ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 340
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 09 Şub Sal, 2021 16:02

Projenin maliyet etkin (fizibıl) olması için Sabiha Gökçe - Finans Merkeziarasının sahil tarafında olması daha iyi olabilir. Böylece nüfus yoğun yerlerden geçer. Ama sanki bunun yerine sahil toplu taşımalarına (Marmaray-E5) alternatif gibi yapılmış ve yapım sırasında şehrin trafiğini alt-üst etmeyecek bir çalışma alanı seçilmeye çalışılmış gibi. Sahil toplu taşımalarına paralel , şehrin yerleşiminin dış çeperine yakın (TEM güzergahı), sahile dik toplu taşıma hatlarıyla da şehrin nüfus yoğun bölgelerine bir dikdörtgenin uzun kenarlarını birbirine bağlayan kısa kenarlardan oluşan bir grid yapısı şeklinde metro yapıları oluşturulmak isteniyor gibi. Kısa kenarlar Kirazlı - Bakırköy , Yenibosna - Aksaray, Kağıthane - Beşiktaş, Maslak-Yenikapı , Çekmeköy - Üsküdar, Dudullu - Bostancı , Pendik - Sabiha Gökçen...

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 733
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen kenanmar » 13 Şub Cmt, 2021 22:27

Paris ve Londra da kent metkezindeki yığılmayı rahatlatan ve buna alternatif yaratan büyük metro projelerine girişmiş halde Hızray’a örnek olacak nitelikte unsurlar ihtiva ediyorlar.

Mahmutbey - Esenyurt Meydan’dan sonra metroyu D100 Karayoluna indirip bırakmak yeterli olabilir. Kuzey - Güney aksında İBB ve Ulaştırma Altyapı Bakanlığı bir kaç hattı 2-3 yıl içinde tamamlamak üzere (aynı hızla Haliç - Büyükçekmece Gölü arasında diğer Kuzey - Güney hatları da tamamlansa) Hızray’ı hızla yapıp Kuzey - Güney aksını da bitirip Marmaray’ı da tam anlamıyla şehre entegre ettikten sonra Yenikapı - İncirli - Sefaköy - Beylikdüzü arasına metro yapmak elzem bir konu olmayabilir.
Burada önemli olan Marmaray, Hızray ve Mahmutbey - Esenyurt metrosu vd. ve entegrasyonda etkili bir İETT ve toplu taşıma öncelikli yol planlaması. Marmaray, Ispartakule - Çatalca yönüne de uzatılırsa ayrıca Metrobüs de motor gücü yüksek bir geniş hacimli troleybüse çevrilip durakları tam anlamıyla istasyona dönüştürülürse kaynakların etkili ve verimli kullanılması adına gayet işlevsel bir şebeke oluşturulabilir.

https://youtu.be/ZjuMcWwMqPk

https://youtu.be/swSeHxk9TGI

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 340
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 14 Şub Pzr, 2021 13:04

Hızray a geçici alternatif olarak, şu salgın zamanı Metrobüs ü troleybüs e çevirmek için bulunmaz fırsattı ama maalesef kimse bu fırsatı kullanmadı. Hat sabit , yukarıya katener hattını hızlıca döşeyip yakıt tasarrufuyla çok kısa sürede kendini amorti ederdi. Köprü geçişini de kendi aküsüyle geçecek şekilde araçlar üretilebilirdi, Bozankaya seve seve bu işe talip olurdu bence... E5 boyunca her iki yakayı birleştiren bir hat yapılana kadar en az 5-10 sene geçer nasılsa, bu süreyide bu şekilde kotarmış olurduk. Temiz enerjili, yüksek güçlü araçlar tamda bu işe göre olurdu.

Kullanıcı avatarı
yakupfurkan24
Aylık Paso
Mesajlar: 93
Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen yakupfurkan24 » 29 Mar Pzt, 2021 21:35

Metro İstanbul'un yayınlamış olduğu 2029 ve 2029 Sonrası vizyon haritalarına baktığımızda bu hatta M34 kodu verildiğini görmekteyiz.

Resim
Resim

yakupfurkan24

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17436
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 30 Mar Sal, 2021 07:02

İyi bir seçim olduğunu düşünüyorum, şehri boydan boya geçiyor, henüz inşaatına başlanıp başlanmayacağı ya da ne zaman başlanacağı net değil, fakat tanıtımı anlamında böyle bir numara verilmesi bence güzel bir karar olmuş.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön