ae-M.21 » Dubai Metrosu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 07 May Prş, 2009 22:24

Adres burası Hasan Bey. Yani sayfamız burası :) diğer konulara gelince 10 yıl bordrolu olarak hizmet verdik, halen kendi çapımızda buralarda hizmet vermeye çalışıyoruz, yeterki gönüller bir olsun, bir işi ya da bir yeri sevmek için içinde olmak gerekmez. Neyse bu işin felsefe kısmı burayı bayar.

Ben o öneriyi ciddi olarak düşüneceğim, belki iyi bir şekilde kaleme alıp yetkililere bir dilekçe ile bildirebiliriz, dikkate alınırsa ne ala, çorbaya tuz kattık deriz alınmazsa da canımız sağolsun hamamda tas ta aynı deriz. :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 08 May Cum, 2009 09:38

Ya be Esat, sen nece konuşuyorsun yav? Şunları sözlükte bulamadım:
Bordrolu? Baymak? :P

B. Alabay

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesajgönderen hasancicek37 » 08 May Cum, 2009 16:10

Anladım Esat abi..Ben de işte kendimi geliştirmek için internet üzerinden araştırma yapıyorum..Sizlerin bilgileri çok faydalı olacak..ÖSS den çıkacak sonuca göre ulaşım-lojistik işini ciddi bir şekilde düşüneceğim..Ben de sanırım sizler gibi raylı sistem aşığıyım.. :D Neyse konuyu dağıtmayım..

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesajgönderen hasancicek37 » 12 May Sal, 2009 13:46


Dubai: The Roads and Transport Authority, Dubai, on Monday launched a project to brand 23 out of the 47 stations of the Dubai Metro light railway.

As per the project, Dubai Naming Rights project, companies can sponsor stations and name them. The money generated from the project will be used to finance public projects, said Mattar Al Tayer, Chairman of the Board and Executive Director of Roads and Transport Authority (RTA).

Bidding for the project will open on April 15 and companies can sponsor a station for around 10 years


Dubai metrosuna bu haberden anladığım kadarıyla her istasyona 10 senelik sponsorluk sözleşmeleri imzalanacakmış..Bence güzel bir uygulama..Çok güzel bir para akışı sağlanabilir..Tabiki bir istasyona sponsor olmak ne getirir orasını pek anlayamadım :?

Kaynak:gulfnews.comResim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 12 May Sal, 2009 14:12

İsim, bilinirlik, marka imajı, ama aynı zamanda risklide, yapılan sözleşmeye bağlı tabii ki. Bir ara İstanbul' da da bu tip bir şey için düşünceler dile getirilmişti, bencede olumlu bir düşünce çünkü küçük rakamlar ile yapılmıyor bu işler fakat maalesef ülkemizde sözleşmelerde eş dost olayı halen kaldırılabilmiş değil :):)

Bu konuda böyle bir şey kesinlikle olmamalı ve işletmeci yıkabildiği kadar işi de ismi alanın üzerine yıkmalı ama bu halka doğru anlatılmalı yani o istasyon kimin sorumluluğu nerede başlıyor nerede bitiyor yoksa şikayet mekanizması tıkanır bu da yolcu memnuniyetini etkiler, yolcu memnuniyetide ismi alan firmanın verdiği para karşılığında beklediği reklam geliri (ortada para yoktur bu sadece hesaplanarak bulunan normalde yapılması gereken reklam masrafının getiri olarak karşılığı şeklindedir biraz karışık :)) düşmüş olur, yani marka imajı zedelenmiş sayılır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 10 Eyl Prş, 2009 22:52

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=16068

Dubai 2011 yılında Toplu Taşımacılar Dünya Kongresine ev sahipliği yapacağı için bu seneki toplantıda iyi bir hava atmıştı ama sistemleri ile ilgili ser verip sır vermediler desek yeriydi :) o kadar tanıtım içinde bir tane sistem ve inşaat broşürü yoktu, varsa yoksa tatil, turizm, paramız var ..k gibi durumundaydılar. :) Zaten bedava tatil çekilişinide Yunanistan metrosunun müdürüne kaptırdık bizde şans olsaydı ;)

Şaka bir yana Dubai para sıkıntısı yaşamamanın verdiği güç ile güzel bir iş ortaya çıkartmış, sürücüsüz metro sistemleri raylı sistemlerde şu an yükselen bir değer, Avrupa' da bazı ülkelerde halen işletmede olan ve denemeleri yapılan çalışmalarda var, aslında bu konuya bir başlıkta değinmek lazım ama hiç içimden gelmiyor.

Diğer taraftan geçen gün Başkan Topbaş' ın bahsettiği istasyon satışının ne olduğunu son paragrafta kalın işaretlediğim yerden daha iyi anlayabilirsiniz, satıştan kasıt işte budur.

Dubai prensi Muhammed Bin Raşid El Maktum tarafından dün açılışı yapılan dünyanın şoförsüz en uzun metrosunun yapımının dört yıl sürdüğü ve maliyetinin ilk tahminlerin yüzde 75 üstüne çıkarak 7,6 milyar dolara ulaştığı kaydedildi.

Prens Maktum, üst düzey yetkililer ve basın mensupları eşliğinde açılışı yaptıktan sonra cüzdanından kağıt para çıkararak ilk metro biletini satın aldı ve trene binerek ilk seyahati gerçekleştirdi. Birinci etapta toplam 29 istasyondan 10 istasyonun açık olduğu Dubai metrosunda şehri bir baştan diğer başa saran 52 kilometre uzunluğunda Kırmızı Hat ve 22,5 kilometre uzunluğunda ve Haziran 2010'da açılacak Yeşil Hat bulunuyor.

Metronun güvenliğini sağlama amacıyla Dubai Polis merkezine bağlı 3 bin adet güvenlik kamerası yerleştirildi. Metronun 2020 itibariyle günde 1,8 milyon yolcu taşıması hedefleniyor.

Aralarında Türkiye'den Yapı Merkezi'nin de bulunduğu beş üyeli konsorsiyum tarafından inşaatı devam eden metroda 150 taşeron firma görev aldı ve günde 30 bin işçi çalıştı. Metrodan sorumlu Yol ve Trafik İdaresi yetkilileri geçen yıl bazı metro istasyonlarına özel şirketlerin adının verileceğini duyurmuştu.

Halen sekiz istasyona özel şirketlerin isminin verildiği ve isim hakkından 490 milyon dolarlık bir gelir elde edildiği öğrenildi. Trafik sıkışıklığının şehir ekonomisine yıllık maliyetinin 1,4 milyar doları bulduğu tahmin edilen ve halkın daha çok özel aracını tercih ettiği Dubai'de metronun trafiği ne kadar rahatlatacağı ise halen merak konusu.


Hayırlı olsun.

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 10 Eyl Prş, 2009 23:14

Ben böyle şeyler ÇOK karşıyım! Yok isim hakkıymış da falanmış filanmış.

Yahu, insanlar dindar kasılıyor da, bu şekilde herşeylerini satıyorlar. O ünlü o ile başlayan şeylik! :evil:

Buradaki stadların isimleri midemi bulandırıyor. Ne kadar pis bir şey. Sistem kıçların altında çöktü, hâlâ kimse uyanamadı be. Freiburg'ta da IKEA diye bir durak ismi var. Yani, iyi güzel, orada o dükkân var, mantığı var, ama rahatsız oluyorum. Einstein Sokağı durağına IKEA demiyorlar da, otobüs oraya gidiy, ha maşallah ... Eskiden Rhône Poulenc'e ait olan tesislerin önündeki durak da Rhodia AG, o ama satılmış veya sponsorluk edilmiş yer değıl, işçi durağı. Ki o bile garip, ama tesis, fabrika, anladık.

Çok sinir oluyorum bunlara, ÇOK!

Para, para, para ... gözleri dönmüş. Kardeşim, bu kamu işi! Bunun için vergi diye bir şey icat edilmiş. Cozzel messedess arabayla dönerciye gitmek için değil, *bunun* için! Yani, onlarca sene evvel bunu nasıl becermişiz de, şimdi om,uyormuşmuş. Ve sakın şimdi biri bana serbest ve libo piyasa bilmemne diye başlamasın, basarım ekonomiyi. Bu böyle olmaz. Bir de haysiyet vardır. Bekliyorum, bakalım ne zaman mekdonalss camileri türeyecek de, ondan bile rahatsız olunmayacak. Bu ne yol?

Kopfschüttel ...

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 11 Eyl Cum, 2009 11:19

tek celsede yapılan en uzun metro hattı ünvanını almış. tamamlanan hat kırmızı hat. para nelere kadir. biz burda 5 km metro için 10 sene bekliyoruz. hesapta biz ilerici onlar gerici oluyor.

Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 11 Eyl Cum, 2009 11:24

O kadar nüfus varmı acaba...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 11 Eyl Cum, 2009 12:32

Neden olmasın, bir ile iki milyon arası. O nüfusta burada kaç misli metroya sahip kentler var.

Orası BAE, SA değil, yani o kadar gerici falan da değiller. Tam tersi, petrolsüz geleceğe kafa yoran onlar, gomşileri bu konuda biraz uyuyor henüz.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 11 Eyl Cum, 2009 15:27

başar abi senin genel kültürüne hayranım :) saçlar değirmende ağarmamış :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 11 Eyl Cum, 2009 17:17

Anlamadım şimdi, yanlış bir şey mi yazdım, n'oldu?! :shock:

B. Alabay


“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir