ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Uğur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 250
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Uğur » 09 Eki Pzt, 2017 20:56

Alıntının alıntısını yapıyorum.

test ve gezi izlenimleri,

evvela tren ve ümraniye çarşıda bulunan kontrol merkezinde fotoğraf çekimine izin vermediler.

1- 29 ekim benim gördüklerime bakıldığında ultra ütopik bir tarih. bu tarihte buraya açarlarsa bilin ki canlı deneksiniz.

2- şu anda max 20 km hızla testler tek setle devam ediyor. henüz paks testlerine bile geçilmemiş. konum teyidi yapılıyor. tren ve merkezdekiler konumlandırma olayını teyid ediyor.

3- çakmak ve sonrası arasında fiziksel bağlantı var ama set geçişi yok. dolayısıyla çakmak ve sonrası için bir sene iyimser bir süre. bu alanda bombardier ve huawei ekipman montajı yapıyor.

4- kimsenin bir acelesi yok , bombardier yazılım ekibine bakıyor herkes.

5- buradaki bilgi kirliliğini önlemek adına ;
- set anlaşması mitsubishi
- setleri üreten caf
- kablosuz kaberleşme ekipmanları huawei
- sürücüsüz yazılım ve sinyal sistemi bombardier
- yolcu bilgilendirme sistemi elsitel (yerli firma)

6 - testleri yapan abiler yabancı kafa adamlar dışında bilgi alışverişi yok , onlar kendi takviminde ilerliyor.

7- teknik olarak adını bilmesemde şu anda yapılan aktif test trenin gerçek konumu ile yazılımın algıladığı yerin aynı olduğunu teyid etmek.

8- hiç kimse bir süre vermiyor. ekim ayı içinde diyende var imkansız diyende.
9 - üsküdar'da ray sökülüyor diyen bir arkadaş vardı , ben öyle bir şey görmedim.
10- çakmak üsküdar kuyruk arasında biri aktif 6 sönmüş 7 tane tren gördüm.
11- test te trende bir şey görmezsin diyenler haklı çıktı , 20 km ile gidiyor telsizden şu bölgeyi geçtim diyor kontrol merkezi okeyliyor. baştan sonra bir test görmedim. yamanevlerden kısıklıya kadar. 20 km yi geçmediği için çok uzun sürüyor.
12 - benim görüşüm ve edindiğim intiba , en basit işletme senaryosu testini bile yapsalar 3 aydan evvel açmaları mümkün değil, zaten idare tarafının talebi 2018 görülmesin yeter.

mimari değerlendirmeler ,

üsküdar istasyon top down ve aç kapa bölümleri olmak üzere arada yangın geçişi dışında bir bağlantı olmayan 2 blok olarak tasarlanmış. her ikisindende marmaray bağlantısı var , bilet hölünen aşağı inişler son derece yetersiz 2 tane yürüyen merdiven konulmuş , peron orta hol alanları dışında çok dar sıradan ara bir istasyondan farkı yok.

kullanılan malzelerden bazıları daha açılmadan dağılmış bana göre çok kalitesizler.

üsküdar ana istasyon ile yeni kapı m2 benzer yetersiz dar ve basık.

tam işletmede bilet katı ve marmaray geçişleri kesinlikle yetersiz kalır ve iflas eder.

bu istasyon projelerini kim nasıl tasarladı bilemiyorum ama hattın çekeceği yükten bi haber olduğu çok açık.
doğusun 9 aydır para alamadığı doğru muş

son not etabın devamını aynı firmaya vermek bence normal süre artı en az 3 yıl demek . alıntı


https://eksisozluk.com/entry/71277743

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 895
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen decimus » 10 Eki Sal, 2017 10:56

Uğur yazdı:Alıntının alıntısını yapıyorum.

test ve gezi izlenimleri,

evvela tren ve ümraniye çarşıda bulunan kontrol merkezinde fotoğraf çekimine izin vermediler.

1- 29 ekim benim gördüklerime bakıldığında ultra ütopik bir tarih. bu tarihte buraya açarlarsa bilin ki canlı deneksiniz.

2- şu anda max 20 km hızla testler tek setle devam ediyor. henüz paks testlerine bile geçilmemiş. konum teyidi yapılıyor. tren ve merkezdekiler konumlandırma olayını teyid ediyor.

3- çakmak ve sonrası arasında fiziksel bağlantı var ama set geçişi yok. dolayısıyla çakmak ve sonrası için bir sene iyimser bir süre. bu alanda bombardier ve huawei ekipman montajı yapıyor.

4- kimsenin bir acelesi yok , bombardier yazılım ekibine bakıyor herkes.

5- buradaki bilgi kirliliğini önlemek adına ;
- set anlaşması mitsubishi
- setleri üreten caf
- kablosuz kaberleşme ekipmanları huawei
- sürücüsüz yazılım ve sinyal sistemi bombardier
- yolcu bilgilendirme sistemi elsitel (yerli firma)

6 - testleri yapan abiler yabancı kafa adamlar dışında bilgi alışverişi yok , onlar kendi takviminde ilerliyor.

7- teknik olarak adını bilmesemde şu anda yapılan aktif test trenin gerçek konumu ile yazılımın algıladığı yerin aynı olduğunu teyid etmek.

8- hiç kimse bir süre vermiyor. ekim ayı içinde diyende var imkansız diyende.
9 - üsküdar'da ray sökülüyor diyen bir arkadaş vardı , ben öyle bir şey görmedim.
10- çakmak üsküdar kuyruk arasında biri aktif 6 sönmüş 7 tane tren gördüm.
11- test te trende bir şey görmezsin diyenler haklı çıktı , 20 km ile gidiyor telsizden şu bölgeyi geçtim diyor kontrol merkezi okeyliyor. baştan sonra bir test görmedim. yamanevlerden kısıklıya kadar. 20 km yi geçmediği için çok uzun sürüyor.
12 - benim görüşüm ve edindiğim intiba , en basit işletme senaryosu testini bile yapsalar 3 aydan evvel açmaları mümkün değil, zaten idare tarafının talebi 2018 görülmesin yeter.

mimari değerlendirmeler ,

üsküdar istasyon top down ve aç kapa bölümleri olmak üzere arada yangın geçişi dışında bir bağlantı olmayan 2 blok olarak tasarlanmış. her ikisindende marmaray bağlantısı var , bilet hölünen aşağı inişler son derece yetersiz 2 tane yürüyen merdiven konulmuş , peron orta hol alanları dışında çok dar sıradan ara bir istasyondan farkı yok.

kullanılan malzelerden bazıları daha açılmadan dağılmış bana göre çok kalitesizler.

üsküdar ana istasyon ile yeni kapı m2 benzer yetersiz dar ve basık.

tam işletmede bilet katı ve marmaray geçişleri kesinlikle yetersiz kalır ve iflas eder.

bu istasyon projelerini kim nasıl tasarladı bilemiyorum ama hattın çekeceği yükten bi haber olduğu çok açık.
doğusun 9 aydır para alamadığı doğru muş

son not etabın devamını aynı firmaya vermek bence normal süre artı en az 3 yıl demek . alıntı


https://eksisozluk.com/entry/71277743


Bilgiler için teşekkürler.

Kaliteden yoksun ve ne zaman açılacağı belli olmayan bir proje.

Ben 29 Ekim günü açılış bekliyordum ama bu okuduklarımdan sonra 2018 ilk yarısı daha mantıklı geldi.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1552
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Engin Y » 10 Eki Sal, 2017 15:05

Doğuş İnşaat'a dokuz aydır hakedişleri ödenemiyormuş demek..
Bu gidişle, 2017 yılını İstanbul'da tek bir raylı sistem durağı açılmadan kapatacağız..
İnşallah 2018 yılında tüm hat Üsküdar'dan Çekmeköy'e kadar hizmete girer..

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1552
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Engin Y » 22 Eki Pzr, 2017 17:37

29 Ekim'e bir hafta kaldı, açılış olsa üst geçitlere pankart asılarak duyurusunun yarın falan yapılması lazım..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Esat » 22 Eki Pzr, 2017 20:12

29 Ekim de açılış olacak denildi mi ki? Hiç duymadım, kim dedi? :P

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1552
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Engin Y » 23 Eki Pzt, 2017 09:43

10 Ekim saat 10:56'da, decimus adlı arkadaşımız 29 Ekim beklentisinden ümitsizliğini dile getirmiş ya abi, ona istinaden yazmıştım :)

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1552
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Engin Y » 26 Eki Prş, 2017 16:00

Acaba bizim gibi işsizliğin yüksek ve işgücü maliyetinin düşük olduğu bir ülkede, sürücüsüz metroya hiç bulaşmadan öncekiler gibi sürücülü metro yapsaydık, şu anda bu hattı kullanabiliyor olur muyduk?

Yoksa, deneme sürüşleri uzun sürüyor ayağına, 2019 Mart seçimlerine yakın bir tarih mi bekleniyor açılış için?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Esat » 26 Eki Prş, 2017 16:33

1) Bence Evet
2) Hayır

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1552
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Engin Y » 27 Eki Cum, 2017 10:23

Şimdi bakamadım bu hat için kaç araç alındığına, ama diyelim ki bir aracın Üsküdar'dan Sultanbeyli'ye gitmesi ve Üsküdar'a geri dönmesi 90 dakika sürecek..

Bu hat üzerinde de pik saatte 1,5 dakikada bir sefer yapılmak istensin, demek ki 60 adet trene ihtiyacımız var..

Üç vardiya olsun, demek ki 180 makiniste ihtiyacımız var, hadi 200 olsun..

Koskoca İBB, 200 kişiyi istihdam etmemek için mi test sürüşlerini bir yıldır tamamlayamayan bu sisteme yöneldi?

Bu 200 kişinin maliyeti yılda hadi 2,5 milyon TL olsun; belki sürücüsüz yerine sürücülü sistem seçilseydi, zaten 50 milyon TL daha az yatırım maliyeti olacaktı..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Esat » 27 Eki Cum, 2017 14:25

Olaya tek yönlü bakıyorsunuz bence. Kazan sadece istihdam ile mi ölçülüyor? Makinist Kontrollü ve Makinist Kontrolsüz işletmede sürüş tekniği ile alakalı olarak ortaya çıkan elektrikten elde edilen kazanç? Öğrenen otomasyonlar ile (japonya da örneği var) yazılımın hızlanma frenleme mesafelerini ayarlaması ile elde edilen enerji geri kazanımları? 2008 yılına ait hafızamdaki bir bilgi olmakla birlikte makinist ile yapılan sürüşlerde iki tren arası mesafede 90 sn. frekansının yakalanamaması? İnsan tepkimesinin bu hız ve sürelerde sürüşü güvensiz kılması? Falanlar filanlar :)

Sadece M5 i düşünerek 200 kişi diyorsun, inşaatı devam eden M7, M8, M9? daha sonraki projeler? En az 1000 kişilik bir ilave istihdam, bu istihdam yapılsa bu seferde arpalık yapıldı denilmeyecek mi? Artı yukarıda açıkladığım gibi bu kadar insan ile yüksek hızda sık frekans ta işletme yapmak riskli, bu riske girmeye değer mi?

Ha, bu iş moda oldu, bizde de olsun, hadi biz de yapalım, en modereni olsun diye söylemlerin etkisi var mıdır? Yoktur dersem kendimle çelişirim, kesin vardır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Esat » 27 Eki Cum, 2017 21:35

Bu arada 29 Ekim ile ilgili hala bir şey söylenmediğine göre bir açılış yok :) tahminim bu iş yılbaşını bulur.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 305
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Edil Arda » 28 Eki Cmt, 2017 21:16

Mevlüt Uysal, Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu’nun Çakmak Durağı'na kadar olan kısmını da 1 ay içinde açılacağını müjdeledi.

https://www.ibb.istanbul/News/Detail/34296


“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir