ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1589
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Engin Y » 08 Oca Pzt, 2018 15:54

Uzun zamandır Alibeyköy ve Kâğıthane tarafına yolum düşmedi..
Viyadük inşaatlarının ne durumda olduğunu bilen, takip eden var mıdır?

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 933
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen decimus » 08 Oca Pzt, 2018 18:07

Engin Y yazdı:Uzun zamandır Alibeyköy ve Kâğıthane tarafına yolum düşmedi..
Viyadük inşaatlarının ne durumda olduğunu bilen, takip eden var mıdır?


Alibeyköy viyadüğu tamamlanmak üzere fakat Kağıthane viyadüğunde çalışmalar personel ve ekipman sayısınin azliģi nedeniyle kaplumbağa hızınde ilerliyor.

Viyadüklerde çalışan personeller uzun süredir maaş alamadıkları için onlarda bıkmışlar bu sistemden.Eğer bu hızla giderlerse Nisan ayında tamamlanacaktır Kağıthane viyadugu.

Tabi sözleşmeye göre 2017 Ocak'ta viyadüklerin bitmiş olması gerekirdi.Ama kimsenin umrunda değil !

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 275
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Özgür Türkler » 09 Oca Sal, 2018 08:25

Viyadük inşaatı kaplumbağa hızında ilerliyor gerçektende. Çağlayan tarafından Kağıthane deresine doğru olan kısımda tünel çıkışında tüpün uzatma kısmı tamamlanmış , sonrasında dereye doğru tabliye betonları yarısına kadar tamamlanmış, diğer yarısının da kalıbı hazırlanıyor. Nurtepe tarafında sadece tünele giriş öncesindeki ayaklar hazırlanmış durumda , orta kısımda ise fore kazık çalışmaları devam ediyor, henüz yükselen bir ayak göremedim. Derenin üstünden geçen kısım için karakol binası ile dere arasında ayak yapım çalışmaları devam ediyor, muhtemelen orada da fore kazıklar tamamlandı ama henüz yükselen bir ayak görünmüyor. Bu hızla bence de bahara ancak biter...

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 933
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen decimus » 09 Oca Sal, 2018 10:02

Bu arada kabataş santiyesinde kurulum isleri tamamlanan 2 no'lu TBM makinasi Kabataş'tan Beşiktaş'a doğru kazı denemelerine başlamış.Yakın zamanda tam gaz ilerlemeye devam edecekler ama oncelikle düşük tempoda makinanin ilerlemesini sağlayacaklar.

1 No'lu TBM ise Beşiktaş yönünden Kabataş'a doğru kazılarını çok şükür sorunsuz devam ediyor.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1589
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Engin Y » 09 Oca Sal, 2018 10:31

Beşiktaş durağında arkeolojik kazılar nedeniyle inşaat tamamen durmuş vaziyette mi?

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 933
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen decimus » 09 Oca Sal, 2018 11:10

Engin Y yazdı:Beşiktaş durağında arkeolojik kazılar nedeniyle inşaat tamamen durmuş vaziyette mi?


Beşiktaş istasyonunda iki farkli çalişma var.

1- Metronun kullanacagı tuneller.Bu tünellerin açılmasında herhangi bir sıkınti yok.Bu konuda Beşiktaş şantiyesinde çalışmalar son sürat devam ediyor.Sonuçta metronun kullanacağı tuneller yerin 40 metre altinda ve bu seviyede arkeolojik kazi yapılmaz.


2- Tüneller devam fakat istasyon yapısı için çalişmalar yapılamıyor.Iste bu istasyonun yapılamasinin nedeni mevcut arkeolojik kazılar.Çunku istasyon inşaatı ile yarihi kalıntılar ayni alanda ve ayni kot yüksekliğinde.Bu demek oluyor ki arkelojik kazilar bitmeden Alarko firmasi istasyon çalişmalarına baslayamayacak.


Bu nedenle bu hat açıldığinde metro Beşiktaş istasyonu pas geçilecek.

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 933
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen decimus » 02 Şub Cum, 2018 19:21

Fulya'dan kazılara başlayan 1 No'lu TBM makinasi Kabataş'a kadar olan kazıları tamamlamış.

Bu vesileyle projedeki akıllı bir hareketin altını çizmek istiyorum.Özellikle beşiktaş ve sonrası hem bina temellerine olan yakınlığı hem de zemin zayıf olması nedeniyle TBM makinasin geçişinde ciddi problem yasanacağı öngörüldü.Buna benzer bir durum tıpkı M5'de TBM makinasi bağlarbaşından aşağıya indiğinde üsküdar istasyonu varmak üzereyken yasadıği zorluğa benziyordu.Biliyorsunuz M5'de TBM makinası çok çok uzun süre burada kazı yapmadan bekledi.Hatta bir kaç bina risk altında olduğu için geçici olarak evler boşaltılmiştı.

Fakat burada proje yönetimi çok profesyonelce düşünerek sıkıntılı olan zemini geçmek yurt dışından konusunda uzman TBM makinası uzmanları Beşiktaş'a getirerek TBM makinasinın basınç ayarları,kesici kafa değişimleri gibi bazı değişiklikler yapıldı.İşte bu çözümler makinanin aylarca tünelde beklemesini engelledi.Bu arada TBM makinasını % 100 yerli mühendisler kullanıyor ve çok başarılı performans gösterdiler bugune kadar fakat zor zeminlerde dünya'da işinde en iyi olanları getirip çözum üretmek çok çok akıllıca bir davranış.

TBM makinasi Kabataş'ta fakat NATM tünel hazır olmadıği için henüz çıkartılamıyor.Bu çok sacma ama şimdi bu konuya girmeyelim 8)


“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir