ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 27 Ara Cum, 2019 15:10

TBM'ler İDO'dan kuzeye doğru kazmaya başlamışlardı. Takip edebildiğim kadarıyla, en son İncirli-Haznedar bölgesine kadar gelmişlerdi diye hatırlıyorum. Acaba son durumu bilen var mı? TBM'ler şu anda hangi bölümü kazıyor? Haznedar-İlkyuva arasına geçtiler mi?

Bildiğim kadarıyla Kirazlı'dan güneye doğru bir TBM kazısı yoktu. Bakanlık bu hattı yavaş da olsa ilerletiyor ama döviz krizinde durdu diye haberler çıktı. Şimdi yeni bütçe bekleniyor olmalı. 2020 bütçesinde ne kadar öz kaynak ayrıldı acaba? Bir fikir verir. Gerçi bakanlığın bütçeleri Ocak'ta harcanmaya başlanıyor, geçmiş dönem hakkedişleri ödeniyor, ilk 6 ayda bitiyor diye duyuyorum ama net bilgim yok. Yani yılın 2. yarısına para kalmıyormuş. İBB resmi sitesinde 2022 yazıyor. Güncel mi bilmiyorum ama bakanlıktan bilgi alıp yazıyorlardır diye tahmin etmek istiyorum.

http://istanbulunmetrosu.ibb.gov.tr/Hom ... Lang=tr-TR

İşin güzel yanı, araç alımı için ekstra bütçeye gerek yok. Mevcut araçlar çalışır. Zaten çok yolcusu da yok. Günde 80.000 yolcu taşıyan bir hatta 15 dakkada 1 sefer olsa n'olacak? Bu arada İncirli'de revizyon olmuş. E-5'in kuzeyinde Ömür'e çıkan bir çıkış var gibi duruyor. İlk proje M1'in güneyinde idi diye hatırlıyorum. Batıdan girip doğudan çıkıyor ve kıvrılarak kuzeye ilerliyordu. Şimdi direk güneyden girip kuzeye devam ediyor, hiç kıvrılma yok. İncirli ile Bakırköy arasında durak olmaması da bence bir eksiklik. Minibüsçülere kıyamadılar sanırım.

Resim

Söğütlüçeşme-İncirli Metrosu da buraya geliyor ama İncirli-Beylikdüzü şeklinde ilerlemiyor görünüyor. Yenikapı'dan gelen hat batıya gidiyor. Fiziksel hat bağlantısı yok. Belki ileride olur. Bu arada Yenikapı-İncirli Metrosu'nun Hastane'ye doğru kıvrılması yönündeki etüd de iptal edilmiş görünüyor.

Resim

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

% 39 HEDEFİ GERÇEKLEŞTİ Mİ?

Mesaj gönderen Hector Troas » 23 Oca Prş, 2020 10:11

UAB tarafından 2018'de hazırlanan 2019-2023 Stratejik Planı'ndaki tabloda, bu inşaat ile ilgili kümülatif hedefler var. Tablo aşağıdadır. Bakanlığın resmi web sitesinden alınmıştır.

Resim

Tabloya göre, 31 Aralık 2019 itibariyle, kümülatif gerçekleşme oranının % 39 olması hedeflenmiş. Bu hedefin ne kadar gerçekleştiği konusunda bilgi yok. 31 Aralık 2020'deki hedef ise % 71'dir. Bu sene % 32 oranında ilerleme olması hedeflenmiş. Aylık % 2.5 seviyesinde ilerleme ön görülüyor demektir.

Takvime göre işlerin bitişi 31 Aralık 2022'dir. Ama bakanlığın yaptığı her inşaatta mutlaka gecikmeler olmaktadır. Dolayısıyla, 2023-2024 gibi bitmesini tahmin etmek zor değil. İşin kolay yanı, hattın araçları hazır durumda. Vagon ihale süreci olmayacak. Depo sahası da hazır. Tüneli kazıp elektromekanik işleri yaptıktan sonra İBB'ye devredilebilir.

Avrupa Yakası'nda banliyö trenine dikey yolcu taşıması beklenen bu metro bitmeden, diğer metro M9 İkitelli-Ataköy hattı daha önce biteceğe benziyor. 2022'de İBB tarafından bitecek yönde bütçelendirilmiş ve en çok bütçe ona ayrılmış. Güzergah Mehmet Akif, İkitelli civarından geçtiği için M1B Kirazlı-Halkalı inşaatı biraz arka planda kalmış. Kredi bulunursa ateşlenecek. Ama 2022'de bitmesi zor. 2023, 2024 belki olabilir.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2639
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Mar Sal, 2020 13:37

Yüklenici firma Bayburt Grubu oldukça, bu metro inşaatlarının tamamlanmasını daha çok bekleriz..

Kaynak: https://www.evrensel.net/haber/397754/m ... ve-basladi
Kirazlı-Bakırköy metro hattında Bayburt Group’a bağlı çalışan taşeron inşaat işçilerinin ücretleri 3 aydır ödenmiyor. İşçiler son olarak kağıt üstünde işten çıkarılırken şantiyede çalıştırılmaya devam ediyor. Duruma tepki gösteren işçiler ödenmeyen ücretleri ve çıkış yapılarak gasbedilen hakları için greve başladı.

İstanbul’da yapımı devam eden Kirazlı-Bakırköy metro hattının Bakırköy Meydanı durağında Bayburt Group’un yüklenici firma olduğu şantiyede çalışan yaklaşık 40 işçi, 3 aylık ücretleri ödenmeden işten atıldı. Taşeron şirketin “zarar ettiği” gerekçesiyle işten çekilmesi sonrası, istifa etmişler gibi gösterilen işçiler 17 Ocak’ta bir hafta önce sigortalarının sonlandırıldığını öğrendi.

Yüklenici firmanın taşeron firma aracılığıyla çalıştırdığı işçiler, resmi olarak işten çıkarılmış olmalarına rağmen bir hafta boyunca çalışmaya devam etti. İşlerine son verildiğini öğrenen işçiler de çalışmalara son vererek, şantiyede greve başladı.

Taşeron firma, aynı zamanda 6 aydır kendilerine yemek sağlayan yemek şirketinin de parasını ödemedi. Şantiyede kötü şartlar altında çalıştırıldığını ifade eden işçiler, 10 gün önce sularının kesilmesiyle daha da zorlu koşullarda yaşamaya başladı.

‘FİRMA TEMİNAT ALMADI’
Bayburt Group’ta 97 gündür çalıştığını söyleyen işçilerden Ramazan Ayazgök, çalıştığı süre zarfında kendisine sadece bir aylık asgari ödeme yapıldığını aktardı. Hiçbir firma yetkilisinin kendileriyle ilgilenmediğini belirten Ayazgök, “Sadece bir asgari ödeme yapıldı. Başka hiçbir hakkımız ödenmedi. Ayın 10’unda da çıkışımızı vermişler. Hiçbir yetkili buraya gelmiyor. Gördüğünüz gibi herkes burada bekliyor. Yükleyici firma sorumluluğu taşerona atıyor, taşeron zarar etmiş diye. Ama yüklenici firma taşerona bir iş verdiği zaman teminat alması lazım. Herkes burada mağdurdur. Kimse bir kuruş para almamış. Herhangi bir yetkili de buraya gelmiyor. 3 aydır maaş alamıyoruz. Öyle olmasa ben niye bu grevi yapayım. Burada herkes farklı memleketlerden gelmiş. Herkes gurbetçidir. Kimse bir hak elde etmedi. Burada kimseye bir zarar da vermemişiz. Sadece paramızı istiyoruz” diye konuştu.

İSTİFA ETMİŞ GİBİ GÖSTERDİLER
Kendilerinden habersiz bir şekilde sigortalarının sonlandırıldığını söyleyen grevdeki bir diğer işçi Mikail Kavuk, “Bizi istifa etmiş gibi gösteriyorlar ama istifa etmiş bir adamın hakkı verilir. Haberimiz olmadan sigorta çıkışımızı yaptılar. Benim sigorta çıkışımı yaptıysa o zaman benim istifa dilekçemi göstersinler. Belgesini göstersin desin ki sen istifa yazdın, dilekçe yazdın. Bana da desin ki haklarını da aldın, daha niye bu şantiyede duruyorsun desin. Biz Bayburt Group yetkilileriyle görüştük. ‘Bizim yapabileceğimiz bir şey yok başınızın çaresine bakın’ dediler. Başınızın çaresine insan böyle bakmaz. Şikayetçi olmaya kalksam 2 sene mahkeme sürecek. Ben 3 ay çalışmışım” ifadelerini kullandı.

ÜÇ AYDIR EVLERİNE EKMEK ALAMIYORLAR
Yüklenici firmanın umursamaz tavırlarını eleştiren Kavuk, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bedelsiz taşeron tutuyorsun, bunun hakkedişini veremiyorsun. Niye o zaman çalıştırıyorsun kardeşim. Söylenecek söz daha çok ama dile getirsen neye getiriyorsun ki, kim duyuyor. Üç aydır burada çalışıyoruz. Diyorlar ki ‘biz bir ay asgarisini yatırdık.’ 2 bin lira asgariyi yatırmakla olmuyor. İnsanlar 3 aydan beri evine ekmek alamıyor. Veya doğalgazını, elektriğini yatıramıyor. Yani 2 bin liraya gidip de 3 aylık bile doğalgazını yatırabilir mi? Eğer bir insanın hakkı varsa, onun hakkını ödeyeceksin. Buradaki insanları mağdur etmeyeceksin, herkes burada ekmeğinin peşinde. Dışardan ta bin yüz kilometre yol geliyorsun ama emeğinin karşılığını alamıyorsun. Benim hakkımı verin gideyim. Daha fazla niye bekletiyorsun burada. Aşağı tünelin içine indirdiğin gibi, çamurun içinde bir insanın çocuklarını okutması için, geleceği için mücadele edip emek karşılığı burada bedel ödüyorsa, onlar da insanların hakkın ödesin kardeşim.”

‘ÜÇ AYDIR TEK BİR LİRA PARA ALMADIM’
Çalıştığı 3 aylık süre zarfında hiç para almadığına dikkat çeken bir diğer işçi Niyazi Aslancan, “85 gündür çalışıyorum tek bir lira para almadım” diye sitem etti. Şantiyedeki tüm işçilerin perişan halde olduğunu dile getiren Aslancan, “Adam var bin lira para gönderecek eve, gönderemiyor. Sigara alacak parası yok. Burada canı sıkılsa, çarşıya çıkacak bir kuruş parası yok. Yeri geldiği zaman ‘Biz metroları böyle yapıyoruz, halkımıza böyle hizmet ediyoruz, vatandaşımıza böyle davranıyoruz’ diye reklam yapabiliyorlar” ifadelerinde bulundu.

‘ÇALIŞTIRMAYA DEVAM ETTİLER’
Sigortalarının 10 Şubat’ta sonlandırılmasına rağmen çalıştırılmaya devam ettiklerine değinen Aslancan, “Şu anda yerin yüz metre altında çalışma var. Ama bir tane yetkili gelip bu adamların ihtiyacı var mı diye sormuyor. İçeride yaralanmalar oluyor ama kimsenin haberi bile olmuyor. Üzerini örtüyorlar. Sigorta çıkışımız ayın 10’unda verilmiş. Buna rağmen bizi halen burada tutuyorlar. Normalde benim sigorta çıkışım verildiği zaman, burada bir dakika bile durmamam lazım. Polisler dün geldiler diyorlar ki tartışmayın, mahkemeye başvurabilirsiniz. Mahkeme diyecek avukata ver, avukat diyecek bu yıl olmadı ikinci yıl, ikinci yıl olmadı üçüncü yıl. Bunca zaman nasıl uğraşacağız mahkemeyle” diye dert yandı.

‘FATURASI İŞÇİYE KESİLDİ’
Tüm sorumluluğun Bayburt Group’a ait olduğunu vurgulayan işçilerden Faik Görkü, “Yoldan geçen taşerona iş veriyor. Teminat almadan. Ana sözleşmede bu yazar; işçi mağdur edilemez. Ama Bayburt Group, taşerondan teminat almıyor. Teminatı almadığı için de taşeron işin altından kalkamadığı zaman, güzel bir para kazanamadığı zaman hadi yallah. İşçi de öylece ortada kalıyor. Taşeron kaçtı gitti, ana firma diyor ki ‘Sizin hak edişiniz içerde, sizi kurtarmıyor. 90 milyar alacağınız var’ diyor. Bizim hakkımız 251 bin TL tutuyor. Bizi ilgilendiren bir durum var mı burada. Biz ne kadara anlaştıysak öyle çalışırız. Biz çalışırız sadece. Hak ediş ne kadar, ne girmiş içeriye, ne gelmiş ne gitmiş bilemeyiz ki” dedi.

‘ŞİRKET AKP’DEN CESARET ALIYOR’
Yüklenici firma ile görüşmelerinde yetkililerin kendilerine “Biz bir şey yapamayız” dediklerini dile getiren Görkü, “Biz yetkili firma ile görüştük, biz bir şey yapamayız diyor. Oysa işi verirken teminat alması gerekiyor. Önceden belli bir miktar para almalı ki, böyle durumlarda işçilerin parasını verebilsin. Kanunda da bu var. Ama Bayburt Group, hiçbir şeyden çekinmiyor. Korkmuyorlar. Çünkü arkalarında AKP var. Başka bir firma olsaydı çoktan bu iş hallolmuştu. Çünkü devlet makamında kara listeye alınacaktı. Ama bunlar korkmuyor İstediğim zaman proje alırım, istediğim zaman yazarım diye düşünüyorlar” ifadelerini kullandı.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

2028

Mesaj gönderen Hector Troas » 05 Mar Prş, 2020 14:58

Fotoğraflara bakınca işlerin hala başlangıç seviyesinde olduğu görülüyor. TBM'le ilgili herhangi bir fotoğraf yok. Bi'ara işler durdu diye haberler çıkmıştı. Bu son yayınlanan habere bakılırsa, işler hiç iyi değil. Tahminime göre Haznedar-Kirazlı arasında TBM kazısı yok. Bu metronun işlerini bitirmek pek öncelikli görünmüyor olmalı. Bitiş için stratejik planda 2023 gibi ifadeler var ama ayrılan bütçelere bakınca biraz daha uzar gibi geliyor. Zaten planları sürekli güncelleyip, hep öteliyorlar. 2023 takvimi ise seçimlerle ilgili. Açılışlar seçime denk getirilip, prim bekleniyor. Bir de seçim yasakları delinmiş oluyor. Maalesef siyasi beklentiler projenin önüne geçiyor. 2023 seçimlerinde açılış olur mu olmaz mı? Çok emin değilim. İşlerin 2*3 yılda bitmeyeceğini düşünüyorum. Zaten açılışta İBB'ye devredileceği için, o bölümü biraz daha garabetleşiyor. Ekrem Başkan'a prim yazar diye ertelemeyi düşünebilirler. Bu da akla 2024 belediye seçimlerini getiriyor. 2024'de belediyesi hükumet kazanırsa açılışı da 2025-2029 dönemine atabilirler. Arada 2028'de yine seçim var. Açılış için en olası tarih gibi görünüyor. Çok mu siyasi yazdım? Ben görünen köyü yazdım. Siyasi olarak ele alındığı için meselenin iç yüzü böyle.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2639
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Mar Prş, 2020 15:04

Yok, bu mesajda yazdıklarınızın siyasi yönüne ben de katılıyorum..

Zaten artık bu hat için 2023 treni kaçtı, üç yılda mümkün değil tamamlanamaz..
Peki 2024 Mart seçimlerine yetişir mi? Allah bilir..

Neticede, 16-18 milyon nüfuslu kentin M3 olarak adlandırılan üç numaralı metrosu "cücük" gibi kalıyor ve cezayı vatandaş çekiyor..

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

EN ERKEN 2026

Mesaj gönderen Hector Troas » 05 Mar Prş, 2020 15:34

Engin Y yazdı:
05 Mar Prş, 2020 15:04
Yok, bu mesajda yazdıklarınızın siyasi yönüne ben de katılıyorum..

Zaten artık bu hat için 2023 treni kaçtı, üç yılda mümkün değil tamamlanamaz..
Peki 2024 Mart seçimlerine yetişir mi? Allah bilir..

Neticede, 16-18 milyon nüfuslu kentin M3 olarak adlandırılan üç numaralı metrosu "cücük" gibi kalıyor ve cezayı vatandaş çekiyor..
Haziran 2023 seçimlerinde bitmeyecek bir metro inşaatının, Mart 2024 seçimlerinde bitmesi çok zor. Arada zaten 7-8 ay var. Bitse 2023'te biter. Bitiş için en erken tarih 2026-2028 bandıdır. SAW Metrosu daha önce başlamıştı, o bile sürüncemede.

M3'ün cücük gibi kalması ayrı bir sorun. Ama 19 Mayıs'ta M7 Mahmutbey'e kadar açılabilseydi, en azından Mecidiyeköy'e gitmek için iyi bir aktarma olur, "cücüklük" cücükleşirdi. Lakin, Tekstilknet ibareleri görülüyor. Mahmutbey ise 2021 gibi anlaşılıyor. Cücüklük biraz daha devam edecek yani. Mahmutbey'de M7'den M3'e fiziksel geçiş mümkün değil sanırım? Makas var mı?

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2639
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Mar Prş, 2020 15:56

Mecidiyeköy'deki yaya tüneline aşağıdaki afiş konulduğu için 19 Mayıs'taki açılışın Mahmutbey'i de kapsayacağını düşünüyorum..

mcd.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

2021-2026

Mesaj gönderen Hector Troas » 06 Mar Cum, 2020 08:10

O zaman M3 ücükleşmesi biraz cücükleşiyor. En azından Mahmutbey'de aktarma yapıp gitmek var. Yukarıda anlatmaya çalıştığım siyasi değerlendirmeler rutin işleyişle ilgili ama erken seçim olursa tüm senaryo değişebilir. 2021 bandında bir erken seçim de olabilir yorumları var. Ekonomik krizi olağanüstü derinleştiği için artık gitme vakti ! Dolayısıyla 2021'de yapılacak seçimin hükumeti değiştirme ve tüm bakış açılarını revize etme dönemi başlayabilir. 2021-2026 başkanlık döneminde projeler daha farklı boyutlarda ele alınabilir. Bu da M3 açılışını etkileyebilir. Bekleyip görmek lazım. Ama her türlü 2026'yı bulur sanırım.

Uğur
Yıllık Paso
Mesajlar: 456
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 21 Eyl Pzt, 2020 01:35

2 ay önceki bir paylaşımdan, ayrıca bu hat ile bu hattın Başakşehir tarafındaki uzatma inşaatı ve de M9 hattı asansör ve yürüyen merdivenleri imalatı için thysen-krupp ile el sıkışılmış yine linkedinde gördüm.

Resim

https://www.linkedin.com/posts/%C5%9Fen ... 27296-ga6H

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2639
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Eki Çrş, 2020 21:12

Uğur yazdı:
21 Eyl Pzt, 2020 01:35
bu hat ile bu hattın Başakşehir tarafındaki uzatma inşaatı ve de M9 hattı asansör ve yürüyen merdivenleri imalatı için thysen-krupp ile el sıkışılmış yine linkedinde gördüm.
Bu hatla ilgili uzun süredir herhangi bir açıklama ya da duyuru yoktu; şu haberdeki açıklamaya göre bu hattın da 2022’de tamamlanması hedefleniyor: https://www.thyssenkrupp-elevator.com/t ... tlari.html
thyssenkrupp Asansör, Ataköy-İkitelli ve Kirazlı-Bakırköy IDO metro hatlarının asansör ve yürüyen merdiven ihalelerini aldı.

thyssenkrupp Asansör bu iki yeni metro hattı için toplam 71 asansör, 216 yürüyen merdiven ve 6 yürüyen bant ile mobilite çözümü sağlayacak.

thyssenkrupp Asansör, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin hayata geçireceği Ataköy-İkitelli Metrosu ve Ulaştırma Bakanlığı’nın projesi Kirazlı-Bakırköy İDO Metro hatlarının asansör, yürüyen merdiven ve yürüyen bant tedarikçisi oldu. thyssenkrupp Asansör, ihale kapsamında Ataköy-İkitelli metro hattına 45 asansör, 116 yürüyen merdiven, 6 yürüyen bant; Kirazlı-Bakırköy metro hattına 26 asansör ve 100 yürüyen merdiven ile İstanbul halkının hızlı ve güvenli şekilde kolayca yolculuk etmesine olanak tanıyacak.

Durakları ve uzunluklarıyla şehrin en önemli projelerinden olacak yeni metro hatlarında, Avrupa, Asya ve Amerika’daki metro projelerinde kullanılan yüksek performans ve yüksek taşıma kapasiteli Victoria model yürüyen merdivenler kullanılacak. Haftanın 7 günü 24 saat kesintisiz hizmet ve mobilite için tasarlanan ağır hizmet tipi Victoira yürüyen merdiven, tüm iklim koşullarında kullanıcılara yüksek güvenlikli bir seyahat imkanı sunacak. Yüksek güvenlik ve taşıma kapasitesi için geliştirilen asansörleri, Avrupa normlarını sağlamasının yanı sıra saatte 180 hareket verme özelliği ile metro gibi alanların mobilitesine çözüm olacak.

“Kasım ayında montajlara başlamayı hedefliyoruz”

thyssenkrupp Asansör CEO’su İsmail Polat, “Asansör, yürüyen merdiven ve yürüyen bantlarımızla, saatte 100 bini aşkın insan sirkülasyonunun olduğu yoğun bir hatta hizmet vereceğiz. Bu iki hat, milyonlarca kişinin yaşadığı İstanbul’da kritik noktaları birbirine bağlamasına ek olarak, sosyal ve ekonomik hayatı da destekleyecek. Bu sebeple bu iki metro hattı bizim için son derece önemli ve referans niteliğinde olacak bir proje. 2022 yılında tamamlanarak İstanbul halkının hizmetine açılacak bu projelerin asansör ve yürüyen merdiven üretimine başladık. Montaj işlemlerine de Kasım ayı itibarıyla başlamayı hedefliyoruz. İstanbul’daki tüm metro hatlarının yüzde 70’inin thyssenkrupp Asansör markası tarafından sağlandığını belirtmekten gurur duyuyoruz. Özellikle böyle bir metropolde verimli bir ulaşım sistemi çok önemli.İstanbul, kentsel mobilite konusunda Avrupa mega kentlerinin birinci liginde oynayacak” dedi.
Resim

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2639
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Eki Çrş, 2020 18:30

Metronun maliyeti yaklaşık 2 milyar 340 milyon lirayı aştı: https://www.cumhuriyet.com.tr/haber/met ... ti-1786702
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yaptırılan, Bakırköy İdo-Kirazlı Metro Hattı’nın revize projesi ve planlarına yapılan itirazlar İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Meclisi’ne sunuldu. Meclis, metro hattındaki değişiklikleri oybirliğiyle kabul etti. Avro üzerinden ihalesi yapılan metronun, sözleşmesi yaklaşık 690 milyon liraya imzalanmıştı. Bugünkü kura göre metronun maliyeti yaklaşık 2 milyar 340 milyon lirayı aştı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın ihalesini 2014 yılında yaptığı ve Başbakan Binali Yıldırım’ın 2016'da, en geç 2018 sonunda biteceği "müjdesini” verdiği Bakırköy-Kirazlı Metro hattı, hâlâ bitmediği gibi adeta kara deliğe dönüştü.

BUGÜNKÜ KURLA 2 MİLYAR 340 MİLYON LİRAYI AŞTI

Avro üzerinden ihalesi yapılan metronun, sözleşmesi yaklaşık 690 milyon lira imzalanmıştı. Bugünkü kura göre metronun maliyeti yaklaşık 2 milyar 340 milyon lirayı aştı.

Şantiyeleri İstanbulluya uzun zamandır sıkıntı yaşatan, Bakırköy İdo-Kirazlı Metro Hattı Revize Projesi, İBB Meclisi’nin ekim ayı toplantı gündemine sunuldu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Genel Müdürlüğü DLH Marmaray (İstanbul) Müdürlüğü’nün istediği imar planı değişikliğiyle imar planlarına yapılan itirazları görüşen Meclis, metro hattındaki değişiklikleri oybirliğiyle kabul etti.

İhalesi 13 Kasım 2014'te yapılan, ihale sözleşmesi 3 Mart 2015'te imzalanan ve temeli 11 Haziran 2016'da atılan Bakırköy İdo-Kirazlı Metro Hattı 9 kilometre uzunluğunda olacak. Bakırköy sahilinde Galleria’nın önünden başlayacak metro, Osmaniye, Bahçelievler Haznedar’dan geçerek Bağcılar Kirazlı’ya ulaşacak.

METRO’NUN İNŞAATI DEVAM EDİYOR

13 Kasım 2014'te düzenlenen, “Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı Metrosu İnşaat ve Elektromekanik Sistemleri Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşleri” ihalesini, Aga Enerji Nakliyat Madencilik İnşaat firması almıştı. Bakanlığın 3 Mart 2015'te yaptığı sözleşmeye göre firma işi 241 milyon 931 bin 244 euroya tamamlamayı taahhüt etti. İmzalanan sözleşmeye göre metro inşaatı 25 Haziran 2018'e kadar tamamlanacaktı. Yine firmayla imzalan sözleşmeye göre, ihalenin euro karşılığı bedelinin 690 milyon 36 bin 294 lira olduğu kayda geçmişti. Haziran 2018’de tamamlanması gereken metrodaki inşaat çalışmaları hala devam ediyor. Sözleşmesi euro döviz kuru cinsinden imzalandığı için metronun bugün ulaştığı maliyet 2 milyar 341 milyon 894 bin 442 lira. Metronun biteceği tarihi göre de maliyetin daha da artacağı düşünülüyor.

DÖNEMİN BAŞBAKANI YILDIRIM 2018 SONUNDA BİTECEK DEMİŞTİ

2016 yılında dönemin Başbakanı Binali Yıldırım, temel atma töreninde yaptığı konuşmada şunları söylemişti:

“Hayırlı uğurlu olsun. 2018'in en geç sonunda, artık Bakırköy İDO İskelesi'nden Kirazlı'ya kadar, Bakırköy Özgürlük Meydanı, Bahçelievler ve Kirazlı'ya kadar, tam 9 kilometre metro yerin altından, 40-50 dakikada buraya geliyordunuz, şimdi artık 10 dakikada geleceksiniz, 10 dakikada da gideceksiniz. İstanbul, Türkiye'nin özetidir ve mozaiğidir. İstanbul'a hizmet etmek adeta ibadet gibidir. Halka hizmet Hakk'a hizmettir. İstanbul, medeniyet, kültür, tarih, ilim, irfan ve ticaret şehridir.”

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön