde 7 tane Hybrid Volvo ve 12 elektrikli Rampini den de bahsetmişler ki bunları da daha önce sizler için fotoğraflamıştım.

http://www.vienna.at/wiener-linien-erne ... tz/4044650

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 26 Kas Çrş, 2014 16:43

Daha önce yazmıştım galiba Avrupa Birliği bazı konularda Avusturya Devlet Demiryolları ve ilgili idareleri çeşitli sebepler ile mahkemeye verecekti, bunların başında da hemzemin geçitlerin iyileştirilmemesi falan gibi bir şeyler vardı. Şimdi de sübvansiyonlar, fonlar ve mali bazı konularda net bilgiler vermediği için mahkemeye vereceklermiş, haksız rekabet şartları oluşturulduğu gibi bir takım şeylerden bahsediyor. Keserler sağlam bir ceza olur biter :)

http://www.vienna.at/eu-verklagt-oester ... 1321388542

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 03 Oca Cmt, 2015 17:31

İstediğim gibi bir video olmadı ama yine de paylaştım, Viyana da yeraltı tramvay güzergahındaki en önemli nokta olan Matzleinsdorfer Platz istasyonunda kısa bir çekim yaptım, hem hafta sonu hem de yılbaşı tatili nedeni ile az insan olmasından mıdır nedir, seferler biraz seyrek gibi geldi bana :) normalde daha yoğun trafiği de gördüm çünkü burada.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9o9YoBFSMnU[/youtube]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 06 Oca Sal, 2015 18:51

Bu arada Viyana merkez tren garı (Hauptbahnhof) un tam açılmış halini görme şansı buldum, beklediğimden daha iyiydi açıkçası, yani daha fonksiyonel olabilir miydi bilemiyorum tabii ama şu an ki hali ile gerçekten hedeflenilen amacı yani TEN kuzey güney aksında önemli bir nokta olma görevini başarıyla yerine getirecek gibi.

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Orada bulunduğum sırada tarife tabelasına bakıyorum da yarım saatlik sürede yaklaşık 1,5 dk da bir tren geçmiş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 13 Şub Cum, 2015 08:12

Viyana tramvay şebekesinde halen eski tramvaylar çalışıyor, başlığı takip eden ya da kenti görmüş olanlar bunu biliyordur, daha önce nedenleri ile ilgili de yazmıştık. Bir yandan filo yenileme çalışmaları da devam ediyordu, ismi Viyana ile anılan ve kente özel tasarlandığı sloganı ile yola çıkan ve ULF olarak tanınan araçlarında fotoğraflarını çok defalar verdim. ULF ların %100 alçak tabanlı olması idi, yani bizde 35 cm eşiklere %100 deniyor ama gerçek %100 bu araçlar :) 19 cm eşik yüksekliği vardı yani zeminden 19 cm de araca binebiliyorsunuz.

Tabi filonun yenilenmesinin hızlanması gerekiyordu ama ne oldu ise ULF lerden vazgeçtiler ve Bombardier ile bir anlaşma yaptılar. Bombardier in Flexity ailesinden bir araç ile devam edecekler, emin olmamak ile birlikte sanırım yine dış görünüşe kendileri karar verdiler. Anlaşmaya göre 2026 yılında kadar periyotlar halinde 119 adet tramvay aracını satın alacaklar, opsiyonlu olarak bu rakamı 156 ya çıkarabileceklerini de söylüyorlar.

Bu araçlar 34 metre uzunlukta ve 211 yolcu kapasiteli ve Viyana' daki Bombardier fabrikasında üretilecekler, fakat bu araçların eşik seviyesi 21,5 cm olacakmış bu konu biraz gündeme geldi, severler böyle boş işleri tartışmayı :) Kentin toplu ulaşımdan sorumlu başkan yardımcısı bu yenileme ile şehirdeki tüm kentiçi ulaşım araçlarının %100 erişilebilir olacağını da dile getirmiş.

Resim


“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir