ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5276
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Kas Çrş, 2011 19:49

İlk zamanlarda orada otogar yoktu :-) Diyorum ya, aktarma olsa, evet. Ama şu anki hâl biraz abes.

O senin yolun altına kazma, E-5 altı falan … zor. O benim şehri emsallerde pek yok, hayır :-) Ama, dediğin gibi, yol, cadde, sokak, meydan medeniyeti? Ulan Baatar'da bile daha ileri. Alexanderplatz (Berlin'deki İskender Meydanı, haha) etrafı bilmam kaç şeritlik yollarla cevrili (hiç sevmem orasını, ama önemli işte, altı istasyon, üstü istasyon, etrafı merkez, ortası da koskoca televizyon kulesi, yani). Straße des 17. Juni ile Großer Stern … off … İstanbullu orada araba kullanamaz herhâlde. O yok bizde, evet. Külüstür eski bir at patikası (!) olan o Kurfürstendamm bile bizdeki en önemli bulvarları gülünç hâlde bırakiyor. Ya işte, Yevropa dedin mi, becerilmiş şeyler de var :-)

he, masterplânlar … yanlış hatırlayabilirim, ama bildiğim kadarıyla, 50, 70 ve(ya) 100 senelik plânlanır (burada), yani en azından metro konusunda. Banliyö daha feci :-) Boşuna metrolar 100/110, banliyöler de şöyle 120/150 senelik şebekeler değil ya.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17290
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Kas Çrş, 2011 19:56

alabay yazdı:İlk zamanlarda orada otogar yoktu :-) Diyorum ya, aktarma olsa, evet. Ama şu anki hâl biraz abes.
Bazen sana katılmayı çok istiyorum ama işte hep sallıyorsun :) orada metro yokken otogar vardı be :) inşaatı vardı en azından, uzunca bir süre Kartaltepe çalıştıktan sonra hatta bir süre de Otogar istasyonunu pas geçerek gittiler. O Otogarın oraya yapılacağı metro yapılmadan çok önce belli idi, bu gol 1. Başka gol atmayacağım ama bence iyi bir bak derim nerelerde ana cadde altlarından metro gittiğine, tabii ki her yerde mümkün veya öyle değildir ama 60 ların sonunda başlanmış hatların önemli bir kısmında bu yöntem tercih edilmiştir, hızlı ve güvenli inşaaya imkan verdiği için.

Master Planlar konusunda bence de en azından 50 yıllık düşünülmelidir, İstanbul gibi bir kent için belki de 100, ama maalesef yok. Yapılan planlarada hiçbir zaman uyulmamış zaten.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 192
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Mesaj gönderen langur » 01 Ara Prş, 2011 12:18

Al Capone'den ilginç bir anaktod aktarayım ilk olarak. Fikrine katıldığım için değil de farklı bakış açısı sebebiyle enteresan bir düşünce:
"Al Capone; "Çocukken bisikletim olması için hep Tanrı'ya dua ettim" der. "Sonra baktım ki Tanrı böyle çalışmıyor. Ben de ilk bisikletimi çaldım. Sonra Tanrı'ya beni affetmesi için dua etmeye başladım" der.
Türkiye'de bütün suçu politikacılara atmak en kolay kaçış yolu. Belediye Başkan Adayı çıkıp, ben size 20 sene, 30 sene sonra şöyle harika böyle muhteşem İstanbul vaad ediyorum dese seçimi kazanamaz bence. Ama çıkıp 8 sene sonra bitecek hızlı treni "3 sene sonra" işletmeye alacağım deyip de etap etap 9 sene de işletmeye alırsa onu bu işi bilenler dışında kimse kolay kolay eleştirmez ve başkanlığa seçer. Yani plan işi bizim ülkemiz için kolay kabul edilir birşey değil. Onun yerine "Hemen temel at, sonra süreyi uzat" daha makbul bir strateji. Genç bir toplum yapısına sahip olduğumuz ve kısa yolları çok sevdiğimiz için bizler beklemek için çok genç olduğumuzu düşünüyoruz :) 50 senelik planlar Esat, senin de bende iyi bildiğin gibi bizim için ufuktaki güzel hayallerden ibaret :(

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Ara Cum, 2011 17:46

buna göre E-5 in etrafında S ler çizerek giden bir hatta yapılabilir,
işte yapılması gereken tam bu. e5'in altından üstünden 1-2 km mesafeli gitmeli.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17290
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Nis Sal, 2012 21:19

Seçimlermi yaklaşıyor?

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=20179
Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, “Göreve geldiğimizden bu yana İstanbul’a toplam 46 milyar yatırım yaptık. Şehrin her noktasında bir farklılık hissediliyor. Bu yatırımların 775 milyon Beykoz’a yapılan yatırımlar oluşturuyor” dedi.

Üsküdar-Beykoz arasındaki sahil şeridine metro projeleri olduğunu dile getiren Başkan Topbaş, ''Bu ne demektir? Beykoz'dan kalkan bir insan, bindiği istasyondan, girdiği metroya, İstanbul'un herhangi bir noktasına, Silivri, Taksim, Başakşehir ya da Beykoz'a kadar gidebilme imkanına kavuşacak. İşte medeniyet bu''
Yanlız İBB Basın ve Halkla İlişkileri bugün takdir ettim, kalın işaretlediğim yerdeki cümle süper, tamam tabii ki bir insan Beykoz'dan yola çıkıp sadece metro ile dolaşarak Beykoz'a geri dönebilir ama Beykoz'dan Beykoz'a metro ile gitmesine gerek yok, gerçekten yürüyebilirde yani.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 719
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 11 Nis Çrş, 2012 21:40

Kadir başkan yine güzelleme yapmış tatlı tatlı sağolsun nazik bir beyefendi ama yalan söylerken fena çuvallıyor :)
Beykoz'da hangi iş merkezi kurulmuş hangi sosyal olgu var ki de büyük bir toplu taşıma sirkülasyonu oluşmuş, anlayan beri gelsin. Olsa olsa Kavacık'taki iş merkezlerini Kozyatağı-Levent aksına bağlamak elzemdir, onu da ya bi metrobüs ya da Bostancı-Kazlıçeşme metro planı ile başarabilirler.
Aşağıdaki linkte İBB bilimsel ve de mantıki olarak hangi metro, metrobüs ve toplu ulaşım hatlarının yapılmasını gerektiğini uzun uzadıya tek tek verilerle zaten izah etmiş, ben de okudum ve çok faydalı buldum.
Sanırım Kadir başkan önce kendi raporunda mutabık olmalı ve raporuna sadık kalmalı.
İstanbul Ulaşım Ana Planı Ana Raporu (İUAP Ana Raporu)
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Kurumsal/Bi ... Sayfa.aspx

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17290
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Nis Çrş, 2012 21:52

Evet, doğru temas etmiş güzelde açıklamışsınız, zaten bende onun için seçimmi var yakında dedim :) ben boğaz kıyısının düzgün ya da hızlı bir toplu taşım ihtiyacı yok demiyorum ama metro? Uzun vadede olabilir, önce bahsedilen plandaki ana hatlar üzerinde metrolar yapılıp işletilmeye başlandıktan sonra artık doyduk hadi bakalım şimdi tatlıya geçelim dersek olabilir. Ha bu beyanatın arasına sıkıştırılmış ve bir türlü doğru düzgün söylenemeyen FUNİKÜLER sistemlere ise karşı değilim, İstanbul'da bu sistem pek ala gider, boğaz kyısında haydi haydi gider ama Beykoz'da? Bilmiyorum ben çok iyi bilmem bölgeyi bir zamanlar Sümerbank deri ve kundura fabrikası vardı oradan bilirim az çok bir de Paşabahçe cam fabrikası yolu üzerinde idi, hani deseler daha geride Nato Yolu denilen yere bir funiküler yapacağız ya da her iki köprünün yanında bir yerlere insanları köprüye toplu taşıma ile çıkartmak için, mantıklı geliyor diğer türlüsüne bir anlam veremiyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5276
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Nis Çrş, 2012 22:27

Beykoz istikametinde kıyıdan yukarısı doksanlarda bile bayağı büyümüştü. O zamanın 201 (?) otobüsüyle gezmiştim, yani eskiden boş olan yerler o zamanlarda bile tıklım tıklımdı, ki yine aradan 15 sene geçti.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Nis Prş, 2012 09:48

ümraniye emtrosundan küçüksuya bir minimetro ! denemesi bu söylemler. fünikülerde işe hava katma olabilir :)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Batı Ataşehir - İstanbul Finans Merkezi - Ata

Mesaj gönderen Kamil16 » 24 Tem Sal, 2012 18:11

Batı Ataşehir - İstanbul Finans Merkezi - Ataşehir bölgeleri, Kadiıköy-Kaynarca ve Üsküdar Çekmeköy Metroları ile birleştirecek projeler nedir?

Ümraniye Çakmak Mah ve Kozyatağı noktaları arasında nasıl bir çözüm düşünülüyor?

Bu kadar modern konutların olduğu yerde, bu kadar yatırımların olduğu bölgede şimdi ve yakın gelecekte "0" raylı ulaşım!

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5276
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Tem Sal, 2012 19:13

İşte geç kalınmış, ne yapacağız. Şimdi zarla zorla birşeyler yapılıyor, ama yapılanlar da neredeyse yetmeyecek gibi yapılıyor. Berlin, Lonrda, Paris metrosunu tanıyanlar bilir, metronun püf noktası metro itasyonu. Koskoca İstanbul yarımadasındaki durumu bir düşünelim. Anadolu yakasındaki durum nasıl? Aslında orada – sırf orada – beş ile on metro hattı gerekir. Ama kim yapar? Kim tasarlar? Kim gerekli görür? Ve nasıl ödenir. Ayrıca, bu kadar metro derken, doğru dürüst bir banliyö tren hissi de yok millette. Yani S-Bahn, Overground veya RER sistemi. İstanbul’da 10 veya 20 bu şekilde işleyen hat olsa da çok, ama muazzam çøk problem olmazdı. Ama demirağlar lâstikağlar(l)a boğulmuşlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17290
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Tem Sal, 2012 19:44

Resim
Anadolu yakası metro planları haritası, benim için halen muteber olan harita budur. Ara sıra haber sitelerinde ve işkembecilerde çeşitli yayınlar çıkıyor, mesela geçen bizzat inşaatı yapan firmanın bile bir çiziktirmesini görmüştük, bu konuda ortalıkta dezenformasyondan başka bir şey yok.

Benim için bu harita neden muteber? İBB nin gerçekten projelendirmesini yaptığı hatlar bu harita üzerinde var, burada muğlak olan sol tarafta görülen 2 boğaz geçiş hattıdır, bunu 1 e indirdiler diye biliyorum ve sanırım biraz değişikliğe uğradı, batı uçta Kazlıçeşme erişimli iken yeni bir proje denemesinde Edirnekapı üzerinden Yenikapı'ya ulaşacak şekilde düzenlenmişti.

Bunun dışında sizin bahsettiğiniz bölgeden geçecek olan Kadıköy - Ataşehir - Sultanbeyli metro projesi var bildiğim kadarı ile uygulama projesine geçilmemişti ama yine sormak lazım bayağı zaman oldu belkide başlamışlardır, burada yine >bana göre< muğlak olan ve İBB nin her zamanki gibi ifadelerinde bazen tutarsızlıklar olması nedeni ile Sultanbeyli ile SGH arasındaki erişim, yani İBB nin Kartal-SGH projesini Marmaray-SGH bağlantısı nedeni ile rafa kaldırdığını biliyoruz, o zaman Marmaray Sultanbeyli'demi sonlanacak, yoksa Kadıköy'den gelen bu hat SGH ya gidecek mi? Yoksa Üsküdar hattı mı gidecek? Üsküdar hattı gidecek gibi görünmüyor ama beyanatlarda bu hattı SGH ya uzatacağız diyorlar, sanırım akıbeti "Aktarmasız Tüyap-Zincirlikuyu" gibi olacak :) araçtan araca sistemden sisteme bir aktarmayı aktarmadan saymıyoruz biz Allahın hakkı 3 tür.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön