ist-M.01 » Şişhane-Kabataş Sahil Boyu Metro Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16231
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 16 Ağu Pzr, 2015 14:07

hocam yazacaklarımı kişisel algılama sakın :) yani tüm alıntıları senden yapacağım için

mutlui yazdı:Bence M7'nin Şişhane'ye uzatılması iyi bir fikir. Beşiktaş veya Boğaz sahilinden gelip batıya devam etmek isteyenler tramvayı kullanmak veya fünikülerle bir daha aktarma yapmak zorunda kalmayacak.


Bu aktarma için Mecidiyeköy ü kullanmak daha mantıklı olabilir, istasyonlar arası erişim imkanı nedeni ile Şişhane bu konuda sıkıntılı olabilir, sonuçta iki istasyon arası erişim imkanları aktarma tercihinde etkendir.

mutlui yazdı:Yani Okmeydanı-Kasımpaşa bölgesinden gelenler kolayca Boğaz'a inebilecek. Tabii ki, Marmaray bağlantısı her hat için faydalı, ama yeni üç katlı tünelin metrosu bittikten sonra Mecidiyeköy'den bir aktarma ile karşıya geçilebilecek. Gerekirse, tramvay da Sirkeci'ye gidiyor.


Okmeydanı Kasımpaşa dan böyle bir yolculuk talebi var mı? Talepte öncelik ev-iş ev-okul olabilir, ev-gezi amaçlı diyorsak bilemeyeceğim, dediğim gibi orada böyle ciddi bir yolculuk talebi var mı? Oradaki karayolu trafiği transit, yani Kasımpaşa dan geçen kaç araç orada duruyor? Kimse bunun için arabasını bırakmaz, oradaki nüfusun ne kadarı Boğaz kıyısında ya da plazalar da çalışıyor?

mutlui yazdı:Edit: Genel olarak metro hatları çoğaltmak dışında aktarma işini de halletmek lazım. Fazla aktarma yapmak zorundaysan metroyu kullanmak mantıksız oluyor. Beşiktaş'tan Kasımpaşa'ya kimse üç aktarma ile gitmeyecek. Hem zaman kaybolur, hem de dört sefer kart basıp ödeyeceksin. Tabii ki ücret işi ayrı bir konu. Yine de metro sistemi en fazla iki aktarma ile İstanbul'un herhangi bir yerine ulaşmak sağlamalı. Özellikle yoğun merkezlerde bunu başarmak gerekir. O açıdan füniküler gibi kısa hatlara ana hatları birbirine bağlamakta dayanmamak lazım.


İşte bu ütopik bir düşünce, dünya da belli başlı hiçbir sistemde, bakın SİSTEM diye özellikle belirtiyorum, yanı hakikatten oturup planlanmış yerlerde bile 2 aktarma ile kentin her yerine ulaşamazsınız, mümkün değil ancak 2 milyon nüfuslu Viyana gibi kentlerde, o da bizim Esenler kadar bir yer zaten. :) Dolayısı ile İstanbul da az aktarma çok yolculuk teoride ve pratikte mümkün değildir, güzergaha göre değişir kabul ediyorum ama böyle bir şey yapabilmek için tek başına her biri 100 er kilometrelik birbirinde dolana dolana giden garip hatlar yapmak gerekir ki, metropol raylı sistem inşaat planlamasında bilimsel olarak böyle bir teknik yok.

mutlui yazdı:Edit 2:Tabii ki, bütün ana hatları ya Marmaray'a ya da üç katlı tünelin metrosuna bağlamak gerekir, mümkünse ikisine de. M7 Şişhane'e derinden devam ederse, Haliç'in altından Marmaray'a devam edebilir. Yenikapı'da değil de Sirkeci'de Marmaray ile buluşursa, Okmeydanı-Kasımpaşa bölgesinden bir de M2'yi besleyen bölgelerinden daha kolay bir şekilde tarihi yarımada'ya ulaşılacak. Bu seçenek herhalde en iyisi.


3 katlı tünel için 2020 den öncesini düşünmeyin, tabii ki buna göre planlar yapılmalı ama bitiş açılış için uzun vadeli bir plan.

Dediğim gibi uzun ve güzel fikirler yazmışsınız ama bende karşılığında düşüncemi yazmak istedim bu yüzden tek tek alıntıladım. Yoksa benim yazdıklarımda da hatalı düşünceler vardır.

mutlui
Aylık Paso
Mesajlar: 55
Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10

Mesajgönderen mutlui » 16 Ağu Pzr, 2015 17:06

Esat yazdı:hocam yazacaklarımı kişisel algılama sakın :) yani tüm alıntıları senden yapacağım için

Başka nasıl yapacaksın ki? :) Sorun değil.

Esat yazdı:
mutlui yazdı:Bence M7'nin Şişhane'ye uzatılması iyi bir fikir. Beşiktaş veya Boğaz sahilinden gelip batıya devam etmek isteyenler tramvayı kullanmak veya fünikülerle bir daha aktarma yapmak zorunda kalmayacak.


Bu aktarma için Mecidiyeköy ü kullanmak daha mantıklı olabilir, istasyonlar arası erişim imkanı nedeni ile Şişhane bu konuda sıkıntılı olabilir, sonuçta iki istasyon arası erişim imkanları aktarma tercihinde etkendir.

Beşiktaş-Eminönü ve Besiktaş-Taksim arasındaki trafiği rahatlatmak istersek, bunun çözümü herhalde insanları Mecidiyeköy'e yönlendirmek değil. Bence kimse bu kadar uzayan bir yol seçmeyecek. Seçerse de M2'deki giderek artan yük daha da erken ciddi bir sorun olacak. M7 Şişhane üzerinden Sirkeci'ye giderse, Mecidiyeköy'den tarihi yarımada'ya ya da Marmaray ile karşıya gidenler M7'yi tercih edebilir.

Şişhane niye sıkıntılı olabilir ki?

Esat yazdı:
mutlui yazdı:Yani Okmeydanı-Kasımpaşa bölgesinden gelenler kolayca Boğaz'a inebilecek. Tabii ki, Marmaray bağlantısı her hat için faydalı, ama yeni üç katlı tünelin metrosu bittikten sonra Mecidiyeköy'den bir aktarma ile karşıya geçilebilecek. Gerekirse, tramvay da Sirkeci'ye gidiyor.


Okmeydanı Kasımpaşa dan böyle bir yolculuk talebi var mı? Talepte öncelik ev-iş ev-okul olabilir, ev-gezi amaçlı diyorsak bilemeyeceğim, dediğim gibi orada böyle ciddi bir yolculuk talebi var mı? Oradaki karayolu trafiği transit, yani Kasımpaşa dan geçen kaç araç orada duruyor? Kimse bunun için arabasını bırakmaz, oradaki nüfusun ne kadarı Boğaz kıyısında ya da plazalar da çalışıyor?

Tamam, haklısın. Herhalde bu talep çok yüksek değil. Yine de genel olarak hatların sonlandırma noktaları ne kadar birbirine bağlanırsa o kadar iyi olur.

Esat yazdı:
mutlui yazdı:Edit: Genel olarak metro hatları çoğaltmak dışında aktarma işini de halletmek lazım. Fazla aktarma yapmak zorundaysan metroyu kullanmak mantıksız oluyor. Beşiktaş'tan Kasımpaşa'ya kimse üç aktarma ile gitmeyecek. Hem zaman kaybolur, hem de dört sefer kart basıp ödeyeceksin. Tabii ki ücret işi ayrı bir konu. Yine de metro sistemi en fazla iki aktarma ile İstanbul'un herhangi bir yerine ulaşmak sağlamalı. Özellikle yoğun merkezlerde bunu başarmak gerekir. O açıdan füniküler gibi kısa hatlara ana hatları birbirine bağlamakta dayanmamak lazım.


İşte bu ütopik bir düşünce, dünya da belli başlı hiçbir sistemde, bakın SİSTEM diye özellikle belirtiyorum, yanı hakikatten oturup planlanmış yerlerde bile 2 aktarma ile kentin her yerine ulaşamazsınız, mümkün değil ancak 2 milyon nüfuslu Viyana gibi kentlerde, o da bizim Esenler kadar bir yer zaten. :) Dolayısı ile İstanbul da az aktarma çok yolculuk teoride ve pratikte mümkün değildir, güzergaha göre değişir kabul ediyorum ama böyle bir şey yapabilmek için tek başına her biri 100 er kilometrelik birbirinde dolana dolana giden garip hatlar yapmak gerekir ki, metropol raylı sistem inşaat planlamasında bilimsel olarak böyle bir teknik yok.


Ütopik olsa da, bir vizyon ya da ideal olmadan kurulan bir sistem potansiyeline yetişmeyecek. Madrid'de mesela çoğu yerlere fazla aktarma yapmadan gidilir. Tabii ki, Madrid küçük bir şehir. Ama bu sadece boyut ile alakalı değil. Oranın hatlarının çoğu son senelerde sistemli bir şekilde yapıldığı için çok pratik şekilde kesişiyor. İstanbul'da aynı sonuca varmak coğrafya açısından kesinlikle mümkün değil. Bu Madrid'de bile ancak merkezde olur (aşağıdaki harita bütün sistemi göstermiyor). Ama belli bölgelerde ve önemli hatlar arasındaki aktarma noktaları yeterli değilse bu eksiklik bütün sistem için zararlı oluyor.

Benim önerim zaten yüzlerce kilometre dolanan hatlar yapmak değil. Ama merkezlerde hatlar sıkça kesişmeli ve yükü azaltmak için birbirini desteklemeli. Bazı büyük şehir merkezlerinde birçok hat aynı güzergahın alternatifi olarak kullanılabilir.

Resim

Esat yazdı:
mutlui yazdı:Edit 2:Tabii ki, bütün ana hatları ya Marmaray'a ya da üç katlı tünelin metrosuna bağlamak gerekir, mümkünse ikisine de. M7 Şişhane'e derinden devam ederse, Haliç'in altından Marmaray'a devam edebilir. Yenikapı'da değil de Sirkeci'de Marmaray ile buluşursa, Okmeydanı-Kasımpaşa bölgesinden bir de M2'yi besleyen bölgelerinden daha kolay bir şekilde tarihi yarımada'ya ulaşılacak. Bu seçenek herhalde en iyisi.


3 katlı tünel için 2020 den öncesini düşünmeyin, tabii ki buna göre planlar yapılmalı ama bitiş açılış için uzun vadeli bir plan.

Şişhane'ye uzatılması aynen öyle. 2019 planlarında yok. Maalesef Marmaray'a uzatılması hiç yok. Ama, tabii, bu uzatma en önemli işlerden değil.

Esat yazdı:Dediğim gibi uzun ve güzel fikirler yazmışsınız ama bende karşılığında düşüncemi yazmak istedim bu yüzden tek tek alıntıladım. Yoksa benim yazdıklarımda da hatalı düşünceler vardır.

Hata mata yok. Herhalde biraz daha gerçekçisin.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16231
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 16 Ağu Pzr, 2015 19:51

Bir alternatif olarak Sishane elde bulunsun, ama Kabatas ile arada baska istasyon yok, Kabatas tan sonra direkt iceri donup Sishane ye kivriliyor. Sishane de topografya nedeni ile iki istasyon arasinda nasil bir mesafe olacak bu onemli! Neden? Sishane bence pekte ongorulmemis bir sekilde yogun yolculu bir istasyon ve tahminimce m7 Sishane istasyonu mevcut istasyonun ustunde galatasaray tarafinda olacaktir, burada kisa yurume mesafesi ile bir aktarma olacaksa cazip olur.

Bahsettigim cazibe nedir? M7 m.koy - mahmutbey arasindan sishaneye gelecek yolculuk talebidir. M.koy de aktarma ile birlikte sishaneye 8 dk lik bir sure var, m.koy de inmeden sishaneye gitmek asagi yukari ayni sure olacak arti sishane de m2 ye aktarma suresi, yani yol kisalmayacak. Ben bu durumu yazarak niyeyse aciklayamiyorum :) :) yani sirf m7 ye 1-2 km metro masrafi yapmaktansa ayni para ile tramvay da besiktas a uzatilir ve bahsettiginiz eminonu-besiktas arasi otobus trafigi tamamen iptal edilebilir.

Eger Sishane rayli-lastikli arasinda bir dugum noktasi yapilabilse gayet mantikli bir aktarma olurdu ama sishane de boyle bir alan yok.

Illa yaptirmayacam inat ettim :) :)

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 255
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesajgönderen Edil Arda » 17 Ağu Pzt, 2015 15:08

tramvay çok felaket durumda,
Kabataş'tan sonra Karaköy ve Sirkeci olursa tadından yenmez. Tramvayda ciddî bir rahatlama sağlar bence.

Şişhane ile Karaköy arasında da bir bağlantı tüneli yapmak günümüz imkânlarıyla mümkün görünüyor. Ama Bankalar Caddesinden yürümek de aynı şey sayılır. Kısa bir mesafe.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16231
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 17 Ağu Pzt, 2015 15:39

Edil Arda yazdı:Şişhane ile Karaköy arasında da bir bağlantı tüneli yapmak günümüz imkânlarıyla mümkün görünüyor. Ama Bankalar Caddesinden yürümek de aynı şey sayılır. Kısa bir mesafe.


Teknik olarak bir sıkıntı yok, Kabataş tan oraya çıkacak metro tüneli de yapılır, iki istasyon arasında erişmi tünelleri de yapılır. Ortaya çıkacak şey Ünalan örneği gibi olmasın demek istiyorum aslında :)

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1361
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 18 Ağu Sal, 2015 10:58

Hattın bir ucu Halkalı'da, diğer ucu da Sirkeci'de Marmaray'la birleşse, tadından yenmez valla.. Avrupa yakasının en temel iki hattı Marmaray ve M7 olur bu durumda.. M2'yi de Yenikapı'dan Sefaköy'e uzatacaklarsa, M3'ün ve Ataköy-İkitelli metrolarının tamamlanmasıyla Avrupa yakasında şahane bir ağ örülmüş olacak..

emrenmert
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 137
Kayıt: 11 Oca Cmt, 2014 05:41

Re: ist-M.01 » Şişhane-Kabataş Sahil Boyu Metro Projesi Etüd

Mesajgönderen emrenmert » 05 Oca Sal, 2016 13:56

Mahmutbey-Kabataş hattının devamı olarak yapılacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16231
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » Şişhane-Kabataş Sahil Boyu Metro Projesi

Mesajgönderen Esat » 14 Nis Cum, 2017 21:14

M7 uzatması olarak dile getirilen bu iş hayata geçmeyebilir, en azından kısa vadede, şimdilik duyum bu yönde

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1361
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » Şişhane-Kabataş Sahil Boyu Metro Projesi

Mesajgönderen Engin Y » 14 Nis Cum, 2017 21:45

Ben de aciliyeti olan o kadar çok metro hattı varken, Kabataş-Şişhane Metrosu'na (daha doğrusu M7'nin Şişhane'ye uzatılmasına) pek gerek olmadığını düşünüyorum..

Kaldı ki Kabataş'tan Şişhane'ye M7+M2 veya F1+M2 ile ulaşım çok kolay..


“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir