ist-M.06 » Beşiktaş-Sirkeci-Aksaray-Topkapı-E6 Metro Hattı &

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 30 Nis Prş, 2009 10:44

O zaman yaklasma tünelleri baska yerden gelir. Önemli olan su: o köprü olacaksa, orana - sonradan - baska hatlari da gecirmeyi tasarlayabilmeli.

B.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16372
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 30 Nis Prş, 2009 10:49

Nerde? İstanbul da mı? :) Hı hı, tamam yine bekleriz bir ara, çay falan için hoş sohbet :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 30 Nis Prş, 2009 11:01

Ama bana bak, sadece simit de varsa, ha!

Saka bir yana ... biliyorum, Istanbul biraz karisik, biz de biraz karisigiz belki ... ama sence böyle konularda bu degismez mi? Istanbul dünya sehri, ve metro dedigin her yerde asagi yukari ayni kurallara göre yapilir ve isler, ister istemez. Yoksa?

B.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 30 Nis Prş, 2009 12:46

Suriçine giremiyoz surdışından yapacaz bu sistemi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 30 Nis Prş, 2009 12:51

Suriçine girmek için şu an iki tünel plânda var, bir tanesi Aksaray'a (pırt), bir tanesi yapılacak olan Yenikapı ilâvesi. Tünelsiz de zaten Marmaray/banliyö hattı var, oradan da besleme yapıp, o noktaya gelinebilir. Ve de, hep diyorum, suriçinde de yeterince derinden bir hat yapılabilir bence (ama evet, o o zaman Haliç köprüsünde zorlanabilir, derin olduğundan, rampa yapabilirler mi, bilmem).

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 30 Nis Prş, 2009 13:44

alabay yazdı:Suriçine girmek için şu an iki tünel plânda var, bir tanesi Aksaray'a (pırt), bir tanesi yapılacak olan Yenikapı ilâvesi.


Unkapanı-Yenikaı tüneli var. Marmaray'ın Sirkeci-Yedikule arasında tüneli olacak. M2 uzatması Yenikapı-İncirli tüneli geçecek. Kızıyoruz ama en az 5 tünel oluyor.


alabay yazdı: Ve de, hep diyorum, suriçinde de yeterince derinden bir hat yapılabilir bence (ama evet, o o zaman Haliç köprüsünde zorlanabilir, derin olduğundan, rampa yapabilirler mi, bilmem). B. Alabay


Haliç'i alttan geçmenin yolları aranmalı. Altı çok çamurdur belki ama asma tüp gibi bir şeyler olabilir. Askılı tüp. Olmazsa SİRKECİ'de sonlanan bir hat olabilir Haliç'i geçmeden.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 30 Nis Prş, 2009 19:26

Asmalı tüp olmaz, otobüs düşer, vapur batar ... olacaksa, en dipten, ama çok dipten, gitmesi gerekir. Olmazsa, evet, dediğin gibi, en az Sirkeci'de sonlanır. Yani, Sirkeci metro istasyonu zaten var, orada meselâ.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 01 May Cum, 2009 14:19

Haliç'İ çok derinden geçmeli. Ve delme tüp tünel olmalı o zaman. istasyonlar varsın derin olsun. Şeriatın kestiği parmak acımaz.
En son Mehmet Kasım tarafından 01 May Cum, 2009 16:07 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 01 May Cum, 2009 14:45

Tabiîki çok derinden geçmek gerek.
Ama:

a) deprem çatlak yapabilecek yer var mı?
b) delme tünel suya ve basınca karşı su geçirmez hâlde tutulabilir mi?
c) büyük bi master metro plânını tasarlayacak abi var mı?

Şeriatını pek anlamadım.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 01 May Cum, 2009 21:39

alabay yazdı:Tabiîki çok derinden geçmek gerek.


Kesinlikle katılıyorum.

alabay yazdı:a) deprem çatlak yapabilecek yer var mı?
b) delme tünel suya ve basınca karşı su geçirmez hâlde tutulabilir mi?
c) büyük bi master metro plânını tasarlayacak abi var mı?

Şeriatını pek anlamadım.

B. Alabay


a- Depreme dayanıklı bir tüp tünel yapılabilir.
b-Suya ve basınca dayanıklı, su geçirmez olabilir. Delme tünel deniz tabanının da altında olacak. Kara delinecek yani. Suya değmeyecek.
C-Master metro planı (İBB'nin 2023'e kadar yapmayı düşündükleri)

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 02 May Cmt, 2009 01:50

Kara delinirse suya değmez yanlış. Herrenknecht'te Boğaz otomobil tüpgeçiti ile uğraşan bir arkadaşım (şimdi Arjantin'e geçti) bana bunları biraz anlatmaya çalıştı. Su altındaki torak da su altında. Hem su var, hem korkunç bir basınç.

Çatlak derken, tektonik çatlak demek istemiştim, onu da bilmeli. Yani tünel çatlağı değil. Orada Montréal'daki veya New York'taki sualtı geçişleri gibi geçişler düşünülebilir, ama 3D modelini merak ediyorum, acaba kaç metre derine gitmek gerekir? Derinliği aşağı yukarı 40 m deniyor. O zaman en az 60 m hesaplamalı herhâlde. Aslında 60 m metro için fazla derin de değil. 80 m derinlikte yapılan şebekeler de var. O derinliklerde tarih problemi de olmaz pek. Tek girişler zor.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 02 May Cmt, 2009 10:13

Haliç'in derinliğini bilmek lazım. Boğazdaki tüp maksimum 62 m derinlikte idi. Haliç'in taban da üç aşağı beş yukarı o seviyelerdedir. Tabanın da altına inip -65 veya -70 m'lere tüpü delme tüp olarak yapmak lazım. Haliç'e kıyısı olan Sirkeci ve Karaköy İstasyonları çok derin olur, diğerleri biraz daha yüzeye yaklaşır. Aksaray'a gelene kadar -50'lerin de altına düşebilir.

Marmaray Sirkeci İstasyonu -45'lerde, Yenikapı'ya gelene kadar -20'lere düşüyor. Gerisini sen hesapla. 2 istasyon derinde olmuş çok önemi yok.


“Metro Önerileri” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir