ae-M.21 » Dubai Metrosu

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ae-M.21 » Dubai Metrosu

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 14 May Çrş, 2008 15:26

http://www.yapimerkezi.com.tr/ViewItemD ... guage_id=1

ALINTI:

Ortadoğu’da 2005 yılı ihalelerinin en büyüğü olan Dubai Metrosu ihalesinin sonuçları 29 Mayıs Pazar günü açıklandı. Açıklanan sonuçlara göre; ihaleyi 12.45 milyar Dirhem (yaklaşık 3,5 milyar ABD Doları) bedelle Yapı Merkezi, Mitsubishi, Obayashi, ve Kajima şirketlerinin oluşturduğu Türk-Japon Konsorsiyumu kazandı. Dubai Belediye Başkanı Qassim Sultan, Dubai Belediyesi yetkilileri, Dubai Başkonsolosu İhsan Yücel, Ticaret Ataşesi Harun Koçak ve Konsorsiyum üyelerinin hazır bulunduğu seremonide, Türk-Japon Konsorsiyumuna “Kabul Mektubu” verilerek, sözleşme imzasına davet edildi.

Sözleşme imzası işlemleri tamamlanarak, 9 Temmuz 2005 Cumartesi günü İşveren İdare adına, Dubai Belediye Başkanı QASSIM SULTAN ve konsorsiyum adına, konsoriyumu oluşturan beş firma temsilcisi ana sözleşmeyi imzaladı.

Yaklaşık 70 Km uzunluğundaki Dubai Metro inşaatı iki aşamadan oluşuyor. İlk asama 49 ay, ikinci asama 35 ay surecek.

52 Km uzunluğundaki İlk aşamada;
• 46.5 km yükseltilmiş hat ve 23 istasyon,
• 5.5 km yeraltı hat ve 4 adet yeraltı istasyon,

17,4 km uzunluğundaki ikinci aşamada ise;
• 9.6 km yükseltilmiş hat, 8 adet istasyon
• 7,8 km yeraltı hat, 6 adet istasyon yer alıyor.



70 km metro inşaatı tek ihale ile..... Vay anam vay. Bizde olsa yer yerinden oynar.

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 28 Nis Sal, 2009 22:28

Resim

Resim

Resim

Dubai metrosu bitmek üzere ama bu şehir adamın üstüne üstüne geliyor sanki bu ne yahu :(

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 29 Nis Çrş, 2009 07:46

Normal bir şehir, ne istiyorsun? ;-)

Ama metro tasarımı gösteriyor ki, gerektiği yerde durak araları kısa da olabilir. Berlin'de de öyle. Hem metroda, hem banliyöde. Zaten ikisi de hem üstten, hem alttan gidebilir, konuşmuştuk. gerekirse, aralık 300, 500 metre olabilir, gerekirse de 7,5 km (o ama tek bir kez olan bir durum, hat ormandan geçip merkezbatıyı uçkuzeybatıyla bağlıyor).

Dubai metrosunun Berlin metrosunun eski üst hatlarına bu kadar benzemesi çok komik ve hoş. Ve çok da güzel yol üstgeçitleri tasarlanmış.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 29 Nis Çrş, 2009 08:47

Gerekli yerlerde kısa gerekli yerlerde uzun gayet doğru,orada birçok yüksek yapı var ardarda sıralanmış, oralara servis yapacak metro, tabi gayet mantıklı illa "metro 1 km, lrt 500 metre aralıkta durur" gibi bir tabu yaratmak verimliliği yok eder.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 06 May Çrş, 2009 14:47

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=13361

Birleşik Arap Emirlikleri (BAE)'de halen inşaatı devam eden 4.4 milyar dolarlık Dubai metrosunun kırmızı hattının bu yıl Eylül'de, yeşil hattın ise Mart 2010'da hizmete girmesi bekleniyor.


Renklimetro :)

Kırmızı hat, yeşil hat

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 06 May Çrş, 2009 15:45

Renklerin fonksyonu ve "mânâsı" bu gibi sistemlerde çok önemli. Berlin'de portakal rengindeki metro hattı dendi mi, herkes hangi hattın (9) olduğunu bilir, mavi hat da öyle. Bir ara kırmızı ve yeşil (haha) renkli hatlarda ortadan bir değişme olmuştu (ikisi kesişiyor, "makaslama tarzı" yönleri değiştirdiler), ortalık karışmıştı. Bu yüzden sistemin oturması gerek. Sarı hat onlarca senedir sarı hat (4). Bizde de öyle olsa, güzel olur. Ama. Bunun algısı var mı?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 07 May Prş, 2009 10:40

O konuda psikolojik bir araştırma yapılarak bir temele oturtulduğuna pek inanmıyorum. Haritalarda görünürlüğün sağlanabilmesi için uygulanan yöntemlerden birisi kontrast renkler kullanmaktır. Yani sarı yakınına kahverengi, eflatun yakınına yeşil gibi. Ama bir renkgin bir kaç tonu kullanılacak ise, burada hatların yapısına bakmak gerekir, aynı renk tonları mümkün olduğunca kesişmez çünkü karışıklığa sebep olur ve aslında renk tonları zaten tercih edilmez. Çünkü Başar' ın belirttiği Avrupa kentlerinde sarı hat dediğinizde adam o şehirde yaşıyorsa hangi numara olduğunu bilir ama siz iki tane sarı hat yaparsanız (farklı tonlarda) iş karışır, bu yüzden renk skalasındaki hali ile olmasa da yakın renklerin bir araya gelmemesine dikkat ediliyor.

Ama dediğim gibi bunun psikoloji ya da renk bilimi açısından bir çalışma ile belirlenmiş bir algı sistemi oluşturularak yapıldığına inanmıyorum.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesajgönderen hasancicek37 » 07 May Prş, 2009 11:56

Keşke böyle bir çalışma olsa..Sadece renkler bazında değil..Keşke halkımıza M1 hattını 'M1' diye öğretebilsek ya da 'Kırmızı Hat' diye..Bunun için raylı sistem araçlarının içindeki LED sistemler bile yetebilir..Güzel bir reklam çalışmasıyla..
Ayrıca araçlarının üzerinde küçük bir renkli nokta içine (M1,M2,T1,...) yazarak değil de en üst kısmına 5 cm genişliğinde aracı başından sonuna dek saran bir şerit yapıştırılsa daha dikkat çekici..Bilmem diğer ülke raylı sistemlerinde bunu deneyenler var mı_? :?:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 07 May Prş, 2009 12:08

Şerit işi enteresan bir fikir. :!: :idea: :idea: :idea: :) hakikatten çok ilginç olabilir, bunu önerelim derim.

Diğer taraftan zaten benim de içinde bulunduğum bir çalışma da bunu gerçekleştirmiştik, sitemizde de raylı sistem haritaları başlığında o haritayı ve yolcu bilgilendirme başlığında ilgili bir kaç konu bulabilirsiniz.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesajgönderen hasancicek37 » 07 May Prş, 2009 12:14

Keşke böyle birşey olsa..En azından beni mutlu eder..Esat abi bir de seninle ilgili birkaç bilgi almak isterim..Ne iş yaptığınız..Sanırım raylı sistemler sizin uzmanlık alanınız olmu buradan bakıldığında..Özel bir sayfanız var mı..(yeri burası değil ama)_?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 07 May Prş, 2009 15:18

Esat kardeşimize heeep güzel güzel nasihatlar uçtururuz buradan, hat numarası, gidecek yer tabelâsı, renk, herşey. Ama, bir de hepsini bir sistemi olarak görmek gerek, metro, banliyö, tramvay, otobüs, ido, vapur. Füniler de metro ;-)

B. Alabay

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesajgönderen hasancicek37 » 07 May Prş, 2009 15:22

Haberleri sanırım ondan alıp fikirlerini de kendisinden gönderiyorsunuz..Ulaşım AŞ'de mi çalışıyor yoksa kendisi :)


“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir