brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Uğur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 236
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Mesajgönderen Uğur » 09 Ağu Çrş, 2017 21:20

Araştırma rapor değil de yer yer çok kalabalık yetmiyor gibi haberler çıkıyordu. Ne kadar gerçekçidir bilemem. Site ismi vermeyeyim en meşhur raylı sistem haber sitesinde.

savas
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 14 Nis Cum, 2017 01:31

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Mesajgönderen savas » 09 Ağu Çrş, 2017 21:51

Artık İnşaa süreci diye başlık açabilriz diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16295
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Mesajgönderen Esat » 10 Ağu Prş, 2017 07:00

Uğur yazdı:Araştırma rapor değil de yer yer çok kalabalık yetmiyor gibi haberler çıkıyordu. Ne kadar gerçekçidir bilemem. Site ismi vermeyeyim en meşhur raylı sistem haber sitesinde.


Kalabalık her yerde yetmiyor :) pik saat yoğunluğu mu, yoğunluğun sebebi alternatif olmaması mı, aktarma/entegrasyon noktası yanlışları mı bunların iyi belirlenmesi lazım, bu açıdan sordum. Yoksa belediyelere kalsa, 1 milyonluk şehre şov için 10 araçlı metro yapacak olan da çıkar. Ben Bursa özelinde sistemin artık yer altına geçmesi gerektiğine inanıyorum, çünkü şehrin içinde daha fazla yüzeysel metro inşa edecek alan sıkıntısı yaşanacak, dağa doğru daha sık ve eğimli yerleşim alanlarına giriş için illa ki yer altı yapılacak. Merkez dışı ilçelere erişim için nasıl bir yöntem izlenecek o önemli, yani kuzey yönünde daha düzlük alanlar vardı yanılmıyorsam ama orada da cadde genişlikleri kurtarmayabilir. Kapasite olarak ise doğru kurulmuş bir sistem ile 4 lü dizilerle çalışılsa bile, otobüs ve tramvay ile desteklenmiş güzel bir yapı ortaya çıkabilir.

mustafaguler
Serbest Geçiş
Mesajlar: 742
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Mesajgönderen mustafaguler » 10 Ağu Prş, 2017 08:12

Metro her dakika tam kapasite çalışmıyor. Sadece işe ve okula gidiş-geliş saatlerinde yani 18 saatlik çalışma periyodunda sadece 4-5 saat çok çok kalabalık oluyor. Çünkü herkes aynı saatte işe gittiği için sistem kaldırmıyor doğal olarak. Tek yönde bir seferde dörtlü dizi bin kişi taşıyabiliyor, tren sayısı arttıkça da sefer aralıkları kısaldı. Başkanın bundan sonra hatların yer altında yapılacak demesi bile bazı şeylerin görüldüğü anlamına gelir ki mevcut hatta bile yer altına alınması gereken yerler var, mesela; Merinos ile Acemler arası yani Sırameşeler bölümünün yer altına alınması lazım.

Merkez dışı ilçelerle ilgili şöyle bir durum oluştu. Doğu bölgesinden (İnegöl, Yenişehir) gelen toplu taşıma araçları için Kestel'e, batı bölgesinden (M.K.Paşa, Karacabey, Bandırma) gelen araçlar için Uludağ Üniversitesi, kuzey bölgesinden (Orhangazi, İznik) araçlar için Otogar'da küçük garajlar oluşturuldu ve şehir içine girmeleri yasaklandı. Kabaca bu yasaktan muaf iki hat mevcut; 101 nolu Gemlik-Merinos hattı ve 80 nolu Kent Meydanı-Yenişehir Havalimanı hattı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16295
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Mesajgönderen Esat » 10 Ağu Prş, 2017 09:35

mustafaguler yazdı:Merkez dışı ilçelerle ilgili şöyle bir durum oluştu. Doğu bölgesinden (İnegöl, Yenişehir) gelen toplu taşıma araçları için Kestel'e, batı bölgesinden (M.K.Paşa, Karacabey, Bandırma) gelen araçlar için Uludağ Üniversitesi, kuzey bölgesinden (Orhangazi, İznik) araçlar için Otogar'da küçük garajlar oluşturuldu ve şehir içine girmeleri yasaklandı. Kabaca bu yasaktan muaf iki hat mevcut; 101 nolu Gemlik-Merinos hattı ve 80 nolu Kent Meydanı-Yenişehir Havalimanı hattı.


Peki şehir içine girmeyen hatların yolcusunun entegrasyonu nasıl sağlanıyor? Otobüsten otobüse geçip mi giriyorlar yine, yoksa raylı sistem ile merkez noktalara girebiliyorlar mı?

mustafaguler
Serbest Geçiş
Mesajlar: 742
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Mesajgönderen mustafaguler » 10 Ağu Prş, 2017 10:36

Doğu ve batı entegrasyonu metro ile yapılıyor. Ancak metroya binişlerinde sıfırdan ücret alınıyor, aktarma indirimi yapılmıyor sanırım emin değilim. Çoğu zaten Bursakart ile değil kağıt bilet sistemi ile çalışıyor. Mesela bildiğim kadarıyla İnegöl otobüsleri Kestel'e kadar geliyor, şehir içine girmiyor diye ufak bir indirime gitmişlerdi, son durum ne bilmiyorum açıkçası.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16295
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Mesajgönderen Esat » 10 Ağu Prş, 2017 10:55

eh yani standart problemlerimiz devam ediyor, bütünü değil parçayı düşünüyoruz, kalıcı değil geçici çözümler ile yürümeye devam ediyoruz. Sonra typisch türkisch dediğim için bana gavur özentisisin diyorlar :) he öyleyim.


“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir