ist-M.06 » Marmaray'ı Dik Kesen "Kuzey-Güney" Metrosu

Cevapla
Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-M.06 » Marmaray'ı Dik Kesen "Kuzey-Güney" Metrosu

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Tem Cum, 2009 10:39

Marmaray İstanbul'n ana omurgası kabuledilirse ve bütün şehrin azami derecede yararlanması hedefi düşünülürse, ana duraklara nasıl besleme olmalı?

Kuzey-Güney aksında metrolar nasıl planlanmalı?

Bostancı, Maltepe, Kartal, Pendik ve Tuzla İstasyonlarından kuzeye giden hatlar nasıl olmalı ve nerelerden geçmeli.

Bostancı ve Pendikte kuzeye doğru metro projesi yapıldığı anlaşılıyor.

1-Bostancı-Dudullu Hattı

2-Pendik-Havaalanı-Sultanbeyli Hattı

Maltepe ve Kartal'dan E5'e kadar havaray düşünülüyordu. Kısa havarayın çözüm olamayacağı düşünülürse sistemin metro olarak planlanması daha doğru olabilir mi?

1-Kartal Merkez-Cevizli-E5-Samandıra

2-Maltepe Merkez-E5-Sarıgazi

Resim



Resim

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: ist-M.06 » Marmaray'ı Dik Kesen "Kuzey-Güney" Metrosu

Mesaj gönderen metro_5 » 21 Eyl Cum, 2018 22:48

Ben bahsi geçen hatların Devlet treni yani banliyö sistemi olarak tasarlanmasından yanayım.
Neden yeni Marmaraylar olmasın ki

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1923
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.06 » Marmaray'ı Dik Kesen "Kuzey-Güney" Metrosu

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Eyl Pzt, 2018 22:55

Faal durumda olan M1, M2, M4 ve M5 ile inşa hâlindeki M3, M8, M9, M10, M11, M12 ve Halkalı-Yeni Havalimanı Metrosu’nun Marmaray’ı dikine kesmesi söz konusu..

M7 hariç tüm hatlar diyebiliriz hatta.. (M6’yı ve -şimdilik- M13’ü hattan saymıyorum..)

Eğer Marmaray’ın Halkalı’dan batıya doğru (mesela Hadımköy’e kadar) uzaması söz konusu olursa, M7’nin de Esenyurt’a uzatılırken Marmaray’ı dik kesmesi söz konusu olacaktır..

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön