ist-M.02 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

İstanbul'da İptal Edilen Metro İhaleleri İçin Ne Düşünüyorsunuz?

İBB Haklı, İptal Edilmeli
1
7%
İptal Haklı Yöntem Yanlış
3
20%
İptal Kararı Tamamen Yanlış
11
73%
 
Toplam oy: 15

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17230
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 16 Ara Pzt, 2019 12:43

söylediklerine katılıyorum fakat metro için yapılan yatırımın geri ödenmesi teoride de pratikte de mümkün değil, yani ödenir tabi ama bunu yolcudan aldığın para ile yapamazsın, dünya da bunu yapabilen yok seviyesindedir, işletme dışı gelirlerle yapılabilmektedir ki o konuda maalesef ayrı bir problem bizde. Yani bir firmaya para verip bunu ticari olarak firmayı ayağa kaldırdığın zaman geri alma şansın vardır -ticari olarak- -ve bu arada bu simit mevzusunu asla tasvip etmiyorum- ama metroya verdiğin krediyi bekle ki belediyeden geri alasın :)

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2432
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Ara Pzt, 2019 13:41

https://www.birgun.net/haber/chp-acikla ... yor-279970
Yurtdışından buldukları ucuz yatırım kredileriyle bir önceki İBB Başkanı Mevlüt Uysal tarafından durdurulan 8 metro hattının 3'ünü yeniden başlattıklarını hatırlatan Balyalı kısa bir süre içerisinde diğer 5 metro hattının da inşaatlarının başlatılacağını kaydetti.

Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro hattı için Avrupa Yatırım ve Kalkınma Bankası (EBRD) ve Karadeniz Ticaret ve Kalkınma Bankası'dan (KTKB) toplam 175 milyon avroluk kredi anlaşması yapıldı.

Kaynarca-Tuzla-Pendik metro hattına yönelik Fransa Kalkınma Ajansı'ndan (AFD) 86 milyon avroluk sözleşme karara bağlandı.

Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli hattı için Deutsche Bank'tan 110 milyon avro kredi sözleşmeleri imzalandı ve projeler inşaat çalışmaları tekrar başlatıldı.

23 Haziran seçimleri sonrasında ekim ayında 600 milyon TL borç için İller Bankası'ndan İBB olarak talepte bulunduklarını açıklayan Balyalı “Hala istediğimiz borcu alabilmiş değiliz. Aralık bitmek üzere geri dönen yok. İller Bankası kredi vermediği içinde Dudullu-Bostancı Metro hattı da durdu. İller Bankası versin krediyi hemen Dudullu-Bostancı metro hattına hızlıca başlayalım” diye konuştu.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 324
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-M.01 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 17 Ara Sal, 2019 09:27

Arkadaşlar bir şey dikkatimi çekti, bütün krediler ve çalışmaların yapıldığı hatlar Anadolu yakasına ait, Avrupa yakasındaki metroların başı kel mi???

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17230
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 17 Ara Sal, 2019 10:46

en başta M7 için kredi alındı diye biliyorum, T5 içinde finansman arayışı var, diğer hatların yapımı AYGM de Avrupa yakasında İBB nin yapımını üstlendiği başka hat yok bildiğim kadarıyla

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2432
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Ara Prş, 2019 14:46

Esat yazdı:
17 Ara Sal, 2019 10:46
en başta M7 için kredi alındı diye biliyorum, T5 içinde finansman arayışı var, diğer hatların yapımı AYGM de Avrupa yakasında İBB nin yapımını üstlendiği başka hat yok bildiğim kadarıyla
Abi,

İBB'nin Ekim ayında Raylı Sistemler Çalıştayı yapılmıştı: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/35913

Çalıştayda şöyle bir sunum vardı: https://www.ibb.istanbul/Uploads//2019/ ... BUGuNu.pdf

Sunumun 20. sayfasındaki listeden anladığım kadarıyla, İstanbul'da şu anda sadece havalimanı (SGH-Kaynarca ve Gayrettepe-İST-Halkalı) metroları ile M3 Bakırköy-Kirazlı Metrosu AYGM tarafından inşa ediliyor..
Tabii bir de AYGM'ye devredilmiş olan Yenikapı-İncirli-Beylikdüzü hattını hatırlıyoruz, ama onun inşaatı henüz ortada yok..

İBB tarafından inşa edilmekte olan metrolardan;
- M3 Kayaşehir-Başakşehir hattı, 2020'de açılması planlanan Şehir Hastanesi açısından önem taşıyor, ama bu bölgeye hiç yolum düşmediği için bilgim yok..
- M9 Ataköy-İkitelli hattı için az da olsa ilerleme vardı, ama orada da sanırım tıpkı M8 gibi kaynak arayışı devam ediyor..
- M1b Kirazlı-Halkalı hattı için neredeyse iki yıldır her geçişimde (Halkalı-Basın Ekspres arasından) pek çok durakta yolların kapandığını, şaftların açıldığını, ama herhangi bir faaliyet olmadığını görüyorum; burada da kaynak arayışı vardır diye tahmin ediyorum..
- M7 Mahmutbey-Esenyurt hattı için herhangi bir ilerleme olduğunu sanmıyorum, sadece gösteriş amaçlı dikilmiş olan levhalar ve belki birkaç tane etrafı alüminyum panelle çevrili alan var; ama zaten Kanal İstanbul'un akıbeti kesinleşmeden bu hatta çivi çakılamaz..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17230
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 19 Ara Prş, 2019 15:13

Yakın zamanda bu konular ile ilgili bilgiler basına düşecektir, daha doğrusu diğer başlıkta bahsettiğim konunun tamamı ile ilgili sabahtan harita üzerinde göz atıp acaba hangi hatlardan vazgeçilir diye bir fikir yürütmüştüm, öğleden sonra fikirlerimde yanılmadığımı gördüm :) ama bunu bir görselle ifade edemem çünkü kimse aaa sen bunu sabah düşünmüşsün demez :)

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2432
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Ara Pzt, 2019 14:22

İmamoğlu'nun her fırsatta Metro ve Raylı Sistem vurgusu yapmasını çok olumlu buluyorum: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36245
“ULAŞIMA VE METROYA ODAKLANDIK”
...
Ulaşım alanında hızlı bir işbaşı yaptıklarını vurgulayan İmamoğlu, “İş başına gelir gelmez, bir yandan tasarruf tedbirleri uygularken bir yandan da yeni finansman arayışlarına başladık. Biliyorsunuz üst üste Fransa, Danimarka, Almanya ve İngiltere ziyaretleri yaptık. 2 yıldan uzun bir süredir tamamıyla durmuş olan metro yatırımları için kaynak bulduk ve 3 önemli hatta inşaatları yeniden başlattık. Bu aziz kentin yıllardır çözülemeyen en büyük sorunu olan, ulaşıma ve metroya odaklandık. Ve kaynağımızın olmadığı, kamu bankalarının kaynak vermeye yanaşmadığı ilk 6 ayımızda sonuç aldık” dedi.

İmamoğlu, finansman yetersizliği nedeniyle yapım faaliyetleri Aralık 2017’de durdurulan 3 metro hattındaki çalışamalara; (Ümraniye – Ataşehir – Göztepe), (Çekmeköy – Sancaktepe – Sultanbeyli), (Kaynarca – Pendik – Tuzla) sağladıkları 371 milyon Euro finans desteği ile yeniden başladıklarını belirtti. Bu 3 proje tamamlandığında İstanbul’un 36.9 kilometre yeni metro hattına kavuşacağını kaydeden İmamoğlu, kentte yaşayan vatandaşlara iki de müjde verdi. İmamoğlu, finansal çalışmaların tamamlanması durumunda, yapım çalışmaları devam eden iki önemli hattan Mahmutbey – Mecidiyeköy Metro Hattı’nın 2020 yılı ilk yarısında, Eminönü – Alibeyköy Tramvay Hattı’nın ise 2020 yılının ikinci yarısında hizmete açılacaklarını ifade etti.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

ÜST ÖLÇEKLİ PLANA ALINMASI

Mesaj gönderen Hector Troas » 27 Ara Cum, 2019 14:11

Off Topic
Hatların hızlandırılması için bir takım finansal çalışmalarımız devam ediyor. Uluslararası finans açısından da çok faydalı ve ince ve titiz çalışma yönetiyoruz. Elbette burada hazine garantisi gerektiren hususlar var. Hükümet ve hazineyle ortak imza atmak istiyoruz. Duran şantiyelerin devreye girmesiyle hızlı bir şekilde hizmet vermek istiyoruz. Yapımı duran ve finansal sorun yaşayan hatları belirledik. Üst ölçekli plan ve finansal altlığı rapora bağlandı. Biz bu yılın sonuna doğru mevcut hatların bitiş takvimlerini yeni hatların tanımını ve nasıl start vereceğimize dair kamuoyunu bilgilendirecek seviyede olacağız.
Ekrem Başkan'ın bu açıklamasındaki üst ölçekli plan ve finansal altlığı diye kastettiği şey, sanırım M7 Esenyurt-Beylikdüzü uzatmasının projelerinin hazırlanarak, planlara alınmasıdır. Ulaşım Master Planı'nda ufak bir güncelleme olsa gerek. Çünkü canlı yayında Beylikdüzü'ne uzatacağız demişti. Güneyden gelecek hat çok uzun olduğu için, maliyeti de fazla olacaktır. Zaten ihale süreci falan 6 ay ila 1 yıl sürüyor. bu yüzden ihalesi yapılmış olan bir hattı uzatmak daha kolay olabilir. 2020'nin ilk çeyreğinde kredi anlaşması yapılıp, hareketlenebileceğini tahmin ediyorum. Çünkü bütçenin Resmi Gazete'de yayınlanmasıyla, prosedür ilerlemiş olacak.

Kanal geçişi de tünel olarak revizyonu yapıldı bu arada. Kanal inşaatı bu metroyu engelleyen bir husus olmaktan çıktı. Su seviyesinin altından geçecek. Kanal yapılsa da yapılmasa da metro tünelden geçip gider. Biraz kıvrılıyor o kadar. Kanal ÇED raporunda çizmişler.

Resim

Profil:

Resim


Çalıştayda eklenen haritadan alınan bölüm aşağıdadır. E-5'ten iç kısımlara doğru Atatürk Bulvarı'ndan Yakuplu ve Ambarlı'ya kadar iniyor.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17230
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 28 Ara Cmt, 2019 12:52

projesi çalışılmış işler değil bunlar, o bölgede ki projeler zaten biraz karmakarışıktı sadeleştirmişler gördüğüm kadarıyla, kısa vadede Esenyurttan aşağı iniş konusu halen net değil,

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.01 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Hector Troas » 28 Ara Cmt, 2019 13:22

Esenyurt-Beylikdüzü eklentisinin uygulamaya esas kesin projelerini hazırlamak için ihale yapılması gerekiyor mı? Metro A.Ş. kendisi yapabiliyor mu?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17230
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 29 Ara Pzr, 2019 13:51

bu haritada gösterilen ile mevcutta projelendirilmiş hat bilgisi çok farklı, bunlar sunum için hazırlanmış görseller, dediğim gibi resmi bilgiye göre hareket ederim.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.01 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Hector Troas » 29 Ara Pzr, 2019 14:13

Projelendirilmiş hat nasıl? Bazı revizyonlar yapılacaktı diye duydum.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön