ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 312
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 12 Mar Prş, 2020 13:22

Tramvayın laneti üzerlerinde :) Kabataş'taki tramvayı 1-2 km uzatıp Beşiktaş'a ulaştırmak varken, metroya girişince böyle oldu. Ama hak yememek lazım. Kurul izin vermedi galiba. Keşke verseydi. M7 Beşiktaş-Mecidiyeköy uzatması olsaydı da yeterdi.

Ama Beşiktaş'ta arkeolojik kazı çıktı. O zaman senaryo değişir. M7 Mecidiyeköy-Altunizade uzatması yapılabilir miydi?

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2311
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Mar Prş, 2020 13:33

Hector Troas yazdı:
12 Mar Prş, 2020 13:22
M7 Mecidiyeköy-Altunizade uzatması yapılabilir miydi?
M7 değil de M11, Zincirlikuyu - Beşiktaş - Üsküdar - Kadıköy - Söğütlüçeşme şeklinde sonlanmalıydı..

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 312
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 12 Mar Prş, 2020 13:45

M11'in Zincirlikuyu'da aktarmayla karşıya geçmesi gibi düşünceler (Altunizade-SAW) var sanırım ama 3 katlı tünel işi yalan oldu galiba !

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2311
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Mar Prş, 2020 13:50

Aktarma değil, Ankara'dan trene binip Söğütlüçeşme'de inen bir yolcu tek metroyla IST'e gidebilecekti..

Aynı metro, Kadıköy - Üsküdar - Beşiktaş gibi kentin merkezî meydanlarına da uğrayarak IST'e devam edecekti..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 12 Mar Prş, 2020 13:54

:) kim söylüyor bunları yaa :D :D

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2311
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Mar Prş, 2020 14:47

Esat yazdı:
12 Mar Prş, 2020 13:54
:) kim söylüyor bunları yaa :D :D
Hayallerim sınır tanımaz abi :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 12 Mar Prş, 2020 15:16

yok kim ötüyor onu merak ettim :twisted:

M7 hattının güzergahı "Kabataş - Mecidiyeköy - Mahmutbey - Esenyurt - ? " bundan başka bir şey yok, olursa resmi açıklama konuşuruz. Diğerleri farazi ve fantazi :)

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 312
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 12 Mar Prş, 2020 15:55

M11'i söylüyor adam :) M7 net zaten.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 13 Mar Cum, 2020 06:36

Hector Troas yazdı:
12 Mar Prş, 2020 15:55
M11'i söylüyor adam :) M7 net zaten.
O zaman niye konuyu bulandırıyorsun? Yok oraya kol çıkar mı buraya bacak girer mi diye?

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 312
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Mahmutbey-Altunizade Metrosu

Mesaj gönderen Hector Troas » 13 Mar Cum, 2020 07:17

Finansman dolayısıyla duran inşaatlardan biri de bu idi. İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Fox TV'de metrolarla ilgili açıklama yaptı. İBB Meclisi'nde 2.3 Milyar TL borçlanma yetkisi istediklerini, 3 aydır yetki verilmediğini, meclis çoğunluğunu kullanarak engellemelerle karşılaştıklarını anlattı. İBB Bütçesine göre bu yıl toplamda 4.6 Milyar TL borçlanma yapılması gerektiğini ifade eden İmamoğlu, bütçe oy birliği ile geçmişken, o bütçenin gerekçesi olan bu yetkinin verilmemesinin işleri durdurduğunu söyledi. Hata yapıyorlar.

https://twitter.com/ekrem_imamoglu/stat ... gr%5Etweet
O zaman niye konuyu bulandırıyorsun? Yok oraya kol çıkar mı buraya bacak girer mi diye?
Beşiktaş bölümü Arkeolojik kazı olduğu için geç kaldı dediler, ben de keşke direk Altunizade'ye gitseydi dedim. Şimdiye bitmiş olurdu. Güzelde hat olurdu he: Mahmutbey-Altunizade Metrosu

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2311
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Mar Cum, 2020 12:45

Diyelim ki Taksim Meydanı'ndasınız..
M2 durağına indiniz, Yenikapı'ya gittiniz..
M1'e geçtiniz, Zeytinburnu'na gittiniz..
T1'e geçtiniz, Kabataş'a gittiniz..
F1'e geçtiniz, Taksim'e çıktınız..

Böylece, sadece raylı ve makaralı sistemleri kullanarak ve hat değiştirirken hiçbir yola bulaşmadan, başladığınız noktaya geri döndünüz..

Bu hattın Mahmutbey-Mecidiyeköy arası hizmete açılınca, aynı işlemi bu kez sadece metro hatlarını kullanarak yapabileceğiz..

Yine diyelim ki Taksim Meydanı'ndasınız..
M2 durağına indiniz, Mecidiyeköy'e gittiniz..
M7'ye geçtiniz, Mahmutbey'e gittiniz..
M3'e geçtiniz, Kirazlı'ya gittiniz..
M1'e geçtiniz, Yenikapı'ya gittiniz..
M2'ye bindiniz, Taksim'e geldiniz..

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 312
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 13 Mar Cum, 2020 15:21

İBB Meclisi sonunda yetki vermiş. Bulunan krediler kullanılacak. Sırada 2.3 Milyar TL daha yetki var. Onlar da bulununca, M7 Esenyurt için ateşlenme olabilir. Kirazlı-Halkalı için de tabi.

https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36564
İBB Meclisi; Dudullu-Bostancı Metrosu, Eminönü-Alibeyköy Tramvayı ve Atık Yakma ve Enerji Üretim Tesisi inşaatlarında kullanılacak kredilere onay verdi. Karar, İstanbul için çok önemli olan 3 yatırıma hız kazandıracak.

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Meclisi, Mart ayı toplantılarının ikinci birleşiminde duran yatırımlara hız kazandıracak önemli kararlara imza attı. Meclis üyelerinin oy birliğiyle alınan kararla; Dudullu-Bostancı Metro İnşaatı’nda kullanılmak üzere 188 milyon 325 bin avro Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı’nda kullanılmak üzere 98 milyon 632 bin avro, İBB Atık Yakma ve Enerji Üretim Tesisi inşaatı için ise 150 milyon avro düşük faizli uzun vadeli dış kredi alınması onaylandı.

İBB Meclisi CHP Grup Sözcüsü Tarık Balyalı, kararın uzun süredir duran yatırımların hız kazanması için çok önemli olduğunu belirterek, olumlu oy kullanan AK Parti, İYİ Parti ve MHP gruplarına teşekkür etti.

İBB, son 2,5 yıldır yapımı duran ve Avrupa Yakası’nın 2 metrosunu birbirine entegre etmesi açısından çok önemli bir yatırım olan Dudullu-Bostancı Hattı’nı, 2021 yılının sonunda açmayı planlıyor.

Eminönü-Alibeyköy Tramvayı da Eminönü ile dini turizm açısından önemli bir güzergah olan Eyüpsultan ilçesinin ve Alibeyköy Cep Otogarı’nın bağlanmasını sağlayacak bir hat olarak dikkat çekiyor. Tramvayın, Unkapanı geçişi gibi teknik bazı sorunların hızla çözülerek bu yılın sonuna yetiştirilmesi hedefleniyor.

İstanbul’da raylı sistem uzunluğu, 19 Mayıs’ta açılacak Mecidiyeköy - Mahmutbey Metrosu ve yılsonuna yetiştirilmek için çalışmaların hız kazandığı Eminönü –Alibeyköy Tramvayı ile 260 kilometreye ulaşacak.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön