adn-M.01 » Adana Metrosu 2. Etap Projesi

Sabri Kayaa
Transit Yolcu
Mesajlar: 11
Kayıt: 22 Mar Cmt, 2014 03:44

Mesaj gönderen Sabri Kayaa » 20 Nis Pzr, 2014 01:59

Yeni başkan hüseyin sözlü metroyu üniveristeye-balcalı hastanesine kadar uzatacağını oradanda ilave olarak hattın başlagıcına uzatarak bir ring oluşturacağını seçim vaati olarak beyan etmişti.

Yalnız dikkatimi çeken birşey var hüseyin sözlü metro adananın namusu olmuş başlıklı yazıda adananın geleceğini hafif raylı sistemde gördüğünü belirtmişti, Halihazırdaki metro zaten hafif metro değil mi? hafif raylı sistem tramvayı da kapsaycak şekide kullanılıyor sanırım; proje filmlerinde da tramvay benzeri araçlar gözüküyor.

Bence öncelik var olan hafif metro sistemi üzerinden devam etmeli hatta gerekli yerlerde hat yer altına alınsa(örneğin turgut özal bulvarı gibi) daha verimli olur diye düşünüyorum.

Buna ek olarak bence adana'da çarşı-adliye bölgesinden barajyolu istikametini takip ederek turgut özala hatta süleyman demirele ulaşacak bir hattın yapılması lazım.Kentte Ulaşımın ana aksını bu güzergah oluşturuyor, böylece ring olursa araya da bir kesme atılmış olur. özellike sabah ve iş çıkış saatlerinde son yıllarda inanılmaz var olan yoğunluk giderek arttı hatta çevre yoluda bu yoğunluktan nasibini almaya başladı.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2639
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Nis Pzr, 2014 09:10

Halihazırdaki metro zaten hafif metro değil mi? hafif raylı sistem tramvayı da kapsaycak şekide kullanılıyor sanırım; proje filmlerinde da tramvay benzeri araçlar gözüküyor.
Türkiye'de, anlayabildiğim kadarıyla, iki türlü yaklaşım var.

1. Tek yönlü kapasitesi 60 bin yolcu/saat (2.000 yolcu/set x 30 set/saat veya 1.500 yolcu/set x 40 set/saat) ve üzerindeyse metro, 60 binin altındaysa hafif raylı sistem diyenler. Tabii burada iki kriter var: a) Set uzunluğu (istasyon uzunluğu ile ilgili), b) Sefer sıklığı (sinyalizasyon ile ilgili).

2. Tamamen araç ve yaya trafiğinden izole bir ray üzerindeyse metro (bazıları onun da kendi içinde ağır metro, hafif metro gibi ayrımını yapıyorlar 60 bin yolcu/saat kriteri ile), tümüyle izole olmadığı yerler mevcutsa tramvay diyenler.

1. kritere göre Türkiye'de dört tane metro (İstanbul M2, M3, M4 ve Ankara Sincan-Batıkent-Kızılay-Çayyolu) var. Diğer tüm hatlar (İstanbul M1, Ankaray, İzmir Metrosu, Bursaray ve Adana Metrosu dâhil, tüm tramvay hatlarını da içerecek şekilde) hafif raylı sisteme giriyor.

2. kritere göre Türkiye'de dört tane ağır metro hattı, beş tane hafif metro hattı ve İstanbul, Bursa, Gaziantep, Konya, Kayseri, Antalya, Eskişehir ve Samsun'da tramvay hatları var.

Şahsen sayısal kapasiteye bakıp ağır/hafif metro ayrımını da yapmadan, trafikten tamamen izole gidenlere metro ve gündelik hayatımızda raylarının üzerine basabildiklerimize tramvay diyorum.

Bence tramvay insanımızın bir bölümü için çok basit bir uygulamaymış gibi algılanabildiğinden (ki bence bu çok yanlış bir algı, uzun vadeli bir plan çerçevesinde yerine yapıldığı zaman tramvay son derece faydalı bir sistem), Adana'nın belediye başkanı daha komplike düşünülsün diye hafif raylı sistem demiş olabilir :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17325
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Nis Pzr, 2014 10:51

Engin Y yazdı:Şahsen sayısal kapasiteye bakıp ağır/hafif metro ayrımını da yapmadan, trafikten tamamen izole gidenlere metro ve gündelik hayatımızda raylarının üzerine basabildiklerimize tramvay diyorum.
En doğrusu bu zaten, gerisi hava cıva, onu bırakalım da uzmanları düşünsün ağırmı hafif mi :) Bana göre pek çok anadolu kentinin büyükşehir olsa bile öncelikli ihtiyacı tramvay kapasitesinde raylı sistemlerdir, bunun sağlayacağı alışkanlık ile zamanla nüfus artışı gereğince metroya geçilir. Nüfuslara bakarak Adana' nın metro ihtiyacı yok demiyorum bu yanlış anlaşılmasın, EU da emsal pek çok kentin yaygın tramvay ağı hatta metrosu var, bizde 5 milyon kentlerde tramvay bile yok (genelleme) onun için belediyeler bütçelerini alt üst etmeden ve hatta gerekiyor ise araç alımında ikinci el ya da yerli çözümler ile maliyeti düşürerek tramvay (alçak ya da yüksek taban önemli değil) sistemleri inşa etmelli.

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 20 Nis Pzr, 2014 19:14

Bence il ilçe ayrımı yapılmadan nüfusu

100.000-450.000 arası yerlere tramvay
450.000-850.000 arası yerlere hafif raylı sistem
850.000 üstü yerlere de metro

inşa edilmeli.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5306
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Nis Pzr, 2014 19:23

Bence de öyle kalıplarda prefabrika düşünmeyi bırakmalı. Hep bir çok duruma bakar. Meselâ yeryüzü ve yeraltı durumuna. Kent obje kum üzerinde mi, taş üzerinde mi, caddeler dar mı, yokuşlar var mı, yok mu, vesaire vesaire. Öyle sayılarla olmaz bunlar. Dünyada yeterince tanımlamalar var. Ama bazı şeyleri de duruma göre (!) plânlamak lâzım.

Şu hafif raylı sistem terimini de bir türlü almamamışız, problem orada. Metronun bir tanımı var. Tramvayın da bir tanımı var. Hafif raylı dediğimizin de aslinda bir tanımı var. Metro, başka trafikten tamamen izole, kesişmesiz işleyen bir tren, yeraltı olabilir, yerüstü olabilir. Tramvay cadde sokakta işleyen raylı bir araç – lâstik tekerlekli araçlarla aynı yolları kullanır(dı). Bunun tabiîki tarihî de bir sebebi var. Hafif raylı da (Stadtbahn) kendi ray yollarının izole olan tramvay tarzı. Geri kalan trafikle kesişmesi olabilir (ışıkarla), olmayabilir de (viyadük ve tünellerle). Tamamen izole olduktan sonra aslında metro bile sayılabilir. Burada da premetro sistemi işin içine giriyor. Tamamen ayrı derken buna yolcu akışı da dahil. İstanbul T4’ün problemleri burada meselâ.

(İstanbul!) M1 başından sonuna kadar metro. Bir ara Aksaray’da Eminönü’ne ray bağlantısı vardı. Araçlar karma işleseydi, M1 dal olarak metro olurdu, ama sistem olarak hafif raylı. Ayrı olduğundan, M1 metro. T1 ise tramvay. Bazı yerlerde hafif raylı şeklini bulmuş (Fatih’te). T4 hafif raylı sayılıyor herhâlde.

Açıkçası başka hafif raylı bilmiyorum şu an. Antalya basit tramvay hafif raylı kısımları var, ama kent merkezinde kesişmeli. Bursaray ve Adana’daki o trencik ikisi de metro. İkisi araç olarak tipik (Alman) hafif raylı araçları kullansalar da, karması yok, tamamen izole yol – metro. Gaziantep, Kayseri ve Samsun tanımadığım, görmediğım raylı sistemler olduğu için, tam söyleyemeyeceğim. Sanırım, tramvay. Ki aslında şöyle bir şey var – Almanya’da yeni tramvaylar mümkün olduğu kadar izole, yani hafif raylı, sistem olarak yapılır. Ama tarihî kökü olan bazı tramvay hatlarında bu mümkün değil. Freiburg tramvayında 2 numaralı hat kuzey kısmında bir hafif raylı, bir tramvay gibi işliyor, yarı/yarı. Karlsruhe’de ise banliyö trenleri bile tramvay şeklinde merkezde (!) cadde üstünde, lâstik tekerlekli araçlarla karma işliyor. Ama – Karlsruhe’de merkezdeki tüm ana aks raylarını yeraltına indiriyorlar. Bu premetro üzerinden hafif raylı ve belki de metro işletmesine yol.

Ama şu bizdeki taşıma, yük, baş sayısı … bunlar pa-lav-ra!

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 23 Nis Çrş, 2014 16:04

Bir raylı sistemin tramvay mı, hafif raylı sistem mi metro mu olduğunu belirleyen tek şey tek yönde taşınabilecek bir saatteki yolcu kapasitesidir. Yeraltı mı gitmiş, yerüstü mü gitmiş, caddeden mi gitmiş bunlar önemli değildir.

Raylı sistemin saatlik tek yönlü taşıma kapasitesi

10.000-25.000 arasındaysa tramvay
25.000-50.000 arasındaysa hafif raylı sistem
50.000 üzeri de metro

şeklinde ifade edilir.

Bir güzergahtaki saatlik tek yönlü yolcu sayısı da 10.000'in altındaysa otobüs yeterli olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17325
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Nis Çrş, 2014 17:00

alabay yazdı:(Istanbul!) M1 başından sonuna kadar metro. Bir ara Aksaray’da Eminönü’ne ray bağlantısı vardı.
Boyle bir sey hicbir zaman olmadi. Daha oncede soylemistim.

Sistemi belirleyen tek basina kapasite degildir, kapasite ile izah isin kolayina kacmaktir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5306
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Nis Çrş, 2014 18:12

Boyle bir sey hicbir zaman olmadi. Daha oncede soylemistim.
Hm, ben öyle hatırlıyorum? En (en) ilk günlerinde de mi yoktu? Sanki Sirkeci’den Emniyet’e demiryolu vardı gibime geliyor. İşletme yoktu, o başka.

harti212
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 10 Mar Çrş, 2010 00:26

Mesaj gönderen harti212 » 24 Nis Prş, 2014 23:44

Ya Arkadaş siz neyin kafasını yaşıyorsunuz, Emniyette demiryolu bağlantısı hiç bir zaman olmadı, olayın gerçeğine gelince, Bir ara T1 hattında Fındıkzade işletmesi vardı o yüzden Aksaray metro önünde Tramvaylar için triaj ve park alanı mevcuttu, bazen beyazıt işletmesinden gelen tramvaylarda buraya park ederlerdi.
T1 ile M1 arasında Bağlantı var ama Zeytinburnunda o da Esenler depo sahasında tamir olayı için var.
**************
Konuya dönelim Adana Metrosu MHP ile daha iyi gelişecektir tam raylısistemcilere düştü Adana, Marmarayın mucidi MHP dir o yüzden Adanalıların gurur duyması lazım.
Bu arada Yeni Büyükşehir Belediye Başkanına buradan hoşgeldin mesajı da verelim.

Sabri Kayaa
Transit Yolcu
Mesajlar: 11
Kayıt: 22 Mar Cmt, 2014 03:44

Mesaj gönderen Sabri Kayaa » 24 Nis Prş, 2014 23:59

Umarım dediğin gibi olur harti212- uzun yıllar sonra iki tane hatırısayılır büyükşehir belediyesi (Mersin ve Adana) MHP'li belediyelerde Aytaç Durağı saymıyorum zira o mhp merkezi ile o kadar beraber proje yürüten birisi değildi kaldı ki zaten başkanlık görevini de yapamadı geçen dönemde.

MHP için belediyecilikte önemli bir sınav umarım temennin gerçekleşir ve Mersin ve Adana'da hizmet anlamında yol katedilir. Adana son yıllarda yatırımlarda geri kalmaya başladı. Bursaya göre 90 yıllarda daha zengin olan 4. büyükşehir bugün Bursa'nın çok gerisinde hatta Turizmle Antalya sanayi ile Gaziantep (belki Gaziantep tartışılır) Adana'nın önüne geçti.

Umarım sayın Hüseyin Sözlü'de ceyhanda yaptıklarının çok üstüne çıkar ve ikinci bir aytaç durak vakası yaşamayız.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17325
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Cum, 2014 06:57

harti212 yazdı:Ya Arkadaş siz neyin kafasını yaşıyorsunuz,
ben seni daha öncede uyardığımı hatırlıyorum, edebinle takılıyorsan takıl, beceremiyorsan yazma buralarda. İkinci olarak sizin parti propaganda yerinizde değil burası.

Sabri Kayaa
Transit Yolcu
Mesajlar: 11
Kayıt: 22 Mar Cmt, 2014 03:44

Mesaj gönderen Sabri Kayaa » 25 Nis Cum, 2014 07:49

Esat Bey,

Çoğul kullanımınızdan ötürü bu propaganda lafını üzerime almış bulunmaktayım.

Yazdıklarımda herhangi bir parti propagandası yaptığımı düşünmüyorum. Her ne kadar yatırım konseptini belli bir parti ile ilişkilendirsem de hem bir önceki mesaja cevaben hem de belli bir olguyu değerlendirmek için yazdım. Zira, belediyilerin ulaşım yatırımlarını konuşurken var olan belediyenin profilinin tartışılması gerekir. Propaganda dan ziyade yorum niyeti ile yazılmış bir yazı, amacının dışında değerlendirilmemesini temenni ederim.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön