ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Çrş, 2011 16:07

http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... gazray.jpg

boğaz geçişli etüdler

söğütlüçeşme-incirli bombası. incirli-beylikdüzü metrosu ile birleşse upuzun hat olur

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Gayrettepe-Çağlayan-Zeytinburnu metro hattı d

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Kas Sal, 2011 12:04

http://gundem.milliyet.com.tr/istanbul- ... efault.htm

‘Bakırköy-Bağcılar hattı’

“Anadolu yakasında Kadıköy-Kartal, Üsküdar-Sancaktepe, Marmaray bağlantılı Kartal-Sabiha Gökçen Havalimanı, Kartal-Sultanbeyli-Çekmeköy, Bostancı-Ümraniye, Kadıköy-Üsküdar-Altunizade metro hatları çalışmaları sürmekte. Marmaray hattı için Söğütlüçeşme-Kartal banliyö tren hattı standartlara uygun hale getiriliyor. Avrupa yakasında sadece Şişhane-Taksim-Hacıosman metro hattı hizmet veriyor. Bayrampaşa-Bağcılar-İkitelli-Başakşehir-Olimpiyat Stadı, Şişhane-Yenikapı, Bakırköy-İncirli-Beylikdüzü-TÜYAP, Bakırköy (İDO)-Bağcılar, Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy-Çağlayan Adliye-Kağıthane-Metris-Bağcılar, Gayrettepe-Çağlayan-Zeytinburnu metro hatları, yapmayı planladığımız, bir kısmına da başladığımız hatlardır. Metro hattını 2023’ten sonra Silivri’ye kadar uzatmayı planlıyoruz.”

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17290
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Kas Sal, 2011 16:25

Mehmet Kasım yazdı:incirli-beylikdüzü metrosu ile birleşse upuzun hat olur
Boyu değil işlevi önemli Mehmet, yani o kadar uzun bir metro hattı gerçekten iyimi değilmi bilmiyorum :) gerçi bunların hepsi mevcut metrobüs sistemini devre dışı bırakmak ya da daha doğrusu oradaki bomba kapasiteyi görenlerin iştahını kabartan hat tasarımları.

Orada ki köprü geçişleri de sanırım düşünülen yani hangisi olacağı bilinemeyen şeyler :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Kas Sal, 2011 18:44

boyuda işlevi de çok iyi olur. beylikdüzü-söğütlüçeşme arası uzunca bir raylı sistem. bazı kısaltmalar olabilir. şehir büyük napalım

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5276
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Kas Sal, 2011 19:08

Büyük şehirse ne mi yapalım? Meselâ metro hatları yaparken, baştan ekspres raylarını düşünelim! Yani iki rayla değil, dört rayla hatları yapalım, misal New York. Büyük şehirse, öyle yapacaksın.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Kas Sal, 2011 19:27

bi ara konuşmamızda metro hatları 45 km'ye kadar çıkıyor demiştik. beylikdüzü-söğütlüçeşme 50 km sanırım. 1-2 km kısaltıp metro olması olmaz mı? ekspres metroyu hep düşünmüşümdür ama doğru düzgün bir metro şebekesi kuramayan bir şehirden bu kadar büyük beklentiye girmemek lazım.
En son Mehmet Kasım tarafından 29 Kas Sal, 2011 21:28 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5276
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Kas Sal, 2011 20:54

Metro hatları şu kadar veya bu kadar olur diye bir kaide yok. Londra'da hatlar 60, 70 km uzunlukta. Ama Londra, New York veya Tokio gibio kentlerde metro yapımı bambaşka bir dünya!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17290
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Kas Sal, 2011 21:16

Evet, temel olarak metronun kaç km. olduğu ile ilgili bir sıkıntımız yok ki, eğer gerekli ise 70-80 km. de olur, bende onu sordum zaten gerekli mi? Yani illa insanlar bir noktadan binince şehrin taaaa bilmemneresine kadar gitmeli mi? Beylikdüzün' den Kadıköy' e yolculuk talebi olarak mı bakacağız olaya yoksa batı sınırından doğu merkeze ya da doğu sınıra yolculuk olarak mı?

Ve dediğim gibi tamamen metrobüsten kabaran iştahın aç gözlülüğü bir güzergah, yolcu potansiyeli yok demiyorum, metrobüs kıyası ile bakarsak gördüğümüz üzere o yol üzerinde bir talep var, bence bu tamamen hadi bu yolun altına metro yapalım düşüncesinden başka bir şey değil, metrobüsü kullanan yolcuların ama ciddi bir oran üzerinde nokta araştırması yapılmalı, tamam adam metrobüsü kullanıyor ama nereye gidiyor? Metrobüsten sonraki adımları nedir? Bence böyle gerçekten kapsamlı bir araştırma yapılmadan bu güzergah böyle çizdim oldu ile yapılmamalı, çünkü yolcu eğilimine göre belki E-5 in altına ya da üstüne 1-2 km. kayması gereken yerler olabilir, sadece aman işte bu hattı kesen metrolarda yaptık, yüzünüze de gözünüze de çok mu diyeceğiz? :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Kas Sal, 2011 21:35

geçen bi dosya vardı. bilimsel çalışma yapmışlar. ilk sırada söğütlüçeşme-zincirlikuyu çıkmış.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17290
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Kas Sal, 2011 21:44

Mehmet Kasım yazdı:geçen bi dosya vardı. bilimsel çalışma yapmışlar. ilk sırada söğütlüçeşme-zincirlikuyu çıkmış.
Hocam potansiyele sözüm yok, çok yolcu taşıdığı ve metro olursa daha çok taşıyacağı aşikar, buna hiçbir sözüm yok, zaten baştan beri bizler bile metro olsun demedik mi, yani bunu körü körüne metro hevesliliği için demedik, oradaki potansiyeli herkes görüyordu.

Benim demek istediğim şu, bence metrobüs iptal edilmemeli, oturdu ve bir şekilde gidiyor. Metrobüs hattı aynı güzergahta devam etmeli, bu güzergah odaklı yapılacak bir metro hattı ise tamamen aynı güzergahı bana göre izlememeli, bahsettiğim araştırma bu yani yapılması gereken. Yolcuların metrobüsten sonraki yakın hedefleri nereler, buna göre E-5 in etrafında S ler çizerek giden bir hatta yapılabilir, ben bu şekilde daha faydalı olacağını düşünüyorum. Bu çizimdeki metro güzergahı tamamen kolaycılık, hazır müşteri ve hazır güzergah ayrıca inşaatı da daha kolay olacağını düşünüyorlar, Kadıköy hattında şu kadar metre hızla gittik derken ya girdik E-5 in altına çatır çatır gittik demiyorlar ama :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5276
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Kas Sal, 2011 23:50

Esat, bir hattı A'dan B'ye çekmek, o hatta insanların A ile B arasında kutup dolaşmalarınin gerektiği demek değil. berlin'deki U7 Rathaus Spandau'dan ta Rudow'a gidiyorsa, insanların Spandau'dan Rudow'a yolcu olduklarını söylemez, istemez de. Ama bu bizde tam anlaşılmıyor galiba. Hat ağı ağ yapiyor, önemli olan o. Yani hattaki kesimlerim yolcu akışıyla ilgili olması yetiyor. A–B arası, C, D, E, F varsa, A–C, C–D, D–E, E–F ve F–B önemli. Üstüne belki C–E önemlidir, o kadar. Tabiîki bunu sana anlatmama gerek yok, seni bilirsindir. Berlin'de, bilmem kaç kez anlatmıştım, iki tren sistemi var, banliyö örümcek ağı ve metro çarmıh ağı, ikisi üstüste de tam ağ. Bunu anlamak gerekir. Londra da buna benzer bir şey. Ama bizde kurt tarzı hatlar var, problem o. Bizde, Kadıköy–Kartal işe yarar mı diye düşünülür sadece. Halbuki, Kartal–Samandıra–Beykoz gibi abes bir hattın da kesim kesim işe yaraması var; veya Kartal–Kadıköy–Beykoz, sırf misal olarak.

İstanbul'daki en büyük problem, başından sonuna kadar doğru dürüst bir master plânının olmaması. Yenikapı'dan Havalimanı'na Esenler üzerinden gezmek mantıksız; ama tam bir ağ olsa, o önemli olmaz, çünkü aktarma merkezleri olur. Ama bizde istasyon aralıkları bile artık buna tam elverişli değil. Olmadı bu iş, bir türlü olmadı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17290
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Kas Çrş, 2011 17:04

Bende aynısını söylüyorum zaten, hatta defaetle de yazdım, iki uçtaki yolculuğun bir önemi yok, tamam böyle bir talep varmı yokmu bu tabii ki bir kriter ama önemli olan hat boyunca bir doluluk olacak mı? Böyle bir imkan var ise o güzergah fizibl bir sorun yok, zaten S çizerek gitmesi gerekebilir önerimde bu sebepten dolayı, semt merkezlerine girerek insanları ekstra olarak bir minibüs ya da otobüs ile metroya ulaşma sıkıntısıdan kurtarmak. Ama İstanbul'da bu da sorun, öyle noktalar var ki yolun altı da üstü de yolcu talebi yüksek, o zamanda mecburen E-5 güzergahını takip edecek.

Şunu da kabul ediyorum, tabii ki en kolayı ve hatta doğrusu E-5 in altından kazarak gitmek, hem hız sağlayacak hem de zaten var olan bir güzergah, senin şu sürekli emsal gösterdiğin kentlerde de zaten bu şekilde yapılmış pek çok hat yokmu? Ama adam 2. dünya savaşından sonra kentlerini kurarken caddelerden kısmamış ki :) hep yazıyorum ya bizim sokak dediğimiz yerler adamlarda patika, cadde dediklerimiz sokak, bulvar diyoruz koskocaaa Millet ve Vatan caddelerine ama 2 ve 3 er şerit, en geniş caddelerimiz bunlar o da 2 tane. E-5 i buldunmu altına gireceksin :) başka yolu da yok gibi.
alabay yazdı:İstanbul'daki en büyük problem, başından sonuna kadar doğru dürüst bir master plânının olmaması. Yenikapı'dan Havalimanı'na Esenler üzerinden gezmek mantıksız; ama tam bir ağ olsa, o önemli olmaz, çünkü aktarma merkezleri olur. Ama bizde istasyon aralıkları bile artık buna tam elverişli değil. Olmadı bu iş, bir türlü olmadı.
Burada da haklısın, ama master plan yok mu? Var gibi, soru şu olmalı bence doğru mu? Ya da yeterli mi? Master Plan 5 yıllık mı yapılır, ne bu Hizmet Hedefi mi? Yani dönemim boyunca bunu yapacağım, sonraki seçimden sonra Allah büyük.

Havalimanı hattı konusuna da değineyim, bu konuyu uzun zaman tartıştık, hatırlarsın hatta başka sitede, orada bir takım çizimlerde yapmıştım ama bulamadım buraya da yükleyeyim. Neden Otogar bağlantısı gereksiz ki? Bu düşünce aslında saçma, herkes o hat niye öyle kıvrılıyor ki diyor :) Otogar' a gidiyor işte, neden unutuyoruz ülkemiz bir karayolu ülkesi, şehirlerarası ulaşımda karayolunun hükümdarlığı uzun süre daha sürecek ve Otogar bu sebeple gidilmesi gereken bir yer, o zaman metro niye gitmesin, ya da havalimanı ile otogar arasında neden bağlantı olmasın? Evet, hep diyorum hat ilk önce Bağcılar üzerinden İkitelli'ye gitmeli idi ama kesinlikle havalimanına da bağlanmalıydı. Bugün olaya bakarsak zaten hat için bir takım düşünceler var malum şu A, B olayı, e o zaman oldu olacak öneri hatlarımızı gözden geçirip bir de C hattı yapsınlar Ulubatlı'dan sonra kıvrılsın Zeytinburnu'na birleşsin, fakat o zaman yazdığım yazılarda yaptığım hesaplama hiçte süre olarak büyük artı katmıyordu, yani kimse o kestirme gibi görünen güzergahta ama yol 15 dk. kısalıyor diye beklemesin, o zaman fayda nerede?

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön