sa-M.03 » "Hac Treni" ve Mekke Metrosu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16705
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 01 Kas Pzt, 2010 15:06

Kaynak : Samanyolu Haber - Haber Metninin Tamamı İçin Tıklayınız

Bu hac sezonunda kısmen hizmete girecek Mekke metrosunda bilet fiyatı belirlendi.

Habere göre, Suudi Belediye İşleri Yardımcı Sekreteri Habib Zeyn El Abidin, "Mekke içine ve şehirden dışarıya yedi günlük tam seyahat yapılabilecek biletin fiyatı 95.5 TL, dört gün geçerli başka bir tür biletin fiyatı ise 38 TL olarak belirlendi." dedi.

Yetkililere göre, ilk safhasında trenin 170 bin yolcu taşıma kapasitesi olacak. Üçüncü ve son safhaya ulaşıldığında kapasite iki milyon yolcuya çıkacak.

Suudi Arabistan hükümeti hac sezonunda hizmete girecek metro projesi için 1.78 milyar dolarlık bütçe ayırdı. Üç yıl önce inşaatına başlanan metronun, hac sırasında Mekke yakınlarında biriken binlerce aracın sebep olduğu karmaşa ve sıkışıklığı azaltması bekleniyor.


Bilet fiyatları belli olmuş, şimdiden açıklamışlar yanınızda ona göre para getirin diyorlar yani hacılara :) değirmenin suyu petrol ile dönmüyor kardeşim 7 günlük bilet 100 TL, iyi fiyat valla, ben o paraya Aylık Bilet alıyorum hemde tüm sistemlere biniyorum. Neyse açılsın insanlara bir şekilde faydası olsun da başka ne söylenebilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16705
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 14 Kas Pzr, 2010 01:08

Bir kaç mesajdır bahsettiğimiz Mekke metro sisteminde bu sene sadece yerli hacılar ile körfez ülkesi vatandaşlarının taşınacağını sistem tam randımanlı olarak hizmete geçtiği zaman ki bu önümüzdeki yıl hac sezonu oluyor, o dönemde tüm hacılara bu hizmetin verileceğini belirtmişler.

Resim
Benim anladığım kadarı ile bu resimde sağ taraftaki faz 1 ve 2 bahsi geçen metro hattının etapları, diğer çizgiler ise kentte planlanan metro sisteminin yapısını gösteriyor, çünkü hat Mekke de Arafat - Müzdelife - Mina güzergahında çalışacaktı. Öğrendiğim istasyon isimleride şu şekilde: Jamarat, Mina 1, Mina 2, Müzdelife 3, Müzdelife 2, Müzdelife 1, Arafat 3, Arafat 2, Arafat 1. Bu istasyon isimleri nihai midir bilmiyorum ama hizmet verdiği bölge açısından kolaylık sağlaması anlamında bana çok mantıklı ve uygun göründü.

Resim
Mekke-Medine Hızlı Tren Güzergahı

Bu başlıkta da bahsettiğimiz Mekke ve Medine arasında çalışacak olan hızlı tren projesininde 2012 sonunda bitmesi planlanıyormuş, 450 km lik hat Mekke-Cidde-Medine güzergahında çalışacak. Planlanan 5 istasyonu var bunun tabii birazda paranın gücü ile ultra modern olacağı vurgulanmış. İstasyonlar Mekke, Cidde 1 ve 2, Kral Abdülaziz Havalimanında ve Medine' de 1 tane olacak şekilde 5 istasyon planlanmış.

Sistemin araçları Alstom tarafından temin edilecek, sistem ve araçlar 360km/s hıza göre tasarlanıyormuş, ayrıca tüm sistemde bölgedeki sıcaklık ve iklim şartları göz önünde bulundurularak uygun malzeme ile yapım şart koşulmuş dolayısı ile pek çok ekipmanda yeni özellikler kullanılacağı da belirtiliyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 14 Kas Pzr, 2010 13:22

Şimdi bir de şu var … Mekke nasıl bir şehir? Hactan başka da bir günlük hayatı vardır, nüfusu az değıl, yani yerli halk için de aslında bir toplu taşım sistemi gerekir. Suudi Arabistan bu konularda henüz taş devri. Komşu ülke BAE'de toplu taşım çok önemsenirken, Suudi Arabsitan'ın başkenti Riyad'ta toplu taşım yok sayılabilir. Ki bunlara ek Cidde, Medine, Dammam ve Taif de var. Bakalım, bu konu bu ülkede nasıl devam edecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16705
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 14 Kas Pzr, 2010 13:35

Onunla ilgili bir şeyler yazıyordu Başar ama şimdi hatırlayamadım Mekke mi Medine mi? Sanırım Medine idi, kentin hac faaliyetleri dışında önemli bir ticari merkez olduğu özellikle Cidde ile yoğun bir trafik bulunduğu falan yazıyordu, bu açıdan da sistemin bölge insanının günlük hayatını da kolaylaştıracağına değiniyordu, dur linki bulursam veririm de bir göz atarsın.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 14 Kas Pzr, 2010 13:54

Şimdi tesadüfen okudum, Riyad'ta bir HRS yapılıyormuş, ama daha fazla bir şey bulamadım. Asıl önemli merkez Cidde, oradan da Medine'ye bağlantılar var, evet. Ama Mekke ülkenin ikinci büyük kenti, yani, orada da sırf hac yok, başka bir ekonomik hayat da vardır herhâlde.

Bagis Esmek
Aylık Paso
Mesajlar: 43
Kayıt: 15 Haz Pzt, 2009 17:06

Mesajgönderen Bagis Esmek » 15 Kas Pzt, 2010 11:00

Ne tesaduf, dun Fransiz televizyonunda bir belgesel izledim, çinlilerin Afrika ve Ortadogudaki butun projeleri nasil aldiklari ile ilgili.

Adamlar, Eski Fransiz sömurgelerinin kalmis zenginliklerini (bakir, altin, elmas, demir...) ne guzel isliyorlar vallaha helal olsun adamlara.

Bunu derken tabii, içimden gulmek geliyor çunku G20de Amerika resmen adamlarin gozune bakiyor, dovizlerden dolayi.

Yazik....

Bagis Esmek

Saygilarimla

not: Kusura bakmayin konumuzla ilgili degil ama "Hac treni" ihalesini aldiklarini okuduktan sonra dayanamadim.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 15 Kas Pzt, 2010 12:05

Mekke'de hac mevsimi dışında hiç yolcu olmasa bile, sadece hac döenminde kullanılsa bile metro sistemi şart. Öyle ki Kabe'den 8-10 km daha dışarıda oteller yapılıp yolcuların metro sistemiyle Kabe civarına ulaştırılması orada oluşan yoğunluğu daha homojen dağıtacaktır.

Hac ile ilgili bir takım farz olan şeylerin yapılması gerekiyor ama herkes aynı anda yapmaya çalışınca sorunlar olabliyor, ne yazık ki Arap devleti bu işi doğru dürüst bir programa bağlayamıyor. Günümüzde çoğu ülke kotalar nedeniyle hac sırasında bekleyen yüzbinlerle hatta milyonlarla dolu. Ben inanıyorum ki daha planlı programlı sistemli bir şekilde her yıl daha fazla kişi hacı olabilir.

Bu plan ve programların sistematiğin parçalarından biri de metro sistemi...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16705
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 15 Kas Pzt, 2010 13:41

Aynen katılıyorum, metro sistemi hem oradaki kalabalıktan doğal olarak oluşan kargaşayı önlemeye faydalı olacaktır, hem de sürat kazandıracaktır diye düşünüyorum, bakalım gidip görmeden bilemeyeceğiz galiba :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 15 Kas Pzt, 2010 14:27

Sürat konusunda katılmıyorum. Sürat ille de artı değil. Hele hele hacta. Ama gerisi evet.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 15 Kas Pzt, 2010 20:48

Gidince bol bol resim çek :lol:
Sen »mamnun« dersin, onlar »mamnu’« diye cevap verirler .lol

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16705
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 31 Tem Pzr, 2011 18:25

Bu başlıkta birlikte değindiğimiz Mekke metrosunun hizmete açılmış olan %33 lük kesiminde bu sene ilk Hacı yolcuların taşınacağını belirtmişler, ben genel metnin içinde göremedim, sadece spotta yazmışlar ama yine de alıntıladım.

http://www.lojiport.com/index.php?sayfa ... y&id=22955

Mekke metrosunun ilk safhasının tamamlandığı ve yüzde 33'lük kapasite ile bu yıl ilk defa hacı adaylarını taşımaya başlayacağı bildirildi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16705
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 14 Ağu Pzr, 2011 17:06

Son günlerde bu konuda çok haberler yapıldı ama bana göre çoğu geyikti yok hicaz demiryolu yeniden yapılacak yok cart curt diye, çünkü geçen yayınladım işte kimse o tarihi işleri yapanları hayırla yad edmiyor biz yine bu belli erdemlerden yoksun milletlere el uzatıp arkamızı dönüyoruz, niye? yine sırtımızdan vursunlar diye, neyse beni ilgilendiren konu Mekke raylı sistem projesi şimdilik hayal peşinde koşmuyorum, gerçeklere değinelim.

Mekke raylı sisteminde yeni aşamaların inşaatına başlanacakmış, bu sebeple danışmanlık yapan firmalar son hazırlıklara girmişler, oldukça kapsamlı ve iyi bir projeye benziyor. Hiç gidip göremedik ama sanırım zaten bu bölgelerdeki taşımacılık yoğunluğunun sebebi Hac ziyareti olsa gerek, dolayısı ile hem Hac ziyaretine gidenlerin yolculuğunu kolaylaştırmak hemde kent hayatında trafiğin azabını azaltmak için iyi bir çözüm olsa gerek, bunca parası olan bir ülkenin bu kadar zamandır bu işe kalkışmamış olması zaten büyük bir hata idi.

http://www.haber7.com/haber/20110814/Me ... erildi.php

Suudi Arabistan'ın Mekke kentindeki raylı taşımacılık sisteminin inşaatına 2013'te başlanacağı ve yolcu taşımacılığının 4 sene sonra start alacağı bildirildi.

Projeden sorumlu El Beled El Emin şirketinden yapılan açıklamaya göre, şirket, Ernst & Young, Ashurst ve Parsons Brinckerhoff firmalarından oluşan bir danışmanlık grubu ile çalışmalara devam ediyor.Grup, demiryolu altyapısı, demiryolu sistemleri, hareketli parçalar, depo ve operasyonların dahil olduğu sistemin ilk safhası ile ilgili ihale paketlerini hazırlıyor. El Beled Emin, ilk safha için istekli firmalarla bu yılın sonuna doğru iletişime geçilebileceğini belirtti.

İlk safhada B ve C hatlarının bölüm inşaatı gerçekleştirilecek. Toplam 10 km uzunluğundaki B hattında çoğunluğu yer altında olmak üzere 6 adet yeni istasyon yer alacak. Bu hat, şu an Arafat, Müzdelife ve Mina'ya hizmet veren El Meşair El Mukaddese demiryolu hattının uzantısı olacak.

Hat ayrıca Mekke'nin batısında kalan yeni Harameyn hızlı tren istasyonuna da bağlanacak. C hattının uzunluğu ise 14 yeni istasyonuyla 29 km'ye ulaşacak ve bir dizi tünel ve viyadükten oluşacak. Kalan A ve D hatları daha sonra inşa edilecek.


“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir