ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2639
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Nis Cum, 2020 09:31

Abi, Mahmutbey'in böyle inşa edildiğini bilmiyordum, sevindim..

Ankara'da Kızılay ve Söğütözü'ndeki Ankaray-Metro ortak durakları tam böyle altlı üstlü inşa edilmiş..
Hatta iki durak arasında turnikeden de geçmeden, sadece birer merdiven inerek veya çıkarak diğer durağa ulaşmak mümkün oluyor..

Şimdi bu durağı da bahsi geçen Güvenpark'a inşa edecekleri için Kızılay'daki mevcut metro durağının hemen yanına inşa edecekler ve iki durak arasındaki duvarların kalkmasıyla ortak bir durak olacak orada muhtemelen..
Kızılay'daki Ankaray durağına da yine mevcut merdiveni kullanarak inerler..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17325
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Esat » 24 Nis Cum, 2020 10:00

Engin Y yazdı:
24 Nis Cum, 2020 09:31
Ankara'da Kızılay ve Söğütözü'ndeki Ankaray-Metro ortak durakları tam böyle altlı üstlü inşa edilmiş..
Hatta iki durak arasında turnikeden de geçmeden, sadece birer merdiven inerek veya çıkarak diğer durağa ulaşmak mümkün oluyor..
bu çok saçmaymış ahdfhahadhadh ben karşıyım böyle şeylere, eğer turnikeli ödeme sistemi kullanıyorsan adam her sistem değiştirdiğinde parasını ödesin kardeşim, bu saçmalık İstanbul'da da var. Ya ödeme sistemini değiştireceksin, kontrol bazlı yapıya geçeceksin ve turnikeleri kaldıracaksın, ya da sistemler arası geçişte turnike koyacaksın, biz daha toplu ulaşımı gelişen bir ülkeyiz, bizim için yolcunun nereden nereye gittiği bilgisi önemli ha bunu yapmanın artık daha kolay yolları var o ayrı ama kvkk işte :D bilmiyorum ben eski kafalıyım, ver parayı geç kardeşim yemişim turnikesiz sistemi.

Diğer taraftan demek ki Ankara'da da yapmışlar ama genel olarak böyle bir konsept yok, bunun sebebi de projelerin çok uzun vadeli olması adam 5 sene sonra ihale edilecek (belki) yer için niye şimdi masraf yapıp istasyon inşa edeyim diyor, diğer yöntem ise normal zaten, mevcut bir istasyonunun yanına istasyon yapabiliyorsanız ne ala, en kısa yöntemler ile iki sistemi bağlayabilirsiniz.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2639
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Engin Y » 09 Eki Cum, 2020 15:11

Engin Y yazdı:
24 Oca Cum, 2020 11:08
Şimdi de %39 olarak gözüküyor: http://www.duygumuhendislik.com/urun-ak ... detay.html
Keçiören Metrosu'nun AKM - Kızılay kesimindeki ilerleme oranı bugün itibarı ile %68 olmuş: http://www.duygumuhendislik.com/urun-ak ... detay.html

Bu yıl içindeki gelişimine bakarsak, 2021 Eylül ayında tamamlanmasını bekleyebiliriz diye umuyorum..

Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 66
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Onur » 11 Eki Pzr, 2020 10:26

Gar-Kızılay uzatılmasının Çankaya'ya uzatılma ihtimali var mı?

Uğur
Yıllık Paso
Mesajlar: 456
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Uğur » 12 Eki Pzt, 2020 22:17

Ankaray hattının Dikimevi - Mamak arası Kesin Proje Hazırlanması işini Metro İstanbul kazanmış.
İBB iştirakimiz
@metroistanbul
, 7,4 km'lik Dikimevi-Natoyolu Hafif Raylı Sistemler projesi ihalesini kazandı. Tecrübesini Türkiye’ye yansıtan çalışma arkadaşlarımı tebrik eder,
@mansuryavas06
yönetimindeki Ankara için bu önemli projeyi hızlıca tamamlayacağımızı müjdeleriz.
https://twitter.com/ekrem_imamoglu/stat ... 0327558147

Bu linkte de güzel bir güzergah animasyonu var.
https://twitter.com/mansuryavas06/statu ... 87552?s=20

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2639
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Eki Pzt, 2020 22:54

İnşallah hem projesi çabuk tamamlanır, hem de inşaat ihalesi çok uzamadan neticelenir ve temel atılır..

Ankaray’ın 15 yıl önce yapımına başlanan ve 7 yıl önce tamamlanan 700 metrelik Aşti-Söğütözü uzatması da sinyalizasyon yenilenmediği için açılamıyor..

Sinyalizasyonun yenilenmesi de bu uzatma kapsamında gerçekleşecek, inşallah o kısım bir an önce (mesela 2021 bitmeden) hizmete açılır ve Aşti yolcularının dolmuş mahkûmiyeti sona erer..

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2639
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Eki Sal, 2020 14:20

İBB de haberi duyurmuş: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37324

"METRO İSTANBUL, ekipman seçimlerinde daha az enerjiye ihtiyaç duyan, nispeten düşük maliyetli ve uzun ömürlü donanımları seçecek. Mevcut AŞTİ-Dikimevi hattının Söğütözü İstasyonu için GoA2 otomasyon düzeyinde sinyalizasyon sistemi tasarlayarak, sistemle entegrasyonunu sağlayacak" cümlelerinden sinyalizasyon sistemi tasarımının Metro İstanbul tarafından yapılacağını anlıyorum ve "Proje çalışmasını 8 aydan daha kısa sürede bitireceğinizi biliyor ve bekliyoruz" cümlesinden de Söğütözü'ndeki yıllardır hazır bir şekilde bekleyen Ankaray-Metro aktarmasının hizmete alınamama rezaletinin 2021 yılı içinde sona ereceğini umuyorum..
Dünyanın önde gelen kent içi raylı sistem işletmecileri arasında yer alan İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Türkiye’nin başkenti Ankara’da metro hattı uzatma çalışmasının projesi yapacak. Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin (ABB) 11 Ağustos’ta düzenlediği ve 6 firmanın teklif verdiği “Ankaray (A1) Dikimevi-Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Hattı Uygulama Projesi” ihalesini, İBB iştiraki METRO İSTANBUL kazandı.

MANSUR YAVAŞ VE ÖZGÜR SOY İMZALARI ATTI

İhalenin sonuçlanmasının ardından gerçekleştirilen imza törenine Ankara Büyükşehir Belediyesi Başkanı Mansur Yavaş ile METRO İSTANBUL AŞ Genel Müdürü Özgür Soy katıldı. İBB’nin 32 yıllık raylı sistem işletme deneyimi olduğunu bildiklerini belirten Mansur Yavaş, “Proje çalışmasını 8 aydan daha kısa sürede bitireceğinizi biliyor ve bekliyoruz. Ankara’ya ve İstanbul’a hayırlı olsun. Bu metroyu kendi dönemimizde bitirmek istiyoruz” dedi.

“TÜRK MÜHENDİSLERE GÜVENİN”

Özgür Soy da Başkan Ekrem İmamoğlu’nun Ankara Büyükşehir Belediyesi ile işbirliğinden büyük memnuniyet duyduğunu ve devam etmesini dilediğini ifade ederek, “Biz 32 yıllık işletmeci ve 22 yıllık proje deneyimcisi olarak; 154,25 kilometre hat, 158 istasyon ve 844 aracıyla günde 2,5 milyonun üzerinde yolcu taşıyoruz. Yolcularımızdan aldığımız geri bildirimler ve işletmecilik şapkamız sayesinde süreci 360 derece düşünerek bütünleşik bir bakış açısıyla fonksiyonel projeler geliştirebiliyoruz” diye konuştu.

Projeleri tasarlarken bakım, onarım ve depolama ayağını da düşündüklerini kaydeden Soy, “Biz İstanbul’u da ülkemizi de sadece coğrafi olarak değil kültürel özellikler açısından da çok iyi tanıyoruz. Yabancı mühendislerden bu noktada ayrışıyoruz. Türk mühendislere güvenin. Hattın sadece yolculuk boyutunu değil, işletmeye maksimum ve sürdürülebilir fayda sağlaması açısından da ele alıyoruz” dedi.

ANKARAY MAMAK’A UZUYOR

AŞTİ ve Dikimevi arasında 11 istasyonu bulunan 8,5 kilometrelik Ankaray A1 Hattı’na yapılacak olan uzatma projesi kapsamında; 8 istasyondan oluşan 7,4 kilometrelik A2 Dikimevi-Nato Yolu Hattı inşa edilecek. M2 Kızılay-Çayyolu Metro Hattı ile de entegre olan hat, Mamak’tan şehrin merkezine ulaşımı kolaylaştıracak.

METRO İSTANBUL; bu projede güzergah ve depo sahası projeleri, derenaj, altyapı deplasman ve geçici trafik sirkülasyon projeleri, zemin etüdü, fizibilite etüdü, mali ve ekonomik analizler, ulaşım etüdü ve ÇED raporu, mimari ve yapısal tasarım projeleri, elektro-mekanik projeler üretecek. Ayrıca, inşaat ve elektromekanik ihale dokümanlarını hazırlayacak.

İBB, SİMÜLASYON DESTEKLİ PROJE TASARIMI YAPIYOR

Teknolojik gelişmeleri takip ederek tasarım sürecinde nihai kullanım sırasında oluşabilecek yaya hareketlerini sanal platformda birebir canlandıran İBB, yolcu yoğunluğunun fazla olduğu noktalar ile entegrasyon istasyonlarında tasarıma simülasyonlar sayesinde yön veriyor. Böylece, yolcu geçişlerinde olumsuzluğa sebep verebilecek tasarım sorunlarının önüne geçiliyor. Simülasyon dışında 3 boyutlu tasarım, animasyon, görselleştirme ve sanal gerçeklik deneyimi ile de tasarlanan istasyonlar değerlendiriliyor.

UZUN ÖMÜRLÜ VE DÜŞÜK MALİYETLİ DONANIM SEÇİLECEK

Projede; uygulanacak çözümlerde güvenlik, işletme-bakım kolaylığı, enerji tasarrufu, enerji verimliliği gerekliliklerini esas alacak olan METRO İSTANBUL, ekipman seçimlerinde daha az enerjiye ihtiyaç duyan, nispeten düşük maliyetli ve uzun ömürlü donanımları seçecek. Mevcut AŞTİ-Dikimevi hattının Söğütözü İstasyonu için GoA2 otomasyon düzeyinde sinyalizasyon sistemi tasarlayarak, sistemle entegrasyonunu sağlayacak.

Fikir aşamasından işletmeye kadar yatırımın her sürecinde var olan METRO İSTANBUL, hat ve tesislerindeki alt ve üst yapı yenileme, yapım işlerini de yürütüyor. Kurumsal müşterilerine anahtar teslim projeler sunan şirket, tasarım hizmetleri kapsamında; 27 metro, 9 tramvay, 2 havaray, 1 füniküler, 1 teleferik, 1 troleybüs, 1 metrobüs, 1 AGT olmak üzere, toplam 43 proje tasarladı. Konya Selçuk Üniversitesi Alaaddin Keykubat Kampüsü Tramvay Hattı Uzatma Projesi, Bursa T1 Tramvay Hattı Uygulama Projesi, Pakistan Lahore Metrobüs Hattı Mühendislik Müşavirlik Hizmetleri ile Medine Toplu Ulaşım Ağının Oluşturulması ve Metro Hattı Avan Projesi gibi yurt içi ve yurt dışında çok sayıda projeye imza attı.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2639
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Eki Sal, 2020 15:02

EGO'daki haberde, Ankaray uzatmasının haritasına da yer verilmiş: https://www.ego.gov.tr/tr/haber/5572/di ... lar-atildi

Resim
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, Başkentlilere raylı sistem ağının genişletileceği yönünde verdiği sözü tuttu. İhalesinin tamamlanmasının ardından Mamak'ı AŞTİ ile Dikimevi arasında çalışan ANKARAY hattına bağlayacak 7,4 kilometrelik yeni hat projesi için ilk imzalar atıldı. Dikimevi-Natoyolu Hafif Raylı Sistem (HRS) Hattı Projesi’nin “Uygulamaya Esas Kesin Proje Hizmetleri” için sözleşmeyi imzalayan Başkan Yavaş, “Metroyu dönemimde bitirmek istiyorum” diyerek, firmadan sözleşme süresini öne çekmesini istedi.

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, Başkent'te raylı sistem ağının genişlemesi için düğmeye bastı.

Başkentlilere verdiği Metro ve ANKARAY hatlarını yaygınlaştırma sözünü tutmak için harekete geçen Başkan Yavaş, Mamak ilçesini AŞTİ ve Dikimevi arasında hizmet veren ANKARAY hattına bağlayacak 7,4 kilometrelik yeni hat projesinin sözleşmesini imzaladı.

Sözleşme imza törenine; Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, EGO Genel Müdürü Nihat Alkaş, Metro İstanbul Ticaret ve Sanayi A.Ş. Genel Müdürü Özgür Özsoy ile Genel Müdür Yarımcısı M. Fatih Gültekin katıldı.

YAVAŞ: “METROYU DÖNEMİMDE BİTİRMEK İSTİYORUM”

Mamak - Natoyolu güzergahına kazandırılacak olan yeni metro hattı için “Uygulamaya Esas Kesin Proje Hizmetleri İhalesi”nin tamamlanmasının ardından Başkan Yavaş, sözleşmeyi Metro İstanbul Ticaret ve Sanayi A.Ş Genel Müdürü Özgür Özsoy ile birlikte imzaladı.

Dikimevi - Natoyolu Hafif Raylı Sistem (HRS) hattı projesinin 8 ay içerisinde tamamlanması planlanırken, Başkan Yavaş firmadan süreyi öne çekmelerini istedi:

“Metroyu dönemimde bitirmek istiyorum. İsteriz ki dönemimizde metroyu açalım. Proje süresi de uzun olmuş, biraz daha öne çekebilirsek en büyük istirhamım o olur. Biz açık ihale yapacağız ama ihalenin tekniği konusunda teknik destek istiyoruz İstanbul’dan, İzmir de destek verecek. Amacımız projenin mümkün olan en kısa zamanda yapılması. Ona da biz elimizden gelen desteği vereceğiz.”

Dikimevi - Natoyolu HRS hattı projesini 8 ayda tamamlamayı planladıklarını belirten Özsoy, Başkan Yavaş’ın bu çağrısı üzerine süreyi öne çekerek kısaltacakları sözünü verdi.

Sosyal medya hesapları üzerinden de açıklamalarda bulunan Başkan Yavaş, yeni raylı sistem ile ilgili olarak Mamaklılara şu sözlerle seslendi:

“Sevgili Mamaklı hemşehrim, biz bu şehre bir günde metro gelmeyeceğini biliyorduk ama adalet bir günde gelebilirdi. Biz adil olmayı seçtik. 7,4 km’lik Dikimevi - Natoyolu Hafif Raylı Sistemler projesinde imzamızı atıp projenin hızlandırılmasının sözünü aldık. Size müjdem olsun.”

YENİ HAT 7,4 KİLOMETRE

AŞTİ ile Dikimevi arasında çalışan ANKARAY hattına bağlanacak Dikimevi - Natoyolu hattının proje aşamasının tamamlanmasının ardından yapım ihalesine çıkılacak.

7,4 kilometre uzunluğunda olacak yeni hat 8 ayrı istasyondan oluşacak.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2639
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Eki Sal, 2020 16:24

Onur yazdı:
11 Eki Pzr, 2020 10:26
Gar-Kızılay uzatılmasının Çankaya'ya uzatılma ihtimali var mı?
Kızılay geçişini diğer metro hatlarının kotlarıyla kıyasladığımızda, sanki mümkün..

Bildiğim kadarıyla, Ankaray hattının bir kat altından geçiyor bu metro hattı, dolayısıyla Bakanlıklar tarafında da metro hattının altından geçebilir..
Atatürk Bulvarı'nın altından en azından Kavaklıdere'ye ve Kuğulu Park'a kadar götürülebilir, oradan sonrası Çankaya'ya dik yokuş olduğu için zor olabilir, ama belki Ayrancı ya da Küçükesat yönüne döndürülerek devam ettirilebilir..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17325
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Esat » 13 Eki Sal, 2020 19:15

Ankara sistemsizlik inadından vazgeçmiyor :) takdire şayan A1 - A2 :)

Uğur
Yıllık Paso
Mesajlar: 456
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Uğur » 13 Eki Sal, 2020 19:39

Hiç fark etmemiştim. Söğütözü-Natoyolu tek işletme olur sanıyordum.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2639
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Eki Sal, 2020 19:45

Uğur yazdı:
13 Eki Sal, 2020 19:39
Hiç fark etmemiştim. Söğütözü-Natoyolu tek işletme olur sanıyordum.
Uğur Bey,

Elbette ki tek işletme olacaktır, aklın yolu bir; ama Ankara Belediyesi nasıl ki bir hattı M1-M2-M3 diye adlandırdıysa, bunu da A1-A2 diye adlandırır :)

Hatta ileride Söğütözü’nden ODTÜ’ye uzatma yapılırsa, ona da A3 derler, A1-A2-A3’e hazırlıklı olalım :)

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön