ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 506
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Edil Arda » 27 Eki Sal, 2020 12:10

Uğur yazdı:
27 Eki Sal, 2020 09:18
İBB, Avrupa Yakası’nın ilk sürücüsüz metrosu olan Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattını, 28 Ekim saat 12.00’den itibaren İstanbulluların hizmetine açıyor. İlk 2 gün ücretsiz hizmet verilecek hatta, günde 352 sefer yapılacak. Diğer toplu ulaşım araçlarıyla da entegrasyonu bulunan hat, tek yönde saatte 70 bin İstanbulluya hizmet verebilecek.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kabataş Mecidiyeköy Mahmutbey Metrosu’nun ilk etabı olan M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattını, 28 Ekim saat 12.00’den itibaren İstanbulluların hizmetine açıyor. Yaklaşık 3 milyona yakın İstanbullunun yaşadığı 6 ilçeyi birbirine bağlayan hat, 18 kilometre uzunluğunda ve 15 istasyondan oluşuyor.

İLK 2 GÜN ÜCRETSİZ

Avrupa Yakası’nın ilk sürücüsüz metrosu olan Mecidiyeköy Mahmutbey metrosunda, her istasyonda bir amir; her araçta ise sürücüsüz metro acil müdahale personelleri hazır bulunacak. Toplam 80 trenle hizmet verecek hat, tek seferde 2 bin 160 yolcu taşıma kapasitesi ile dünyada 1. sırada yer alıyor. Mecidiyeköy Mahmutbey Hattı, açıldığı ilk iki gün boyunca (28-29 Ekim) ücretsiz hizmet verecek.

ENGELLİ ERİŞİMİNE UYGUN

İBB, hattın tasarım sürecinde bir ilki hayata geçirerek, engelli vatandaşlarla test sürüşü yaptı. Gelen talepler doğrultusunda değişikliklerin yapıldığı hattın tamamı, engelli erişimine yüzde 100 uygun hale getirildi. Araçlarda İndüksiyon Döngü Sistemi adı verilen, sadece engelli bireylerin işitme cihazları aracılığıyla duyabileceği frekansta yayın yapılacak. Ayrıca hatta kullanılan Platform Ayırıcı Kapı Sistemleri’nin (PAKS) tamamı yerli üretimden oluşuyor. Böylece ithal ürünlere göre yüzde 50 maliyet avantajı sağlandı.

DİĞER HATLARLA ENTEGRE

M7 Mecidiyeköy – Mahmutbey hattı, Mecidiyeköy istasyonunda Yenikapı-Hacıosman metrosu ve metrobüsle; Karadeniz Mahallesi istasyonunda Topkapı-Mescidi Selam tramvayıyla; Mahmutbey istasyonunda ise Kirazlı-Olimpiyat-Başakşehir metrosuyla entegre olacak. Eminönü-Alibeyköy tramvay hattı tamamlandığında, Alibeyköy istasyonundan bu hatta aktarma yapmak mümkün olacak. Ayrıca İstanbul Havalimanı’na giden metro hattı tamamlandığında Kağıthane istasyonundan aktarma yaparak havalimanına ulaşılabilecek.Mecidiyeköy Mahmutbey metrosunun açılmasıyla birlikte, İstanbul’daki metro hattı uzunluğu 172,25 kilometreye; toplu taşımadaki raylı sistem kullanım oranı ise yüzde 17,8’den yüzde 22,3’e yükselecek.

RAKAMLARLA M7 HATTI
Hat uzunluğu : 18 km
İstasyon sayısı : 15
Tren sayısı : 80
Tek yöne sefer süresi : 32 dakika
Sefer sıklığı (açılışta) : 6 dakika
Araç yolcu kapasitesi : 2.160 (1 set)
Tek yönde saatlik yolcu taşıma kapasitesi : 70.000
Hattın geçtiği ilçe sayısı: 6
Hizmet vereceği kişi sayısı: 3 milyon
Acil Müdahale Personeli : 60
Kadın Acil Müdahale Personeli: 17
Yürüyen merdiven sayısı: 225
Asansör sayısı : 108
Turnike sayısı : 316
Kamera sayısı : 1.192
İstanbul’daki metro hattı uzunluğu 172,25 kilometreye; Bu veride hata var. Ben böyle şeylere takılmaya bayılırım. Mevcut "Metro" hatları 115,7 km. 18,5 gelirse üstüne 134,2 olur. Tramvaylar da dahil edildiyse metro değil raylı sistemler uzunluğu denmesi lazım ki onda da marmaray eklenmeli yine tutmadı. :D
tren yolunu katmışlardır, bir videoda "bakanlığın hatları dâhil edildiğinde" gibi bir ifade vardı.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2639
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Eki Sal, 2020 13:12

Şimdilerde bir "müjde verme" modası çıktı, Ekrem Başkan da eksik kalmamış: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37367
Hastanede koronavirüs tedavisi süren İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, daha önce ilk 2 gün açıklanan ücretsiz hizmet süresini 10 güne çıkardığı müjdesini verdi.
Şu salgın ortamında, gereksiz kalabalığı kapalı ortama davet edeceği için verilebilecek en kötü müjde..
Müjde denince, ben de Esenyurt uzatmasına finansman bulunduğunu düşünmüştüm..
Türkiye'de yaşadığımızı unutmamamız gerekiyor, bu ülkedeki siyasetçiler böyle ne yazık ki..

Yarınki Mecidiyeköy-Mahmutbey açılışıyla birlikte, artık Kabataş-Mecidiyeköy inşaatını ve Esenyurt-Mahmutbey ihalesini/inşaatını konuşmaya devam edeceğiz..

İşletme başlığı: http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?f=80&t=1626

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 723
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen kenanmar » 31 Eki Cmt, 2020 23:47

M7 Göztepe İstasyonundan Bakırköy yönüne inen hat nedir? https://youtu.be/CMmphNTraPo
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 723
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen kenanmar » 31 Eki Cmt, 2020 23:58

https://youtu.be/ha8sopikNAg 04:05 - 06:30 arası Esenyurt uzatmasının akıbetinden bahsedilmiş.

Uğur
Yıllık Paso
Mesajlar: 456
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 01 Kas Pzr, 2020 09:45

kenanmar yazdı:
31 Eki Cmt, 2020 23:47
M7 Göztepe İstasyonundan Bakırköy yönüne inen hat nedir? https://youtu.be/CMmphNTraPo
O animasyon Kadir Topbaş döneminden kalma muhtemelen. Kendisinin 1000 km raylı sistem hedefindeki Şirinevler - Mahmutbey tramvay hattını gösteriyor. Bu hattın şimdiki akıbeti nedir bilmiyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17325
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 05 Kas Prş, 2020 14:41

Engin Y yazdı:
26 Tem Pzr, 2020 13:34
Neden bu işlerin bir standardı olmaz?
Belki de vardır da uyan yoktur.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2639
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Kas Prş, 2020 15:22

Esat yazdı:
05 Kas Prş, 2020 14:41
Engin Y yazdı:
26 Tem Pzr, 2020 13:34
Neden bu işlerin bir standardı olmaz?
Belki de vardır da uyan yoktur.
Muhakkak vardır abi, ama benim sorguladığım, neden aynı şirketin işlettiği iki ayrı sistemde farklı uygulama olduğu..

Acaba yanlış mı hatırlıyorum diye düşünüyorum, ama kovid yüzünden hanım da izin vermiyor metroya binip Levent'e gitmeme; bakamıyorum oradaki durakta ne yazdığına :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17325
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 05 Kas Prş, 2020 19:12

Engin Y yazdı:
05 Kas Prş, 2020 15:22
Esat yazdı:
05 Kas Prş, 2020 14:41
Engin Y yazdı:
26 Tem Pzr, 2020 13:34
Neden bu işlerin bir standardı olmaz?
Belki de vardır da uyan yoktur.
Muhakkak vardır abi, ama benim sorguladığım, neden aynı şirketin işlettiği iki ayrı sistemde farklı uygulama olduğu..

Acaba yanlış mı hatırlıyorum diye düşünüyorum, ama kovid yüzünden hanım da izin vermiyor metroya binip Levent'e gitmeme; bakamıyorum oradaki durakta ne yazdığına :)
dediğin gibi bir uygulama yok ama çıkışların başındaki tabelalarda çıkışın adı yazıyor ki o standart değil, standart olan m4 - m5 ve m6 uygulanan m7 de ise uygulanmaya çalışılmış ama çok kötü bir şekilde yapılmış numara sistemi, totemlerde istasyonun adı yazar, standard sistemde giriş numarası ve istasyon ismi olması gerekiyor ama değiştirmek masraflı diye sadece yeni hatlarda öyle

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön