2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Gönderilme zamanı: 14 Ara Çrş, 2011 17:01
gönderen Esat
Çok güzel ya, bu otobüslere nedense her rengi yakıştırıyorum da bir şu bizim düz renkleri yakıştıramıyorum :) Münih dış boya tasarımıda hoş olmuş, hayırlı olsun.

Bu arada Başar verdiğin linkteki araçların bunlar ile pek alakası yok, onlar bildiğimiz anlamdaki şehirlerarası yolcu otobüsleri ve açıkçası Postbus'ta hiç dikkat etmemiştim markasına, TemSA olması bana gerçekten ilginç geldi, daha bir dikkatli bakmam gerekiyor herhalde. :)

MVV nin Yolcu seferinde olan Temsa Avenue LF

Gönderilme zamanı: 25 Ara Pzr, 2011 23:50
gönderen 58olgu90
Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 30 Oca Pzt, 2012 16:06
gönderen Mehmet Kasım
şu münih metrosu favorim. dünyada 1 numara benim için. çok bayılıyorum şu mavi renkli araçlara. her bir istasyonunda farklı bir mimari. çok beğeniyorum.

soldaki yeni araç hangi firma üretimi acaba? siemens mi? başka hangi ülkede kullanılıyor? yada şehirde?

Resim

Gönderilme zamanı: 30 Oca Pzt, 2012 19:19
gönderen alabay
Prag'ta. Ayrıca Münih'in eski metro tarzı Berlin'de 9 numaralı hatta çoktandır işliyor, evvelden beri yani.

Münih metrosu çok iyi, muazzam. Ama 1 numara değil. Metro istasyonları öyle fazla mimarî düşler değil. Ama işini fevkalâde (!) gören, muazzam büyük ve güzel bir sistem.

İstayon mimarisi açısından Almanya'da Berlin 1 numara, ister istemez. Dünya çapında ise herhâlde Moskova.

Berlin misalleri:

Merakı olan, şuradan başlayıp, resimlere bakabilir:

http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_ ... nh%C3%B6fe

Favoriler meselâ:

Alexanderplatz, Rathaus Spandau, Schlesisches Tor, Dahlem-Dorf, Paulsternstraße, Bundestag, Fehrbelliner Platz, Friedrichstraße, Hauptbahnhof, Heidelberger Platz, Herrmannplatz, Mehringdamm, Paracelsus-Bad, Rohrdamm, Warschauer Straße, Wittenbergplatz, Zitadelle … sırf bir kaç değişik istasyon saymış olmak için. Banliyö hariç şimdi, onun da muazzam istasyonları var, merkezde kısmen yeraltı.

Gönderilme zamanı: 30 Oca Pzt, 2012 19:22
gönderen btgn
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... lem_01.jpg

linkteki istasyonu çok beğendim, çok güzel.

Gönderilme zamanı: 30 Oca Pzt, 2012 19:41
gönderen alabay
Evet, çok hoş bir yer … çocukluğumda orada bir kursa giderdim, Dahlem Köyü diye ilginç bir isim, kentin içinde köysel (kırsal değil) bir yer.

Ayrıca çok sevdiğim istasyonlar:

Heidelberger Platz (Heidelberg Meydanı, U3):

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... -ubahn.jpg

Schlesisches Tor (Şlezyakapı, U1):

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... Tor.01.JPG

Rathaus Spandau (Spandau Belediyesi, U7):

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... pandau.JPG

Gönderilme zamanı: 30 Oca Pzt, 2012 21:49
gönderen Mehmet Kasım
Prag'ta.


link var mı? aynı metro araçları mı? üretici kim?

Ayrıca Münih'in eski metro tarzı Berlin'de 9 numaralı hatta çoktandır işliyor, evvelden beri yani.


münihin eski araçlarını değil yeni mavi araçlara hastayım.
Münih metrosu çok iyi, muazzam. Ama 1 numara değil. Metro istasyonları öyle fazla mimarî düşler değil. Ama işini fevkalâde (!) gören, muazzam büyük ve güzel bir sistem.



onlarda muhakkak güzeldir. ama ben münihe bayılıyorum. favorim bu. moskova iyidir ayrı. berlinde iyi.

Gönderilme zamanı: 30 Oca Pzt, 2012 22:08
gönderen alabay
Link bilmem, ben kendim biliyorum, gidip resimlerini, videolarını çekmiştim (burada sunamamış mıydım?).

Münih metro istasyonları Berlin ile zor kıyaslanabilir.

Hikiviki …

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... sovice.jpg

Gönderilme zamanı: 31 Oca Sal, 2012 01:11
gönderen Esat
Mehmet Kasım yazdı:çok bayılıyorum şu mavi renkli araçlara.

soldaki yeni araç hangi firma üretimi acaba? siemens mi? başka hangi ülkede kullanılıyor? yada şehirde?

Resim


Araçlar Münih metrosu C modeli diye geçiyor. Adtranz ve Siemens ortaklığı ile üretilmiş bir model, her zamanki gibi Siemens işin elektromekanik kısmında yer alıyor tabii ki. Aracın tasarımı Alexander Neumaster tarafından yapılmış tip olarak eski H-modelli andırdığı yazıyor. İlk seri olan C1 lerden 18 set varmış fakat 2010 itibari ile yeni bir sipariş antlaşması yapılmış oldukçada uzun bir periyot var 2020 ye kadar teslimat öngörülmüş sanırım 21 set sipariş edilmiş.

de.wikipedia.org/wiki/MVG-Baureihe_C

Resim
Foto:Florian Schütz

Gönderilme zamanı: 03 Eki Çrş, 2012 23:29
gönderen Esat
Bugün okuduğum bir haber vardı ancak nette bulabildim. Münih toplu taşıma işletmesi MVG 8 adet Siemens Avenio sipariş etmiş, siparişler Siemens'in Viyana tesisinde üretilecekmiş. Eh tabi Avusturya gazeteleri bunu küçükte olsa duyuruyorlar sonuçta fabrikanın sipariş alması istihdamın sürmesi demek :) Siemens Combino dan ağzı yanan Alman işletmecileri farklı seçenekleri deniyorlar herhalde. 8 araçlık alım çok büyük bir sipariş değil ama ilk 6 aracın 2013 sonunda işletmede olacağını belirtmişler. Alım sebebi olarak hem frekansları sıklaştırma hemde 15 numaralı hattın uzatılması gösteriliyor, ayrıca haber içinde ne kadar doğru anladım bilemiyorum ama sanırım Stadler firmasına bir ayar verme var. :) Stadlerden satın alınan Variobahn araçlarında yaşanan bazı sorunların çözülmediğinden şikayet ediliyor. Siemens in Avenio modelinin eski Münih tramvay aracı R3.3 şasesi üzerine inşa edildiği ve 2000 yılından beri herhangi bir sorun yaşamadan kullanıldığı belirtiliyor.

Foto ve haber kaynağı: http://www.tz-online.de/aktuelles/muenc ... 25021.html

Resim

Gönderilme zamanı: 10 Eki Çrş, 2012 18:12
gönderen Esat
Münih bu aralar Viyanadaki eski SGP yeni Siemens'e iyi sardı, bir önceki haberde belirttiğim tramvay araçlarının dışında 21 adet 6 vagonluk metro aracı siparişide vermişler. Halen kullanılan C2 modelinin devamı olarak inşa edilecek araçlarda görülen tek fark 10 km/s daha yüksek hıza izin vermesi olacak, bir önceki araçlar 80km/s hız yaparken bu yeni sipariştekilerin maksimum hızı 90km/s olacakmış. C2 serisi araçlar eski metro araçlarına kıyasla yolcu dostu olarak tanımlanıyor, tabii bir de avrupanın yeni modası olan daha doğrusu reklam amaçlı yeni keşfettikleri frenlemeden geri enerji kazanımı hadisesini gözümüze sokmuşlar, %50 ye kadar enerji geri kazanımı olacağı gibi bir şeyler yazıyor haberde, abartılı buldum. Siemens in Inspiro ismi ile pazarladığı araçların ilk 4 adedinin 2013 yılının Aralık ayında teslim edileceği de haberde belirtiliyor.

http://www.vienna.at/neue-muenchner-u-b ... rt/3380588

Es handelt sich um die bisher größte Wagenbeschaffung der Münchner Verkehrsbetriebe und das Kopfteil des ersten von 21 sechsteiligen Gliederzügen vom Typ C2. Die neuen U-Bahnzüge orientieren sich weitgehend an dem bekannten Design der letzten Fahrzeuggeneration (C-Zug), welches vom international renommierten Münchner Fahrzeugdesigner Alexander Neumeister stammt. Durch Weiterentwicklung des bewährten Fahrzeugkonzepts sind die neuen Züge vom Typ C2 jedoch noch kundenfreundlicher, wirtschaftlicher und ökologischer als der Typ C1. Vieles stammt dabei aus der jüngsten Entwicklung für Metro-Fahrzeuge, die Siemens unter dem Namen Inspiro vermarktet.Voraussichtlich werden die ersten vier Garnituren im Dezember 2013 zeitgleich zum Fahrplanwechsel eingesetzt werden.

Gönderilme zamanı: 11 Kas Pzt, 2013 19:03
gönderen Esat
http://www.railjournal.com/index.php/li ... hannel=542

İlk Avenio' nun teslimatı gerçekleştirilmiş. Siemens Viyana fabrikasında üretilen araçların ilki Münih' te test edilecekmiş.

Resim