ant-TS.09 » Antalya Toplu Taşımacılık Sistemi

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesajgönderen ÖmerYILMAZ » 05 Ağu Pzr, 2012 23:33

1 Nolu Midibüs Hattı


Bu hat Gürsu-Konyaaltı-Meltem-100.Yıl-Şarampol-Çallı-Fatih-Su İşleri hattı
Bu hattın tersinden gideni vardı bir de 10 numara ben de onu örnek verecektim. 10 numara daha çok dolaşıyor.
güzergahı Fatih-Su İşleri-Çallı-Şarampol-100.Yıl-Soğuksu-Tıp Fakültesi-Migros-Gürsu.
1 numara dönüşte 10 numara olaark döner, 10 numara 1 numara olarak dönerdi.

Eski Sistemdeki 2 Nolu Midibüs Hattı:

Bu hat da Fatih Karakolu tarafından geçiyordu. Yavuz Caddesiden geçiyordu Gürsuya gidişte. Çarşya gelirken daha üstten geçiyordu.

Eski Sistemdeki 19 Nolu Midibüs Hattı:


Bu hat Yeşilyurt-Ahatlı hattı
Hatta bu bölgenin hatları bir seri şeklidneydi.
17-19-20-21-22-23 şeklinde
Çok dolaşsalar bile hepsi ayrı güzergahlardan gitmeye özen gösterirdi. :lol:

Eski Sistemdeki 21 Nolu Otobüs Hattı:

2 kilometrelik kısa bir bölüm dışında gittiği yoldan geri dönmeyen tek hat:


Bir yanlışlık olmalı bu güzergahta 17 hattı vardı yolsa hattın o kadar uçuk olduğunu hiç unutur muyum. Bir benzer hat da 50 numaraydı. Çakırlardan gelirken aynı bu hat gibi 2'ye ayrılıyordu.
Hatta Dumlupınar bulvarından 17 hattı ilk böyle olduğu gün yanlışlıkla binmiştik. Otobüs o zamanlar kipadan geçiyordu, zaten levhanın arkasında yazıyordu, sormadık şoföre de. 100.Yıl'dan Eski otogara varınca anladık ki otobüs bizi bir yere götürüyor :D Meğersem Meydana gidiyormuşuz. 17 hattı ayrıca 19 ve 21 hatlarıyla levha dönüşümü yapıyor. Geriye dönüşte otobüsten hiç inmedik, ama hat 19 olmuştu :lol:

Bu arada 17 Gülveren'e çalışıyor

17 otobüs hattının çok benzeri olan 17 numara minibüs vardı bir de. Meşhurdur o aynı hat numaralı otobüs-dolmuşlar. 24'ler 66'lar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16372
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 05 Ağu Pzr, 2012 23:47

Bu midibüs güzergahları harika ya, tamamen araç sahiplerinin insiyatifine bırakılmış, kardeş nerde bir kedi patisini kaldırırsa o yolcudur dur demişler, o mantıkla adamlar saldırmış, yani bu güzergahları görünce aklıma başka bir şey gelmiyor :)

07onur
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 06:04

Mesajgönderen 07onur » 05 Ağu Pzr, 2012 23:55

Bu hat da Fatih Karakolu tarafından geçiyordu. Yavuz Caddesiden geçiyordu Gürsuya gidişte. Çarşya gelirken daha üstten geçiyordu


Doğrudur, resimde de o şekilde, gidişte daha kuzeyden geçiyor. Kim bilir hangi amaçla yaptılar. :D Belediye kaynağından almıştım güzergah bilgilerini, Yavuz değil hemen kuzeyindeki Derya Caddesinden geçtiği gözüküyor bende. Belki de şoförler yanlış geçiyorlardı... :D

Bir yanlışlık olmalı bu güzergahta 17 hattı vardı


Yine kaynak belediye, 17 ve 21'in güzergahları aynı hatta, siz 21'i daha farklı mı hatırlıyorsunuz?

15 gün sonra bu hatların yok oluşlarının birinci yıl dönümü olacak. :D Gerçi hala bazı levhalarda eski yazıların izleri var, korkutucu. :shock:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16372
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 06 Ağu Pzt, 2012 00:03

07onur yazdı:Yavuz değil hemen kuzeyindeki Derya Caddesinden geçtiği gözüküyor bende. Belki de şoförler yanlış geçiyorlardı... :D


İşte bak şoförler kafasına göre takılıyordu demek ki :D ehehehehe, ya kötü aslında ya, yani istesek bayağı bir kafa bulma imkanı var ama insanın içi elvermiyor :D Bilmiyorum, yani bir türlü kafamda canlandıramıyorum, eski sistemde bir noktadan diğerine nasıl gidiliyordu, yaşayıp görmek lazım dı herhalde. Şaka yapmıyorum cidden bana çok zor geliyor bu çizimler, en basit hat 1 no dediğiniz, şu 2 numara evlere şenlik A noktasında B noktasına gitmek için diğer 29 harfi dolaşıyor gibi geliyor bana, ama işin şu tarafıda var, diyorsunuz ki eski sistemde hiç sorun yoktu, her caddeden her yere giden araç geçiyordu :) yani ben bunu kabullenemediğim için belki de bu güzergahlara tek tek bakınca nasıl giderdim diye afallıyorum.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesajgönderen ÖmerYILMAZ » 06 Ağu Pzt, 2012 00:04

Yine kaynak belediye, 17 ve 21'in güzergahları aynı hatta, siz 21'i daha farklı mı hatırlıyorsunuz?


21 Güllük'ten geçiyordu. Şafak mahallesine kadar gidiyordu galiba.
Sizin bahsettiğiniz hattın 17 olduğuna adım kadar eminim. Yıllarca o hatlar hem önümden geçti, yolda giderken boşuna mı okudum o tabelaları :lol:

15 gün sonra bu hatların yok oluşlarının birinci yıl dönümü olacak. Gerçi hala bazı levhalarda eski yazıların izleri var, korkutucu.


Kutlama falan yapalım :lol:

Eski yazılarda bir mahsur yok.
Fakat yeni sistem çıktığında bazıları belediyenin bu tabelaları üreten bir şirkete rant sağlamak için bu sistemi getirdiğini iddia etmişti. Halbuki bütün tabelalar eski sistemin tabelalarıydı.

07onur
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 06:04

Mesajgönderen 07onur » 06 Ağu Pzt, 2012 00:14

ama işin şu tarafıda var, diyorsunuz ki eski sistemde hiç sorun yoktu, her caddeden her yere giden araç geçiyordu yani ben bunu kabullenemediğim için belki de bu güzergahlara tek tek bakınca nasıl giderdim diye afallıyorum.


Öyle birşey demedik yahu :), eski sistem (sistemsizlik) sorunun ta kendisiydi ancak örnek güzergahlardan da görüleceği üzre öyle veya böyle gidiyordunuz istediğiniz yere. :D Eski sistemi kullanmak için güzergahlara harita üzerinden bakmamak gerekir, sadece durağa gidin ve gideceğiniz yerin ismini tabelalarda arayın. Bulamazsanız, şoförlere sorun. Bitti. :D

21 Güllük'ten geçiyordu. Şafak mahallesine kadar gidiyordu galiba.
Sizin bahsettiğiniz hattın 17 olduğuna adım kadar eminim. Yıllarca o hatlar hem önümden geçti, yolda giderken boşuna mı okudum o tabelaları


Bi ara tekrar kontrol edeyim, bendeki bilgiler de yanlış olabilir.

Fakat yeni sistem çıktığında bazıları belediyenin bu tabelaları üreten bir şirkete rant sağlamak için bu sistemi getirdiğini iddia etmişti. Halbuki bütün tabelalar eski sistemin tabelalarıydı.


Yeni sistemin aktarmalarla iki kat para kazanmak için getirildiği iddiasını çok duydum da tabela rantını ilk kez duyuyorum. :D :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16372
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 06 Ağu Pzt, 2012 00:20

Öyle birşey demedik yahu, eski sistem (sistemsizlik) sorunun ta kendisiydi ancak örnek güzergahlardan da görüleceği üzre öyle veya böyle gidiyordunuz istediğiniz yere. Eski sistemi kullanmak için güzergahlara harita üzerinden bakmamak gerekir, sadece durağa gidin ve gideceğiniz yerin ismini tabelalarda arayın. Bulamazsanız, şoförlere sorun. Bitti.


:) Sorun yoktu derken aslında bende bunu kast ettim, yani sorun yoktu ama vatandaş adına yoktu, elinde daha iyi bir örnek olmadığı ve kapısının önünden nerede ise her hat geçtiği için iyiydi :D:D sistem adına? Siz sayfalarca yazdınız bu kadar yazı üstüne daha eski sistemsizliğin nesini savunayım.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesajgönderen ÖmerYILMAZ » 06 Ağu Pzt, 2012 00:34

Eski sistemden bazı hatllar

30 Numara otobüs hattı
Resim
29 Numara otobüs hattı
Resim
10 numara midibüs hattı
Resim
91 numaralı Terminal otobüs hattı
Resim

29 ve 30 otobüs hatları ile 10 midibüs hattı çok benziyor değil mi?
10 numaranın benzeri olan bir de 1 nolu midibüs hatttı var, önceki sayfada Onur paylaşmıştı
Resim
Yalnız Onur'un güzergahındaki Otogardan dönüş Tramvay hattından dolayı mecburen yapılıyordu. Bendeki 10 numarada bu yok, eskiden Halide Edip Cadddesi ile Namık Kemal Bulvarının kesişiminde dönel kavşak vardı.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesajgönderen ÖmerYILMAZ » 18 Kas Pzr, 2012 22:52

İlginç bir haber:
Hatları kısaltıp aktarma sistemiyle başta kentin kuzeyinde ve güzergahtakiler olmak üzere Antalya halkını ulaşımda Antray’a mahkum eden Akaydın’ın ulaşım devrimi çöktü. Fırtına ve yağışta Antray durdu. Halk yollarda kaldı

Cezaevi-Meydan arasında 11 km’lik güzergahta çalışan Antray sabah 7 sıralarında durdu. İddiaya göre 8 buçuk sıralarında tekrar çalışmaya başladı. Ama güzergâhın yarısındaki emniyete kadar gidip geldi. Yani güzergâhın kalanında insanlar yine yollarda kaldı. Yağışın en yoğun olduğu anlarda insanlar duraklarda rezil oldu. Büyükşehir Belediye Başkanı CHP’li Mustafa Akaydın’ın devreye soktuğu 444 37 08 numaralı ulaşımla ilgili çağrı merkezi ve yardım hattı ise kilitlendi. Defalarca aranmasına rağmen her seferinde bir kez çalan telefon ardından kapandı. 321 93 60’tan ulaşılan yetkililer, çağrı merkezi yetkililerinin basına 312 80 74 numarasından arayarak bilgi vermesini sağladı.

Antray sabah sabah çöktü
Akaydın, “Ulaşımda devrim yapıyorum” diyerek 20 Ağustos 2011’den bu yana hatları kısaltıp değiştirdi. Antray ile aktarmalı sistemi halka dayattı. Bu durumdan özellikle kentin kuzeyinde oturan Kepez ve Döşemealtı ilçesi sakinleri ile hat üzerinde yaşayanlar mağdur oldu. Antalya genelinde ise kentin bir ucundan diğerine gitmek isteyenler, hatların kısaltıldığı aktarmalı sistemde ulaşmak istediği noktaya giden lastikli toplu ulaşım aracına binebilmek için tramvaya binmeye zorlandı. 1 saat içinde yapılan aktarmalı binişlerde tramvay ücretsiz dendi. Bu sistem sabah itibariyle çöktü.

Minibüs takviyesi istediler
Antalya da kuvvetli sağanak yağış ve fırtına ile hafif raylı sistem Antray durdu. Antray’ın güzergâhında oturanlar ve kentin kuzeyinde yaşayanlar, Antray güzergahı boyunca alternatif toplu ulaşım aracı hattı konulmadığı için duraklarda perişan oldu. Duraklarda bekleyenler Akaydın’ı ve onun halka dayattığı yeni ulaşım sistemi ile Halkkart’ı andı. Basın mensuplarının telefonlarına çıkmayan belediyenin ulaşım yetkilileri, çözüm üretemeyince minibüsçülerden lastikli toplu ulaşım aracı takviyesi istedi.

Kaynak : akdenizmanset


Haberi rayheber Akdeniz Manşetten kopyalamış.
Gerçekten çok ilginç bir haber(!)

Haberden bazı çıkarımlarda bulnalım:
-aktarma sistemi kötüdür, yanlıştır
-fırtına ve yağmurda tramvay çalışmalıdır
-hatlar kısa olmamalı
-halk tramvaya zorlanmamalı
..

Bir de haberin sonunda belediye çözüm üretemedi, minibüs takviyesi yaptı demişler.
Allah aşkına sular altında kalan raylardan belediye tramvayı uçurarak mı geçirecek. İşte halk mağdur olmasın diye takviye araç göndermişler, taksi mi çağırsınlar!

İşte Antalya ulaşımı bu gibiler yüzünden tıkanıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16372
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 19 Kas Pzt, 2012 11:27

Ömer o haberi nette görsem ve okusam acikca tarafli bir yazi oldugunu söylerdim, ifade tarzinin bana hissettirdigi sey "aha bulduk bir sey hadi burdan yüklenelim" ben Akaydin'i sevmiyorum, tarzi, uslubu, yaptigi bazi seyler bana cok ters, hani siyaset kisminda onun partisinde olsam bile sevmezdim ama bir adama yüklenmek icinde cok basitlesmemek lazim, ya da sorunu dogru vurgulamak lazim. Ne bileyim Ankara'da alt gecit e su doluyor hadi vurun Gökcek'e, tamam vuralimda ne diyecegiz? Bir arastirmak lazim, niye mazgallar dolu ya da neden altyapi kaldirmadi. Simdi Antalya icinde aynisi gecerli, hem firtina oldu deyipte hemde tramvay calismadi derken sebep? Firtina tellerimi kopardi, asiri sallantimi vardi katenerde, ya da hattin gectigi bazi yerlerde su doldu da aracin o su icinden gecmesi risklimiydi? Sebebi bilmeden sallamak kolay, belki bazen bende yapiyorumdur ama bizler gazeteci degiliz, vatandasin isi sallamak zaten :)

Diger taraftan mesela sizler bu sistem ise yaradi diyorsunuz birileri hala sistemi kötülüyor, tabii ki art niyet vardir tabii ki bazi siyasi beklentiler vardir icinde ama hicmi belediyenin sucu yok, ben hala ABB nin bu sistemi ve projeyi halka anlamatamadigini dusunuyorum cünkü hala yok aktarma yapamadim, yok otobüsüm gelmedi diyorlar.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 19 Kas Pzt, 2012 11:30

Tramvay fırtınada neden çöküyor? Çökmemeli. Hadi, diyelim ki çöktü – hat numarası kaç? O hat numarasıyla işleyen bir otobüs hattı koysunlar, burada Schienenersetzaverkehr (SEV) diye işleyen Ray Yedek İsletmesi gibi bir şey işletsinler, herşey okey. Tabiîki elde işletecek araç gerek. Ama halkı tramvaya »mahkûm etmek« kadar abes bir şeyi son ne zaman okudum, hatırlamıyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16372
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 19 Kas Pzt, 2012 11:35

Antalya nin otobüs filosu biraz sorunlu diye yazmisti arkadaslar, belediye meclisi yeni alima izin vermemisti galiba, dolayisi ile muhtemelen elinde yedek otobüs filosu yok ve muhtemelen bu sebepten minibüs istemisler minibscülerden, cok yerinde bir cözüm olmasa da bir cözüm bu. Ama sunu belirtmeliyiz benim bu habere dayanarak söyleyecegim sey ABB hazirliksizmis, yani boyle durumlar icin bir plani olmadigini dusunuyorum, bu yuzden de insanlar yogun yagista yagmurda kalmislar ki bence bu da normal. Tramvay herhangi bir sebep ile calismiyor once yapilmasi gereken calistirmaya calismaktir, ha kesin olmuyor o zaman yedek isletmeni devreye sokarsin, sanirim bu olayda biraz gec reaksiyon gösterilmis, otobüs yetersizligi ayrica bir etken olsa gerek.


“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir