ist-M.08:03 » M10 Pendik-Sabiha Gökçen Metrosu [İnşaat Süreci]

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2639
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: Pendik Sahil-SAW İşletmesi

Mesaj gönderen Engin Y » 31 Oca Cum, 2020 15:19

Hector Troas yazdı:
31 Oca Cum, 2020 14:24
Pendik Sahil ile Kaynarca arasında durak olmaması sanırım banliyöye çok yakın olduğu için, araya ek durak düşünülmemiş olabilir.

Bu arada 2022 sonu çok iddialı bir takvim. 36 ay?
M10'un Pendik Mezarlığı'nın güneyinde altından geçeceği mahallede şöyle bir durum oluşacak: Evin altından metro durağı geçiyor, 1 km güneyden de banliyö hattı geçiyor, ama bu hatlardaki en yakın duraklar için batıya 2 km (Pendik Marmaray ve M10), güneydoğuya 2 km (Kaynarca Marmaray) veya kuzeydoğuya 2 km (Kaynarca M4/M10) ya da bu hatlar dışındaki üçüncü bir hat için kuzeye 1 km (Tavşantepe M4) yürümek gerek..
Bence bu insanlara, Pendik Mezarlığı'nın güneyinde bir durak yapılması düşünülebilir..

Bu hat için 2022 sonu hedefi, Kadir Topbaş'ın M7 için koyduğu 2017 hedefi kadar gerçekçi gözüküyor..
Gerçi 2017 hedefi belirtildiği zaman (Şubat 2014), "31 Mart 2019 seçimlerinde binebilecek olursam oyum kendisine, yoksa başkasına" diyerek Kadir Bey'e 15 aydan uzun süre avans vermiştim, ama zaten işin gerçekçi hedefi 2019 sonuydu..
Altı aylık gecikme yaşandığını söyleyebiliriz bu bakımdan..

Gerçi bu hat kısa, belli de olmaz, inşallah M6 gibi nispeten kısa bir sürede bitirildiğine tanık olabiliriz..
Yine de 2024 ilk çeyreğinden önce olması bana pek mümkün gelmiyor..

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 506
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.08:03 » M10 Pendik-Sabiha Gökçen Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Edil Arda » 31 Oca Cum, 2020 16:02

Esenyalı denen yerde neden iki istasyon var?

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.08:03 » M10 Pendik-Sabiha Gökçen Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 03 Şub Pzt, 2020 10:16

Esenyalı duraklarından biri mahalle içinde biri e5'te sanırım. İsimleri farklı yazılabilir. Pendik Sahil'e inen hat bana çok ilginç geliyor. Ara durak olabilirdi tabi ama daha tuhafı şu:

Hızlı trenle Pendik'e geldiniz, inip metro ile Pendik E5 yönüne gitmek istiyorsunuz? Garın yanındaki metroya binip Kaynarca Merkez'i dolaşıp, Tavşantepe'den Pendik E5'e gelmek için 3 durak ekstra gidiyorsunuz. Gardan Pendik E5 Köprüsü'ne gitmek için 6 km yol gidiyorsunuz. Kulağı ters elle kaşımak gibi. Halbu ki projeler daha iyi olabilirdi. Ör. M4 Pendik E5'e değilde, direk Sahil'e inecek şekilde yapılıp SAW'a devam ederdi.

Resim

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2639
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.08:03 » M10 Pendik-Sabiha Gökçen Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Şub Pzt, 2020 12:54

M4, Kartal'dan sonra çatallanabilirdi..
- M4a Kartal - Pendik E5 - Kaynarca E5 - İçmeler - Tuzla Sahil
- M4b Kartal - Pendik Gar - Kaynarca E5 - Sabiha Gökçen Havalimanı (şimdiki M10'un doğrudan Kartal üzerinden Kadıköy'e bağlanması)

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.08:03 » M10 Pendik-Sabiha Gökçen Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 03 Şub Pzt, 2020 13:40

Çatallanmaya bile gerek yok aslında. Her 2 hattı şu şekilde yaparsanız kimse kimsenin yoluna girmez.

M4 Kadıköy-Kartal E5-Pendik Gar-Kaynarca-Tuzla

M10: Pendik Gar-Pendik E5-Sabiha Gökçen

2 hat Gar'da buluşur.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

2022

Mesaj gönderen Hector Troas » 14 Şub Cum, 2020 09:17

Bakanlık bütçesinde bitiş takvimi 2022 yazıyor. 329.124.000 TL ödenek verilmiş. Toplam maliyet 1.420, bugüne kadar gerçekleşen 1.087 TL.

Bakanlığın yaptığı diğer M3 Bakırköy için ise daha fazla pay verilmiş. 482.215.000 TL ödeneği var. 2023 deniyor. Çok tünel kazısı olduğu için sanırım. Haznedar-Kirazlı bölümü daha kazılmayı bekliyor. Araç alımı için bütçe ayrılmamış.

Yenikapı-Sefaköy'e ise sembolik bir ödenek var. 2.000 TL. İhale dosyasının çıktısını alsan kırtasiye bile kabul etmez. Ama kuzeydeki havalimanına süper ödenek verilmeye devam ediliyor. 2.473.996.000 TL var. Tüm projeler bir yana bu proje bir yana. İşin sırrı nedir? Tüm metroları toplasan bu kadar ödenek etmiyor? Esenboğa Metrosu'na 100.000.000 TL ayrılmış. Bir dengesizlik var.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2639
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.08:03 » M10 Pendik-Sabiha Gökçen Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Ağu Pzr, 2020 20:38

Pendik-Kaynarca arasının 2022 sonuna dek açılması hedefleniyormuş: https://www.ibb.istanbul/Uploads/2020/8 ... s-2020.pdf (sayfa 30)
Tavşantepe-Tuzla ve Pendik Merkez-Kaynarca Metrosu’nda da çalışmalar yeniden başladı. Hattın 2022 yılı sonunda işletmeye alınması planlanıyor. 1. Hat: Tavşantepe-Tuzla Hattı; 7,9 kilometre uzunluğunda ve 6 adet istasyonu bulunuyor. 2. Hat: Pendik Merkez-Kaynarca Hattı (Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Hattı'nın devamı); 4 km uzunluğunda ve 2 adet istasyonu bulunuyor.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön