ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

M7 KABATAŞ-TÜYAP MI?

Mesaj gönderen Hector Troas » 31 Oca Cum, 2020 13:57

Başkan İmamoğlu'nun geçenlerde metrobüs araçları testinde söylediği bir ifade dikkat çekici. M7 Esenyurt ile Beylikdüzü Metrosu ile birleştireceğiz demiş.

https://www.internethaber.com/istanbula ... 74035h.htm
Off Topic
Örneğin, İncirli-Beylikdüzü hattı. Yıllardır rafta. Bunu oturup hızlıca konuşmak istiyoruz. Yine aynı şekilde İstanbul'un batısını ilgilendiren Mahmutbey'den Esenyurt'a giden hattımız var ki, Beylikdüzü metrosuyla da birleştirmeyi düşünüyoruz. İhalesi yapılmış, ama projesi yok ne yazık ki. Ona çalışıyoruz bir yandan.
Bu ifadelerden, Yenikapı-Sefaköy-TÜYAP Metrosu ile bütünleşmesini anlıyorum. O zaman Esenyurt'tan Beylikdüzü E-5'e gelen metro, makasla diğer hatta girip TÜYAP'a devam edebilecek anlamı çıkabilir. Ambarlı'ya inen sarı çizgi ise Hadımköy Hattı'nın bir parçası olabilir. Sefaköy-TÜYAP 18 km çok uzun bir hat. Maliyeti de yüksek. Bütçeler de kısıtlı. Maliyetleri azaltmak için hattı bölüp Beylikdüzü-TÜYAP kısmını öncelikle ele alabilirler belki? O zaman M7 KABATAŞ-TÜYAP olur. 40-45 km uzunluğa sahip oluyor. Çok ciddi bir mesafe.

Resim

Entegrasyon Noktaları:

-Beylikdüzü: Ambarlı-Hadımköy Hattı (olasılık)
-Esenkent: Ambarlı-Hadımköy Hattı (olasılık)
-Ispartakule: TCDD Bölgesel Ekspres
-Temapark: Halkalı-Havalimanı Metrosu
-Mehmet Akif: M9 Ataköy-İkitelli Metrosu
-Mahmutbey: M3 Bakırköy-Kayaşehir Metrosu
-Tekstilkent: Yenibosna/Zafer-Tekstilkent Metrosu
-Karadeniz: T4 Topkapı-Habipler
-Yenimahalle: Vezneciler-Fenertepe Metrosu
-Alibeyköy: T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvayı
-Kağıthane: M11 Zincirlikuyu-Havalimanı Metrosu
-Mecidiyeköy: M2 Yenikapı-Sarıyer Metrosu, Söğütlüçeşme-İncirli Metrosu
-Kabataş: T1+Füniküler

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1079
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 11 Şub Sal, 2020 18:16

Arkadaşlar,

14 Şubat tarihinde yapılması plananan basın ile birlikte test sürüşü 16 Şubat Pazar gününe alınmiş.

Pazar günü Başkan Imamoğlu'ndan projenin açilışı ile ilgili detayları öğreneceğiz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 11 Şub Sal, 2020 19:13

decimus yazdı:
11 Şub Sal, 2020 18:16
Arkadaşlar,

14 Şubat tarihinde yapılması plananan basın ile birlikte test sürüşü 16 Şubat Pazar gününe alınmiş.

Pazar günü Başkan Imamoğlu'ndan projenin açilışı ile ilgili detayları öğreneceğiz.
hadi bakalım hayırlısı :) yaklaşıyor yaklaşmakta olan

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

MAKAS VAR MI?

Mesaj gönderen Hector Troas » 12 Şub Çrş, 2020 08:34

Hayırlı olsun. Mahmutbey'de M3'e girebilecek bir makas var mı? Metro İkitelli Sanayi'ye devam edebilir mi? Mecidiyeköy-Olimpiyatköy işletmesi mümkün mü? Keşke mümkün olsa, M3 Başakşehir'i mekiğe çevirirdik, kısa işletme olurdu. Ana aks M7 olurdu. Esat çıldıracak şimdi :) Yani;

-M7 Mecidiyeköy-Olimpiyatköy
-M3 Başakşehir-İkitelli OSB

Mahmutbey-Kirazlı bölümü taca çıkıyor. O da M3 Bakırköy-Mahmutbey yapılırdı. İşler karışıyor. Esenyurt uzatması da Olimpiyatköy'den başlardı. Sonuç;

M7 Mecidiyeköy-Olimpiyatköy-Esenyurt

Neyse düzeni bozmayalım. 2024 Ağ haritası:

Resim

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2530
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Şub Çrş, 2020 08:42

Aman ya, mevcut planı bozmadan açsınlar da sonra bunlar düşünülsün..
Kâzım Karabekir'de altı yıldır şantiye görmekten sıkıldım, binelim artık şu metroya..

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

TAM AÇILIŞ OLSUN ?

Mesaj gönderen Hector Troas » 12 Şub Çrş, 2020 16:09

Acele edilmemeli. Mecidiyeköy-Kabataş bölümü 2021'de açılacak denmişti. Eğer ocak 2021 gibi yakın bir takvim ise, 2 etap birlikte açılsa güzel olur. Son açıklamalara bakılırsa Mayıs gibi açılış var. 5-6 ay daha beklenip Kabataş-Mahmutbey şeklinde "BÜTÜNCÜL" açılırsa daha güzel olur. Çünkü;

2021 gelince, -Mecidiyeköy-Kabataş etabını işletmeye dahil etmek için, işleyen sistemde entegrasyon çalışmalarından dolayı 1-2 hafta kapatma olması gerekiyor. M5'de böyle olmuştu. Çekmeköy açılırken, Ümraniye bölümü kapanmıştı diye hatırlıyorum. Mayıs'ta açılacak hattın 6 ay sonra kapatılması hoş olmaz.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1079
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 12 Şub Çrş, 2020 16:41

Mecidiyeköy - Kabataş arasını detaylı incelemek gerekirse :

1- Fulya İstasyonu : Mecidiyekoyden sonra gelen ve Fulya mahallesinin ortasında bulunan bu istasyonda tünel kazı işler uzun süre önce bitti.Ardından İstasyonun kaba inşaatı başladı ve bu istasyonda ciddi ilerleme var.Muhtemelen 2021 yılında ki açılışa eksiksiz yetişecektir.

2- Yıldız İstasyonu : Fulya istasyonu gibi bu istasyonda hem tünel kazı işleri (NATM) tamamlandı ve istasyonun kaba işleri devam ediyor.Gelecek sene rahatlıkla açılır.

3-Beşiktaş İstasyonu : NATM modeli ile istasyon içinde hala kazı işleri devam ediyor.Malum arkeloljik kazıları nedeniyle bu istasyon kaba işleri çok geç kalındı.Bu sene bu istasyona ne kadar ağırlık verileceği belirli olacak.

4-Kabataş İstasyonu : Bu istasyonda da Beşiktaş kadar olmasada arkeolojik kazılardan dolayı ciddi zaman kaybedildi.Fakat daha kötüsü arkeolojk kazılar bittikten sonra NATM modeli ile istasyon tünel kazıları yapılırken denize sıfır olması nedeniyle yüklenici firma istediği hızda kazı ilerleme miktarlarını göremedi.Gerçekten bu konuda adamların hakkını yiyemem belki de İstanbul metroları içinde bu güne kadar NATM ile yapılan en zor istasyon oldu.Zemin o kadar zayıf ve aynadan (ekskavator makinasın kazı yaptığı dairesel alan) o kadar çok su geliyordu ki her türlü mühendislik önlemi alınmasına rağmen zemin bir türlü istenilen kazı miktarlarına yakalanmasına izin vermiyordu.
Bu zorlu şartlar nedeniyle Kabataş istasyonuda Fulya ve Yıldız istasyonun gerisinde kaldı.Bu nedenle bu istasyon da tıpkı Beşiktaş istasyonu gibi geç kaldı.Benim düşüncem artık bu hat Kabataş istasyonununda geç kalması nedeniyle tek seferde tamamen açılacaktır.Daha önce ki senaryo hat Kabataş açılacak ve Tren Beşiktaş istasyonu pas geçicekti ama şimdi ki duruma göre tek seferde ve tamamen açılacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 13 Şub Prş, 2020 06:25

decimus yazdı:
12 Şub Çrş, 2020 16:41
4-Kabataş İstasyonu : Bu istasyonda da Beşiktaş kadar olmasada arkeolojik kazılardan dolayı ciddi zaman kaybedildi.Fakat daha kötüsü arkeolojk kazılar bittikten sonra NATM modeli ile istasyon tünel kazıları yapılırken denize sıfır olması nedeniyle yüklenici firma istediği hızda kazı ilerleme miktarlarını göremedi.Gerçekten bu konuda adamların hakkını yiyemem belki de İstanbul metroları içinde bu güne kadar NATM ile yapılan en zor istasyon oldu.Zemin o kadar zayıf ve aynadan (ekskavator makinasın kazı yaptığı dairesel alan) o kadar çok su geliyordu ki her türlü mühendislik önlemi alınmasına rağmen zemin bir türlü istenilen kazı miktarlarına yakalanmasına izin vermiyordu.
Bu zorlu şartlar nedeniyle Kabataş istasyonuda Fulya ve Yıldız istasyonun gerisinde kaldı.Bu nedenle bu istasyon da tıpkı Beşiktaş istasyonu gibi geç kaldı.Benim düşüncem artık bu hat Kabataş istasyonununda geç kalması nedeniyle tek seferde tamamen açılacaktır.Daha önce ki senaryo hat Kabataş açılacak ve Tren Beşiktaş istasyonu pas geçicekti ama şimdi ki duruma göre tek seferde ve tamamen açılacak.
Baştan beri Kabataş istasyonunun yanlış planlandığını düşünüyorum, deniz tarafında sağlam bir doldurma yapmadan yapılmamalıydı (Üsküdar gibi) ya da Setüstü tarafında füniküler tünelini kesmeyecek şekilde geride kalarak inşa edilebilirdi, entegrasyon denilen şey illa ki istasyonların hepsinin aynı noktada kümelenmesi değildir, İstanbullu yürümeli entegrasyona alışık zaten

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 13 Şub Prş, 2020 06:27

Pazar günü Ekrem Başkan raylı sistemlerle ilgili önemli açıklamalarda bulunacak, muhtemelen revize raylı sistemler vizyonu, M7 nin açılış tarihi ve T5 için de yine hedef tarihin zikredilmesi gündemde olacaktır

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 13 Şub Prş, 2020 07:51

Esat yazdı:
13 Şub Prş, 2020 06:27
Pazar günü Ekrem Başkan raylı sistemlerle ilgili önemli açıklamalarda bulunacak, muhtemelen revize raylı sistemler vizyonu, M7 nin açılış tarihi ve T5 için de yine hedef tarihin zikredilmesi gündemde olacaktır
En sevdiğim şey. bakalım nasıl bir vizyon ortaya konacak?

Kabataş'a bakılırsa, 2021 bile zor gibi görünüyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 13 Şub Prş, 2020 09:56

Hector Troas yazdı:
13 Şub Prş, 2020 07:51
Esat yazdı:
13 Şub Prş, 2020 06:27
Pazar günü Ekrem Başkan raylı sistemlerle ilgili önemli açıklamalarda bulunacak, muhtemelen revize raylı sistemler vizyonu, M7 nin açılış tarihi ve T5 için de yine hedef tarihin zikredilmesi gündemde olacaktır
En sevdiğim şey. bakalım nasıl bir vizyon ortaya konacak?

Kabataş'a bakılırsa, 2021 bile zor gibi görünüyor.
Sevineceğin şeyler olacak :D

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 13 Şub Prş, 2020 10:22

çatlatma adamı :) varsa tüyo, söyleyiver. beni sevindirecek şeyleri az çok bilirsin. m1a otogar şişli var mı?

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön