ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

İstanbul'da İptal Edilen Metro İhaleleri İçin Ne Düşünüyorsunuz?

İBB Haklı, İptal Edilmeli
0
Oy yok
İptal Haklı Yöntem Yanlış
1
8%
İptal Kararı Tamamen Yanlış
11
92%
 
Toplam oy: 12

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 966
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesajgönderen decimus » 19 Oca Cum, 2018 19:33

Kaynak : http://www.rayhaber.com/2018/01/topbasin-iptal-edilen-metro-ihalelerine-3-3-milyar-tl-harcanacak/

İstanbul Büyükşehir Belediyesi eski Başkanı Kadir Topbaş’ın iptal edilen metro projelerine yeni ödenek ayrıldı. 6 metro hattına 3.3 milyar TL ödeneceği açıklandı.

Sözcü’den Erdoğan Süzer’in haberine göre, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, ‘daha ekonomik’ bir şekilde yapılabilmesi için iptal ettiği 6 metro hattının inşaatına 3 milyar 323 milyon TL ödenek ayırdı. Bu ödeneğin 2 milyar 797 milyon TL’si, yurt dışından getirilecek krediyle karşılanacak, geri kalanı 526 milyon TL ise belediyenin bütçesinden ödenecek.

Kaynağın 3 milyar 19 milyon TL’si metro inşaat yatırımlarında, 304 milyon TL’si ise bu hatlarda kullanılacak metro araçlarının alımında kullanılacak.Yeni yayımlanan 2018 yatırım programı, ihaleleri iptal edilen İstanbul’daki 6 metro hattıyla ilgili çalışmaların durmayacağını, aksine bu inşaatlara 2018 içerisinde 3.3 milyar TL’yi aşan devasa tutarda kaynak aktarılacağını ortaya koydu. Tamamı İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin bütçesinden karşılanacak 6 metroya bu yıl aktarılacak kaynaktan en yüksek tutar ise 1 milyar 122 milyon TL ile Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro hattına düştü.

YENİ FİRMALAR TARAFINDAN HARCANACAK

Yatırım programına göre, Kaynarca-Pendik-Tuzla metro hattı da 858 milyon TL’yle bu yıl ayrılan kaynaktan en yüksek ikinci ödeneği almış olacak. Program kapsamında Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli metro hattına 735 milyon TL, Mahmutbey-Başakşehir metro hattına 270 milyon TL, Kirazlı-Halkalı metro hattına 128 milyon TL ve Başakşehir-Kayaşehir metro hattına da 108 milyon TL ödenek ayrıldı.

İBB’nin tüm metro hatlarının finansmanı için 925 milyon Euro dış borçlanma yapma kararı aldığı da belirtilmişti. 6 metro hattının ihaleleri iptal edildiği için, bu yıl için ayrılan 3.3 milyar liralık ödeneğin tamamı, ihaleleri kazanacak yeni firmalar tarafından harcanacak.

3 HATTA YATIRIM YOK

İBB, ihaleleri iptal edilen bu hatların dışında kalan Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattına 989 milyon lira, Ataköy-İkitelli metro hattına 494 milyon lira, Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Dudullu hattının inşaat yatırımlarına da bu yıl sonuna kadar 143 milyon lira kaynak aktaracak. Ayrıca Yenikapı-İncirli-Sefaköy metro hattında kullanılacak metro araçlarının alımı için bu yıl 147 milyon lira ödenek ayırdı. Buna karşılık projeleri bu yıl başlatılacak olan Vezneciler-Arnavutköy, Vezneciler-Sultangazi ve Sultangazi-Arnavutköy metro hatlarına herhangi bir yatırım yapılmayacak.


Her gün farklı bir haber çıkıyor.Artık hangisi doğru bilmiyorum ama hayırlısı olsun diyelim.Bu habere göre tekrar İBB ihaleye çıkacakmış.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1611
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesajgönderen Engin Y » 19 Oca Cum, 2018 21:39

Bunlar 2018 ödenekleri, gelecek yıllarda harcanacak paralarla ihale bedellerine yaklaşmayacak mı bu hatlar?

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 966
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesajgönderen decimus » 24 Oca Çrş, 2018 18:42

Arkadaşlar,

Bu hafta İBB ve Metro projelerini üstlenen firmalar ile yapılan görüşmelerde netice alınmaya başlandı.Özellikle tünel kazısına başlayan Göztepe-Ataşehir ve Çekmeköy-Sultanbeyli metroları hakkında aynı firmalar ile devam etme yönünde adımlar atılmış.Hatta firmalar yavaş yavaş işten çıkarttığı personelleri geri çağırmaya başlamış.Diğer 4 metro hakkında net bir karar yok görüşmeler devam ediyormuş.

Bu arada işe tekrar başlayacak olan firmalar ile ne gibi bir anlaşma yapıldı belli değil ? Tekrar İhale olacak mı ? Yüklenici firmalar fiyat kırdı mı ? Henüz belli değil.Firmalar arasında da pürüzler ortaya çıkmaya başlamış.Yakın zamanda bunlar da konuşulmaya başlanır.

Tabi en büyük soru işareti şu : İBB bunu halka nasıl anlatacak ? Önce işleri durdurdu ihale bedelleri çok yüksek ve güzergahlar uzatılarak revize edilecek dendi.Şimdi hiçbir şey olmamış gibi aynı firmalara iş vermeleri çok saçma olur.Bakalım bu yaptıkları işi vatandaşa nasıl anlatacaklar !!

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1611
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesajgönderen Engin Y » 24 Oca Çrş, 2018 23:31

decimus yazdı:Tabi en büyük soru işareti şu : İBB bunu halka nasıl anlatacak ? Önce işleri durdurdu ihale bedelleri çok yüksek ve güzergahlar uzatılarak revize edilecek dendi.Şimdi hiçbir şey olmamış gibi aynı firmalara iş vermeleri çok saçma olur.Bakalım bu yaptıkları işi vatandaşa nasıl anlatacaklar !!

Abi,

Seninki de soru mu şimdi? Halka bir şey anlatmak durumunda kalmaları için hesap soran bir halk olması lazım..
Ortada hesap soran bir halk yok..
Dolayısıyla anlatmaya gerek de yok..

Neyse, en azından tünel kazıları başlayan projelerin devam ettirilecek olması güzel..
İnşallah diğer hatlarda da en kısa zamanda iş başı yapılır..

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 966
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesajgönderen decimus » 25 Oca Prş, 2018 10:32

Engin Y yazdı:
decimus yazdı:Tabi en büyük soru işareti şu : İBB bunu halka nasıl anlatacak ? Önce işleri durdurdu ihale bedelleri çok yüksek ve güzergahlar uzatılarak revize edilecek dendi.Şimdi hiçbir şey olmamış gibi aynı firmalara iş vermeleri çok saçma olur.Bakalım bu yaptıkları işi vatandaşa nasıl anlatacaklar !!

Abi,

Seninki de soru mu şimdi? Halka bir şey anlatmak durumunda kalmaları için hesap soran bir halk olması lazım..
Ortada hesap soran bir halk yok..
Dolayısıyla anlatmaya gerek de yok..

Neyse, en azından tünel kazıları başlayan projelerin devam ettirilecek olması güzel..
İnşallah diğer hatlarda da en kısa zamanda iş başı yapılır..


Kesinlikle haklısın ama vatandaşın gazını almak için göstermelik bir ihale yapabilirler.Bu ihalede firmalar fiyat kırmış gibi yapıp projenin sonunda % 20 sözleşme bedeli üzerinden artış alabilirler.M5'de Doğuş İnşaatin aldiğı gibi.

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 966
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesajgönderen decimus » 19 Şub Pzt, 2018 19:32

Dudullu ile Bostancı arasında inşa edilen Dudullu-Bostancı Metro Hattı'nın tünellerinin buluşması töreninde konuşan Başkan Uysal, “Hedefimiz metroları çok hızlı bir şekilde yapmak ve İstanbul'un ulaşım sorunlarını çözmektir. Onun için iptal edilen 6 metro hattından 4'ü ile ek protokol yaparak devam kararı aldık. 2 hatla ilgili görüşmelerimiz devam ediyor" ifadelerini kullandı. Başkan Uysal, 2023 yılına kadar İstanbul'da 1000 kilometre uzunluğunda metro hedefleri olduğunu ve bu doğrultuda gece gündüz demeden çalıştıklarını vurgulayarak konuşmasına şöyle devam etti: “İstanbul'da metro inşaatlarımız 5-6 yıldan önce bitmiyor. Biz de metrolarımızın çok hızlı bitmesini istiyoruz. Şu anda burayı yapan firmamızdan biri, o iptal edilen 6 metro ihaleden bir tanesi olan Kirazlı-Halkalı bölümünü alan firmamız. Firmaları davet ettik ve 'Biz metro inşaatlarının çok hızlı şekilde bitirilmesini istiyoruz' dedik. Firmalar, 'Sözleşmelerimiz var. Zaten yapıyoruz' dediler. Bunun üzerine iptal yazısı gönderdik. Hepsi geldi. Ve bizden neler istediğimizi sordular. Biz de onlara, 'Zamanında bitmesini istiyoruz' dedik. Dünyada metrolar ortalama 3-4 yılda biterken bizde niye 7-8 yılda bitiyor. Biz niye hep üst limitlerde dolaşıyoruz?" sorusunu sorduk.

-İptal Edilen 6 Hattan 4'ü İle Ek Protokolle Devam Kararı Aldık-
Başkan Uysal yüklenici firmalardan kendilerine, “Kamulaştırmaların hızlı sonuçlanmaması ve Anıtlar Kurulu gibi kuruluşlardan gerekli izinlerin çok çabuk alınmaması nedeniyle geciktiği" yönünde gerekçeler sunduklarını ve bu gerekçeleri makul bulduklarını belirterek şöyle devam etti: “Kamulaştırma ve Anıtlar kurullarındaki izinler firmaların işi değil. Belediyelerin işi. Firmalara 'Belediye olarak biz işimizi yapalım, müteahhit firma olarak da siz işinizi yapın' dedik. Firma yetkilileri 'Bundan memnuniyet duyacaklarını söylediler'. Baktığımız zaman doğru bir şekilde iletişim kurulduğunda ve işler yapıldığında ve planlama olduğunda işler hızlandırılıyor. Onun için Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı'nın inşaat kısmını zamanda bitirilirse 2018 yılının sonu 2019'un başında bitmiş olacak. Bunun taahhüdünü aldık ve ek protokol yapıyoruz. Şu anda devam eden Göztepe-Ataşehir-Ümraniye Hattı'nda hızlı bitirme yine öncesinde açılışını yaptığımız Üsküdar-Ümraniye Hattı'ndan sonra Çekmeköy kısmının hızlı bitirilmesi konusunda anlaşmalara vardık. Yani iptal edilen 6 metro hattından 4 tanesiyle ek protokol yaparak devam kararı aldık. Diğer ikisiyle de yani Halkalı-Bahçeşehir Metro Hattı'nda bir güzergah değişikliğiyle yeni usule göre gelir getirici proje ile çalışması yapıyoruz. En az iki ay içerisinde şekillendireceğiz. Aynı şekilde Pendik-Tuzla Metro Hattı'nda da yine küçük bir güzergah değişikliğiyle onu da yapımcı firmayla mutabık kalırsak aynı ihale üzerinden devam edeceğiz."

-Önceliğimiz Ulaşım-
İBB bütçesinde en büyük payın ulaşıma ayrıldığını ve İstanbul’da yaşayanların en büyük sorun olarak ‘İstanbul Trafiği’ni gördüklerini dile getiren Başkan Uysal, “Amacımız metro çalışmalarımızı daha da hızlandırıp bir an önce vatandaşlarımızın hizmetine sunmak” dedi.

"Yeni güzergahlarla ilgili 2018'in sonuna kadar en az üç hatta ihale yapılmasını planlıyoruz. Bütün ihalelerin yapılarak 2023 yılında İstanbul'da metro uzunluğunu 1000 kilometreye çıkarmayı istiyoruz. Tabii, daha önce yapılan planlar ve güzergahlarda değişiklikler olabilir. Ama öncesinde yapılan çalışmalarda İstanbul'da 1027 kilometre uzunluğundaki metro tamamlandığında şehir ulaşım sorunu çözülecek diye bir çalışma yapılmış. Yenilerle birlikte 1100 veya daha fazla da olabilir. Ama 2023 yılında İstanbul'u, dünyanın en uzun metro hattına sahip şehri konumuna getirmeyi hedefliyoruz. Metro, İstanbul için çok önemli. Onun için ulaşım birinci önceliğimiz olmaya devam edecek."


Kaynak :https://www.ibb.istanbul/News/Detail/34516

Bu açıklamalar beni tatmin etmedi.Çok yüzeysel ve basit nedenlerle işler durdurulmuş.Eğer firmalara ciddi anlamda ceza maddeleri uygulanırsa firmalar tüm işleri zamanında bitirebilir.Aynı firmalar yurt dışında benzer işte 1000 makine kullanıyorsa Türkiye'de zar zor 100 makine kullanıyor.Nasıl olsa sözleşme süresinde iş bitmeyince ceza verilmiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16567
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesajgönderen Esat » 19 Şub Pzt, 2018 19:59

valla bende okudum, bir şey anlamadım, neyse bir şekilde işler devam ediyor anladığım kadarıyla

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 186
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesajgönderen langur » 19 Şub Pzt, 2018 21:13

Ya arkadaş bu zır komedi. Başka bir açıklaması yok. Sanki iptal etmeden kimse başkanla konuşmuyor da!! Ama bunu yutacak çok insan var. O yüzden sorun yok. Esat'ın dediği gibi. Hiç olmazsa inşaatlar devam ediyor. Geçen hafta içi K.Çekmece Belediye Başkanı'da Halkalı-Kirazlı inşaatının devam ettiğini söylemiş bir toplantıda.

kado
Aylık Paso
Mesajlar: 91
Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesajgönderen kado » 19 Şub Pzt, 2018 21:28

Yani iptal edilen 6 metro hattından 4 tanesiyle ek protokol yaparak devam kararı aldık. Diğer ikisiyle de yani Halkalı-Bahçeşehir Metro Hattı'nda bir güzergah değişikliğiyle yeni usule göre gelir getirici proje ile çalışması yapıyoruz. En az iki ay içerisinde şekillendireceğiz. Aynı şekilde Pendik-Tuzla Metro Hattı'nda da yine küçük bir güzergah değişikliğiyle onu da yapımcı firmayla mutabık kalırsak aynı ihale üzerinden devam edeceğiz.


Bir önceki güzergahta M7 hattı Mahmutbey üzerinden Esenyurt'a uzayacaktı. Acaba yeni projeyle birlikte 800 bin kişilik Esenyurt güzergahtan çıkartılmış olabilir mi...
Bölgeyi iyi bilen eski Başakşehir belediye başkanı projeyi ısrarla Bahçeşehir metrosu olarak adlandırıyor.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1611
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesajgönderen Engin Y » 20 Şub Sal, 2018 19:41

Halkalı-Bahçeşehir demiş Mevlüt Uysal..
Oysa ki Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt olarak ihale edilmişti..
Acaba M1'i mi Halkalı'dan Bahçeşehir'e uzatacaklar diye düşünüyorum, ama M1'in kapasitesi belli, Halkalı uzatmasını bile zor kaldıracak, başka yolcu kaldırmaz..

Muhtemelen Bahçeşehir, Başakşehir'in semti olduğundan eski seçmenlerine mesaj vermek istemiştir ya da ağız alışkanlığıyla öyle demiştir..
Esenyurt gibi dev bir (son sayıma göre İstanbul'un en kalabalık) ilçenin ulaşım sorunu çok büyük..
Buraya raylı sistem 3-4 yıl içinde gelmezse, sorun iyice büyüyecek..

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 688
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesajgönderen Kamil16 » 23 Şub Cum, 2018 06:46

“Eminönü-Alibeyköy Tramvayı yıl sonu itibariyle bitirilecek. Kabataş-Mahmutbey Metrosu’nda tünel ve elektromekaniği yapan iki ayrı müteahhidi bir araya getirdik. Mecidiyeköy-Mahmutbey arası yine yıl sonu itibariyle tamamlanacak. Bostancı-Dudullu Metrosu’nun dokuz istasyonluk Bostancı’dan İMES’e kadar olan kısmı da yine 2018 sonunda açılacak.”

http://www.diken.com.tr/ibb-baskani-duy ... -aciliyor/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16567
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesajgönderen Esat » 23 Şub Cum, 2018 09:41

İddialı söylemler, bakalım 10 ay da, inşallah olur.


“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir