esk-D.01 » Eskişehir Garı Yer Altına Alınıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16663
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

esk-D.01 » Eskişehir Garı Yer Altına Alı

Mesajgönderen Esat » 26 Kas Pzt, 2007 13:05

Konu ile alakalı olarak Eskişehir deki garın da yeniden inşaa edileceği büyük ve modern bir gar haline getirileceği, ayrıca şehre gelen demiryollarının yer altına alınacağı yani gara yer altından girecekleri şeklinde haberler vardı bir zamanlar sanırım bu kapsamda değerlendirilecektir bu konuda
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 22:59 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 26 Kas Pzt, 2007 13:55

Çok ilginç, çøk modern düşünceler. Beni biraz üzen, Eskişehir'in garı neredeyse en ciddî garımız aslında. Bari onü üstten bir banliyö sistemi için tutmak mümkün olmaz mıydı? Yoksa, eninde sonunda yine müze mi olur? Eskişehir'e şaşıp kalıyorum, "herhangi" bir şehir, İstanbul, İzmir, Ankara, Bursa, Antalya değil, ama hepsini solluyor gibi bir hâli var. Harika.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16663
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 26 Kas Pzt, 2007 15:22

Evet Eskişehir in böyle bir potansiyeli var nedendir bilmiyorum, diğer öğrenci şehirlerinde bu kadar demiryolu kullanımı pek yok, gerçi benim tanıdığım öğrencilikle alakası olmayan pek çok kişide Eskişehir e otobüs yerine tren ile gitmeyi tercih ediyorlar. :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

SÖZLEŞMEYE GÖRE BİTİŞİ :

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 29 Kas Prş, 2007 12:34

İlk mesajda linkini verdiğim haberde Eskişehir Gar Geçişi kapsamında 3.5 km uzunluğunda toplam 5 ray hattı yapılacağı yazıyor.Ayrıca yük trenleri ile hızlı tren hattı arasında duvar olacakmış ve etkilenme olmayacakmış.

http://www.cnnturk.com/HABER/haber_deta ... rID=407733

Bu linkte de sorunların çözüldüğü ve ESKİŞEHİR-İSTANBUL arasının inşaatına başlanacağı bilgisi var.

Alıntı :Hattın Eskişehir-İstanbul arasına ilişkin kredi sözleşmelerinin de bugünlerde çözüme kavuşturulması, ardından bu bölümdeki yapım çalışmalarının başlatılması bekleniyor.

http://www.cengizgroup.com.tr/insaat.asp

Buda inşaatı yapan konsorsiyumda yeralan CENGİZ İNŞAAT'ın proje ile ilgili verdiği bilgi :

6 Numaralı proje bitiş tarihi : 01.05.2009

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesajgönderen ahmettekin » 22 Ara Cmt, 2007 14:39


Evet Eskişehir in böyle bir potansiyeli var nedendir bilmiyorum, diğer öğrenci şehirlerinde bu kadar demiryolu kullanımı pek yok, gerçi benim tanıdığım öğrencilikle alakası olmayan pek çok kişide Eskişehir e otobüs yerine tren ile gitmeyi tercih ediyorlar. Smile


Çünkü trenle seyahat etmek konforlu. Öğrenciler daracık otobüs koltuklarında yanında tanımadığı biriyle seyahat etmek yerine, geniş koltuklarıyla, tek başına seyahat etmeyi tercih ediyorlar. Trende istediği kadar gezebiliyorlar, otobüsteyse saatler boyunca oturmak zorundalar.

Trenle seyahat etmek ucuz. Eskişehire 10 liraya seyahat etme imkanını hiçbir otobüs firması size sunmaz.

Trenle seyahat etmek dakik. Malesef şu an için hızlı diyemiyorum ama büyük çoğunluğun katıldığı, trenlerin hep geç kalma konusu İstanbul-Eskişehir arasında hemen hiç gerçekleşmez. Trenler hep dakiktir.

Trenle seyahat etmek güvenli. Türkiye'de otobüsle seyahatte yaşanan ölümler trenlerde senelerdir yaşanmıyor. Türkiye'nin en büyük kazası seneler önce gerçekleşti, ondan sonra da ölümlü kaza meydana gelmedi. Halbuki karayollarında yüzlerce insan ölüyor her sene.

Bütün bunları toplarsak, bu güzergah üzerinde tren kullanmamak için sorunlu bir insan olmak gerekir. Az parayla çok konforun adresi TCDD.

Hızlı trenle bir haber verelim. Kendi hızlı trenimizle test sürüşleri 2008'de başlıyor. İlkönce kum torbalarıyla ölçüm yapılacak, ticari sürüşlerde 2008 sonuna olur galiba.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16663
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Eskişehir Garı Yer Altına Alınıyor.

Mesajgönderen Esat » 09 Eki Prş, 2008 21:18

Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi kapsamında Türkiye'de bir ilk olan demiryolu istasyonu ve hattının yer altına alınmasına ilişkin alt yapı inşaatının temeli 10 Ekim Cuma günü atılacak.

TCDD Genel Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamada, Eskişehir Gar geçişinin yer altına alınmasına ilişkin alt yapı inşaatının temel atma törenine Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve Maliye Bakanı Kemal Unakıtan'ın yanı sıra bölge milletvekilleri katılacak.

Hızlı Tren Projesi'nin hayata geçmesiyle kenti ikiye bölen demiryolu hattının büyük kısmının yer altına alınacağı ve kent ulaşımının büyük oranda rahatlayacağı ifade edildi. Kentin tarihsel ve görsel yapısını bozmayacak olan 3 bin 400 metre uzunluğundaki Eskişehir Gar Geçişi projesinin toplam maliyetinin 63 milyon YTL olacağı ve 540 günde bitirilmesinin öngörüldüğü kaydedildi.


Garın kentin içinden geçen yolların yer altına alınması ile birlikte modern ve gerçek bir gar görünümüne kavuşacağını ümit ediyorum, Eskişehir in demiryolu konusunda iyi bir yolcu potansiyeli var.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1670
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 24 Kas Pzr, 2013 12:40

Bu aralar Ankara-Eskişehir arasında sıkça tren yolculuğu (ve ne yazık ki Eskişehir-İstanbul arasında da otobüs yolculuğu) yapıyorum. Artık tünel yapısı iyice ortaya çıkmış olduğu için şunu söyleyebilirim ki Ankara tarafından gelince, Gar'a 3-4 km kala demiryolu yer altına alınacak, Ibis Oteli (eski TMO silosu) önüne kadar yer altından gidecek, ama oteli biraz geçince yer üstüne çıkacak ve Gar önünde yer üstünde olacak. Eğer Gar'ın hemen yanına bir yer altı garı yapılıp da yolcular orada indirilmeyecekse ve şimdiki gar kullanılmaya devam edecekse (ki çok güzel bir gar, inşallah öyle olur), garı yer altına almayacaklar. Sadece bahsettiğim o 3-4 km'lik kesim yer altına alınacak ve böylece demiryolunun kenti ortadan ikiye bölmesi nedeniyle ortaya çıkan sorunlar ortadan kalkacak. Yukarıda da güzel bir çevre düzenlemesi ile yeşil alanı bol bir bulvar ve ortasına bir tramvay hattı kondurulabilir. Zaten dümdüz yol olduğu için çok da rahat olur..

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1670
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 02 Ara Pzt, 2013 14:38

Eğer Gar'ın hemen yanına bir yer altı garı yapılıp da yolcular orada indirilmeyecekse ve şimdiki gar kullanılmaya devam edecekse (ki çok güzel bir gar, inşallah öyle olur), garı yer altına almayacaklar.

Bu sabah iyice inceledim. Mevcut garın 150-200 metre batısında (İstanbul tarafında) yeni peronlar inşa ediliyor. Buraya gelmeden 100-150 metre doğuda (Ankara tarafında) tren tamamen yer üstüne çıkmış oluyor. Ancak, mevcut gardan buraya yürüyüş yolu (belki yürüme bandı?) yapılması ya da o peronların ön tarafındaki depoya benzer yapıların yıkılarak gar inşa edilmesi gerekir. İkinciye pek ihtimal vermiyorum, o yapı en az 1-2 yılda inşa edilebileceği ve henüz herhangi bir çalışma olmadığı için. Ancak, muhtemelen mevcut gar girişinden 150-200 metrelik bir yürüyüş ile ulaşılacak bu yeni peronlara. Muhtemelen, demiryolunun yer altına alınması da yer üstündeki yeni peronların tamamlanması da en az altı ay, belki bir yıl sürecek gibi duruyor..

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 97
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesajgönderen fcinar » 02 Ara Pzt, 2013 15:13

Engin Y yazdı:
Eğer Gar'ın hemen yanına bir yer altı garı yapılıp da yolcular orada indirilmeyecekse ve şimdiki gar kullanılmaya devam edecekse (ki çok güzel bir gar, inşallah öyle olur), garı yer altına almayacaklar.

Bu sabah iyice inceledim. Mevcut garın 150-200 metre batısında (İstanbul tarafında) yeni peronlar inşa ediliyor. Buraya gelmeden 100-150 metre doğuda (Ankara tarafında) tren tamamen yer üstüne çıkmış oluyor. Ancak, mevcut gardan buraya yürüyüş yolu (belki yürüme bandı?) yapılması ya da o peronların ön tarafındaki depoya benzer yapıların yıkılarak gar inşa edilmesi gerekir. İkinciye pek ihtimal vermiyorum, o yapı en az 1-2 yılda inşa edilebileceği ve henüz herhangi bir çalışma olmadığı için. Ancak, muhtemelen mevcut gar girişinden 150-200 metrelik bir yürüyüş ile ulaşılacak bu yeni peronlara. Muhtemelen, demiryolunun yer altına alınması da yer üstündeki yeni peronların tamamlanması da en az altı ay, belki bir yıl sürecek gibi duruyor..


Garın yer altına alınma projesi uzun bir süre önce malesef iptal edildi.:cry:

Bahsettiğiniz yeni peronların inşaatı ;Yeni Gar Binasının peronları olacak.

Türkiye'deki en güzel 2-3 gar binasından biri olan Eskişehir Gar Binası da büyük bir ihtimalle müzeye döneşecek.

Küçük bir ihtimal ;Bozüyük - Hasanbey arasında Banliyo Trenlerinde durak olarak kullanılması.
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD anlaşabilirlerse çalıştırılması gündemde.
Çünkü Eskişehir-Bozüyük arasında gün içerisinde büyük bir yolcu sirkülasyonu oluyor.
Şuan bu sirkülasyon otobüslerle sağlanıyor.Buda Eskişehir'deki Bursa Yolunun yoğunluğunu artırıyor.Ayrıca otobüsler ile pahalı ve sağlıksız bir taşımacılık yapılıyor.

Ayrıca bu banliyo treni Eskişehir'in doğu batı doğrultusundaki ulaşım ağına da büyük bir katkı sağlayacaktır.

Ek olarak Yeni Gar Binasına(şu an peronların yapıldığı yere) Espark'ın önünden (222'nin yanından) EsTram uzatılacak. :wink:
Yanlız bu uzatma biraz saçma olacak. :(
Espark'ın karşı aralığından Yeni Gar Binasına gidip tekrardan Espark'ın önüne geri dönecek.

Yeni Gar Binasına uzatılacak EsTram'ın uzunluğu ;gidiş geliş yaklaşık 2.5km.

Resim

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1670
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 02 Ara Pzt, 2013 15:29

Garın yer altına alınma projesi uzun bir süre önce malesef iptal edildi.

Bahsettiğiniz yeni peronların inşaatı ;Yeni Gar Binasının peronları olacak.

Tamam, ama ortada yeni gar binası inşaatı yok. Sadece peronlar yapılıyor şu anda. Gar binası yapılsa, bence en az iki yıl sürer. Peronların bile en az altı ayı, hatta bir yılı var gibi geliyor bana. Gerçi İstanbul tren seferlerinin mütemadiyen ertelendiğini ve burasının şu anda bir son durak gibi çalıştığını (aşağıda bahsettiğiniz Bozüyük treni devreye alınmazsa) düşünürsek, iki taraflı tek peron da yetiyor şimdilik..

Küçük bir ihtimal ;Bozüyük - Hasanbey arasında Banliyo Trenlerinde durak olarak kullanılması.
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD anlaşabilirlerse çalıştırılması gündemde.
Çünkü Eskişehir-Bozüyük arasında gün içerisinde büyük bir yolcu sirkülasyonu oluyor.
Şuan bu sirkülasyon otobüslerle sağlanıyor.Buda Eskişehir'deki Bursa Yolunun yoğunluğunu artırıyor.Ayrıca otobüsler ile pahalı ve sağlıksız bir taşımacılık yapılıyor.

Ayrıca bu banliyo treni Eskişehir'in doğu batı doğrultusundaki ulaşım ağına da büyük bir katkı sağlayacaktır.

Haklısınız. Bozüyük'te çalışıp Eskişehir'de yaşayan pek çok kişi var. Onlar için bir bölgesel tren ya da Bozüyük-Eskişehir arasındaki önemli fabrikaların yakınında kurulacak durakların dâhil edileceği bir banliyö treni çok işe yarar..

Ek olarak Yeni Gar Binasına(şu an peronların yapıldığı yere) Espark'ın önünden (222'nin yanından) EsTram uzatılacak.
Yanlız bu uzatma biraz saçma olacak.
Espark'ın karşı aralığından Yeni Gar Binasına gidip tekrardan Espark'ın önüne geri dönecek.

Hmmmm.. Ben de demiryolu yer altına alınca üstte kalan geniş arsanın ortasından tramvay geçirilmesini düşünüyordum, ancak benim düşüncem daha farklıydı. Gar'dan çıkacak ve mevcut Opera durağına ulaşacak, oradan da doğruca Otogar'a gidecek bir tramvay hattı düşünmüştüm. Hatta trenler Otogar'da da durmadan şimdiki gibi Çarşı üzerinden Uluönder yönüne devam edebilirlerdi. Espark önünde kesişen iki tramvay hattı için de yeni bir durak yapılırdı, ihtiyaç duyanlar için bir hattan inip diğer hatta hemen geçip aktarma yapmak mümkün olabilirdi..

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 97
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesajgönderen fcinar » 02 Ara Pzt, 2013 15:43

Engin Y yazdı:
...

Tamam, ama ortada yeni gar binası inşaatı yok. Sadece peronlar yapılıyor şu anda. Gar binası yapılsa, bence en az iki yıl sürer. Peronların bile en az altı ayı, hatta bir yılı var gibi geliyor bana. Gerçi İstanbul tren seferlerinin mütemadiyen ertelendiğini ve burasının şu anda bir son durak gibi çalıştığını (aşağıda bahsettiğiniz Bozüyük treni devreye alınmazsa) düşünürsek, iki taraflı tek peron da yetiyor şimdilik..


Evet şuan yeni gar binası inşaatı yok ama ;Eskişehir Gar Geçişi Projesi kapsamında ;Yeni Gar Binası da var.
Bu yüzden söylediydim... ;)

Engin Y yazdı:
...

Haklısınız. Bozüyük'te çalışıp Eskişehir'de yaşayan pek çok kişi var. Onlar için bir bölgesel tren ya da Bozüyük-Eskişehir arasındaki önemli fabrikaların yakınında kurulacak durakların dâhil edileceği bir banliyö treni çok işe yarar..


Aynen öyle.Bozüyük'teki fabrikalarda çalışanların neredeyse tamamı Eskişehir'de ikamet ediyor.
Bozüyük idari olarak Bilecik'e bağlıdır ama Bozüyük'te yaşayanlar Eskişehir'i benimsemişlerdir.
Haftasonlarını vs. hep Eskişehir'de geçirirler.
Uzaklık 45 km ;yolculuk araba ile yarım saat sürüyor. :)

Zaten; Eskişehir'in de ,Bursa Yolunun gelişmesi ve yol boyunca uzanan fabrikalardan dolayı ;yolda gidenlere adeta birbirine bağlaymış hissi verir. :wink:

Konuyla ilgili geçtiğimiz aylarda çıkan haberden bir alıntı yapmak istiyorum...
"
Büyükerşen’den Öneri

Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen iktidar partisine çağrıda bulunarak, demiryolu projesi ile birlikte banliyö sistemininde kurulabileceğini söyledi. Hasanbey Lojistik Merkezi ile Bozüyük arasında oluşturulacak olan banliyö hattının şehir için büyük ulaşım kolaylığı sağlayacağını söyleyen Büyükerşen, uzun süreden bu yana düşüncesi olan bu projenin yeni garın yapımı ile hayata geçilebileceğinden söz etti.

PROTOKOLÜ İMZALADIK
Konu ile ilgili olarak sorularımıza yanıt veren Başkan Büyükerşen, demiryolu projesinin son durumu ile ilgili olarak önemli bir gelişmeyi bildirdi.

Daha önce açıklanan büyükşehir belediyesi ve DDY arasındaki anlaşmadan söz eden Başkan Büyükerşen "Protokol imzalandı mı?" sorusuna; "Uzun süredir DDY ile aramızda devam eden yazışmalarımız var. Yapılan anlaşmanın bizim ile ilgili kısmını biz imzalayıp Ankara’ya gönderdik. Biz protokole imzamızı attık. Bundan sonrası onların işi" diye cevap verdi.

YENİ GARLA BİRLİKTE YENİ SİSTEM KURULABİLİR
Sözlerine devam eden Başkan Yılmaz Büyükerşen, demiryolu projesi ile birlikte yapımı sağlanacak olan yeni garın ardından eski garın yıkılmayacağını söyledi. Protokol içeriğinde yeni garın Başbakanın Eskişehir’de söylediği gibi mevcut garın yanında bulunan TCDD’ye ait alana yapılacağını söyleyen Büyükerşen, daha sonra kullanım dışı kalacak olan mevcut garın yine istasyon olarak kullanılabileceğini söyledi.
Bunun banliyö sistemi ile hayata geçilebileceğini anlatan Büyükerşen, böylesi bir sistemin önemli kolaylıklar sağlayabileceğini de söyledi.

LOJİSTİK MERKEZ İLE BOZÜYÜK ARASINDA OLMALI
Uzun süredir bu yönde düşüncelerinin olduğunu anlatan Büyükerşen, projenin hayata geçmesi için iktidar partisine çağrıda bulundu.

Şehrin iki yönüne doğru büyük bir işgücü kaymasının bulunduğunu söyleyen Büyükerşen; "Organize Sanayiye binlerce kişi gidip geliyor. Ha keza Bozüyük’te çalışanların büyük bölümü de Eskişehir’den günü birlik gidip geliyor.

OSB’ye bağlanacak olan Hasanbey’deki Lojistik merkezden Bozüyük’e bir banliyö hattı kurulursa hem güvenli ulaşım sağlanır, hem de karayolu trafiği rahatlar. Mevcut garda bu hatta önemli bir istasyon haline gelir" şeklinde konuştu.
"

Engin Y yazdı:
...

Hmmmm.. Ben de demiryolu yer altına alınca üstte kalan geniş arsanın ortasından tramvay geçirilmesini düşünüyordum, ancak benim düşüncem daha farklıydı. Gar'dan çıkacak ve mevcut Opera durağına ulaşacak, oradan da doğruca Otogar'a gidecek bir tramvay hattı düşünmüştüm. Hatta trenler Otogar'da da durmadan şimdiki gibi Çarşı üzerinden Uluönder yönüne devam edebilirlerdi. Espark önünde kesişen iki tramvay hattı için de yeni bir durak yapılırdı, ihtiyaç duyanlar için bir hattan inip diğer hatta hemen geçip aktarma yapmak mümkün olabilirdi..


Sizin düşüncenizi anladım ama malesef böyle bir tramvay hattı en azından şuan için düşünülmüyor.

Demiryolunun üstünde kalacak o geniş alan tamamen Bulvar olacak.
Hatta bu alanın TCDD'ye ait olmasından dolayı ;adının Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı olacağı yönünde. :lol:

Paylaştığım resim ;Büyükşehir Belediye meclisinde onaylanan yeni gar binası ve EsTram'ın uzatılması projesinin ,yerel gazetelerde çıkan haberine ait.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16663
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 02 Ara Pzt, 2013 16:20

Şimdi ben bölgeyi bilmeden yazıyorum ama, merak ettim. Neden o tramvay işletmesi kötü olur? Mesela bu şekilde kentin güney ya da güney doğusundan gelen ya da kuzey doğusundaki yeni uzatmadan gelen tramvaylar oraya girip çıksalar, ekstradan bir kaç tramvay işletmesi daha ortaya çıkar bu iyi olmaz mı? Tamam eldeki araçlar yetmeyebilir falan, bunlar başka, ben işletme olarak işe yaramaz mı onu merak ediyorum.


“Devlet Demir Yollarından Haberler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir