izm-M.03 » İzmir Metro İnşaatları

vamos
Aylık Paso
Mesajlar: 31
Kayıt: 09 May Cum, 2014 02:55

Mesajgönderen vamos » 03 Ağu Pzr, 2014 12:13

Engin Y yazdı:Peki bu metronun daha uzun vadede Bornova'dan uzama olanağı var mı? Bayraklı'ya falan gitme durumu söz konusu mu? Bildiğim kadarıyla oradaki eski fabrikalar konut ve alışveriş merkezine dönüştürülüyor..


Hiç böyle bir proje, plan duymadım. Bayraklı çok gelişiyor, orası yeni kent merkezi ilan edildi ve dev gökdelen ve iş merkezleri inşaatları yapılıyor fakat oradan zaten İZBAN geçiyor. Metro duymadım fakat projelerde uzun vadede Bornova Merkez-Bayraklı Adliye arasında bir tramvay hattı yapılması düşünülüyor.

kado
Aylık Paso
Mesajlar: 86
Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21

Mesajgönderen kado » 03 Ağu Pzr, 2014 12:50

Evet söyledikleriniz çok doğru. Ayrıca metro hattı ters yönde, yani narlıdere tarafına doğru uzayacak. Proje istihkam okuluna kadar hazırlandı veya hazırlanacak. Ama tabi fahrettin altaya kadar 10 yılda halledebildikleri metroyu kaç yılda narlıdereye götürürler orası muamma. Tek gerçek var o da belediyenin halkın parasını çöpe atmamak için uğraş gösterdiği...

Hiç böyle bir proje, plan duymadım. Bayraklı çok gelişiyor, orası yeni kent merkezi ilan edildi ve dev gökdelen ve iş merkezleri inşaatları yapılıyor fakat oradan zaten İZBAN geçiyor. Metro duymadım fakat projelerde uzun vadede Bornova Merkez-Bayraklı Adliye arasında bir tramvay hattı yapılması düşünülüyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16510
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 03 Ağu Pzr, 2014 13:44

Bu başlığa pek yazamıyorum ama konuyu iyi takip etmediğim için kuru kuru yazmak istemediğimden, yoksa İzmir gibi bir büyükşehirin sistemleri hakkında daha çok bilgi sahibi olmalıyız.

Bu yukarıdaki resimdeki uzatmayı ben yapılıyor biliyordum ama bir süre önce arkadaşlar uyarmışlardı, bizim interaktif harita üzerinde de İzmir bilgilerini güncellemek gerekecek.

İzmir' in kenarda bekleyen çok projesi var bakalım hangileri nasıl bir süreç ile hayata geçecek.

vamos
Aylık Paso
Mesajlar: 31
Kayıt: 09 May Cum, 2014 02:55

Mesajgönderen vamos » 03 Ağu Pzr, 2014 13:51

Esat yazdı:Bu başlığa pek yazamıyorum ama konuyu iyi takip etmediğim için kuru kuru yazmak istemediğimden, yoksa İzmir gibi bir büyükşehirin sistemleri hakkında daha çok bilgi sahibi olmalıyız.

Bu yukarıdaki resimdeki uzatmayı ben yapılıyor biliyordum ama bir süre önce arkadaşlar uyarmışlardı, bizim interaktif harita üzerinde de İzmir bilgilerini güncellemek gerekecek.

İzmir' in kenarda bekleyen çok projesi var bakalım hangileri nasıl bir süreç ile hayata geçecek.


Güncel harita böyle, yeni açılan Fahrettin Altay istasyonuna asmışlar.

http://i.imgur.com/ZP1hEC2.jpg

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16510
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 03 Ağu Pzr, 2014 13:53

vamos yazdı:Güncel harita böyle, yeni açılan Fahrettin Altay istasyonuna asmışlar.

http://i.imgur.com/ZP1hEC2.jpg


Güzel, teşekkür ederim :)

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1589
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 03 Ağu Pzr, 2014 14:32

İzban, Alsancak Garı'na girdikten sonra, ters hareket ederek mi devam ediyor yolculuğuna?

Bir de Basmane Metro Durağı, Basmane Garı'nın içine giriş sağlıyor mu? (Sirkeci Marmaray Durağı'nın Sirkeci Garı'na doğrudan geçiş sağlaması gibi.)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16510
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 03 Ağu Pzr, 2014 14:39

Engin Y yazdı:İzban, Alsancak Garı'na girdikten sonra, ters hareket ederek mi devam ediyor yolculuğuna?


Sanırım evet, bu konuda daha önce üyelerimizden birisi sanırım Berk ti açıklamıştı oradaki işletme durumunu

vamos
Aylık Paso
Mesajlar: 31
Kayıt: 09 May Cum, 2014 02:55

Mesajgönderen vamos » 03 Ağu Pzr, 2014 14:43

Engin Y yazdı:Bir de Basmane Metro Durağı, Basmane Garı'nın içine giriş sağlıyor mu? (Sirkeci Marmaray Durağı'nın Sirkeci Garı'na doğrudan geçiş sağlaması gibi.)


Tabiki Basmane Garı'nın içine giriş sağlıyor. Basmane garının içinde zaten istasyon.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1589
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 03 Ağu Pzr, 2014 15:22

Esat yazdı:
Engin Y yazdı:İzban, Alsancak Garı'na girdikten sonra, ters hareket ederek mi devam ediyor yolculuğuna?


Sanırım evet, bu konuda daha önce üyelerimizden birisi sanırım Berk ti açıklamıştı oradaki işletme durumunu

İşletme açısından zor ve vakit kaybı yaratıyor olmalı. Keşke Alsancak'a girmeden dümdüz devam edecek şekilde değiştirseler. Halkapınar-Alsancak arası çok mu uzak?

Gerçi şimdi haritadan baktım, uzakmış evet. Belki şu olabilir her iki trenden biri Alsancak'a girer, diğeri girmeden devam eder. Olmaz mı ki?

vamos yazdı:
Engin Y yazdı:Bir de Basmane Metro Durağı, Basmane Garı'nın içine giriş sağlıyor mu? (Sirkeci Marmaray Durağı'nın Sirkeci Garı'na doğrudan geçiş sağlaması gibi.)


Tabiki Basmane Garı'nın içine giriş sağlıyor. Basmane garının içinde zaten istasyon.

Teşekkürler :)

vamos
Aylık Paso
Mesajlar: 31
Kayıt: 09 May Cum, 2014 02:55

Mesajgönderen vamos » 24 Kas Pzt, 2014 23:07

Ve Narlıdere metrosu yola çıkıyor

Geçtiğimiz aylarda Üçyol-Fahrettin Altay metrosunu tamamlayan ve hattın son iki istasyonunu hizmete açan İzmir Büyükşehir Belediyesi, merakla beklenen bir diğer raylı sistem yatırımına da start vermeye hazırlanıyor. Narlıdere metrosu için ihale hazırlıklarını tamamlanma aşamasına getiren Büyükşehir Belediyesi, önümüzdeki aylar içerisinde toplam 8,5 kilometreyi bulan hattın yapımına başlamak için resmen düğmeye basacak.


2015 yılı bütçesinden Narlıdere metrosuna 20 milyon TL ayıran İzmir Büyükşehir Belediyesi, sürdürdüğü hazırlıklarında da son aşamaya geldi. Toplam 8,5 kilometrelik hat için ihale hazırlıklarını tamamlama aşamasına getiren Büyükşehir Belediyesi, Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Narlıdere olmak üzere toplam 5 istasyonluk ve 4,5 kilometre olarak planladığı ilk etap için önümüzdeki aylarda yapım ihalesine çıkacak. İkinci aşamada ise Narlıdere İtfaiyesi'nden İstihkam Okulu'na kadar olacak 4 kilometrelik bölümün de proje ihalesi yapılacak. Narlıdere hattını Urla İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü'ne (İYTE) ulaştıracak bölümün de 2017 yılında şekillenmesi ve gerekli çalışmaların yapılması planlanıyor.

İKİ ETAPTA İHALEYE ÇIKILACAK
Yeni metro güzergahı hakkında bilgiler veren İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, iki kademeli ihale yapacaklarını belirterek “Narlıdere metrosu için çalışmalarımız devam ediyor. İki aşamalı ihaleye çıkacağız. Narlıdere itfaiyesinden İstihkam Okulu'na kadar olan bölümün proje ihalesini yapacağız. Fahrettin Altay'dan Narlıdere'ye kadar olan bölümün ise yapım ihalesine çıkacağız” şeklinde konuştu.

HAZİNEDEN VE BAKANLIKTAN ONAY İSTENECEK
Hattın yapımı için Hazine, Ulaştırma Bakanlığı ve YPK onayı isteyecek olan İzmir Büyükşehir Belediyesi ayrıca, inşaat giderlerinin bir bölümü için de kredi kullanacak. Projenin startını verebilmek amacı ile Hazine’ye istenen fizibilite raporunu da sunacak olan Büyükşehir Belediyesi, toplam 8,5 kilometreyi bulan raylı sistem yatırımı için ihaleye çıkarak inşaat ve proje çalışmalarına başlayacak.

YILDIRIM VE KOCAOĞLU ARASINDA POLEMİK YAŞANMIŞTI
Diğer yandan, geçtiğimiz yıl “Projesi yok” tartışması yaratan Narlıdere Metro hattı için Ulaştırma Eski Bakanı Binali Yıldırım’ın “Metroyu bakanlık yapacak” sözü vermiş ve İzmir Büyükşehir Belediyesi projenin yapımı için uzun süre bakanlıktan haber beklemişti. Üçkuyular-Narlıdere arasındaki 8,5 kilometrelik metro projesiyle ilgili seçimler öncesinde Ankara’ya çağrıda bulunan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, “Projeyi bakanlık yapmıyorsa biz başlayacağız” demişti. 4,5 kilometrelik ilk etabı için projesi hazır olan Narlıdere Metrosu bakanlıktan haber beklenmesi sebebiyle beklemeye alınmıştı.

Resim

F. ALTAY- NARLIDERE HATTI
Üçyol-Fahrettin Altay hattının uzantısı niteliğindeki Fahrettin Altay- Narlıdere hattı, toplamda 8 bin 500 metre olarak inşa edilecek. Aç- kapa tünel yöntemiyle yapılacak olan metro hattının 4,5 kilometrelik ilk bölümünde 5 istasyon bulunacak. F. Altay-Narlıdere İtfaiyesi arasındaki ilk etapta Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi, Güzel Sanatlar Fakültesi ve Narlıdere istasyonları inşa edilecek. İlçe girişindeki İtfaiye Merkezi'nin hemen yanında kurulacak Narlıdere İstasyonu orta, diğer istasyonlar ise kenar peronlu olarak inşa edilecek. Tüm istasyonlar yaya geçidi olarak kullanılacak, hepsinde asansör ve yürüyen merdiven bulunacak. Söz konusu hattın ikinci etabı ise Narlıdere İtfaiye'den Narlıdere İstihkam Okuluna kadar uzanacak. Toplam 10 yeraltı istasyonu ve 8,5 kilometre olan planlanan Narlıdere Metrosu tamamlandıktan sonra, raylı sistemi Urla'da yer alan İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü'ne uzatması planlanan yaklaşık 30 kilometrelik metro hattı için de çalışmalara başlanacak.

http://www.egepostasi.com/haber/Ve-Narlidere-metrosu-yola-cikiyor/95491

rohamlin
Mesajlar: 1
Kayıt: 06 Ara Cmt, 2014 13:56

Mesajgönderen rohamlin » 07 Ara Pzr, 2014 12:09

İzban, Alsancak Garı'na girdikten sonra, ters hareket ederek mi devam ediyor yolculuğuna?


Aynen belirttiğiniz şekilde ters hareket ediyor, makinist Alsancak istasyonunda kabin değiştiriyor.

Bu da çok ciddi bir zaman kaybına yol açıyor. Hilal istasyonu inşaatı zamanında Alsancak'a trenler uğramayıp direk devam ediyorlardı ve bu sorun yaşanmıyordu. Alsancak için 3lü tek bir set ring atıyordu. Hilal istasyonunu da çok yanlış konumlandırdılar. Proje çok güzel, ama çok büyük yanlışlar var.

vamos
Aylık Paso
Mesajlar: 31
Kayıt: 09 May Cum, 2014 02:55

Mesajgönderen vamos » 08 Şub Pzr, 2015 19:57

Büyükşehir, metronun yeni hattı için ihaleye çıkıyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Metro’nun F. Altay ile Narlıdere arasındaki güzergahın 4.5 kilometrelik kısmı için yapım ihalesine hazırlanıyor. Belediye salı günü de projenin ikinci etabı olan Narlıdere İtfaiye ile İstihkam Okulu arasındaki 4 kilometrelik sondaj ve uygulama projesini ihale edecek.


Resim

İzmir metrosunu Evka 3’ten Fahrettin Altay’a kadar uzatan İzmir Büyükşehir Belediyesi, şimdi de metroyu Narlıdere İstihkam Okulu’na kadar götürmek için çalışmalarını sürdürüyor. 8.5 kilometrelik yeni metro güzergahının 4.5 kilometrelik bölümünün uygulama projelerini hazırlayan Büyükşehir Belediyesi, kalan 4 kilometrelik bölümün zemin sondaj ve uygulama projeleri için 10 Şubat 2015’te ihale gerçekleştirecek.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Alt Yapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’nden gerekli izinlerin alınmasının ardından da, uygulama projesi hazır olan F.Altay- İtfaiye arasındaki 4.5 kilometrelik 5 istasyonlu güzergahın yapım ihalesine çıkılacak.

Resim

Üçyol-Üçkuyular metro hattının uzantısı niteliğindeki Fahrettin Altay- Narlıdere hattı toplam 8.5 kilometre uzunluğunda olacak. 10 istasyonlu olarak planlanan güzergahın projesi hazır olan bölümünde; Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi, Güzel Sanatlar Fakültesi ve Narlıdere olarak belirlenen 5 yer altı istasyonu bulunuyor. İkinci aşama olarak Narlıdere İstihk?m Alayına kadar olan bölüm de yine 5 adet yer altı istasyonu yapılacak. Güzergahın tamamının aç- kapa tünel şeklinde yapılması planlanıyor.

http://www.hurriyet.com.tr/ege/28150323.asp


“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir