ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Uğur
Yıllık Paso
Mesajlar: 402
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 13 May Çrş, 2020 23:07

Sürücülü açılması da düşünülebilir diye aklıma gelmişti. Neticede manuel kontrol var her araçta. Ama şey hemen aklıma geldi makinist kabini yok. Büyük bir risk. Kimin ne yapacağı hiç belli olmaz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17209
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 14 May Prş, 2020 08:50

Uğur yazdı:
13 May Çrş, 2020 23:07
Sürücülü açılması da düşünülebilir diye aklıma gelmişti. Neticede manuel kontrol var her araçta. Ama şey hemen aklıma geldi makinist kabini yok. Büyük bir risk. Kimin ne yapacağı hiç belli olmaz.
Aynen öyle, ayrıca o panel aracılığı ile kabinden sürüş pek çok açıdan aynı değil

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2391
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 14 May Prş, 2020 14:29

İBBB Ekrem İmamoğlu, bugün de M7 şantiyesini ziyaret etmiş: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36812

Korktuğumuz gibi oldu ne yazık ki; sinyalizasyon testleri için İspanyolların bizzat burada olmaları gerekiyormuş :(

Bu adamlar 1 Temmuz'dan önce gelmezler, ondan sonra da 90 güne ihtiyaç varmış, e bir de Ağustos'ta adamların yaz tatilini ekleyin, 29 Ekim'den önce bu hat açılamaz :(
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı’nın Nurtepe İstasyonu’nda incelemelerde bulundu. Hattı, 19 Mayıs’ta hizmete almayı planladıklarını, ancak pandemi sürecinin buna izin vermediğini belirten İmamoğlu, “Hattın sinyalizasyon sistemi için yabancı bir firmayla anlaşılmış. Ne yazık ki bu firmanın da o işi yapan buradaki çalışanları, büyük oranda İspanyol kökenli ve İspanya’daki bir merkezden yönetiliyor. Maalesef Covid süreciyle, 3 Mart itibariyle bu hizmeti yapamaz duruma geldiler” bilgilerini paylaştı. Sürecin bu tür aksaklıkları yaşattığı başka şantiyeler de olduğunu belirten İmamoğlu, “Bu aksaklıktan dolayı üzgünüz ama çözümsüz bir iş değil; hızlıca çözeceğiz” dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, yapımı devam eden Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı’nın Nurtepe İstasyonu’nda incelemelerde bulundu. İmamoğlu’nun istasyona geleceği bilgisini alan vatandaşlar, balkonlardan İBB Başkanı’na sevgi gösterilerinde bulundu. Vatandaşların alkışlarına el sallayarak yanıt veren İmamoğlu, turnike katına indi. İmamoğlu’na burada İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin tarafından hattaki çalışmalarla ilgili teknik bilgiler verildi. Alpkökin, hattın, Beşiktaş ve Kabataş istasyonlarındaki arkeolojik çalışmaların da devam ettiği bilgisini de İmamoğlu ile paylaştı.

“İSTASYONLARDA SONA GELİNMİŞ DURUMDA”

Alpkökin’in sunumunun ardından hattaki çalışmaları değerlendiren İmamoğlu, şunları söyledi:
“Burada, alt yüklenici yabancı bir firma var. Sinyalizasyon sistemi, o firmayla anlaşılmış. Ne yazık ki bu firmanın da o işi yapan buradaki çalışanları, büyük oranda İspanyol kökenli ve İspanya’daki bir merkezden yönetiliyor. Maalesef Covid süreciyle, 3 Mart itibariyle bu hizmeti yapamaz duruma geldiler. Bu şantiyeyi bırakıp, ülkelerine dönmek zorunda kaldılar. Neredeyse 2,5 aydır, bu hizmeti alamıyoruz. Bu hizmeti burada yapan bir kısım yerli çalışanlar var, yüklenici firmanın bize aktardığına göre. Ama tabii bu çok yetersiz bir çalışma. Şu anda gördüğünüz gibi, istasyonlarda tümüyle sona gelmiş durumda. Böyle bir ortamda tek eksiğimiz sinyalizasyon. Bu tür konularda da teknik kısım çok çok önemli. Yani o testler, o işlemler yapılmadan burayı açmak mümkün değil. Şu anda onu bekliyoruz; iletişim sürüyor. Hem yüklenici firma hem biz iletişimi sürdürüyoruz bir an önce getirmek için. Büyük çaba içerisindeyiz. Net cevap alınamadığı için de yaklaşık 80 gün, 90 gün gibi test sürecinin sinyalizasyon açısından burada geçirilmesi lazım. Bir an önce normalleşip, çalışanları İspanya'dan buraya getirmek için büyük çaba içerisindeyiz. Başlar başlamaz hattımızın da sinyalizasyon hizmetini alıp bir an önce İstanbullulara bu hattı hediye etmek istiyoruz. Yoksa Mayıs ayı içerisinde açıyor olacaktık, böyle üzücü bir olay yaşadık. Covid’in bu tür aksaklıkları yaşattığı şantiyelerimiz, başka projelerimiz de mevcut. Bu aksaklıktan dolayı üzgünüz. Çözümsüz bir iş değil; hızlıca çözeceğiz.”

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1070
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 29 May Cum, 2020 10:38

Bu proje ile ilgili aldığım son bilgilere göre Mecidiyekoy - Mahmutbey arasında test sürüşlerin devam etmesi ve projenin bir an önce açılması için İBB çok ciddi baskı uyguluyormuş.Hatta sokağa çıkma yasağı olan günlerde bile özel izinler alınarak personel şantiyeye getirilip çalışmaların devam ettirilmesi sağlanıyormuş.Yurt dışı sertifika süreci ile ilgili de Haziran ayında uçuşların normale dönmesi sonrası çalışmalar hızlanacak.

Hattın diğer kısmı Mecidiyekoy - Kabataş ise çok uzun zamandır kaplumbağa hızı ile işer sürdürülüyordu.Bunun sebei ise daha önce proje için bulunan kredinin mevuct şartlarda işi bitirmeye yetmeyecek olması idi.Uzun süre personeller öylece santiyelere gidip geldiler.Fakat geçtiğimiz günlerde hattın bu kısmında kullanılmak üzere İBB Meclisinden onay alınması önümüzdeki süreçte işlerin normal seyrine dönmesini sağlayacaktır.

2015 Haziran'da başlayan ve sadece 4.5 km olaran Mecidiyekoy-Kabataş kısmı malesef hatalı proje yönetimi,yanlış alt işveren seçimi,TBM makinaların kurulum yerlerin yanlış olması ve en son projenin ilerleyişinde kullanılan kredinin yetersiz olduğunun ortaya çıkması gibi nedenlerle nerdeyse 5 yıl olmasına rağmen hala kaba işler seviyesinde devam etmektedir.Normal şartlarda bitip halkın kullanımına açılması gereken bu alan hala kaba işler seviyesinde.Bu kadar hata üst üste yapmak İstanbul'da yaşayan bir çok insanın hayatını direk etkiliyor malesef.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön