3. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 09 Ağu Çrş, 2017 21:20
gönderen Uğur
Araştırma rapor değil de yer yer çok kalabalık yetmiyor gibi haberler çıkıyordu. Ne kadar gerçekçidir bilemem. Site ismi vermeyeyim en meşhur raylı sistem haber sitesinde.

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 09 Ağu Çrş, 2017 21:51
gönderen savas
Artık İnşaa süreci diye başlık açabilriz diye düşünüyorum.

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 10 Ağu Prş, 2017 07:00
gönderen Esat
Uğur yazdı:Araştırma rapor değil de yer yer çok kalabalık yetmiyor gibi haberler çıkıyordu. Ne kadar gerçekçidir bilemem. Site ismi vermeyeyim en meşhur raylı sistem haber sitesinde.


Kalabalık her yerde yetmiyor :) pik saat yoğunluğu mu, yoğunluğun sebebi alternatif olmaması mı, aktarma/entegrasyon noktası yanlışları mı bunların iyi belirlenmesi lazım, bu açıdan sordum. Yoksa belediyelere kalsa, 1 milyonluk şehre şov için 10 araçlı metro yapacak olan da çıkar. Ben Bursa özelinde sistemin artık yer altına geçmesi gerektiğine inanıyorum, çünkü şehrin içinde daha fazla yüzeysel metro inşa edecek alan sıkıntısı yaşanacak, dağa doğru daha sık ve eğimli yerleşim alanlarına giriş için illa ki yer altı yapılacak. Merkez dışı ilçelere erişim için nasıl bir yöntem izlenecek o önemli, yani kuzey yönünde daha düzlük alanlar vardı yanılmıyorsam ama orada da cadde genişlikleri kurtarmayabilir. Kapasite olarak ise doğru kurulmuş bir sistem ile 4 lü dizilerle çalışılsa bile, otobüs ve tramvay ile desteklenmiş güzel bir yapı ortaya çıkabilir.

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 10 Ağu Prş, 2017 08:12
gönderen mustafaguler
Metro her dakika tam kapasite çalışmıyor. Sadece işe ve okula gidiş-geliş saatlerinde yani 18 saatlik çalışma periyodunda sadece 4-5 saat çok çok kalabalık oluyor. Çünkü herkes aynı saatte işe gittiği için sistem kaldırmıyor doğal olarak. Tek yönde bir seferde dörtlü dizi bin kişi taşıyabiliyor, tren sayısı arttıkça da sefer aralıkları kısaldı. Başkanın bundan sonra hatların yer altında yapılacak demesi bile bazı şeylerin görüldüğü anlamına gelir ki mevcut hatta bile yer altına alınması gereken yerler var, mesela; Merinos ile Acemler arası yani Sırameşeler bölümünün yer altına alınması lazım.

Merkez dışı ilçelerle ilgili şöyle bir durum oluştu. Doğu bölgesinden (İnegöl, Yenişehir) gelen toplu taşıma araçları için Kestel'e, batı bölgesinden (M.K.Paşa, Karacabey, Bandırma) gelen araçlar için Uludağ Üniversitesi, kuzey bölgesinden (Orhangazi, İznik) araçlar için Otogar'da küçük garajlar oluşturuldu ve şehir içine girmeleri yasaklandı. Kabaca bu yasaktan muaf iki hat mevcut; 101 nolu Gemlik-Merinos hattı ve 80 nolu Kent Meydanı-Yenişehir Havalimanı hattı.

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 10 Ağu Prş, 2017 09:35
gönderen Esat
mustafaguler yazdı:Merkez dışı ilçelerle ilgili şöyle bir durum oluştu. Doğu bölgesinden (İnegöl, Yenişehir) gelen toplu taşıma araçları için Kestel'e, batı bölgesinden (M.K.Paşa, Karacabey, Bandırma) gelen araçlar için Uludağ Üniversitesi, kuzey bölgesinden (Orhangazi, İznik) araçlar için Otogar'da küçük garajlar oluşturuldu ve şehir içine girmeleri yasaklandı. Kabaca bu yasaktan muaf iki hat mevcut; 101 nolu Gemlik-Merinos hattı ve 80 nolu Kent Meydanı-Yenişehir Havalimanı hattı.


Peki şehir içine girmeyen hatların yolcusunun entegrasyonu nasıl sağlanıyor? Otobüsten otobüse geçip mi giriyorlar yine, yoksa raylı sistem ile merkez noktalara girebiliyorlar mı?

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 10 Ağu Prş, 2017 10:36
gönderen mustafaguler
Doğu ve batı entegrasyonu metro ile yapılıyor. Ancak metroya binişlerinde sıfırdan ücret alınıyor, aktarma indirimi yapılmıyor sanırım emin değilim. Çoğu zaten Bursakart ile değil kağıt bilet sistemi ile çalışıyor. Mesela bildiğim kadarıyla İnegöl otobüsleri Kestel'e kadar geliyor, şehir içine girmiyor diye ufak bir indirime gitmişlerdi, son durum ne bilmiyorum açıkçası.

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 10 Ağu Prş, 2017 10:55
gönderen Esat
eh yani standart problemlerimiz devam ediyor, bütünü değil parçayı düşünüyoruz, kalıcı değil geçici çözümler ile yürümeye devam ediyoruz. Sonra typisch türkisch dediğim için bana gavur özentisisin diyorlar :) he öyleyim.

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 29 Eyl Cum, 2017 16:59
gönderen savas
Şuanda Sondaj Çalışmaları sürüyor.

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 13 Kas Pzt, 2017 16:40
gönderen savas
Kentiçi ulaşıma nefes aldıracak olan 6 istasyonlu 6.2 km'lik doğu etabı metro projesi, Ulaştırma Bakanlığı'nın 2018 bütçesinde görünmedi. 1.2 milyar liraya tamamlanması planlanan proje, bakanlığın Plan Bütçe Komisyonu'nda görüşülen 144 milyarlık yatırımlarında yer almadı.

AK Parti milletvekillerinin de Bakanlık'ta takip etmediği bu proje, Bursa için şimdilik bir hayal kırıklığı olarak görünüyor.

Proje artık, siyasi iradenin bütçede kalemler arasında oynama yapmasıyla ihale edilebilecek. Aksi halde proje başka bahara kalacak.

http://www.bursahakimiyet.com.tr/haber/ ... 04647.html

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 14 Kas Sal, 2017 13:39
gönderen mustafaguler
Daha fizibilite çalışması bitmeyen bir proje için elbette bakanlık bütçe ayırmaz. Büyükşehir daha üstüne düşen görevi bitirmedi.

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 14 Kas Sal, 2017 14:22
gönderen Esat
mustafaguler yazdı:Daha fizibilite çalışması bitmeyen bir proje için elbette bakanlık bütçe ayırmaz. Büyükşehir daha üstüne düşen görevi bitirmedi.


Durum buysa normal, istanbul da projesi bitmiş iş plana giremedi bir türlü