ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2393
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Şub Çrş, 2014 16:45

Şunu da özellikle belirtmek isterim. İBB Metro konusunda çok hassas. Metro yapan yüklenici firmaların karşılaştığı tüm engelleri ivedi şekilde halleder. Bazıları bu konuda İBB büyük haksızlık ediyor. Bizim buralarda konuştuğumuz konuları çok çok daha detaylısını onlar biliyor ve yapılması gerekenleri yapıyorlar.
Abi,

Ben de katılıyorum onların iyi niyetle bir şeyler yapmaya çalıştıklarına. Yoksa, kim kasten kötü iş yapmaya uğraşır ki. Benim sinir olduğum nokta, planlamayı tam yapmadan anlamsız sözler vermeleri ve sonra bu sözler tutmayınca da pişkin pişkin sanki hiçbir şey yokmuş gibi hayatlarına devam etmeleri. Oysa ki bir açıklama yapıp gecikmenin sebebini anlatsalar, kızmayacağım, ama sanki o sözler hiç verilmemiş gibi davranıyorlar gecikme durumlarında. Kızgınlığım, vatandaş olarak bana yaptıkları saygısızlığa. Yukarıda da dediğim gibi, madem 2014 yılında bu kadar eminler 2017'de bu metronun biteceğinden; sözünü tutarsa 2019'da oyum kendisine, yoksa kusura bakmasın. Ha o levhayı değiştirip 2018 yapsınlar, 1/1/2019'da o metroyu kullanabiliyorsam, yine 2019 seçimlerinde oyum kendisinin..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1070
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 19 Şub Çrş, 2014 17:48

Abi,

Ben de katılıyorum onların iyi niyetle bir şeyler yapmaya çalıştıklarına. Yoksa, kim kasten kötü iş yapmaya uğraşır ki. Benim sinir olduğum nokta, planlamayı tam yapmadan anlamsız sözler vermeleri ve sonra bu sözler tutmayınca da pişkin pişkin sanki hiçbir şey yokmuş gibi hayatlarına devam etmeleri. Oysa ki bir açıklama yapıp gecikmenin sebebini anlatsalar, kızmayacağım, ama sanki o sözler hiç verilmemiş gibi davranıyorlar gecikme durumlarında. Kızgınlığım, vatandaş olarak bana yaptıkları saygısızlığa. Yukarıda da dediğim gibi, madem 2014 yılında bu kadar eminler 2017'de bu metronun biteceğinden; sözünü tutarsa 2019'da oyum kendisine, yoksa kusura bakmasın. Ha o levhayı değiştirip 2018 yapsınlar, 1/1/2019'da o metroyu kullanabiliyorsam, yine 2019 seçimlerinde oyum kendisinin.
Evet söylediklerinize kesinlikle katılıyorum. En büyük eksiklikleri bu. Umarım önümüzdeki dönemde bu tür yalan vaatler verilmez.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2393
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Şub Pzr, 2014 13:59

Kâzım Karabekir durağının olacağı söylenen yere gittim, ancak henüz bir levha falan konmamış. Şu anda da 49 Yeşilpınar-Şişli otobüsündeyim, Şişli'den metroyla Yenikapı'ya ve Marmaray'la Ayrılıkçeşmesi'ne gideceğim. Haliç Metro Köprüsü'nü ilk kez göreceğim kısmetse..

Bu arada, içinde bulunduğum otobüsün güzergâhı ile M7'nin Kâzım Karabekir-Mecidiyeköy kesiminin güzergâhı hemen hemen aynı. Kot farkından ötürü sanırım Alibeyköy ve Kâğıthane derelerini viyadükle geçecekler. Bu durumda, iki derenin ortasındaki Nurtepe durağının konumu ilginç olacak. İki viyadük ortasındaki tünelin tavanına rüzgâr türbini kursalar, metronun elektrik ihtiyacı karşılanır :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17210
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Şub Pzr, 2014 14:35

Bu havada kopru kotudur, acik havada cok hos. Dedigin gibi bir iki nokta viyaduk ile gecilecek bildigim kadari ile, diger taraftan alternatif enerji savunucusu degilim ama yuzeysel istasyonlarda istasyon hizmetlerinin bir kismi gunes enerjisi ile karsilanabilir, ayrica bahsettigin bolgelerin ruzgar verimi iyi ise neden faydalanilmasin? Sonucta kanun kendi elektrigini uretmeye izin veriyor.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2393
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Şub Pzt, 2014 11:36

Dedigin gibi bir iki nokta viyaduk ile gecilecek bildigim kadari ile, diger taraftan alternatif enerji savunucusu degilim ama yuzeysel istasyonlarda istasyon hizmetlerinin bir kismi gunes enerjisi ile karsilanabilir, ayrica bahsettigin bolgelerin ruzgar verimi iyi ise neden faydalanilmasin? Sonucta kanun kendi elektrigini uretmeye izin veriyor.
Katılıyorum abicim..

Saat 13:23'te Karayolları Mahallesi'ndeki Abdi İpekçi Caddesi durağından 49 numaralı hatta bindim. Şişli'ye dek süre tuttum, 14:13'te indim otobüsten. Bu güzergâh zaten yol boş olduğunda (gece 11'den sonra) 30, iş saatlerinde ise 80 dakika civarında sürer. Dün de Yeşilpınar ve Alibeyköy ile Şişli Camii civarları biraz kalabalıktı, 50 dakika sürdü.

M7 hizmete girince, Kâzım Karabekir'den Mecidiyeköy'e toplam sekiz durak olacak. Yani yolculuk süresine 16 dakika, yer üstüne çıkmaya ve yer altına inmeye 4'er dakika, treni beklemeye de 3 dakika desek, toplam 27 dakikada seyahat etmek mümkün olacak. Bu da otobüs hattının 23:45'teki son seferinden bile daha kısa.

Metro durağına yürümek de belki 10 dakika civarında sürecek, ama sonuçta ÖHO (herhangi bir sıfat kullanmaya gerek duymadım, bildiğiniz ÖHO işte) yerine metroda seyahat edebileceğiz..

Karayolları Mahallesi sakinleri olarak hevesle bekliyoruz metroyu..

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2393
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Nis Prş, 2014 08:14

Cümleten Günaydın,

Kâzım Karabekir durağının yapılacağı söylenen yere çok yakın, yonca yaprağının içinde sondaj ve ölçüm çalışması gördüm bu sabah. Metro inşaatıyla ilgili mi diye heyecanlandım, ama durup soramadım. Akşam erken vakit çıkarsam işten, bir keşif yapayım bakalım..

Sondajın tam yeri: Burası

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17210
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Nis Prş, 2014 17:22

Muhtemel bir şaft noktası olabilir, genelde bu tip geniş alanlar tercih ediliyor ya o sebeple diyorum, bakalım çetelesini tutmak lazım ne kadar sürecek :)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1070
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 04 Nis Cum, 2014 10:57

Bu proje ile ilgili şuan şantiye kurulumu ve ekip oluşturma çalışmaları yapılmakta. Daha önce Otogar - Başakşehir metrosunu yapan ortaklık içinde bulunan gülermak bu tecrübesini Mecidiyekoy - Mahmutbey projesi için yansıtıcaktır.Proje 3 ortak gibi görünse bile Gülermak yaptığı metro projeleri ile taşın altına elini en çok koyan firma olucaktır. Kemikleşmiş kadrosu, İş Makineleri ve Kazı alanındaki tecrübeleri ile projenin en önemli avantajı gibi görünüyor.

Mecidiyekoy - kağıthane - alibeykoy civarında henüz bir çalışma başlatılmadı ama başka noktalarda şantiye kurulumu yapıldığını duydum.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2393
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Nis Cum, 2014 11:36

Bir an evvel başlasalar iyi olur. Kadir Topbaş'ın söz verdiği 2017'nin bitmesine 44 ay kaldı. Son dönemiymiş, tutamayacağını bildiği sözleri veren, yalancı bir başkan olarak hatırlamak istemeyiz kendisini. İnşallah defalarca vurgulayarak söz verdiği üzere, 2017'de biter bu metro inşaatı..

Sözüm hâlâ geçerli: 01/01/2018 günü Kâzım Karabekir'den binip Mecidiyeköy'de inebiliyor olursam, 2019 yılında gerçekleşecek üç seçimde de oyum AKP'nin olacak.. (Erkene alınıp 2018'de yapılacak seçimlerde de oyum AKP'nin..)

Aşağıdaki resimde de göreceğiniz üzere, Kâzım Karabekir-Mecidiyeköy arası sekiz durak..

Resim

Kullanıcı avatarı
asosyalmuhendis
Transit Yolcu
Mesajlar: 11
Kayıt: 17 Haz Pzr, 2012 23:48

Mesaj gönderen asosyalmuhendis » 06 Nis Pzr, 2014 02:18

Yine bir "Yeni Mahalle" vakası ile karşı karşıyayız. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17210
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Nis Pzr, 2014 09:37

asosyalmuhendis yazdı:Yine bir "Yeni Mahalle" vakası ile karşı karşıyayız. :)
:) evet Yeni Mahalle istasyonu enflasyonumuz var, ayrica 2. bir Aksemsettin istasyonumuzda tabelada gorunuyor. :)

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2393
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Nis Pzt, 2014 08:32

Bu metronun en çok merak ettiğim kesimi, tünel-viyadük-tünel-viyadük-tünel şeklinde ilerleyecek olan Çağlayan, Kâğıthane, Nurtepe, Alibeyköy, Yeşilpınar durakları. Bu kesimin öncesi ve sonrası zaten yer altında olacak..

Şimdi bakarken dikkatimi çekti. Niye her durağın adının yanına, "İstasyonu" ibaresini eklemişler ki? Bunların hepsinin istasyon olduğu zaten belli değil mi? :)

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön