ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Uğur
Yıllık Paso
Mesajlar: 421
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 13 May Çrş, 2020 23:07

Sürücülü açılması da düşünülebilir diye aklıma gelmişti. Neticede manuel kontrol var her araçta. Ama şey hemen aklıma geldi makinist kabini yok. Büyük bir risk. Kimin ne yapacağı hiç belli olmaz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 14 May Prş, 2020 08:50

Uğur yazdı:
13 May Çrş, 2020 23:07
Sürücülü açılması da düşünülebilir diye aklıma gelmişti. Neticede manuel kontrol var her araçta. Ama şey hemen aklıma geldi makinist kabini yok. Büyük bir risk. Kimin ne yapacağı hiç belli olmaz.
Aynen öyle, ayrıca o panel aracılığı ile kabinden sürüş pek çok açıdan aynı değil

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2530
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 14 May Prş, 2020 14:29

İBBB Ekrem İmamoğlu, bugün de M7 şantiyesini ziyaret etmiş: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36812

Korktuğumuz gibi oldu ne yazık ki; sinyalizasyon testleri için İspanyolların bizzat burada olmaları gerekiyormuş :(

Bu adamlar 1 Temmuz'dan önce gelmezler, ondan sonra da 90 güne ihtiyaç varmış, e bir de Ağustos'ta adamların yaz tatilini ekleyin, 29 Ekim'den önce bu hat açılamaz :(
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı’nın Nurtepe İstasyonu’nda incelemelerde bulundu. Hattı, 19 Mayıs’ta hizmete almayı planladıklarını, ancak pandemi sürecinin buna izin vermediğini belirten İmamoğlu, “Hattın sinyalizasyon sistemi için yabancı bir firmayla anlaşılmış. Ne yazık ki bu firmanın da o işi yapan buradaki çalışanları, büyük oranda İspanyol kökenli ve İspanya’daki bir merkezden yönetiliyor. Maalesef Covid süreciyle, 3 Mart itibariyle bu hizmeti yapamaz duruma geldiler” bilgilerini paylaştı. Sürecin bu tür aksaklıkları yaşattığı başka şantiyeler de olduğunu belirten İmamoğlu, “Bu aksaklıktan dolayı üzgünüz ama çözümsüz bir iş değil; hızlıca çözeceğiz” dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, yapımı devam eden Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı’nın Nurtepe İstasyonu’nda incelemelerde bulundu. İmamoğlu’nun istasyona geleceği bilgisini alan vatandaşlar, balkonlardan İBB Başkanı’na sevgi gösterilerinde bulundu. Vatandaşların alkışlarına el sallayarak yanıt veren İmamoğlu, turnike katına indi. İmamoğlu’na burada İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin tarafından hattaki çalışmalarla ilgili teknik bilgiler verildi. Alpkökin, hattın, Beşiktaş ve Kabataş istasyonlarındaki arkeolojik çalışmaların da devam ettiği bilgisini de İmamoğlu ile paylaştı.

“İSTASYONLARDA SONA GELİNMİŞ DURUMDA”

Alpkökin’in sunumunun ardından hattaki çalışmaları değerlendiren İmamoğlu, şunları söyledi:
“Burada, alt yüklenici yabancı bir firma var. Sinyalizasyon sistemi, o firmayla anlaşılmış. Ne yazık ki bu firmanın da o işi yapan buradaki çalışanları, büyük oranda İspanyol kökenli ve İspanya’daki bir merkezden yönetiliyor. Maalesef Covid süreciyle, 3 Mart itibariyle bu hizmeti yapamaz duruma geldiler. Bu şantiyeyi bırakıp, ülkelerine dönmek zorunda kaldılar. Neredeyse 2,5 aydır, bu hizmeti alamıyoruz. Bu hizmeti burada yapan bir kısım yerli çalışanlar var, yüklenici firmanın bize aktardığına göre. Ama tabii bu çok yetersiz bir çalışma. Şu anda gördüğünüz gibi, istasyonlarda tümüyle sona gelmiş durumda. Böyle bir ortamda tek eksiğimiz sinyalizasyon. Bu tür konularda da teknik kısım çok çok önemli. Yani o testler, o işlemler yapılmadan burayı açmak mümkün değil. Şu anda onu bekliyoruz; iletişim sürüyor. Hem yüklenici firma hem biz iletişimi sürdürüyoruz bir an önce getirmek için. Büyük çaba içerisindeyiz. Net cevap alınamadığı için de yaklaşık 80 gün, 90 gün gibi test sürecinin sinyalizasyon açısından burada geçirilmesi lazım. Bir an önce normalleşip, çalışanları İspanya'dan buraya getirmek için büyük çaba içerisindeyiz. Başlar başlamaz hattımızın da sinyalizasyon hizmetini alıp bir an önce İstanbullulara bu hattı hediye etmek istiyoruz. Yoksa Mayıs ayı içerisinde açıyor olacaktık, böyle üzücü bir olay yaşadık. Covid’in bu tür aksaklıkları yaşattığı şantiyelerimiz, başka projelerimiz de mevcut. Bu aksaklıktan dolayı üzgünüz. Çözümsüz bir iş değil; hızlıca çözeceğiz.”

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1079
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 29 May Cum, 2020 10:38

Bu proje ile ilgili aldığım son bilgilere göre Mecidiyekoy - Mahmutbey arasında test sürüşlerin devam etmesi ve projenin bir an önce açılması için İBB çok ciddi baskı uyguluyormuş.Hatta sokağa çıkma yasağı olan günlerde bile özel izinler alınarak personel şantiyeye getirilip çalışmaların devam ettirilmesi sağlanıyormuş.Yurt dışı sertifika süreci ile ilgili de Haziran ayında uçuşların normale dönmesi sonrası çalışmalar hızlanacak.

Hattın diğer kısmı Mecidiyekoy - Kabataş ise çok uzun zamandır kaplumbağa hızı ile işer sürdürülüyordu.Bunun sebei ise daha önce proje için bulunan kredinin mevuct şartlarda işi bitirmeye yetmeyecek olması idi.Uzun süre personeller öylece santiyelere gidip geldiler.Fakat geçtiğimiz günlerde hattın bu kısmında kullanılmak üzere İBB Meclisinden onay alınması önümüzdeki süreçte işlerin normal seyrine dönmesini sağlayacaktır.

2015 Haziran'da başlayan ve sadece 4.5 km olaran Mecidiyekoy-Kabataş kısmı malesef hatalı proje yönetimi,yanlış alt işveren seçimi,TBM makinaların kurulum yerlerin yanlış olması ve en son projenin ilerleyişinde kullanılan kredinin yetersiz olduğunun ortaya çıkması gibi nedenlerle nerdeyse 5 yıl olmasına rağmen hala kaba işler seviyesinde devam etmektedir.Normal şartlarda bitip halkın kullanımına açılması gereken bu alan hala kaba işler seviyesinde.Bu kadar hata üst üste yapmak İstanbul'da yaşayan bir çok insanın hayatını direk etkiliyor malesef.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2530
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Tem Çrş, 2020 14:13

Mahmutbey-Esenyurt etabının ihalesi yıllar önce yapılmıştı, ama projesi yokmuş: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36997
İstanbul'un batısını ilgilendiren Mahmutbey'den Esenyurt'a giden hattımız var ki; burayı Beylikdüzü metrosuyla da birleştirmek için çalışmalarımız sürüyor. Bunun da ihalesi yapılmış; ama ne yazık ki projesi yok. Anlaşılır gibi değil, Şimdi bir yandan da ona çalışıyoruz. Bütün bu hatların en doğru finansman modeliyle, en hızlı şekilde devreye alınması için çalışmalarımız sürüyor. Ama ne yazık ki bütün bu hatların devreye girmesi, 3-4 yıllık süreç. Tüneller, yeraltı istasyonları bu sürelere ihtiyaç duyuyor

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1079
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 10 Tem Cum, 2020 15:35

Bu projenin açılışı için hayatı önem taşıyan İspanyolların gelişi sonunda tamamlandı.İlgili personeller 2 gün önce şantiye sahasına gelerek test sürüşlerine katıldı ve uluslarası sertifikalandırma süreçleri nihayet başlamış oldu.Bu demek oluyor ki Mahmutbey - Mecidiyekoy hattı 90 gün (en geç ) sonra açılacak diyebiliriz.

Bunun haricinde projenin kalan işleri için artık % 98 bitti diyebiliriz.Bundan sonra yapılacak işler hat açılsa dahi ne yolcuyu ne de işletmede çalışanları zorlayacak işler değil !

Bundan sonra sadece ve sadece gün sayacağız !

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 10 Tem Cum, 2020 15:56

Bu da güzel bir gelişme, Eylül sonu diye off the record bir bilgi vardı elimde ama paylaşmak istememiştim, en iyi ihtimal ile bu doğru diyebiliriz yani.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2530
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Tem Cum, 2020 16:25

decimus yazdı:
10 Tem Cum, 2020 15:35
Bu projenin açılışı için hayatı önem taşıyan İspanyolların gelişi sonunda tamamlandı.İlgili personeller 2 gün önce şantiye sahasına gelerek test sürüşlerine katıldı ve uluslarası sertifikalandırma süreçleri nihayet başlamış oldu.Bu demek oluyor ki Mahmutbey - Mecidiyekoy hattı 90 gün (en geç ) sonra açılacak diyebiliriz.

Bunun haricinde projenin kalan işleri için artık % 98 bitti diyebiliriz.Bundan sonra yapılacak işler hat açılsa dahi ne yolcuyu ne de işletmede çalışanları zorlayacak işler değil !

Bundan sonra sadece ve sadece gün sayacağız !
Abi, 2020’de duyduğum en güzel haber :) 👍

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1079
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 11 Tem Cmt, 2020 10:09

Engin Y yazdı:
10 Tem Cum, 2020 16:25
decimus yazdı:
10 Tem Cum, 2020 15:35
Bu projenin açılışı için hayatı önem taşıyan İspanyolların gelişi sonunda tamamlandı.İlgili personeller 2 gün önce şantiye sahasına gelerek test sürüşlerine katıldı ve uluslarası sertifikalandırma süreçleri nihayet başlamış oldu.Bu demek oluyor ki Mahmutbey - Mecidiyekoy hattı 90 gün (en geç ) sonra açılacak diyebiliriz.

Bunun haricinde projenin kalan işleri için artık % 98 bitti diyebiliriz.Bundan sonra yapılacak işler hat açılsa dahi ne yolcuyu ne de işletmede çalışanları zorlayacak işler değil !

Bundan sonra sadece ve sadece gün sayacağız !
Abi, 2020’de duyduğum en güzel haber :) 👍
2020 unutulmaz bir yıl olacak muhtemelen ! Başımıza gelmeyen kalmadı :lol:

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2530
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Tem Pzr, 2020 13:34

M2’nin 4. Levent durağının dört tane girişi var ve bu dört girişteki M amblemli totemlerde girişlerin adları (4. Levent, Çeliktepe, Emniyetevler ve Yeni Levent) yazıyor..

M7’nin Kâzım Karabekir durağının da dört girişi var ve bu dört girişteki M amblemli totemler geçenlerde dikildi..

Bu totemlerde de girişlerin adlarının (Kâzım Karabekir, Mevlana, Karayolları Mah. ve Avrupa Konutları) yazmasını beklerdim..

Mevlana Mahallesi ve Kâzım Karabekir Mahallesi sınırlarında kalan çıkışlardaki totemlere baktım, ikisine de Kâzım Karabekir yazmışlar.. Diğer ikisine bakmadım, ama o çıkış da Karayolları Mahallesi sınırlarında olmasına rağmen muhtemelen onlarda da Kâzım Karabekir yazıyordur..

Neden bu işlerin bir standardı olmaz?

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2530
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Tem Pzt, 2020 11:32

Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattına, engelli vatandaşlarla birlikte, teknik gezi düzenledi: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37064
İBB, birkaç ay içerisinde hizmete açılması planlanan, M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey hattını resmi açılıştan önce, engelli vatandaşlarla birlikte inceledi. Aralarında sporcuların ve İBB personelinin bulunduğu 20 kişilik engelli gruba; İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Doç. Dr. Pelin Alpkökin, İBB Raylı Sistem Projeler Müdürü Serap Timur, İBB Avrupa Yakası Raylı Sistem Müdür Yardımcısı Nebahat Ömeroğlu Metro İstanbul Genel Müdürü Özgür Soy, Metro İstanbul Genel Müdür Yardımcısı Fatih Gültekin ile İBB ve Yüklenici firmanın yetkilileri eşlik etti. Gezi sonrası değerlendirme toplantısı düzenlendi. Kitapçık haline getirilecek olan toplantının notlarının sonraki projelere de örnek olması amaçlanıyor.

ÖNERİLERE GÖRE ÖNLEM
İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin, metro hattına yapılan teknik gezinin bundan sonraki hat çalışmalarında da tekrarlanacağını söyledi. Alpkökin, düzenlenen gezinin amacını şu sözlerle ifade etti:"Amacımız, yeni açılacak hatlarımızı açmadan önce, oraları engelli vatandaşlarımızın gözüyle görmek ve onların bize söyleyecekleri önerileri, uyarıları alıp yapabileceğimiz her şeyi bu öneriler doğrultusunda gerçekleştirmek. O yüzden bugün iki istasyonumuzu engelli vatandaşlarımızla gezdik. Onların önerilerini dinledik.”

KULLANICI DENEYİMİ
Metro hattının engelli standartlarına göre yapıldığını belirten İBB Metro AŞ Genel Müdürü Özgür Soy, kullanıcı deneyimine dikkat çekti. Düzenlenen gezinin, metro hatı açılmadan önce bir takım zorlukların önüne geçeceğini söyleyen Soy, şöyle devam etti:‘’Biz bu günü organize ederek istedik ki, engelli vatandaşlar metro hattını deneyimlesin. Eğer kullanıcı gözüyle eksiklikler varsa, bize söylesin ki, hat açılmadan o eksikleri tamamlayabilelim.’’

UYARILAR UYGULANACAK
İBB Erişilebilirlik Uygulamaları Danışmanı Adem Kuyumcu, teknik gezi ile ilgili , “Görme engelliler, ortopedik engelliler, işitme engelliler ve otizmli bireylerle birlikte raylı sistemleri nasıl kullanabileceğimizi deneyimledik. Varsa sorunları bildirdik. Çözüm için de hemen harekete geçilmesini istedik’’ dedi. Kazımkarabekir-Kağıthane istasyonları arası yapılan teknik gezinin katılımcılarından Berna Tulumcu gözlemlerine dair, “Kapı açıldığı zaman, kot farkından dolayı sandalyemizin ön tekeri takılabilir, diye fikir verdik. Onu yapacaklarını söylediler’’ dedi.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2530
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Ağu Pzr, 2020 20:15

Açılış hedefi, bu sonbahar olarak ifade edilmiş: https://www.ibb.istanbul/Uploads/2020/8 ... s-2020.pdf (sayfa 28)
Yapımı durma noktasında yavaşlayan Kabataş-Beşiktaş- Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu’nda çalışmalar tamamlanma noktasına getirildi. Hattın ilk etabı olan Mecidiyeköy- Mahmutbey Hattı’ndaki test sürüşleri de salgın sürecine takıldı. 19 Mayıs’ta açılması planlanan hattın sonbaharda hizmete alınması hedefleniyor.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön