ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16626
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesajgönderen Esat » 09 Oca Sal, 2018 05:54

Sefaköy bakanlıkta, Bahçeşehir sonrasının nasıl şekilleneceği bence halen belli değil, köprü var dere var daha çoooook su akar, Vezneciler-GOP metro olması gerektiğini çok ta düşünmüyorum açıkçası, mevcut tramvay hattı kapasiteyi aşmıyor ki metro yatırımı yapılsın aynı güzergahta, bence T4 ten Vezneciler e bağlantı yapılmalıdır. Teleferik projeleri zaten iptal, en iyi ihtimal Piyerloti-Miniatürk arasında bir hat olacak oradan sonraki iptal, boğaz geçişli teleferik projesi zaten iptal, ama bana kalsa idi Çamlıca camisine metro yapmak yerine teleferik, ya da illa raylı olacaksa çift vagonlu bir füniküler sistemi kurardım, yazık günah oraya gömülecek paraya.

Uğur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 284
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesajgönderen Uğur » 30 Mar Cum, 2018 14:49

Şişhane Seyrantepe metro hattı 12 kilometre hat üzerinde toplam 10 istasyondan oluşuyor.

2019 sonrası hizmete açılması planlanan Şişhane Seyrantepe metro hattı güzergahı şöyle;
1. Şişli Etfal
2. Seyrantepe
3. Sultan Selim
4. Galataderesi
5. Çağlayan
6. Perpa
7. Okmeydanı
8. Piyalepaşa
9. Kasımpaşa
10. Şişhane


Böyle bir hattan haberi olan var mıydı? Şişhane Çağlayan arası bir havaray-viyadük tramvayı projesi vardı ama alakasız gibi geldi. Bu arada Şişli Etfal kafaları karıştırmasın Türk Telekom Arena yanında yeni inşa edilen hastane kastediliyor.

http://htemlak.haberturk.com/ulasim-pro ... -guzergahi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16626
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesajgönderen Esat » 31 Mar Cmt, 2018 22:45

Havaray iptal olabilir, havaray güzergahının uzatılmış versiyonu ve nedense bana çok gereksiz göründü

kleinkaiser
Abonman
Mesajlar: 17
Kayıt: 02 Tem Pzt, 2018 14:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesajgönderen kleinkaiser » 02 Tem Pzt, 2018 23:57

Şişhaneden başlayan hem raylı sistem hem havaray projesi gösteriliyor. Şişhane seyrantepe metro olarak yapılır. Ancak şişhaneden başlayan havaray hattı mecidiyeköye kadar gidecek. Mecidiyeköy durağında kabataş mahmutbey hattıyla, şişhanede yenikapı hacıosman hattına entegre olarak iki metro hattı arasında bağlantı sağlayacak.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 739
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesajgönderen Kamil16 » 07 Ağu Sal, 2018 14:19

3.Katlı Tüp Geçitte yer alacak olan Metro Hattının güzergahı belli oldu..

http://www.internethaber.com/3-katli-is ... 94638h.htm
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Uğur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 284
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesajgönderen Uğur » 07 Ağu Sal, 2018 22:58

Basınımız Altın Çağını yaşıyor 70 yıllık Levent, Arnavutköy olmuş. Bir de projenin ilk sunumu gerçekleştirilirken zaten çarşaf gibi haritalar konuldu zaten. İlk kez ortaya çıkıyor gibi sunuluyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16626
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesajgönderen Esat » 08 Ağu Çrş, 2018 06:26

Uğur yazdı:Basınımız Altın Çağını yaşıyor 70 yıllık Levent, Arnavutköy olmuş. Bir de projenin ilk sunumu gerçekleştirilirken zaten çarşaf gibi haritalar konuldu zaten. İlk kez ortaya çıkıyor gibi sunuluyor.


Aynen, bu güzergah nerede ise en başından beri aynı ama bu haberciliğe alıştık, sıkıntı yok :)

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 362
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesajgönderen Edil Arda » 08 Ağu Çrş, 2018 22:18

yalnız projede gerçekten değişikliğe gidilmiş gibi duruyor, eskiden boğazdan sonra Zincirlikuyu vardı, şimdi Zincirlikuyu'dan önce Etiler - Nispetiye civarı bir istasyon gözüküyor

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 981
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesajgönderen decimus » 09 Ağu Prş, 2018 18:12

Arkadaşlar,

Istanbul'da geçen sene aralık ayinda durdurulan 6 metro hattının yapımı her geçen gün daha da zora giriyor.Bildiğiniz gibi bu ihaleler TL olarak yapıldı fakat tüm iş makinlari,ekipmanlar,elektro-mekanik sistemler, yurt dışından satın alınacağı için Dolar & Euro nun sin günlerde durdurulamayan yükselişi nedeniyle daha şimdiden bütüm firmalar zarar edeceğini düşünüyor.

Bu nedenle ihaleyi kazanan tüm firmalar kur farkından dolayı oluşan zararı göze almak istemiyorlar.Bazı firmalar ihaleyi tamamen iptal etmek isterken bazıları ortak değiştirmek istiyor.Ortak değiştirmek isteyen firmalar ise IBB'ya daha yakın olan firmalari arasına almak istiyor.

Bakalım önümüzdeki günlerde IBB firmalari ikma etmek için neler yapacak göreceğiz !

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 650
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesajgönderen kenanmar » 14 Ağu Sal, 2018 22:46

İstanbul’un dünyaya açılan kapısı ve büyük bir ticaret ve hizmet alanı olacak kentin yeni gelişme aksını belirleyen III. Havalimanı taa ötelerde bir yerde olacak, şehrin 1/3 ü olan ve hizmette hep arkadan gelen, dezavantajlı konumda Anadolu Yakası ise öte yanda olacak. Bunları birbirine bağlamak içinse sadece 2x2 şeritli karayolu düşüneceğiz. Tünelin mantıksız ve gereksiz masraf olduğunu düşünenlerdenim. Kuzeyden geçen Bahçeşehir-Hasdal yolunu II. Köprüye paralel bir köprü ile Anadolu Yakasına aktarmak en doğrusu. Madem paramız azaldı, Metrobüsü sonuna kadar kullanmak en son aşamada kaldırmak, şehrin çeperini kuşatan metroları yapmak daha mantıklı duruyor. Misal; Marmaray, Mininüs Yolu,Harem-Gebze, Ataşehir,Altunizade-Ümraniye-Çekmeköy-Sultanbeyli yolcusu Avrupa Yakası’ndaki iş ve sosyal yaşam alanlarına Marmaray’la mı geçecek yoksa bu dolambaçlı ve yerin altına girip derinlerde geçecek metro hattını mı tercih edecek? Herhangi birini daha ağırlıklı tercih edecekse ötekini niye yaptık? Çok mu zenginiz ? Kentteki değişik metro hatlarının yükünü alıp dağıtacak bir metro hattı planlamak yerine 3. Havalimanı metrosu Zincirlikuyu’dan ileri vadede Altunizade - S.Gökçen metrosu Altunizade’den ve mevcut neredeyse tüm metro hatlarını bu hatta bağlamak tam bir keşmekeşe sebep olmayacak mı?


“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir