ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 715
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen kenanmar » 15 Eyl Sal, 2020 20:12

Çok masraflı! Esenyurt - Sultanbeyli arasına Metrobüs vaadi gibi tozlu raflara gidecek görünüyor. Belediyenin iyi yönde bir çok anlamlı çabası var ama YİD modeli ile ihale için İBB Meclis çoğunluğu ve Cumhurbaşkanı onayı gerekmeyecek mi? Esenyurt - Sultanbeyli arasına Metrobüs vaadini gerçekleştirsinler çok daha hızlı, fizibl ve anlamlı olur. Halkalı - Otogar hattında zaten bir metro koridoru mevcut/inşa ediliyor aynı hattı bir kez daha geçmenin anlamı nedir? Madem öyleydi hızlı tren ve lojistik taşımacılığa da uygun tren hatları bu öngörülen güzergahtan Merkezi Hükümetçe de geçirilseydi. Doğu - Batı aksında Tokyo Büyükşehir Alanı benzeri hızlı trenler gerekli Büyükçekmece - Gebze artık bir bütün ona göre düşünmeliler. Bostancı’yı da çok abartmamak lazım neredeyse hiçbir anlamlı iş alanı olmayan bir yer Hızlandırılmış tren - Marmaray yüzünden Kuzey - Güney aksı için zoraki bir merkez haline geldi. Kozyatağı - Batı Ataşehir - Ümraniye- Kavacık merkezi iş alanları olarak çok daha ön planda. Kurtköy - Sabiha Gökçen - Tuzla - Kartal sanayi alanı işçi taşıma ve ekonomik - turistik hareketlilik için ulaşılması gereken alanlar.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2528
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Eyl Sal, 2020 20:51

kenanmar yazdı:
15 Eyl Sal, 2020 20:12
Çok masraflı! Esenyurt - Sultanbeyli arasına Metrobüs vaadi gibi tozlu raflara gidecek görünüyor. Belediyenin iyi yönde bir çok anlamlı çabası var ama YİD modeli ile ihale için İBB Meclis çoğunluğu ve Cumhurbaşkanı onayı gerekmeyecek mi? Esenyurt - Sultanbeyli arasına Metrobüs vaadini gerçekleştirsinler çok daha hızlı, fizibl ve anlamlı olur.
TEM'de metrobüs, yolun sahibi KGM olduğu için imkânsız..

Uğur
Yıllık Paso
Mesajlar: 421
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 15 Eyl Sal, 2020 21:38

Metrobüs günü kurtarma projesi oluyor. Hele ki pandemi pandemi sürecinde şunu gördük bence
Raylı sistem ile karayolu taşıtlarının inanılmaz bir konfor farkı var. Mesafe Metrobüste asla korunamıyorken raylı sistemler hep daha sakin denk geldi bana.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 715
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen kenanmar » 19 Eyl Cmt, 2020 13:42

Halkalı Marmaray’ın yanında doğru düzgün bir otobüs durağı bile yokken Hızray’ı orada bitirmenin anlamı nedir çözemedim. Küçükçekmece’de Marmaray - Otobüs Durağı - Metrobüs durağı entegrasyonu da feci halde. Küçükçekmece‘den Avcılar yönüne yanyola otobüslerin çoğu girmiyor, düşünün Marmaray’da iniyorsunuz ve otobüs entegrasyonu bile yok sonra neden Metrobüs kalabalık. Herhangi bir yönetim/idare Mikro ölçekte çuvallayınca makro ölçekteki büyük büyük projeler anlamsız. Bizzat kullanmadan deneyimlemeden kararlar alınıyor. Hızray; otogar, liman ve havalimanlarına entegrasyon mu sağlayacak yoksa şehir içi yolcu transferini mi hızlandıracak? Mecidiyeköy’de mevcut 2 metrodan sonra 3. bir metro için transfer alanı kaldı mi? Boşluk kaldı mı? Levent-4.Levent Yönü daha boş gibi. Bunun dışında bu metroya yolcu garantisi istiyorlarsa Başkan İmamoğlu bolca oy aldığı Avcılar - Esenyurt - Büyükçekmece - Beylikdüzü - Bahçeşehir bölgesine bu metroyu uzatmak zorunda. Ümraniye’ye 2 metro bitirip ilgili bölgeye bir ray bile döşenmemesi de ayrı bir garabet, Metrobüs dışında çözümsüzlük yumağı bir bölge.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2528
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Eyl Cmt, 2020 15:49

M4/M8/M12 bölgesinden M2/M7/M11 bölgesine Marmaray gibi dolanarak bir saatte değil de kestirmeden yarım saatte gidebilen bir hat inşa edilmesi gerektiği kesin, ama bunun nasıl yapılması gerektiği ayrı bir konu..

Eğer bu geçiş bu HızRay kapsamında olacaksa, öncelikle Halkalı falan değil de Boğaz geçişi ve o geçişin iki yakadaki ikişer veya üçer durağı inşa edilmeli..

Bir önceki sayfada yazdığım, Kâğıthane - Levent - Ümraniye - Finans Merkezi - Kozyatağı önerim de bu amaçlıydı..
İkinci etapta da Kâğıthane’den batıya, Alibeyköy Otogarı’na ve Bayrampaşa Otogarı’na uzayabilir bu hat..
Böylece, Kâğıthane’de tek aktarmayla otogarlarla havalimanı bağlantısı sağlanabilir..

Eğer Maslak-Levent-Mecidiyeköy aksı ile Kozyatağı-Ataşehir-Tepeüstü aksı arasında yarım saatte metroyla gidilebilen bir metro hattı inşa edilirse, her gün arabasıyla iki kıta arasında mekik dokuyan onbinlerce insanın önemli bir bölümü metroya yönelebilir..

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön